Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee Преди или след 96г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Grand Cherokee Преди или след 96г.

    Еми аз имам едно такова питане знам 4е има разлика междо Гранда преди и след 96г. Моля нека някои ме посаветва кои модел да избера.
    Колата 6те се ползва като основна кола всекидневна и поне 1-2 пати седми4но 6те се катери по планините.Няма да коментирам за6то сам избрал Гранд просто много ми харесва. Много ви благодаря предварително.

  • #2
    Мисля, че имат само козметчни разлики в салона. А, да май раздатката след 1996 беше по-кекава! Ама тук трябва да се изкаже Димата. Въпреки, че в момента му е влязал някакъв итерсептор в главата

    Коментар


    • #3
      Еднозначно преди 1996. Ще ти кажа разликите:
      1.Външен вид и интериор - външния вид е почти същия, интериора на моделите след 1996 е доста по-различен, но всичко се управлява от компютъра, даже вдигането на стъклата и преместването на седалките - сам се сещаш че това не е най-подходящото решение, а и обикновенно се получават блуждаещи неизправности които трудно се локализират и диагностицират. Това до тук не беше важно само за сведение. Обаче другите разлики са важни.
      2. Раздатка. При моделите 5.2 се използва 249 раздатка преди 1996 и 249OD след 1996. Звучи почти еднакво но не е така, 249 си е пълноценна фултайм раздатка с истински междуосев диф и вискомуфта която работи в паралел с него и блокира дифа при пробуксуване на някой от мостовете. При 249OD диференциал няма, има само вискомуфта която подава въртящ момент напред при избоксуване на задния мост а иначе си е живо задно 5/95 % преден/заден мост. Вярно че при 249OD има твърд блокаж между предния и задния мост когато включиш бавни, но при този двигател поне на мен не ми се е налагало да използвам бавни освен за спускане по нанадолнище на първа, така че ако има блокаж в този момент само ще ми пречи.
      3. Мостове - след 1996г. картерите на мостовете са алуминиеви, като по този начин правят слабото място на автомобила многократно по-слабо.
      Всичко гореописано не важи за моделите с 4.0 двигател. За тях можеш да намериш от първата година производство 1993 с 231 раздатка - чист парттайм. Иначе при тях има варианти с окомплектовка с 242 раздатка (най-доброто, позволява движение само на заден мост, 4х4 на суха настилка, 4Х4 с включен демултипликатор и освен това има и блокаж), кокто и с вече известната 249 раздатка.
      При моделите 2.5TD раздатката е само една 231 парт тайм, нищо хубаво за нея, осве че е много здрава, а и двигателя е един огромен хемороид.
      Така че моя избор е 1995 5.2 V8 249 Laredo или Orvis.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        Благодаря на quadra . Избарзах с темата в десетина теми по надоло прочетох това което ме интересуваше в един пост на quadra (както винаги тои е маи наи запознат с Грандовете ). Определено 6те е преди 96г. Пак благодаря и мисля че информацията ще е интересна и за други които се чудят кои модел Чероки да предпочетат.

        Коментар


        • #5
          Освен да ти пожелая успех в търсенето и ако се спреш на нещо свиркай да го видим в какво състояние е.
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            Quadra , Благодаря ти да знае6 че 6те се вазползвам от предложението ти Ако знае6 само в какав филм ме вкараха с един Гранд! Направо луд ме направиха Харесах си един Гранд 5.2 от 95г. много запазен един газар го караше маи не беше стапвал в гората никога. Това бе6е преди 2 месеца исках да го взема и ми обясниха една ситоация която е достоина за сапунена опера Джипа е купен нов в БГ от Еди кои си( не казжам имена за6тото е некорекно) кара го до 2004 и го продава с палномо6но на друг ,тои пак не го прехварля а го кара с палномо6ното до 2006 и прави паномо6но на 3ти. хихи следи6 ли мисалта ми и пи4а сега иска да го продае но джипа дефакто е о6те собственост на парвиа собственик.Това не би било проблем ако го няма6е новиа закон при които трябва да попалнят собственика и жена му декларации 4е недалжат данаци а ЖЕНА МУ сега се развежда с него и се се6таи сам .И така ме лажат от 2 месеца , другата седмица,после другата седмица и така, ве4е ми писна да ги 4акам.Абе цял филм.А джипа е разкошен и си заслужава.

            Коментар


            • #7
              Само ме притеснява това че е каран тук, - сервизите за тези машини се броят на пръсти и да попаднеш на некоректно поддържан екземпляр не е трудно. После може да си имаш главоболия със скпи агрегати като скоростна кутия, раздатка и тн...
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                Ами ако слу4аино си оправят докоментите ( миналиа пат пак ми казаха другата седмица) може да се обадя да го погледне6 ако намери6 време.

