До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
В книжката на Liberty (чел съм в тази част оригинала, в бълг. превод не ми се търси в момента) пишеше нещо и за външната температура, "демек" компресорът не се включва във всички случаи при духане към стъклата, напр. при -20 гр. май все пак не работи... Има и на други места потвърждения на казаното от vladi333 - напр. преди предстоящо дълго неизползване на колата, да се пусне климатикът да поработи, за да си смаже чарколяците... Неизключването на вентилатора, освен след превъртане на 4-5 позиции пък било "профилактично", заради опасността от проникване в купето на изгорели газове
. Но мен идеята да караш зимата на парно + климатик продължава да ме дразни
Имал съм три други коли с климатик, една от тях ("Пасат" `91 г.) още си я карам, такава идиотщина няма ! Чат-пат съм включвал климатика и при студено вдреме, но за секунди, именно за да махне конденза по предното стъкло - за 3-4 (а "Пасата" - 6 год.) години употреба не съм губил фреони или да ми се развали климатикът... За "Пасата" четох някъде по книжките му, че климатикът "отнема" ~ 15 конски сили, за по-голям разход на гориво не съм го "дебнал" с колко точно го увеличава... При над 200 коня бензиново Liberty харчещо ~ 20 на сто
тия работи с намалена мощност и увеличен разход сигурно са без значение... за хамериканските другари
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Свий
X
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
То при -20 и да работи - файда!Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
В книжката на Liberty (чел съм в тази част оригинала, в бълг. превод не ми се търси в момента) пишеше нещо и за външната температура, "демек" компресорът не се включва във всички случаи при духане към стъклата, напр. при -20 гр. май все пак не работи... Има и на други места потвърждения на казаното от vladi333 - напр. преди предстоящо дълго неизползване на колата, да се пусне климатикът да поработи, за да си смаже чарколяците... Неизключването на вентилатора, освен след превъртане на 4-5 позиции пък било "профилактично", заради опасността от проникване в купето на изгорели газове
. Но мен идеята да караш зимата на парно + климатик продължава да ме дразни
Имал съм три други коли с климатик, една от тях ("Пасат" `91 г.) още си я карам, такава идиотщина няма ! Чат-пат съм включвал климатика и при студено вдреме, но за секунди, именно за да махне конденза по предното стъкло - за 3-4 (а "Пасата" - 6 год.) години употреба не съм губил фреони или да ми се развали климатикът... За "Пасата" четох някъде по книжките му, че климатикът "отнема" ~ 15 конски сили, за по-голям разход на гориво не съм го "дебнал" с колко точно го увеличава... При над 200 коня бензиново Liberty харчещо ~ 20 на сто
тия работи с намалена мощност и увеличен разход сигурно са без значение... за хамериканските другари 
Какво значение има колко гори и колко коня "смъква" при положение, че комфорта се подобрява? Кое е по-важното в случая? Ако караш 800км за един ден ще изхабиш точно 8литра повече гориво заради климатика (може и по-малко), но няма да си се потил като животно, няма да смърдиш после, няма да се дехидратираш - ще си свеж като репичка, но леко оцъклен заради постоянното взиране в пътя (особенно нощем)
Тия 800км за които говоря съм ги карал многократно през последните 3 години... понякога с Черокито, на което още не съм оправил климатика и бих казал, че е брутален мазохизъм и съдизъм спрямо другите в колата. Виж зимата е друго нещо
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение....
Ама ние именно за работещ постоянно климатик през зимата говорим, а не за ползите от климатика при жегите 
Според мен гадовете от "Крайслер" просто нещо са спестили - факт, както показва и постът на Алекс Маринов, че след 2005 г. все пак им се откъсва от сърцето да сложат бутон за включване и изключване на климатика...
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Ще се възползваме при предстоящото обслужване!Първоначално публикуван от vladi333 Преглед на мнениеИ така, сега видях тема. Та да ви разкажа някой неща:
Компресора на климатика се смазва с масло, досущ като двигателя на колата. А въпросното масло се разтваря във фреона. Като фабрична екстра е да се включва климатика дори когато шофьора не иска. Именно за да се смазва самият компресор. Та дори да не искате да се включи, за да си ви седи за нов. Това е невъзможно.
Има и друг проблем, когато фреонът намалее в системата. Компресора започва ад се включва по-често за да навакса налягането в системата. Това пък от самосебеси води до увеличаване на отделения конденз. Защото замръзва вътрешната пита на климатика.
