Обява

Свий
Няма добавени обяви.

АСК в авариен режим при минусови температури

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: АСК в авариен режим при минусови температури

    Първоначално публикуван от Torque Преглед на мнение
    W5J400 се прави в Хеделфинген,Г-я,W5A580-в Щатите

    Само да попитам - кога Американците почват да правят кутии в Америка?Не е ли 2003 година?Щото темата е за модел 2002 и ако му е немска кутията....................извода го оставям на тия от Балкана,един поне да си чете бюлетините.И не им казвайте,че сьм бил аз,и без тва ме сьрби задника от дьлго време.
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #62
      До: АСК в авариен режим при минусови температури

      2004 в Индиана започва производството на W5A580.
      http://www.shingoprize.org/files/upl...ndianaTPII.pdf

      W5J400 в 2009 все още се прави в Германия:
      http://209.85.129.132/search?q=cache...&ct=clnk&gl=bg
      ..същото и за W5A380 (Sprinter).

      O-хо,знят те в Балкана,казваш ...

      Коментар


      • #63
        До: АСК в авариен режим при минусови температури

        Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
        Колеги,от известно време сайта WWW.WJJEEPS.COM не работи за нас в Европа.Искам да ви припомня че колегата kpaliev
        беше свалил сайта за да може да се гледа оф-лайн и е в системизирана информация.
        Трябва да се ползва американски Proxy сървер за да се отворят тези сайтове. Ети списък с публични Proxy сървери:
        http://www.publicproxyservers.com/page1.html
        Аз лично пробвах www.blindingproxy.com и www.tmdv.net
        Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI Quadra Drive II

        Коментар


        • #64
          До: АСК в авариен режим при минусови температури

          В бюлетина пише, че не се отнася за WG:

          NOTE: This Service Bulletin DOES NOT apply to Sprinter transmissions, Crossfire
          transmissions, MK/PM vehicles equipped with Continuously Variable
          Transmission (CVT) and WG vehicles equipped with a diesel engine (sales
          code ENF) and a W5J400 or NAG1 transmission (sales code DGJ).

          После пише че
          ATF+4 се използва във всички автомати на Крайслер (не само на Джиип):
          ATF+4® - (Type 9602) is being used as factory fill for Chrysler Group automatic
          transmissions.
          Разбира се без вариатори и тем подобни.

          Накрая пише, че се отнася масло с номер 05013457АА:

          PARTS REQUIRED:
          Qty. Part No. Description
          AR 05013457AA Fluid, Transmission, ATF+4® (Type 9602), Quart
          AR 05013458AA Fluid, Transmission, ATF+4® (Type 9602), Gallon

          Забележи, че мерната единица е Quart Gallon, а не литър.

          Обаче в България се предлага масло с номер 05103527ЕА.


          Всъщност в бюлетина никъде не се говори, че ATF+4 не се ползва при WG. По скоро става въпрос за изесняване регионалната употребата на определен мопарски номер. Това е свързано повече с дистрибуция и маркетинг отколкото с някаква съществена разлика в маслото.

          Единствено в сервизната информация за WG през 2003г. се говори за SHELL 3403, като при това не се забранява употребата на ATF+4. А по
          принцип е практика при неясноти и съмнения, в отделен абзац, подчертано с черни букви, с едър шрифт да се забранява употребата на даден продукт. Както например, ако в кормилния механизъм се използва power steering fluid, изрично се забранява употребата на ATF+4.

          Нашия случай е друг: просто в опаковката на ATF+4 е бутилирано масло тип SHELL 3403. На самото масло пише, че е микс от high VI base stock и достатъчно количество добавки.

          Неяснота има, но тя е свързана по скоро с изказа, отколкото с нещо по съществено. В края на крайщата не е много логично един производител да променя типа на маслото за една и съща кутия само за период от няколко месеца, при условие, че е абсолютно идентична, без никакви промени с тези преди и след нея.
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #65
            До: АСК в авариен режим при минусови температури

            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            Аз сьм ПАС,че ще трябва да почнем да се замеряме с бюлетини на Крайслер и тия от Балкана ПАК ще ме намразят.
            нали не се надяваш на топлина там?

            Коментар


            • #66
              До: АСК в авариен режим при минусови температури

              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
              В бюлетина пише, че не се отнася за WG:..............

              Ти що ми обиждаш английския сега?Бюлетина добавя трансмисията ASIAN WARNER (AW4) кьм списька с трансмисии които ползват масло АТФ+4 както и други трансмисии в различни години.

