От: Диско с бойлер ... подгряване на малкия охладителен кръг.
В Швеция електрическите нагреватели за двигателя на 220 волта са много разпространени. Представлява бързовар , наврян в блока. Всички платени паркоместа имат контакт с таймер. Кофтито е , че управлението им е централно , т.е тока се пуска, когато някой друг реши, в зависимост от външната температура и максималното подгряване е 3 часа при температура под минус 14 градуса и може да достигне до 30 минути ако е по - топличко. И трите ми автомобила са оборудвани с подобен подгрев , но си признавам , че не съм я ползвал тази благина. Два от тях имат изведени контакти в купето- можеш да си включиш електричаска духалка да ти е топличко и вкупето, но примерно на служебния паркинг духалките са забранени, нищо че за ползването на подгрев си плащаш. Ако живееш в къща си е безпорно удобство, но иначе финансово е безсмислено, защото наема за паркомястото е по - голям от евентуалната икономия. От друга гледна точка се удължава живота на мотора. Освен това се продават модели и с водна помпа и термодатчици, които вече наистина ще подгреят целия мотор до 70 градуса, ама цената им не е много приятна.
Преди е нямало такива ограничения и си е заслужавало, но с тези модерни захранващи контакти май се обезсмисля. Имам предвид , че човек е можел да си подгрява мотора целогодишно, а не само зимния период . Нагревателите са 400 - 500 вата , дори за 3 часа ме съмнява да постигнат по - висока температура от 20 градуса-при положение , че температурата на вън е - 15 градуса.
В Швеция електрическите нагреватели за двигателя на 220 волта са много разпространени. Представлява бързовар , наврян в блока. Всички платени паркоместа имат контакт с таймер. Кофтито е , че управлението им е централно , т.е тока се пуска, когато някой друг реши, в зависимост от външната температура и максималното подгряване е 3 часа при температура под минус 14 градуса и може да достигне до 30 минути ако е по - топличко. И трите ми автомобила са оборудвани с подобен подгрев , но си признавам , че не съм я ползвал тази благина. Два от тях имат изведени контакти в купето- можеш да си включиш електричаска духалка да ти е топличко и вкупето, но примерно на служебния паркинг духалките са забранени, нищо че за ползването на подгрев си плащаш. Ако живееш в къща си е безпорно удобство, но иначе финансово е безсмислено, защото наема за паркомястото е по - голям от евентуалната икономия. От друга гледна точка се удължава живота на мотора. Освен това се продават модели и с водна помпа и термодатчици, които вече наистина ще подгреят целия мотор до 70 градуса, ама цената им не е много приятна.
Преди е нямало такива ограничения и си е заслужавало, но с тези модерни захранващи контакти май се обезсмисля. Имам предвид , че човек е можел да си подгрява мотора целогодишно, а не само зимния период . Нагревателите са 400 - 500 вата , дори за 3 часа ме съмнява да постигнат по - висока температура от 20 градуса-при положение , че температурата на вън е - 15 градуса.
Коментар