Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Показания на километража - WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Показания на километража - WJ

    Максималното отклонение, заедно с включените от пройзводителя 5% и различни мерки в размер и въздух в гумите е 10%. Ако мине допустимата стойност от 10% се подмине, както казваш при 115 на километраж, реални 100км/ч значи има проблем някъде покрай отчитането на стрелката...
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

    Коментар


    • #32
      От: Показания на километража - WJ

      Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
      Максималното отклонение, заедно с включените от пройзводителя 5% и различни мерки в размер и въздух в гумите е 10%. Ако мине допустимата стойност от 10% се подмине, както казваш при 115 на километраж, реални 100км/ч значи има проблем някъде покрай отчитането на стрелката...
      Приятелю, не ми отговаряш на въпроса. Ако цитираните от мен 1., 2. и 3. оказват влияние едновременно, разликата ще бъде 15% и проблемът няма да е в стрелката, а в теорията. Въпросът ми беше дали греша някъде именно в теорията.
      Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

      Коментар


      • #33
        От: Показания на километража - WJ

        теорията ти е до някъде вярна... точността на километража обаче не е 5%, а +няколко и -няколко (2-3 макс.) 1см разлика в грайфера, но в диаметър според мен - от там още 2-3% и накрая налягането на гумите. Според мен и моите измервания, грешката ми в километража е около 7-8% в + от реалната скорост, замерена с 2 gps-a едновременно.

        Коментар


        • #34
          От: Показания на километража - WJ

          Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
          3. По-меки гуми радиусът се намаля допълнително, което поражда нова порция неточност и то пак със същия знак. Да речем още 5 % (това е 1 см по радиуса)
          Ама то така вече не е окръжност за да го смяташ с радиуса по 3.14.
          Обиколката си остава същата.

          Коментар


          • #35
            От: Показания на километража - WJ

            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
            Ама то така вече не е окръжност за да го смяташ с радиуса по 3.14.
            Обиколката си остава същата.
            НАпротив. Двожението на колелото си е по окръжност и със спадането на гумата радиуса от центъра на гумата до земята се намалява, а съответно и обиколката която описва. Представи си, че се движиш с по джанти, тогава грешката ще е максимална.
            Диян Димитров

            Коментар


            • #36
              От: Показания на километража - WJ

              Първоначално публикуван от sunny88 Преглед на мнение
              НАпротив. Двожението на колелото си е по окръжност и със спадането на гумата радиуса от центъра на гумата до земята се намалява, а съответно и обиколката която описва. Представи си, че се движиш с по джанти, тогава грешката ще е максимална.
              Не си прав - представи си мост, едната гума напомпана, другата спусната така, че радиуса и да изглежда с 5-6см по-малък. При пълен оборот на двете, напомпаната ще мине примерно 2м а спуснатата ... колко? Ами пак 2м. т.е. няма никакво значенеие колко е напомпана, важна е обиколката а не радиуса, щото всъщност не е окръжност...
              LR Disco II, Td5

              Коментар


              • #37
                От: Показания на километража - WJ

                Чавдаре, при мен на монтерото е абсолютно същата ситуация- до към 110км. по GPS разликата с показанията на километража са в рамките на 10-12 км. Над тази граница, обаче става страшно- при около 130 по километраж съм над 150 по GPS. И к'во от това- има си и добрите страни, да ти кажа: жена ми винаги е спокойна и не мрънка като гледа, че на километража пише 130 км.. Хем вълкът сит, хем агнето- цяло.
                08седемшест5едно513четири

