Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диско с бойлер ... подгряване на малкия охладителен кръг.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Диско с бойлер ... подгряване на малкия охладителен кръг.

    В Швеция електрическите нагреватели за двигателя на 220 волта са много разпространени. Представлява бързовар , наврян в блока. Всички платени паркоместа имат контакт с таймер. Кофтито е , че управлението им е централно , т.е тока се пуска, когато някой друг реши, в зависимост от външната температура и максималното подгряване е 3 часа при температура под минус 14 градуса и може да достигне до 30 минути ако е по - топличко. И трите ми автомобила са оборудвани с подобен подгрев , но си признавам , че не съм я ползвал тази благина. Два от тях имат изведени контакти в купето- можеш да си включиш електричаска духалка да ти е топличко и вкупето, но примерно на служебния паркинг духалките са забранени, нищо че за ползването на подгрев си плащаш. Ако живееш в къща си е безпорно удобство, но иначе финансово е безсмислено, защото наема за паркомястото е по - голям от евентуалната икономия. От друга гледна точка се удължава живота на мотора. Освен това се продават модели и с водна помпа и термодатчици, които вече наистина ще подгреят целия мотор до 70 градуса, ама цената им не е много приятна.
    Преди е нямало такива ограничения и си е заслужавало, но с тези модерни захранващи контакти май се обезсмисля. Имам предвид , че човек е можел да си подгрява мотора целогодишно, а не само зимния период . Нагревателите са 400 - 500 вата , дори за 3 часа ме съмнява да постигнат по - висока температура от 20 градуса-при положение , че температурата на вън е - 15 градуса.

    Коментар


    • s_s1
      s_s1 коментира
      Редактиране на коментар
      На моя пикап /тойота хайлукс/ беше 700 вата и изключваше като направи 50С. При най-ниската отрицателна темп пикапа вън ги правеше максимум за 45-50 мин.

  • #17
    От: Диско с бойлер ... подгряване на малкия охладителен кръг.

    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
    По груби сметки 2 свещи по 20 ампера ще си работят безгрижно с повечето алтернатори /около 60-80 ампера/.
    Морски, да напомня - на сушата сме. Автомобилен алтернатор ако изкара на празен ход 40% мощност (на дизел 55-60%) черпиш. Ама той не изкарва, а пък за сметка на това двигателят с всичките му инжектори, джаджи и глупости смуче едни 15 ампера (на по-новите - 25). По-умните коли се сещат да вдигнат празния ход като не стига тока или на студено, ама успехът е 50/50.

    Коментар


    • #18
      От: Диско с бойлер ... подгряване на малкия охладителен кръг.

      На един и същи модел автомобил и двигател на VAG, със свещи, алтернатор 120А(на Бош), без свещи, 90А(на Валео). Явно си трябва.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #19
        От: Диско с бойлер ... подгряване на малкия охладителен кръг.

        Имах Тойтота Хайлукс внесена от финландия. В едната тапа на блока беше монтиран нагревател. Мощността беше около 700 вата. Стопляше водата в двг. за около 10-15 мин до около 40-50С и после я поддържаше. Имаше доста голяма платка с управление, както и контакт в краката на дясноседящия за калорифер. Струговаха ми куплунг, направих си кабел и в студените зимни дни ползвах с кеф тази екстра.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X