Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работи 4Х4 режима при FreeLander

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как работи 4Х4 режима при FreeLander

    На Freelander-a 4Х4 постоянно ли е или се изкл. и само когато желаеш го включваш?!
    EX Toyota Land Cruiser 120
    Деньги - зло! И тем большее, чем их меньше

  • #2
    Естествено че е фултайм, това е много бърз паркетник.
    РК няма. Междуосевият "диференциал" е вискомуфа. Блокировка на междуколесните диференциали се имитира със спирачката на буксуващото колело.

    Коментар


    • #3
      Freelander

      Първоначално публикуван от Стефан
      Естествено че е фултайм, това е много бърз паркетник.
      РК няма. Междуосевият "диференциал" е вискомуфа. Блокировка на междуколесните диференциали се имитира със спирачката на буксуващото колело.
      Ммм.. аз бих перефразирал малко твоите думи.. Фрийлендър-а не е фултайм, дори и в следствие на твоите думи.. Доколкото аз си представям нещата, за да е full time 4х4 една машина - трябва да е налице междуосев диференциал. Такъв тук няма. Тъпото за мен е, че не е и part-time като хората, защото всичко с което разполагаш е :

      1) Въпросната вискомуфа, която при приплъзване отпред (когато всече си загазил) прехвърля някакво въртене и на задните колела

      2) Любимият на всички "Traction Control", който както ти казваш имитира блокаж като спира буксуващото колело. За някви минути -> ОК, но ако цял ден бъхташ в сняг или кал, дали няма честичко да се налага да купувам накладки?..

      3) Hill Descent Control - който и идея нямам какво би трябвало да имитира - може би нещо като "бавни" когато спускаш...

      Коментар


      • #4
        О, в такъв смисъл - разбира се. За съжаление никога не съм виждал такова чудо, ама доколкото знам постоянно дава и на двата моста, а муфата постоянно играе, и дава повече на натоварения в момента.
        Тоя Hill ... е няква много скъпа екстра, изглежда право от Ф-1. Работи само на първа и задна, и сам държи 9 км/ч, не бива да пипаш педалите, само волана. Сигурно управлява и мотора освен тия муфи.
        А иначе след цели дни в калта не знам за накладките, ама нови коли сигурно ще трябва да купуваш често)) То това си е красива играчка за Витошките по всички лъскави градове

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Стефан
          ... За съжаление никога не съм виждал такова чудо, ама доколкото знам постоянно дава и на двата моста, а муфата постоянно играе, и дава повече на натоварения в момента...
          Ако е така, вероятно ще е по-добре и ефикасно от това, за което аз говоря, но тогава :

          1) Каква е тая вискомуфа дето разпределя и на двата моста във всеки един момент, без да има междуосев диференциал?.. Дефакто излиза, че и двата моста са постоянно зацепени, или?.. Хм.. Така е при всички останали Ленд Ровър-и без някои от последните, но там винаги си има междуосев..

          2) Не се сещам..

          Първоначално публикуван от Стефан
          ...То това си е красива играчка за Витошките по всички лъскави градове
          Е, ако трябва да сме откровени за 'софт' офроуд - пикници, язовири и до вилата си е ок..

          Коментар


          • #6
            )) Как бе, лудият и на павирана улица ще намери как да затъне, та да може да си копае и опъва лебедки с кеф! Да не мислиш че един от мойте приятели е висял на по три въжета някъде пред Кремъл дето се вика Шампиони на подготвени машини Като реши че е най-гот да паркира отгоре на някоя пряспа до втория етаж дето булдозерите още не са я прибрали, и айде наште!)) Че то и аз май миналия месец размахвах джека пред къщи, на пъпа на София. Два таланта бяха заврели две газки с контейнери със строителен боклук в дупките до макарите
            Постоянно са зацепени. Така се увеличава и стабилността в завой, и управляемостта, и кпд-то на цялата история мотор-колела, и се намалява разхода. А това чудо сигурно е нещо като демпферите, следи натоварването от двете страни, и се втвърдява повече от по-натоварената. И то е и диференциала, просто не е механичен със зъбни колела, а маслен със съединители.

            Коментар


            • #7
              Вискомуфа

              Първоначално публикуван от Стефан
              ... А това чудо сигурно е нещо като демпферите, следи натоварването от двете страни, и се втвърдява повече от по-натоварената. И то е и диференциала, просто не е механичен със зъбни колела, а маслен със съединители.
              Ама пак не ми е много ясно.. Това значи ли, че и всички VW-та, които са т.нар. "Synchro" модификация (те са с вискомуфа) са full-time 4x4? Съмнява ме.. Или говорим за няколко разновидности вискомуфи?..

              Първоначално публикуван от Стефан
              )) Как бе, лудият и на павирана улица ще намери как да затъне, та да може да си копае и опъва лебедки с кеф!...
              А да, това е така Както казва един приятел - офроуд-аджиите са странни типове - всяка локва, дупка и неравност я приемат за предизвикателство и умират да се завират по тях.. Най-вероятно и на вас ви се е случвало както си карате по нормален път, отнякъде да изкочи някой с джип дето има кал и туфи и на покрива..

              Коментар


              • #8
                Ммм ... Не съм се интересувал, въпроса явно трябва да се изследва.
                Вероятно все пак идеологията е една и съща, въпроса трябва да е в настройката на това нешо. Каква максимална разлика между двата канала да следи, и кога да започва да прехвърля от единия в другия. Съществена разлика може да има в това дали следи оборотите или моментите, но не виждам защо да не включва постоянно, или чак когато едното спре, а другото се разбеснее, въпрос на избор на алгоритъма.