                Коментар


                • #38
                  От: Показания на километража - WJ

                  Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
                  Не си прав - представи си мост, едната гума напомпана, другата спусната така, че радиуса и да изглежда с 5-6см по-малък. При пълен оборот на двете, напомпаната ще мине примерно 2м а спуснатата ... колко? Ами пак 2м. т.е. няма никакво значенеие колко е напомпана, важна е обиколката а не радиуса, щото всъщност не е окръжност...
                  Абе не е баш така. При някои коли ESP-то се задейства при леко спаднала гума (напр. Волво), а има дори модели, при които разпознаването на налягането в гумите се прави точно от датчиците и централата на ABS - които мерят и сравняват оборите на всяко колела (и при нормални условия трябва да са абсолютно еднакви) . Тоест - спадналите гуми се въртят с различни обороти от напомпаните до предписаното налягане. Факт.
                  ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                  Volvo XC90 D5 Executive '12
                  Volvo XC60 D5 Summum '11
                  Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                  Коментар


                  • #39
                    От: Показания на километража - WJ

                    Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                    ... И к'во от това- има си и добрите страни, да ти кажа: жена ми винаги е спокойна и не мрънка като гледа, че на километража пише 130 км.. Хем вълкът сит, хем агнето- цяло.
                    Да де, ама мойта пък мрънка, че давам малко газ ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Показания на километража - WJ

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      Да де, ама мойта пък мрънка, че давам малко газ ...
                      В Нисана разбирам да мрънка, ама в Гранда?
                      “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
                      Walter Rohrl
                      GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Показания на километража - WJ

                        Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
                        Не си прав - представи си мост, едната гума напомпана, другата спусната така, че радиуса и да изглежда с 5-6см по-малък. При пълен оборот на двете, напомпаната ще мине примерно 2м а спуснатата ... колко? Ами пак 2м. т.е. няма никакво значенеие колко е напомпана, важна е обиколката а не радиуса, щото всъщност не е окръжност...
                        Да приемем ,че от двете предни гуми едната е спаднала. Изминаваме 100 м. Естествено, че и двете гуми ще са изминали 100 м. , но ако нормалната гума е направила 50 оборота, то спадналата ще е направила примерно 55.
                        Диян Димитров

                        Коментар


                        • #42
                          От: Показания на километража - WJ

                          Първоначално публикуван от sunny88 Преглед на мнение
                          Да приемем ,че от двете предни гуми едната е спаднала. Изминаваме 100 м. Естествено, че и двете гуми ще са изминали 100 м. , но ако нормалната гума е направила 50 оборота, то спадналата ще е направила примерно 55.
                          Нищо такова няма да се случи - Да, като спадне гумата диаметъра и ще се промени, ама да се промени с 2-3 - хайде с 5мм - при 5мм разлика в диаметъра за изминати 100м и 31" гума разликата в изминатия път ще е 20см - според мен достатъчно за да сработи някаква система за индиректно следене на налягането чрез сензорите на АБС-а но не и да побърка скоростомера ...
                          LR Disco II, Td5

                          Коментар


                          • #43
                            От: Показания на километража - WJ

                            Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                            Абе не е баш така. При някои коли ESP-то се задейства при леко спаднала гума (напр. Волво), а има дори модели, при които разпознаването на налягането в гумите се прави точно от датчиците и централата на ABS - които мерят и сравняват оборите на всяко колела (и при нормални условия трябва да са абсолютно еднакви) . Тоест - спадналите гуми се въртят с различни обороти от напомпаните до предписаното налягане. Факт.
                            Не е факт. Обиколката на спадналата гума е същата както и на напомпената. Това все пак са автомобилни гуми, а не балон да се разпъва.
                            А ESP-то при спаднала гума се включва по-често, защото колата се накланя повече. Когато и двете са еднакво спаднати, пак се включва по-често.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Показания на километража - WJ

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              А ESP-то при спаднала гума се включва по-често, защото колата се накланя повече. Когато и двете са еднакво спаднати, пак се включва по-често.
                              ESP-то се задейства не от накланяне , а от възникване на разлика във въртенето на колелата.
                              Диян Димитров

                              Коментар


                              • #45
                                От: Показания на километража - WJ

                                Първоначално публикуван от sunny88 Преглед на мнение
                                ESP-то се задейства не от накланяне , а от възникване на разлика във въртенето на колелата.
                                Ела да ти покажа с 35-ци от какво се задейства.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X