              THIS BULLETIN SUPERSEDES TECHNICAL SERVICE BULLETIN 21-010-06, DATED
              APRIL 14, 2006, WHICH SHOULD BE REMOVED FROM YOUR FILES. ALL
              REVISIONS ARE HIGHLIGHTED WITH **ASTERISKS** AND INCLUDES THE
              ADDITION OF THE ASIAN WARNER (AW4) TRANSMISSION
              AND ADDITIONAL
              MODELS AND YEARS.
              SUBJECT:
              Automatic Transmission Fluid Usage ATF+4 (Type MS9602)

              Бюлетина изрично казва в кои кутии не се слага АТФ+4 или за които кутии не важи тоя бюлетин.


              NOTE: This Service Bulletin DOES NOT apply to Sprinter transmissions, Crossfire
              transmissions, MK/PM vehicles equipped with Continuously Variable
              Transmission (CVT) and WG vehicles equipped with a diesel engine (sales
              code ENF) and a W5J400 or NAG1 transmission (sales code DGJ
              ).
              DISCUSSION:
              ATF+4® - (Type 9602) is being used as factory fill for Chrysler Group automatic
              transmissions.
              ATF+4® is recommended for all vehicles equipped with Chrysler
              Group automatic transmissions EXCEPT FOR THOSE LISTED IN THE NOTE ABOVE.

              ^^^^^^^^
              АТФ+4 се препорьчва за всички автомобили които имат Крайслер Груп Трансмисии ОСВЕН ТЕЗИ КОИТО СА ИЗБРОЕНИ С БЕЛЕЖКАТА / НОТЕ / ГОРЕ.

              Ако не е така кажи как да го чета тогава.По твоя начин на прочит излиза,че АТФ+4 се ползва и в трансмисията на Спринтер и Кросфайьр както и тия
              MK/PM vehicles equipped with Continuously Variable
              Transmission (CVT)

              И ако ще сега 50 човека да влязат и да ми кажат Ма те в Балкана на Спринтерчето М10Д му сложиха в скоростите,да маже по-добре ...........ще ми е все тая.Има си техническа литература,имат си книжки тия коли,има си сервизни бюлетини............Техническата литература я показах,цветно и стерео пише какво се ползва,колегата каза какво пише в книжата му,а аз пускам и бюлетина и не карам по логика.



              Ако трябва да карам по логика ще я започна е така.АТФ+4 излиза на пазара да замени старата тройка,излиза на пазара 1994 или година преди да излезе трансмисията 722.6 на Мерцедес.През 1998 Мерчо си завира таралеж в гащите с купуването на Крайслер и през 2001 Американците започват да строят завод за трансмисии който е завьршен в 2003,следващата година почват да правят 722.6 под Американското и име.Вьпреки това някои модели си остават чисто Мерцедеска трансмисия,без да има големи разлики в торк кьнвьртьра или хидротрансформатор или там както му викате.На дадени модели / и тоя дето му ровим кокьлите тук / никога не се препорьчва и не се е препорьчвало ползването на АТФ+4.Иброените модели които ползват това масло могат да се видят на предната страница.


              Ако искаш и по-подробно мога,с цифри разни,с цитати,сьс статистики,сравнителни характеристики между маслата,слаби черти на трансмисията,разлики по модел и година......................ти само кажи,НО НЯМА ЧОВЕК КОЙТО ДА МЕ УБЕДИ,ЧЕ В ЧИСТО МЕРЦЕДЕСКА ТРАНСМИСИЯ СЕ СЛАГА АМЕРИКАНСКА ЧОРБА.
              За да не им било грубо включването,за разликата в торковете,за допьлнителното поставяне на маслени трансмисионни радиатори,за работата на едното масло и показателите на другото при високи температури,за години и модели...............кой иска да спори?

              Ето го и бюлетина долу,сега ще отида да копна и мнението на колегата в което ясно е казано какво му пише в книжката,а после ще ви черпя един видеоклип как моя майстор разглабя една от тия,но няма да ви казвам в кой форум е регистриран,че после много ме бьзика.


