Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover Discovery 3 няколко въпроса.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Discovery 3 - 2.7 TDI HSE

    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
    Аз карах няколко пъти дискавъри 3, градско, на дълъг път, с малко багаж, с много хора и багаж, бързо, бавно, малко офроуд, но такъв (нисък) разход не можах да постигна...
    Това е разхода. При последното ходене до морето /Белоградчик-Враца-Варна-Златни/ разхода по компютър беше 9,7. Иначе съм достигал и 13.5 /доколкото си спомням/ при каране с пълна газ и скорости където позволява до 180, резки изпреварвания и т.н. Градско Белоградчик със стръмните си улици 15-16, но това е само 1-ва, 2-ра. Средно при мен е 10 - 10,4 , но май отиваме в друга тема от форума.
    BMW X6
    BMW X5
    SUZUKI SAMURAI
    LAND ROVER DISCOVERY3

    Коментар


    • #47
      От: Discovery 3 - 2.7 TDI HSE

      Скоро разговаряхме с колега от форума относно ЕГР-ите. За това моля преди да решите да ги елиминирате с въпросните китове обърнете внимание, че на модела 2005 год. какъвто е моя компютъра не отчита никакви грешки водещи до индикация на таблото, но при моделите 2007 год май не е така.
      BMW X6
      BMW X5
      SUZUKI SAMURAI
      LAND ROVER DISCOVERY3

      Коментар


      • #48
        Land Rover Discovery 3 няколко въпроса.

        Преди няколко месеца зет ми се сдоби с една такава красотия.
        По стечение на обстоятелствата го подкара преди няколко дни. Естестено, намерихме подходящите преспи, и го заровихме подходящо.
        Оттам насетне се появиха няколко въпроса към мен ( нали аз съм "разбирача"), на които не можах да отговоря много убедително, и затова почвам да питам тук.

        На централния дисплей има схема на четирите колела, и на междинния и заден диференциал, на които има отключено катинарче. При заключване на междинния диференциал, катинарчето се заключва и става оранжево.

        Въпрос - междинния диференциал диференциал ли е, или вискосъединител?

        При яко нагазване в снега, с идея да проверим блокажа на задния диференциал, след доста яко провокиране успяхме да постигнем превъртане на задните гуми ( и на двете ), като това стана доста неохотно ( едната гума си боксува, другата не).
        Пропуснах да отбележа - тези игрички са в режим "сняг" на селектора.

        В момента, в който буксуваха и двете задни гуми - според схемата на дисплея, задния диференциал си беше с отключено катинарче - така и не го видяхме да се затвори.

        Въпрос - как е реализиран блокажа на задния диференциал - LSD или 100% твърд блокаж? Второто ме съмнява много, съдейки по това, как плахо сработи, и то при доста здраво въртене на едното колело.

        В режим " подпомагане на спускане" или нещо такова беше, на дисплея излиза блокиране на междинния диф, и тогава би трябвало движението да се разпределя 4х4, както при парт-тайм раздатка.

        Според горните ми наблюдения, 4х4 е on-demand, ама не съм напълно убеден.

        Въпрос - каква е схемата на разпределение на въртящия момент при LR Disco3?

        Предварително благодаря за отговорите - ако не са ми достатъчни, ще питам още.

        Коментар


        • #49
          От: LR Discovery 3 няколко въпроса.

          Здравей Колега, не претендирам, че моите отговори ще са 100% верни, но колегите ще ме поправят. Това беше първия Land Rover с който се сблъсках за малко и то преди 6 години.
          Междинния диф е електронно управлявано, прогресивно зацепващо се нещо (може би виско), което може и да се заключи на 100%.
          Както разбирам Вие сте очаквали този заден блокаж да се включи сам когато на Вас Ви се иска, е няма как да стане. Отново електроника се грижи за неговото включване. По спомен мисля, че само на програма Rock crawl и на бавни се включва. Принципно заключването би трябвало да става и ръчно с докосване на екрана там където е катинара, но не съм сигурен. Екрана е чувствителен на допир.
          Блокажа отзад е 100% твърд. Друго нещо е, че при включен блокаж на задния мост, работата на тракшън контрола е сведен почти до минимум., т.е почти изключва.
          За дълбок сняг се препоръчва друг режим - режим пясък. До този извод са достигнали собственици на такива возила. Просто по-добре се представя в режим за пясък. При Вас е сработил тракшън контрола, който се е опитвал да подаде въртене на това колело, за това е стработил според Вас плахо.
          При асистент на спускане е нормално да заключи междинния диф, така по прецизно системата ще контролира приплъзването и съответно спирачното усилие. Да тогава е 50/50.
          Разпределението е full time и може да се каже и on demand, но електронно се определя колко на преден и колко на заден мост.
          Тази система определя и как работи също и педала (подаването) на газта, по-агресивно или по-плахо.
          Ето тук има инфо, но на английски с повече подробности - http://landroverforums.com/forum/lr3...dummies-11127/
          Последно редактирано от Радослав Стефанов; 27-02-12, 15:30.
          LR Disco II 99 - TD5
          www.lre-bulgaria.org

          Коментар


          • #50
            От: LR Discovery 3 няколко въпроса.

            Благодаря за отговора.
            Повечето ми съмнения се потвърждават.

            С тъч-скрийна пробвахме - не се заключва задния диференциал.
            Първото нещо, което направих, беше да изключа тракшън-контрола, но не съм се сетил, че трябва да са включени бавните.

            Режим "пясък" не бих се сетил да включа. Така или иначе, джипа беше зарит с предницата в една пряспа, и оттам насетне - наблюдавахме. Естествено бе да очаквам, че на 2 м сняг, трябва да е включен режим "Сняг", ама ха де?

            Добре, отговора ви е успокоителен - опитите ще продължават.
            Четенето - също.

            Благодаря и за линка.
            Последно редактирано от Veni1; 27-02-12, 16:09.

            Коментар


            • #51
              От: LR Discovery 3 няколко въпроса.

              Първоначално публикуван от Радослав Стефанов Преглед на мнение
              ...Блокажа отзад е 100% твърд. Друго нещо е, че при включен блокаж на задния мост, работата на тракшън контрола е сведен почти до минимум., т.е почти изключва.
              При асистент на спускане е нормално да заключи междинния диф, така по прецизно системата ще контролира приплъзването и съответно спирачното усилие. Да тогава е 50/50...
              При Диско-2/2000 г. има ли някоя от тези екстри? На моето има копче за асистент при спускане. Когато е включено, блокиран ли е средния диф и ако да - на колко %?
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • #52
                От: LR Discovery 3 няколко въпроса.

                При нашите двойки има асистент на спускане, който работи само на бавни, но не блокира междинния диф. Но въпреки това си работи много добре, пробвал съм го не еднократно. При по-голям наклон след като го включиш, абс помпата започва да зърка докато не качи нужното налягане и първоначално имаш чувството, че жипката се засилва, идва ти дори да набиеш спирачка, но не бива и след секунда разбираш, че всичко е ок и системата работи в твоя полза. Е ако много си се засилил, урвата е много голяма и има завидно калчица и това няма да те спаси, все пак всичко си има граници.
                LR Disco II 99 - TD5
                www.lre-bulgaria.org

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X