                Коментар


                • #9
                  Вискомуфа

                  На база това, което казваш тук :

                  Първоначално публикуван от Стефан
                  ... въпроса трябва да е в настройката на това нешо. Каква максимална разлика между двата канала да следи, и кога да започва да прехвърля от единия в другия...
                  и тук :

                  Първоначално публикуван от Стефан
                  ...никога не съм виждал такова чудо, ама доколкото знам постоянно дава и на двата моста, а муфата постоянно играе, и дава повече на натоварения в момента...
                  Аз вадя следните изводи : цялата работа ми прилича на AWD (all wheel drive) а не на 4WD (4 wheel drive). Тоест двигателно може да бъде всяко едно (от четирите) колела в произволен момент?.. Сиреч нещо като quattro-то при Ауди, но явно по-евтино, или?..

                  И пак :

                  Първоначално публикуван от Стефан
                  ... да следи, и кога да започва да прехвърля от единия в другия...
                  Първоначално публикуван от Стефан
                  ...муфата постоянно играе, и дава повече на натоварения в момента...
                  Това ми намирисва на умна електроника, което не е задължително да значи перманентно 4х4 по следата причина :
                  * При всяко full-time 4x4, например при Дифендъра, когато едно от четирите колела превърти, в повечето случай някое задно (отзад е по-лек, съответно моста по-ненатоварен) -> изведнъж от велика машина 4х4 става камьон 1х1... - междуосевия диференциал превърля към моста с по-малко съпротивление (задния) -> дифа пък на задния мост прехвърля към колелото с най-малко съпротивление (превъртащото в момента). Тук в случая няма грам електроника - всико е old natural way.. В нормална ситуация обаче (сух път) въртят и двата моста. Не такава според мен е ситуацията с Фрийлендър-а (отново, поправете ме ако греша).

                  И друго, поне при "Synchro"-то на Golf Country имам лични наблюдения, че кое и да е от задните колела не помръдва, докато не развъртиш/превършиш яко някое от предните... Тоест, тука вискомуфата функционира обратно на LCD но със същия резултат в крайна сметка - а именно като "долови" разлика във въртенето между двата моста, прехвърля към този който изостава - за случая при Golf Country и LR Freelander това трябва да се явява заден..

                  Именно поради това си вадя изводите, че set-up-a с вискомуфа не е full-time 4x4.. Ама все пак, поправи ако греша някъде..

                  Коментар


                  • #10
                    За евтино не съм сигурен, тая кутийка на БМВ-то струвала 2 000 евро.
                    Аха, значи във фолксвагена дебнат оборотите, и отзад се включва когато вече е късно. Това сигурно е по-евтиното значи.
                    Най-изгодно при всяко положение е "всички водещи". 4х2 винаги го кара едно колело, 4х4 - винаги две, освен ако няма блокировки на междуколесните диференциали. Оная кола струва цял куп пари, и са могли да изберат какъвто си искат алгоритъм. Ако няма обратна връзка от всяко колело към междуосовата муфа, всичко ще остане просто 4х4 със свободни дифове. Те пък ще се блокират в няква степен независимо от състоянието на дугият мост, и ще бъде 4х4. За да стане с пълните възможности няма нужда от електроника, тя се слага за по-евтино, може да са използвали чисто механичен компютър. Знам ли. Англичаните са достатъчно традиционалисти...

                    Коментар


                    • #11
                      от всичко става ясно ,че не струва по-добре Grand Vitara 2.0TD значи?!!?!?
                      EX Toyota Land Cruiser 120
                      Деньги - зло! И тем большее, чем их меньше

                      Коментар


                      • #12
                        Там поне нещо желязно е останало Ама не знам, това нали минава за женска кола ... Не бих рискувал...))

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от SLY
                          от всичко става ясно ,че не струва по-добре Grand Vitara 2.0TD значи?!!?!?
                          Точно по този критерий (тип на задвижване 4х4) не виждам с какво Гранд Витара-та ще те грабне пред Фрийлендър-а, но така или иначе си е въпрос на личен избор.. По-скоро, плюса при Витара-та (лично за мен) е наличието на бавни (доколкото са такива..).

                          Също така не виждам какви основателни критики може да има срещу алуминия като ламарини по колата, освен определени места, където се появява ръжда, но на базата на контакт на два различни типа метал.. Тя (ръждата) обаче определено се появява след време и не е в тревожни количества.

                          Успех в избора!

                          Коментар


                          • #14
                            А като тръгне, и се развива все по-бързо. Автокатализа. Освен това сигурно обръщаш внимание на кафявата, а тя е желязната. А алуминия ръждясва повече от желязото в тая двойка, щото е по-активен електрохимически. Посивява, става матов, и това се сипе като стар дунапрен. И нищо не може да спре процеса.
                            )) Оправията е като го купиш нов, да му сложиш верижка да се влачи по земята като на тролеите и бензовозите, и всеки път като спреш да го заземяваш като хидропланите.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Стефан
                              А като тръгне, и се развива все по-бързо. Автокатализа. Освен това сигурно обръщаш внимание на кафявата, а тя е желязната. А алуминия ръждясва повече от желязото в тая двойка, щото е по-активен електрохимически. Посивява, става матов, и това се сипе като стар дунапрен...
                              Добре де, ама това за колко години? 22? Нали се сещаш, че за това време ще си направил 2 х 350.000км. на мотора, ще си отварял 3-4 пъти раздатки, скорости и т.н., сиреч края на дните ще са безвъзвратно тук за този работен кон.. (в случая, под 'работен кон' нямам предвид точно Фрийлендър-а.. )

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X