              NUMBER: 21-014-07
              GROUP: Transmission
              DATE: October 16, 2007


              This bulletin is supplied as technical information only and is not an authorization for repair. No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system,
              or transmitted, in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, or otherwise, without written permission of Chrysler LLC.
              THIS BULLETIN SUPERSEDES TECHNICAL SERVICE BULLETIN 21-010-06, DATED
              APRIL 14, 2006, WHICH SHOULD BE REMOVED FROM YOUR FILES. ALL
              REVISIONS ARE HIGHLIGHTED WITH **ASTERISKS** AND INCLUDES THE
              ADDITION OF THE ASIAN WARNER (AW4) TRANSMISSION AND ADDITIONAL
              MODELS AND YEARS.
              SUBJECT:
              Automatic Transmission Fluid Usage ATF+4 (Type MS9602)
              MODELS:
              1989 - 1995 (AA) Spirit/Acclaim/Lebaron Sedan
              1989 - 2003 (AB) Ram Van/Wagon
              1989 - 1993 (AC) Dynasty/New Yorker/New Yorker Salon
              1989 - 1993 (AD) Ram Truck
              1989 - 1994 (AG) Daytona
              1989 (AH) Lancer/Lebaron GTS
              1989 - 1995 (AJ) Lebaron Coupe/Lebaron Convertible
              1989 - 1990 (AK) Aries/Reliant
              1989 - 1990 (AL) Horizon/Omni
              1989 (AM) Diplomat/Gran Fury/New Yorker fifth Avenue
              1989 - 2004 (AN) Dakota
              1989 - 1994 (AP) Shadow/Sundance
              1990 - 1991 (AQ) Maserati
              1990 - 1993 (AY) Imperial/New Yorker Fifth Avenue
              1994 - 2003 (BR/BE) Ram Truck
              2004 - **2008** (CS) Pacifica
              1998 - 2003 (DN) Durango
              2002 - **2008** (DR/DH/D1) Ram Truck
              2007 - **2008** (DC) Ram 3500 Cab Chassis
              1995 - 2000 (FJ) Sebring/Avenger/Talon
              1996 - 2000 (GS) Chrysler Voyager (International Market)
              NUMBER:
              21-014-07


              GROUP:
              Transmission


              DATE:
              October 16, 2007

              2004 - **2008** (HB) Durango
              **2008 (HG) Aspen**
              1995 - 2000 (JA) Cirrus/Stratus/Breeze
              2007 - **2008** (JK) Wrangler
              2001- 2006 (JR) Sebring Sedan & Convertible/Stratus Sedan
              2007 - **2008** (JS) Avenger/Sebring/Serbring Convertible
              1996 - 2000 (JX) Sebring Convertible
              **2007 - 2008 (KA) Nitro**
              2002 - 2007 (KJ) Liberty
              **2008 (KK) Liberty**
              **2008 (L2) 300C (China)**
              1993 - 2004 (LH) Concorde/Intrepid/Vision/LHS/New Yorker
              /300M
              2005 - **2008** (LX/LE) 300/Magnum/Charger
              1996 - 2000 (NS) Town & Country/Caravan/Voyager
              1995 - 2005 (PL) Neon
              2002 - 2003 (PG) PT Cruiser (International Markets)
              2001 - **2008** (PT) PT Cruiser
              1997 - 2002 (PR) Prowler
              2001 - 2007 (RG) Chrysler Voyager (International Markets)
              2001 - 2007 (RS) Town & Country/Caravan/Voyager
              **2008 (RT) Town & Country/Grand Caravan/Grand Voyager
              (U.S. & International Markets)**
              1997 - 2006 (TJ) Wrangler
              2001 - 2004 (WG) Grand Cherokee (International Markets)
              Vehicles equipped with Gas engines
              1999 - 2004 (WJ) Grand Cherokee
              2005 - **2008** (WK/WH) Grand Cherokee
              2006 - **2008** (XK/XH) Commander
              1989 - 1995 (YJ) Wrangler
              **1989 - 2001 (XJ) Cherokee**
              **1989 - 1993 (MJ) Comanche**
              1996 - 1998 (ZG) Grand Cherokee (International Markets)
              1994 - 1998 (ZJ) Grand Cherokee/Grand Wagoneer


              NOTE: **AW-4 (Asian Warner) transmission are now included in this Service
              Bulletin. ATF+4® is recommended for AW-4 (Asian Warner) transmissions**
              21-014-07 -2-
              NOTE: This Service Bulletin DOES NOT apply to Sprinter transmissions, Crossfire
              transmissions, MK/PM vehicles equipped with Continuously Variable
              Transmission (CVT) and WG vehicles equipped with a diesel engine (sales
              code ENF) and a W5J400 or NAG1 transmission (sales code DGJ).
              DISCUSSION:
              ATF+4® - (Type 9602) is being used as factory fill for Chrysler Group automatic
              transmissions.
              ATF+4® is recommended for all vehicles equipped with Chrysler
              Group automatic transmissions EXCEPT FOR THOSE LISTED IN THE NOTE ABOVE.

