Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WJ 2.7 crd не пали

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
    Майтапа настрана , мисля утре да съединя 2та маркуча с тръбичка и да сменям през 1000км АТФ-а и филтъра и така поне 3 пъти . В същото време ще мисля къде и какъв външен радиатор за кутията ще се хване някъде по колата , затапвам старите дупки на водния и си става 100% воден .
    Какъв е този ATF, дето тъй с широка ръка смяташ да го сменяш през 1000 км.?
    Ба-а-а-а-аровьец си ти-и-и-и-и...
    Или... слагаш някакъв евтин АТФ ? Недей.
    Иначе - да. За неотваряне на кутията (дано да не е късно) това е рецепта. Сигурен ли си, че нямаш и отделен радиатор за АТФ-а ? Отпред при водния радиатор, колко радиатора са общо ? Принципно имаш един воден (който често е комбиниран с охладител за скоростната кутия) + още един отделен (около 1/3 площ от водния или по-малко) за кутията. АТФ минава първо през комбинирания, после през по-малкия. Отделно имаш един на климатика и още един малък за хидравликата на волана - някъде пред предна лява гума обикновено.
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • #62
      Със сигурност имам отгоре за хидравликата на волана , и в ляво(като съм срещу колата) за климатика , ама друг не съм виждал . Ако фабрично ги слагат , значи трябва да имам . Утре ще вида . Ако е така , мога ли да "прескоча" маршрута на маслото през общия ?

      Коментар


      • Dilyan Zagorchev
        Dilyan Zagorchev коментира
        Редактиране на коментар
        Не съм запознат с модела, ма пред водния(или който е там най-отпред) дали няма едни извити тръбички? При някои мпс се ползват такива за охлаждане на масло.
        Сега гледах схема в рокауто, през радиатора е само
        Последно редактирано от Dilyan Zagorchev; 07-11-21, 21:45. Причина: Допълнение

      • bmwww
        bmwww коментира
        Редактиране на коментар
        Има , това ми е за хидравликата на волана . Чудех се даже дали не мога да използвам същите и за маслото на кутията . В смисъл същия модел , но монтирани най-отдолу на радиатора .

      • murfito
        murfito коментира
        Редактиране на коментар
        Само тръбички няма да е достатъчно. При мен на KJ си е около 1/3 от климатичния ако не се лъжа и е най-отпред.

    • #63
      Мисля, че има аларма и сигнализация за прегряване на автомата, но не съм сигурен. Тогава ти ще можеш да ни кажеш дали може без охлаждане. На това хладно време може да ти върже. Защо не си потърсиш втора ръка радиатор. С външен радиатор не е ясно каква температура ще се поддържа на маслото. Може да е по-висока, може да е по-ниска.
      Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
      Око за око, паста за зъби!
      Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

      Коментар


      • bmwww
        bmwww коментира
        Редактиране на коментар
        Ами една от причините е , че вече не мога да имам доверие на тази недомислица . При втора ръка шанса си е 50% пак да се случи ДА или НЕ , при отделен шанса е 0% . Температура всичко под 90 градуса и над 60 ме устройва . Ще я наблюдавам как се държи без охладител и ще мисля колко голям да вземам . И без това една от тръбичките за охлаждането от към кутията течеше , та сега ще я сменя и нея . Радвам се поне , че го открих , щото можеше и по зле да е .

    • #64
      Ако, изолираш радиатора, проблем с охлаждането на кутията в тези температури най вероятно няма да имаш. Проблема идва от това, че антифриза е смъртен враг на пакетите в кутията. Ако, продължиш да я караш така, пиши я бегала тази кутия. Само въпрос на време е в зависимост от количеството попаднал антифриз. Ако,е малко и я спреш на време има шанс.
      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
      SSang Yong Kyron 2.0xdi
      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

      Коментар


      • #65
        Източих я . Маслото е кафяво , на боза , но пък редко , течливо и много мазно . Не е на парцали . Предполагам , че маслото е ходило при водата , защото източих много малко . Със сигурност няма 4 литра при положение , че миналата седмица долях литър , че на щеката загряла показваше на скалата 25градуса . Сега поръчах най-евтиното отговарящо на стандарта на Мерцедес за 722.6 , 5 литра и най-евтиния филтър . Сменям , карам 10-20 км и утре сменям пак . Мисля да оставя отворите на радиатора отворени за да видя ще губя ли антифриз . Да ви кажа маслото което сега заварих на вид не е по-лошо от миналогодишното . Та почвам да се съмнявам нещо . Трябва ли да е идеално червено това масло (старото) ? На 15 000км е .