                Коментар


                • #9
                  Ами действай, дано имаш късмет.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    Аз съм за след 96

                    Екстерйор:
                    Щом си го харесал предполагам че външния вид е от значение. Разликата е в броните и полиците на вратите. Според мен Лимитет след 96 е с наи добра линия.

                    Интериор:
                    Арматурното табло след 96 е по заоблено и като цяло салона е по модерен и ергономичен. За разлика от външния вид тук освен Ларедо(наи бедното) и Лимитет има и по високо ниво - Орвис. Преди 96 варянтите са същите. До колкото знам интерйора Орвис се предлага само с големите мотори.

                    Двигател:
                    Еднакви са с тая разлика че през 98 се появява 5.9.
                    Според мен Гранда дори да е по бърз от някои леки коли никога няма да може да се кара по бързо от тях защото е по нестабилен в завоите. Все пак е джип и е с цял преден мост. Четири литровия мотор като чили е наи подходящ. По големите са по скоро каприз които лично аз предпочетох.

                    Скоростна кутия:
                    Дизеловия мотор е само с ръчни скорости.
                    Бензиновите са с 4степена автоматична като през годините има минимални промени в управлението.

                    Раздатка:
                    Селект Трак (NP242) безспорно е наи добрата. Причината да се слага само на 4.0 е че не е констуирана да понася големите натоварвания на 5.2 и 5.9. С нея и алуминиевия корпус на задния диф след 96 е по дуракоустойчив. По принцип Дана44 с алуминияв корпус е доста здрав. Проблеми има само при 5.9 с раздатка NP249-OD тъи като не стига че конските сили са много ами и почти целия въртящ момент отива първо във въпросния заден диф. В повечето случаи и там си остава.

                    Според мен наи-балансиран и с наи-добра визия е
                    4.0 със СелектТрак242 Лимитет или Орвис след 96.

                    Коментар


                    • #11
                      Пламене що такива неща пишеш сега та заблуждаваш човека. Нали се сещаш че като може да върви яко се кара яко. И после мостовете що вият... Ами вият, то производителя казва да се кара над 120 само за съвсем кратко време... А тия с алуминиевите корпуси мрът още по-бързо. Раздатката 249OD си е чиста проба недуразумение и предпоставка за ПТП и зариване в калта при офроад употреба.
                      5.9 двигателя е само някакви мижави кончета по-мощен от 5.2, ама за сметка на това се задоволява само с 98 бензин и е толкова температурно претоварен че почти няма непрегряван с всички произтичащи проблеми.
                      4.0 е хубав двигател ама за Чероки и Вранглер, за Гранда идва вече малко слаб, а и конструкцията му е толкова архаична. Да не говорим че V8 се оказа с по-голям ресурс. Единственото с което съм съгласен с теб е 242 раздатка - наистина е добра, но такъв да се намери е нереално, а и кога ще и ползваш всички режими? Аз моята съм я превключвал точно 10 пъти за една година - иначе просто караш и не мислиш - всичко си се случва само.
                      А за таблото и интериора - на мен наистина ми харесва дизайна от преди 96 (не харесвам облите неща и затова не понасям таблото на Форда ми сега), но това е въпрос на вкус, но по-неприятното е че там компа прави всичко което освен че е грешка при проектирането е и дразнещо - натискаш копчето за стъклото а то почва да се спуска след секунда-две...
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #12
                        С абсолютно същите мижави кончета(30) и 5.2 е по мощен от 4.0. Разликата в максималната скорост е 10км/ч.
                        Като гледам не виждам разлика в нашите мнения относно конструкцията.
                        Така че защо да го заблуждавам.
                        Със всеки бензинов мотор Гранда е по бърз от Голф ГТИ на 400м от място
                        Обаче от Кърджали до Хасково (50км гладък асвалт със завои) всяко ГТИ ще ме направи смешен. За сравнение само - в завоите където Ситроена минаваше със 160км/ч Гранда с повече от 130км/ч не може.

                        Коментар


                        • #13
                          То е ясно че е магистрална бегачка, ама не съди по твоя, Дана 30 и 35 мрат като мухи ако се карат над 120... тъжно но факт.
                          А кончетата са едно на ръка, обаче въртящия момент е една трета по-голям при осмака, което е правилно. Що се касае до устойчивост в завоите трябва да ти покажа сега моя локомотив как седи и не помръдва.
                          Ти гледаш от камбанарията на WJ, ама не си експлоатирал ZJ. Този сбиртока с 231 не го броя щот е мъртвец по дефолт.
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            В краина сметка поне се знае кои са двата наи добри варянта. Какъв ще вземе е вече късмет.
                            Добре е да се знае също че всички са с Дана35 отзад. Само 5.2 и 5.9 след 96 са с алуминиев Дана44.
                            35 се износва по бързо защото е по малък
                            44 пука корпуса при зверски натоварвания.

                            Коментар


                            • #15
                              Е тогава кой модел е наистина здрав и понася юнашки гуми.
                              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X