              NOTE: ATF+4® must always be used in vehicles that were originally filled with
              ATF+4®. DO NOT USE ANY OTHER FLUID.
              NOTE: ATF+4® is backward compatible with ATF+3 , ATF+2, and ATF+. Additionally,
              ATF+4® can be used to top off vehicles that used ATF+3, ATF+2, or ATF+.
              NOTE: If ATF+4® is used to service models originally filled with ATF+3 , ATF+2, and
              ATF+ the fluid maintenance schedules listed for that model does not change.
              The service interval currently in effect for a given model should continue to
              be followed. Refer to the Service or Owners manual for maintenance
              schedule directions.


              In general terms, If ATF+, ATF+2 or ATF+3 was the recommended fluid, it is now
              recommended to use ATF+4®
              BENEFITS
              •Better anti-wear properties
              •Improved rust/corrosion prevention
              •Controls oxidation
              •Eliminates deposits
              •Controls friction
              •Retains anti-foaming properties
              •Superior properties for low temperature operation
              FLUID COLOR
              Mopar ATF+4® has exceptional durability. However, the red dye used in ATF+4® is not
              permanent; as the fluid ages it may become darker or appear brown in color. ATF+4® also
              has a unique odor that may change with age.
              With ATF+4® fluid, color and odor are no
              longer indicators of fluid condition and do not necessarily support a fluid change.


              -3- 21-014-07
              PARTS REQUIRED:
              Qty. Part No. Description
              AR 05013457AA Fluid, Transmission, ATF+4® (Type 9602), Quart
              AR 05013458AA Fluid, Transmission, ATF+4® (Type 9602), Gallon
              POLICY:
              Information Only
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #67
                До: АСК в авариен режим при минусови температури

                Първоначално публикуван от buysell Преглед на мнение
                А в книжката която гледам сега / PDF/ за 2,7 дават:
                Automatic Transmission (Diesel Engines) ShellT 3403 Automatic Transmission Fluid (P/N 52107891AA)
                Тьй,тьй,сьщия тоя номер можеш да го намериш на Масло Феби или старото Мерцедеско масло.Ето му и номерата долу.

                Chrysler 52107891AA
                Ford 8 000 045
                Ford USA A97SXM2C202AB
                Mercedes Benz 001 989 21 03


                Спецификация Мерцедес 236.10,който иска да сравнява номерата

                MB 236.10 Flüssigkeitsgetriebeöl (ATF) A 001 989 21 03
                Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.10
                Shell ATF 3403-M 115

                Балкане.................300 бика.............подай другото шише


                Е ви и клипче,името му е Боби,засечете му време за разглабяне на една от тия.


                http://www.youtube.com/watch?v=6YySiJhiy_8



                Венииииии,кьде си Бате,кога ще пропишеш кьдето трябва?Аз много няма да ги псувам тия от Балкана,те си знаят.



                И да ме извините,аз се измьквам от темата,че наистина много стана.
                Последно редактирано от BENZBOSS; 30-01-10, 19:10.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #68
                  До: АСК в авариен режим при минусови температури

                  Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                  Тьй,тьй,сьщия тоя номер можеш да го намериш на Масло Феби или старото Мерцедеско масло.Ето му и номерата долу.

                  Chrysler 52107891AA
                  Ford 8 000 045
                  Ford USA A97SXM2C202AB
                  Mercedes Benz 001 989 21 03


                  Спецификация Мерцедес 236.10,който иска да сравнява номерата

                  MB 236.10 Flüssigkeitsgetriebeöl (ATF) A 001 989 21 03
                  Mercedes-Benz Getriebeöl Blatt 236.10
                  Shell ATF 3403-M 115

                  Балкане.................300 бика.............подай другото шише


                  Е ви и клипче,името му е Боби,засечете му време за разглабяне на една от тия.


                  http://www.youtube.com/watch?v=6YySiJhiy_8



                  Венииииии,кьде си Бате,кога ще пропишеш кьдето трябва?Аз много няма да ги псувам тия от Балкана,те си знаят.