        И още 1 въпрос , преди да затворя кутията да я "измия" ли с някакъв спрей , например тея за почистване на карбуратори или пък тези бързо изветряващите за почистване на ел контакти ?
        Последно редактирано от bmwww; 08-11-21, 13:09.

        Коментар


        • Dilyan Zagorchev
          Dilyan Zagorchev коментира
          Редактиране на коментар
          Трябва да си е червено, мий тавата и толкова, утре пак

      • #66
        Маслото когато се пресече става на боза, не на парцали. По-добре не ползвай контактен или за карбуратори. Забърши колкото можеш с парцали или ако държиш да пръскаш със спрей то ползвай обезмаслител (за спирачни апарати, примерно). Ако маслото е пробило към антифриза, то в него щеше да има масло. Ти не си споменавал, че антифриза е мръсен. Преди да точиш маслото, кутията трябва да е добре загряла, да изредиш всички положения на лоста. С една смяна няма как да прешахнеш мръсното масло, а филтъра от антифриза може да стане на пача.
        Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
        Око за око, паста за зъби!
        Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

        Коментар


        • #67
          Мръсен е антифриза , капачката му събира бяло . Иначе днес не посмях да я паля така . Утре ще я загрея и изреждам предавките . Сега отивам да сменя филтъра и маслото . Ще забърша където мога , няма да пръскам с нищо .

          Коментар


          • #68
            Ако има масло в антофриза не е добре-ще почне да се пени и ще стане проблем. Промий и охладителната система с някакъв домашен обезмаслител от рода на Меглио или нещо подобно.
            Последно редактирано от murfito; 08-11-21, 16:33.
            Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
            Око за око, паста за зъби!
            Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

            Коментар


            • #69
              Да ви кажа , мисля си , че може и да прегрява . Минах 7 км и при температура на двигателя 82 градуса , кутията беше на 76 . Маслото пак стана същото , странно обаче защо не тече нищо от към радиатора ... оставих маркучите отворени . Чак почвам да си мисля , че всичко е ок с радиатора , а аз съм я наводнил нещо дето мих двигателя , че беше целия в нафта от това ГНП . Ама пък откъде тая майонеза в антифриза .

              И тая щека не я разбирам , при температура на кутията 80 градуса примерно , маслото до къде трябва да е ? До скалата <80< или между <25< и <80<
              Последно редактирано от bmwww; 08-11-21, 19:03.

              Коментар


              • #70
                От радиатора може да не тече ако теча е малък и да се изпарява. За маслото ще трябва няколко смени. Все пак опресняваш по-малко от половината.
                Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                Око за око, паста за зъби!
                Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                Коментар


                • bmwww
                  bmwww коментира
                  Редактиране на коментар
                  Имало там нещо , че мерцедесовата с пластмасата не стигала картера , щото отдолу тръбата била на конус и пластмасата не минавала от там . Не знам колко е вярно обаче . Исках да го уточня това , защото заради това винаги съм я карал с 1см преди скалата 80 .

                • Dilyan Zagorchev
                  Dilyan Zagorchev коментира
                  Редактиране на коментар
                  Хубу де, аз ако съм, щом сваля картера ще бутна щеката отгоре и ще я видя колко се показва

                • bmwww
                  bmwww коментира
                  Редактиране на коментар
                  Утре ще тествам, днес изобщо не бях в кондиция да мисля за такива експерименти .