Същото се получава и когато в системата има повече газ!
И по инструкции е нормално да се загуби до 0,80кг. за година от фреона.
Когато падне обаче под половината капацитета на системата, компресорът спира заради ниско налягане. Със спирането, спира и да се смазването!
С въпросната годишна загуба се губи и част от маслото, и в един момент се получава така, че компресорът работи с по-малко масло от необходимото. Това също води до повреда!
И тук е време за малко реклама:
Предлагам да се възползвате от тази оферта, за да запазите за дълго живота на вашата климатична система.
http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...1&postcount=22Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Аз пък изобщо не се дразня от факта, че на някои позиции ми работи климатика и зимата. Ползвам ги за кратко, а с помощта на климатика е още по-кратко (изсушаването на стъклото). По-скоро проблемът ми е , че не е климатроник. Например лятото, след като купето се охладило достатъчно, дори най-слабата позиция на вентилатора ми идва в повече понякога. Да го изключиш е невъзможно. Следва пренасочване на вентилационните отвори, естествено винаги в неподходящата посока и... ново пренасочване... След това започва кратковременно изключване със замяна на позиция "крака и тяло с климатик" с "крака и тяло без климатик". След мах минута- обратно! Вярно, няма сравнение с кола без клима, но сравнено с климатроника е много далече. Другата ми кола е с климатроник и целогодишно е настроен на 22-23 градуса и режим AUTO. Променя се само при нужда, без да ти е грижа и да му робуваш.Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
Ама ние именно за работещ постоянно климатик през зимата говорим,
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение... проблемът ми е , че не е климатроник. Например лятото, след като купето се охладило достатъчно, дори най-слабата позиция на вентилатора ми идва в повече понякога. Да го изключиш е невъзможно. Следва пренасочване на вентилационните отвори, естествено винаги в неподходящата посока и... ново пренасочване... След това започва кратковременно изключване със замяна на позиция "крака и тяло с климатик" с "крака и тяло без климатик". След мах минута- обратно! Вярно, няма сравнение с кола без клима, но сравнено с климатроника е много далече. Другата ми кола е с климатроник и целогодишно е настроен на 22-23 градуса и режим AUTO. Променя се само при нужда, без да ти е грижа и да му робуваш.
Тук, според хамериканите, просто си включваш И парното
заедно с климатика и си правиш температурка
това най-сериозно го пишат в ръковоството - проверете... На всичкото отгоре при мен вентилационните отвори не могат да се затварят
- няма такава опция, напр. да затвориш ръчно един или двата централни и да остане да духа от страничните. И при вас ли е така ?
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Аз имам този навик още от Renault Scenic и ползвам точно контрола за превключване на топло/студено и със завъртането му по посока към топло се постига комфорт в салона. Така студеният въздух от климатика се смесва с малко по-топъл, постига се постоянна температура и не се налага непрекъснато да включвам и изключвам климатика или да променям посоките на въздуха. А колкото до затварянето на кръглите вентилационни отвори на таблото, които са насочени към водача и пътника - пробвайте да завъртите насочващите жалузи крайно в страни. При това изходът на въздух се затваря почти напълно и от съответния вент. отвор спира да духа.
Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнениеА колкото до затварянето на кръглите вентилационни отвори на таблото, които са насочени към водача и пътника - пробвайте да завъртите насочващите жалузи крайно в страни. При това изходът на въздух се затваря почти напълно и от съответния вент. отвор спира да духа.
Благодаря за идеята - ще пробвам !
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Аз ги насочвам към таванаПървоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
при мен вентилационните отвори не могат да се затварят
-
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Видях един колега с Liberty беше сменил въпронсите гадни дифузьори с други. Каза ми, че са от Доч Калибър. На външен вид изглеждаха същите, но си имаха врътка за затваряне! И аз ще пробвам да сменя моите, но за сега не остава време.
Коментар
-
До: Възможно ли е климатикът да работи постоянно?
Американските колеги-потребители
изглежда ги дразни също тая работа с постоянно работещия климатик и не им изглежда "в реда на нещата" http://www.jeepforum.com/forum/f28/h...off-ac-968816/
В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Същата работа е и при мене. Хамериканска им работа. Но важното е, че джипката върви, летииии
Коментар