                  И да ме извините,аз се измьквам от темата,че наистина много стана.
                  Че стана много мазно и хлъзгаво е ясно.От неправилно масло кутията може да се прецака ,ама досега не съм имал случай като го сменя с правилното да се поправи.Все още производителите не предлагат масло със задна*примерно* в него.За разглобяването на кутията в клипа което е на една четвърт от цялостното разглобяване и откриване на проблема не искам да говоря.Само не ми стана ясно това ли е отговора на въпроса.
                  Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                  Grand 3.1TD
                  0898 620 306 Стоян

                  Коментар


                  • #69
                    До: АСК в авариен режим при минусови температури

                    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    И за да не ме биете викам пак да влезем в темата.Симптомите на колегата с нередовно включване на студена кутия както и проблеми с батерията.

                    http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wg_2100908.pdf

                    SYMPTOM/CONDITION:

                    The customer may experience the transmission not shifting or in default operation
                    immediately following a cold start when ambient temperatures are below 10° C (50° F).
                    The condition usually disappears if the ignition key is cycled to OFF and the vehicle is
                    restarted. A low battery charge condition could also cause this to occur. Verify battery state
                    and ensure battery is completely charged
                    Кой вьпрос?Вече му казаха на колегата,че може да е от батерията,аз само подпрях с бюлетинче и проверих в Златния Фонд какво се намира,там Кинеха е цитирал една тема,ето я долу.

                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=27719

                    Дай на лични,че много стана и се бьркам вече,а и не ми е тук мястото.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #70
                      До: АСК в авариен режим при минусови температури

                      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                      Ако не е така кажи как да го чета тогава.
                      Ти що ми обиждаш Българския.
                      Аз го чета така - този бюлетин се отнася само и единствено за масло с номер 05013457AA. Щом не я караш по логика и държиш на подробностите трябва да ги четеш тези бюлетини като адвокат - всяка дума е сложена там не случайно.

                      Ще повторя, че в България се предлага масло
                      05103527ЕА. Този номер на масло не е предмет на този бюлетин.

                      И какво според теб значи "
                      ЧЕ В ЧИСТО МЕРЦЕДЕСКА ТРАНСМИСИЯ СЕ СЛАГА АМЕРИКАНСКА ЧОРБА". Какво "АМЕРИКАНСКА ЧОРБА". В този глобализиран свят няма такива понятия. Кутията е взета назаем от Мерцедес, но това нищо не значи. Нов софтуер, охлаждане, режими и т.н. Производителя на колата е Крайслер, а те казват ATF+4. Това е. Не сравнявай ДЖИИП с МЕРЦЕДЕС в този аспект. Щото в тази "същата" кутия монтирана в ML, като и падне напрежението не и светва чека. Не забравяй, че именно ЧЕРОКИ 2,7 ЦРД се произвежда в Австрия, а ML-а САЩ. Парадокс!!!

                      То уж и мотора 2,7 ЦРД е еднакъв с мерцедесовия ама като разглобош виждаш, че има доста промени.



                      Мерцедес също използват агрегати от други марки (ZF, MAGNA) но когато става въпрос за масла никаде не става въпрос за други освен тези определени от фирмата ползвател - Мерцедес. Никой не го интересува мнението на ZF ИЛИ MAGNA, поради простата причина, че агрегатите се ползват именно в Мерцедес.

                      И пак - нито Мерцедес нито Крайслер са производители на масло.
                      Те просто бутилират и слагат етикети с техните спецификации.
                      Крайслер (MOPAR) за ATF+4 ползват 5-6 нонемера. Поради райониране на света, по нови смеси, по нови доставчици или други причини. Защо си мислиш, че само една фирма в света е способна да проиведе масло за този тип кутии. И къде пише, че 236.10, A 001 989 21 03, Shell ATF 3403-M 115 и ATF+4 (Type MS9602) не са взаимнозаменяеми.

                      Най ме е страх от хора без мечти...

                      Коментар


                      • #71
                        До: АСК в авариен режим при минусови температури

                        ШИ МЬ СКЬСЬШ

                        Предавам се.Явно говорим на различни езици,няма да се потретвам.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #72
                          До: АСК в авариен режим при минусови температури

                          Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
                          За окачването питам, защото меренето показва, че масово дизелите са с около 4 - 4.5 см по-високи от бензиновите) - сигурен ли си, че пружините на бензиновите и дизеловите WG са еднакви?
                          За амортисьорите на WG има (най-малко) три варианта - Quadra Coil, Heavy Duty и Firm Feel Suspension. Като sales codes са SDA, SDU и SDJ. За пружините тези кодове са повече - ZKW, ZYW и т.н. Поне 7 различни пружини.