              • #71
                Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
                ... Минах 7 км и при температура на двигателя 82 градуса , кутията беше на 76 .... странно обаче защо не тече нищо от към радиатора ... оставих маркучите отворени...
                Ми, щото не си прочел на колко градуса отваря термостатът и от "малкия кръг" антифризът почва да се движи в "големия кръг" Карал си само до температура, при която термостатът НЕ отваря големия кръг и съответно през радиатора няма движение на антифриз. Този, който е в радиатора, не е под налягане и е студен. Естествено, че няма да тече.
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар


                • bmwww
                  bmwww коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да , мислех си го това , но като отворя капачката на разширителния съд и тапата на радиатора при незапалена кола и при не палена от вчера т.е. студена , от радиатора излиза вода .

                • kalin09
                  kalin09 коментира
                  Редактиране на коментар
                  ""Този, който е в радиатора, не е под налягане и е студен. Естествено, че няма да тече."" Накратко не е вярно. На дълго пак ,но с поовече думи.

              • #72
                kalin09 коментира
                Днес, 20:53
                ""Този, който е в радиатора, не е под налягане и е студен. Естествено, че няма да тече."" Накратко не е вярно. На дълго пак ,но с поовече думи.
                Кажи го с повече думи?
                Антифриз протича (вероятно и по време, ама няма кой да го види) след каране. Наивно и непрофесионално си го обяснявам със скромното, но все пак - налягане на водната помпа и разширяването на самия антифриз като обем от загряването ?
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Налягането идва от разширение на течността при загряване, водната помпа е само за циркулация. И налягане си има в радиатора и преди да отвори термостата, щото термостата е само към един от щуцерите на радиатора. За температурата е до някъде вярно, при затворен термостат естествено е много по-ниска, и теоритично уж може да отваря пукнатината при загряване. Ама на практика, ако тече, си тече и студен.
                  Последно редактирано от cecoa1; 09-11-21, 07:09.

              • #73
                Загрява !!! При 11 градуса външна температура за 20км стигна 98 градуса . Спирам я пак и ще мисля какво да правя . Гледах къде да монтирам радиатор , но нещо май няма много място . Някой да е осъществявал подобно нещо на WJ тук във форума ? Предлагат ми същия като на хидравликата за волана .

                Иначе 100% съм сигурен че е пробито , но не тече . Сега спрях да отворя капачката на антифриза и е пълен с доста повече масло , а и капачката се разви без да изпуска налягане .
                Последно редактирано от bmwww; 09-11-21, 09:34.

                Коментар


                • murfito
                  murfito коментира
                  Редактиране на коментар
                  Набутай в отворите бяло парцалче - ще се оцвети.

              • #74
                Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
                Със сигурност имам отгоре за хидравликата на волана , и в ляво(като съм срещу колата) за климатика , ама друг не съм виждал . Ако фабрично ги слагат , значи трябва да имам . Утре ще вида . Ако е така , мога ли да "прескоча" маршрута на маслото през общия ?
                Само тръбички няма да е достатъчно. При мен на KJ си е около 1/3 от климатичния ако не се лъжа и е най-отпред.
                Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                Око за око, паста за зъби!
                Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                Коментар


                • bmwww
                  bmwww коментира
                  Редактиране на коментар
                  Най-много ме притеснява друго , сега ще се изложа ама да си питам . Тоя радиатор като е над нивото на кутията (най-високата му точка) :
                  1во. Как ще се напълни ?
                  2ро. За да се напълни нали трябва да напълня кутията с масло поне до най-високата му точка ?
                  3то . Това значи, че маслото в кутията винаги ще е много над максимума ?

                  Или фабричния си има някакви клапани който задържат маслото в него или кутията си ги има на изхода си поне и се отварят само като загрее или аз съм тъп и не разбирам от физика .

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Кутията има помпа и върти маслото, не му бери грижа.

              • #75
                Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
                ...Гледах къде да монтирам радиатор , но нещо май няма много място . Някой да е осъществявал подобно нещо на WJ тук във форума ?
                В youtube има много клипове, но са за бензинови модели, примерно https://www.youtube.com/watch?v=X_5d...el=martinbuilt
                Иначе тука във форума имаше някаква древна тема, беше го сложил някъде отстрани радиатора, хванат за коша на двигателя..., беше на стар VM 3,1 л.
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X