До: Акумулатор за Jeep Liberty - въпрос
Разположението на клемите не е проблем. Дължината на кабелите /и плюсовия и минусовия/ позволява акумулатора да се обърне с изводите напред или назад, по посока на движението на колата и клемите да си дойдат от съответмната страна, за да се монтират без проблеми. Закрепването в основата ще е по-големия проблем. От една страна, незакрепен акумулатор, особено в джип не е добра идея. Имаш вибрации, повечко друсане, накланяне при движение извън пътя и т.н. Представи си какво подскачане на акумулатора ще е при движение извън пътя. После - изнасянето нагоре по височина също може да е проблем. Ако е много близо до капака, лесно може да протрие шумоизолацията, ако допира в нея. А това би означавало възможност от контакт на плюсовата клема с гол метал на капака, т.е. директно късо към маса. Освен всичко това, не забравяй за наличието на температурния датчик под акумулатора, който трябва да допира в основата му. Той е част от системата за заряд на акумулатора и чрез него ECU-то следи зарядния процес и променя зарядното напрежение, в зависимост от температурата. Според мен е по-добре да се вземе подходящ по размери акумулатор, с капацитет 62 - 65 Ah от някоя по-известна марка. Той би бил напълно достатъчен за нормална ежедневна експлоатация /естествено без тежки offroad изпълнения, лебедки, допълнителни специални консуматори, като фарове за лов, хладилни чанти и т.н./
Разположението на клемите не е проблем. Дължината на кабелите /и плюсовия и минусовия/ позволява акумулатора да се обърне с изводите напред или назад, по посока на движението на колата и клемите да си дойдат от съответмната страна, за да се монтират без проблеми. Закрепването в основата ще е по-големия проблем. От една страна, незакрепен акумулатор, особено в джип не е добра идея. Имаш вибрации, повечко друсане, накланяне при движение извън пътя и т.н. Представи си какво подскачане на акумулатора ще е при движение извън пътя. После - изнасянето нагоре по височина също може да е проблем. Ако е много близо до капака, лесно може да протрие шумоизолацията, ако допира в нея. А това би означавало възможност от контакт на плюсовата клема с гол метал на капака, т.е. директно късо към маса. Освен всичко това, не забравяй за наличието на температурния датчик под акумулатора, който трябва да допира в основата му. Той е част от системата за заряд на акумулатора и чрез него ECU-то следи зарядния процес и променя зарядното напрежение, в зависимост от температурата. Според мен е по-добре да се вземе подходящ по размери акумулатор, с капацитет 62 - 65 Ah от някоя по-известна марка. Той би бил напълно достатъчен за нормална ежедневна експлоатация /естествено без тежки offroad изпълнения, лебедки, допълнителни специални консуматори, като фарове за лов, хладилни чанти и т.н./
), явно не е сменян никога (т.е. над 6 годишен е), пише "Daimler-Chrysler. Mopar part №...", никакви други данни
.
Ако почне да създава проблеми, първо ще пробвам да го заредя. Досега впрочем не съм имал над 6 годишен акумулатор - повече от четири години нищо не ми е изкарвало.
Коментар