                          Според лични наблюдения комбинацията от амортисьори и пружини зависи от нивото на оборудване, кънтри кода и индивидуалната поръчка на клиента, а не от мотора. Например на WG с еднакъв мотор 2,7 ЦРД, OVERLAND и LAREDO са различно високи. От друга страна съм виждал американско Laredo 4.0 L с различни пружини от същото, само, че за европейския пазар.

                          Дано да не бъркам. Ако някой знае повече, да казва.
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #73
                            До: АСК в авариен режим при минусови температури

                            Само за информация.

                            Днес си намерих тубичката с маслото, което са ми сипали в АСК в Балканстар.
                            Прикачени файлове
                            www.drivingoffence.co.nz

                            Коментар


                            • #74
                              До: АСК в авариен режим при минусови температури

                              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                              За амортисьорите на WG има (най-малко) три варианта - Quadra Coil, Heavy Duty и Firm Feel Suspension. Като sales codes са SDA, SDU и SDJ. За пружините тези кодове са повече - ZKW, ZYW и т.н. Поне 7 различни пружини.

                              Според лични наблюдения комбинацията от амортисьори и пружини зависи от нивото на оборудване, кънтри кода и индивидуалната поръчка на клиента, а не от мотора. Например на WG с еднакъв мотор 2,7 ЦРД, OVERLAND и LAREDO са различно високи. От друга страна съм виждал американско Laredo 4.0 L с различни пружини от същото, само, че за европейския пазар.

                              Дано да не бъркам. Ако някой знае повече, да казва.
                              Вероятно не може да се прави пряк паралел безин/дизел в случая без да се знае комплектацията.

                              В заключение по темата с маслата - кое с кое е съвместимо? На последните снимки номерата са съвсем различни от коментираните по-горе... Излиза че има ATF+4 с няколко P/N ли?!

                              Коментар


                              • #75
                                До: АСК в авариен режим при минусови температури

                                Малко от историята на АТФ +4:

                                Както се вижда от документа на SAE,даден от onufriz,разработката на новата течност е започнала още 1994,съвместно с Лубризол като разработчик на присадъчния пакет и малката фирма за производство на базови масла Мотива(по онова време собственост на Тексако,а в момента на Шел).Маслото е хидрокрекинг,група III.Блестящите резултатите от изпитанията може би дават кураж на Крайслер да използва течността като "lifetime fill" в някои приложения и да насърчи употребата й като заместител на по-старaтa спецификация АТF+3(тук предполагам се придържат към съществуващите сервизни интервали).

                                Понеже правата за пакетът присадки(макар и разработка на Лубризол) се държи от Крайслер,а те препятствали свободната продажба на химията на други производители на масла,след съдебно дело Крайслер се виждат принудени да започнат лицензионна програма(2005г.),позволяваща производството на ATF +4 и от други фирми,но при следните условия:
                                -да се използва само въпросния пакет присадки на Лубризол.
                                -да се използва само един определен тип Гр.III базово масло,произведено от само 2-3 рафиниращи фирми(Мотива/Шел,Петро-Канада и коейската SK-всички с традиции в хидрокрекинга-въпреки че компаниите,способни да го сторят,са много повече).

                                Това гарантира в голяма степен униформеността на продукта(независимо от блендера)-за разлика от ATF-и като GM Dexron II,III,Форд Mercon,които могат да се направят с n-броя химии и базови масла от десетки производители.
                                Лицензираните продукти в цял свят са 29-Benzboss ги е пуснал по-горе,тука пак:
                                http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html
                                У нас може би могат да се намерят още 2 ,освен дилърското.

                                Няма как просто крайслер да слага Шел и да го предлага като ATF +4,както бе предположил Onufriz.
                                Няма и защо да се съмняваме в основанията на производителя на агрегата(МБ) да се използва неговата си спецификация масло в w5j400(хайде,даже и само в дизеловите й приложения).Тези шелове и фуксове е много вероятно да са създадени само за удовлетворяване нуждите на новоразработените кутии w5a/NAG(специфични са за мерцедес).Какви са разликите м/у ATF +4 и 236.10/12/14 -Бог знае.Може да са малки,но съществени.Да се зачеркват с лека ръка дълги и старателни изпитания не ми се струва разумно.
                                Разликата може да се усети от потребителя,може и не-това обаче не прави едното заместител на другото.
                                А номерата нищо не и пречи да са различни(литрови опаковки срещу кварта/галон),пазарно обусловени..

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X