Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WK2 3.0 CRD разлики между еко дизел 240 к.с. и дизел 250 к.с.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • WK2 3.0 CRD разлики между еко дизел 240 к.с. и дизел 250 к.с.

    Привет колеги,

    За добро или лошо, вече не ми се налага да бродя по черни пътища, а Терано-то си е наказание за извънградско.
    Харесах си WK2, купуван нов в Бг; в обявата пишеше 250к.с., вече го платих, но в застрахователната стойност пише 184 kW (246,75 к.с.) - това ли е 250 к.с. мотора за Европа или еко дизела 240 к.с.?
    Според Auto Data WK2 има три версии на дизела: 190, 240 и 250 к.с. 240 се води "еко дизел" и го дават с около 2л/100км по-висок разход от 250 к.с.
    От всичко, което изчетох, 240 к.с. се предлага в Северна Америка и Южна Корея, следователно след като е купуван в БГ, би трябвало да е 250 к.с. - европейската версия.
    Някой знае ли какви са разликите между двата мотора (240 и 250 к.с.), дали разликите се коригират софтуерно, може ли в Европа да е продаден нов Еко дизел 240 к.с.; на какво се дължи разликата в разхода от 2л/100км?
    ВИН номера на добичето е 1C4RJFJM9JC226837
    Продавачът звучи като изключително читав човек. Не че 5лв/100км ще ме съборят, но искам да знам какво да очаквам и какво е удачно да правя или не (чип тунинг).
    Последните 4 години карах основно Шкода Кодиак 2.0 дизел 190 и 200 к.с.(служебни); за 4 години смених три автомобила (след 250 К км пробег ги продават и заменят с нови) и ... бактън от "миксери".
    WK2 ми изглежда много по-удачен вариант: въздушно окачване, звукоизолирани и атермични стъкла, 6 цилиндъра ... от Кодиак (при пробег от 80/100К км /година, среден разход между 9,5 и 10л/100км; шофиране със слушалки "noise canseling", една спукана гарнитура на главата, доускорението е ... като за 4 цилиндъра + стрес за водача ....).
    Та, да се върна на основните въпроси:
    1) 240 к.с. Еко дизел предлага ли се в Бг (като нов)?
    2) какви са разликите между 240 и 250 к.с.?
    Машината ще е лична, не служебна. Мислех си и за Hemi, но съм си фен на дизела, въртящия момент, звука ...
    На Мазда CX-7 следих регенерацията с ОБД и приложение на телефона. При WK2 същото ли е упражнението или дава индикация кога е в регенерация?

    Благодаря предварително на отзовалите се с отговори!

  • #2
    И по рамата си излиза 250коня, и на калкулатора като сметнеш 184кв х 1,36 (1.35962 - ако искаш да си още по-акуратен) също е далече от съмненията за екзотична по-слаба версия...
    Не търси под вола теле! Още повече пък с някакви имагинерни 2л разлика в разхода на 250коня кола... Само от различен шофьор може да даде по-голяма разлика...
    А 2л/100 разлика може и да е само от различните стандарти за измервания по различните континенти (това всъщност и за конете може да важи - а двигателите да са идентични). Пък при реално каране - абсолютно нищо общо...
    Последно редактирано от Shider; 19-11-25, 00:25.

    Коментар


    • atanas_93
      atanas_93 коментира
      Редактиране на коментар
      Има разлика в к.с. По спомен до 2014 е 240, след 2014 е 250.

  • #3
    Не съм сигурен, но мисля, че едните коне са немски (PS) а другите американски (HP) Разликата идва от закръгленията. Гледайте kW.
    Ако мотора ОМ642, има версии от 190 до 270, мисля
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • atanas_93
      atanas_93 коментира
      Редактиране на коментар
      Този модел не е с мерцедесов мотор. Това е WM.

    • drukman
      drukman коментира
      Редактиране на коментар
      Значи не съм догледал.
      Тогава защо изобщо го коментирате?

  • #4
    На моя WK2 двигателя е 240 к.с. Извънградско при нормално каране този двигател гори 8,5- 9,0 литра среден разход. Вярваш ли, че 250 к.с. ще гори 6,5. Аз не. Не трябва да те притеснява толкова разхода, колкото проблемния дизелов двигател на този модел. Прочети повече за това. Има изписано много в световен мащаб. Руснаците са най- достоверни и подробни в обясненията какво и защо се случва. И най- вече какво трябва да се прави за да се отложат проблемите във времето.
    Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
    SSang Yong Kyron 2.0xdi
    Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

    Коментар


    • #5
      Много благодаря на всички!
      Притесненията не са за разхода, а да не би разликата да е от някаква еко щуротия, различна горивна система, различна турбина ... които да се окажат екзотика, когато опре до резервни части (дано не е скоро :-) ).
      За надеждността - признавам че не съм ровил в чужди форуми. Алтернативата беше Х5 40Д F15, също купуван нов в БГ, но като прочетох на какво сервизиране се подлага на всеки 100К км и че пак няма гаранция заради вихрови клапи или друго ... остана Гранда.
      На Ленд Роувър повечето обяви започват с "двигателят е сменен гаранционно" а и за тези пари - миксерче (4 цилиндъра).

      Машината от обявата е на 120 000км, със сервизна история във Витоша ауто, според мен не са много за такъв мотор. Четох някаъде, че този се е оказал по-добър от този на Мерцедес от по-ранните години (автомобилчето е 2018г.).
      Все пак, ако някой може да сподели за какво да внимавам и на какво да обръщам изрично внимание - ще съм благодарен.

      Коментар


      • #6
        Мотора е VM ,няма общо със мерцедес. Разликата м/у 250 и 240 е доста малка ,но също така и съществена. Заради различните турбини( 250 има водно охлаждане ,240 не) има допълнителен отвор в блока ,от който се захранва турбото на 250. Не е възможно да се възпроизведе. И разни по-малки разлики по периферията има,несъществени. Ако се счупи (а те го правят) ,няма никакви части за ремонт. Преди две години ,когато си имах работа с такъв ,цял затворен мотор беше 12 к лв ,и се оказа също счупен. Имайте едно наум ,обслужване само с най-доброто и то преди 10к км.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • kryv i kozina
          kryv i kozina коментира
          Редактиране на коментар
          За обслужване с най-доброто - от моя страна няма проблем, но да помоля за препоръки за читав сервиз във Варна?!

      • #7
        Първоначално публикуван от kryv i kozina Преглед на мнение
        Много благодаря на всички!
        Притесненията не са за разхода, а да не би разликата да е от някаква еко щуротия, различна горивна система, различна турбина ... които да се окажат екзотика, когато опре до резервни части (дано не е скоро :-) ).
        ....За надеждността - признавам че не съм ровил в чужди форуми...

        Машината от обявата е на 120 000км, със сервизна история във Витоша ауто, според мен не са много за такъв мотор. Четох някаъде, че този се е оказал по-добър от този на Мерцедес от по-ранните години (автомобилчето е 2018г.).
        Все пак, ако някой може да сподели за какво да внимавам и на какво да обръщам изрично внимание - ще съм благодарен.
        Този двигател в никакъв случай не е по- добър от мерцедесовия. Даже е много по- зле. Като опре до резервни части- просто няма такива. Слабото място на този двигател е коляновия вал. Къса го както стои. Нов колянов вал не се предлага. Както каза @Калин09, цял двигател втора употреба започва от 10 хил. нагоре и най- вероятно също ще е с проблем или накрая на ресурса си. При покупката на джипа няма как да разбереш какво ще стане в бъдеще. В момента може да е в цветущо здраве. Формулата е обслужване на 8000 км и с правилните консумативи. Не зная с какъв пробег е моя джип, защото не съм го купувал нов. На таблото показва 188 хил. Аз се кръстя преди всяко пътуване на дълго и паля свещичка след всяко прибиране. И така вече 50 хил. километра. Като се счупи просто ще го хвърля, но в приключение с цената на ремонта по висока от половината от стойността на джипа няма да влизам. Просто ще си купя друг.
        Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
        SSang Yong Kyron 2.0xdi
        Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

        Коментар


        • #8
          Май единственото предимство пред мерцовия е по ниския разход,ама той се обезмисля с оглед надеждността.
          ML W 164cdi

          Коментар


          • #9
            Благодаря за съвета за пробега между обслужванията! Досега съм го правил на 10К км на всичките си коли. Няма проблем тук да е на 8К, но за целта ми е необходим читав сервиз (нямам условия да си поддържам автомобила сам). Та пак да попитам за читав сервиз във Варна или поне читави доставчици на масла и филтри?

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X