От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
Малко допълнение. Който ще прави тая доработка, да има предвид, че трябва да си купи и комбиниран клапан (combination valve) от съответния джип с дискови спирачки.
Или другият вариант - ако е стиснат като мен, може просто да извади гумичката на клапана и да пусне налягането поравно на всички тръбички
(Internet-източник)
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
А при изравнени налягания към двата моста няма ли опасност да ти блокират задните колела? При разтоварена задница и по-рязко натискане на спирачките, ако отзад няма регулатор /т.н. "кантар"/ кое ще предотврати блокирането им?
Иначе поздравления за преработката, която си направил.
Успех!
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
Както казах - последното се прави само ако не ти се дават пари. А иначе - към предните колела вървят 2 тръбички, а към задните - 1. Това само по себе си дава 2 пъти по-малко обем спирачна течност на задните колела.
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
Не зная дали посоката в която разсъждаваш е правилна, защото в случая значение има и налягането, което при теб е изравнено. Все си мисля, че не напразно поставят някакви регулатори на пътя на спирачната течност към задния мост. От друга страна - винаги имаш вариант да промениш подхода си от евтин към по-скъп, ако след няколко проби не те удовлетвори сегашното състояние.
Поздрави!
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Както Захари казва: "Не знам как, но очилатия винаги го връзва!"
И е абсолютно прав. Само дето вече думичката "очилатия" не е актуална.
Не знам колко си успял да го тестваш, ама наистина при рязко спиране, като олекне задницата, задните колела ще се стремят да се приплъзнат преди предните, което не е добре. Може АБС-а (ако все още работи след моята намеса преди две години в системите )
да успява да компенсира това, но пък ще се включва по рано отпреди.
Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
SSang Yong Kyron 2.0xdi
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
При Liberty няма гривни за ABS на всяко колело а само една голяма в диференциала. Датчикът за ABS на задния мост е отгоре на кожуха.
При тебе на XJ не може ли да се ползва подобна схема, или ще е сложно? Май, освен такава гривна на касетата ще трябва и нов модул за ABS, защото твоя е предвиден за 4 датчика.
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
Дори и да си намеря такова нещо, то няма да работи, защото като гледам зъбите на тая голяма гривна са доста повече, отколкото зъбите на малката гривна на моя ABS. Така че евентуално трябва да си отлея една такава голяма гривна с малък брой зъби...
Загубена кауза. Иначе благодаря за идеята, но ще трябва да се вземе и управлението от Liberty.
А иначе вариантът би бил да се скъсят леко ръкавите на моста, така че да се направи малко място на гривните, след което последните да се набият на полуосите и така...
Между другото тая схема сигурно е измислена от някой фиркан американец в стремежа му да спести един датчик за ABS. Aко едното колело блокира, а другото се върти, тогава дифът също ще се върти и тоя датчик ще ми хване .... и ще го разведе
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
И аз съм се замислял над тази схема на ABS при Liberty. За нея пишат, че е триканална т.е. контролират се двете предни колела по отделно и задния мост като тандем. Ролята и тук е и като регулатор на налягане /спирачно усилие/ към задния мост и да регулира спирачното усилие във всеки един момент на спиране, в зависимост от склонността на задните колела да блокират поради разтоварване при спиране.
ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION
The electronic brake distribution (EBD) functions
like a rear proportioning valve. The EBD system uses
the ABS system to control the slip of the rear wheels
in partial braking range. The braking force of the
rear wheels is controlled electronically by using the
inlet and outlet valves located in the HCU.
The ABS system has three fluid pressure control
channels. The front brakes are controlled separately
and the rear brakes in tandem. A speed sensor input
signal indicating a high slip condition activates the
CAB antilock program. Two solenoid valves are used
in each antilock control channel
Триканалната схема явно е свързана и с наличието на LSD в задния диференциал.
ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION
Upon entry into EBD the inlet valve for the rear
brake circuit is switched on so that the fluid supply
from the master cylinder is shut off. In order to
decrease the rear brake pressure the outlet valve for
the rear brake circuit is pulsed. This allows fluid to
enter the low pressure accumulator (LPA) in the
HCU resulting in a drop in fluid pressure to the rear
brakes. In order to increase the rear brake pressure
the outlet valve is switched off and the inlet valve is
pulsed. This increases the pressure to the rear
brakes. This will continue until the required slip difference
is obtained. At the end of EBD braking (no
brake application) the fluid in the LPA drains back to
the master cylinder by switching on the outlet valve
and draining through the inlet valve check valve. At
the same time the inlet valve is switched on to prevent
a hydraulic short circiut in case of another
brake application. The EBD will remain functional during many ABS
fault modes. If the red and amber warning lamps are
illuminated the EBD may have a fault.
А и явно смятат, че тази система остава функционална и при доста режими на повреда в ABS-a.
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
Глей колко са смотани само. Като искат да пестят, можеше да сложат датчик, който да брои направо зъбите на короната, а не да слагат съвсем отделна корона...
То всъщност като се замисля, могат да вземат направо сигнала от датчика за скоростта на кардана, който е твърдо зацепен към въпросната корона...
Лелееее, тая болест не била само в комунистическите държави. Очевидно в Крайслер също имало глупави инженери
От: 2001 XJ - новият проект на русенските теке3есари
Ако брои оборотите на кардана, ECU-то ще трябва много да смята, а така има направо оборотите на колелата.Направили са страшна икономия, няма що! Ама пък са "спестили" цял един датчик и две гривни + регулатор за спирачното усилие на задния мост. Те затова сега са собственост на FIAT.
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар