Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каничка за масло - oil catch can при двигателите с директно впръскване. Необходимост или застраховка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каничка за масло - oil catch can при двигателите с директно впръскване. Необходимост или застраховка?

    Здрвейте колеги. От както навлязоха бензиновите двигатели с директно впръскване на горивото, все повече се заговори за нагар и отлагания в смукателният колектор и клапаните.
    Масово се монтират така наречените канички за масло или уловител на масло - oil catch can.
    Нещото се инсталира на марчука между картерната вентилация и всукателния колектор.

    Идеята е че тази каничка прихваща маслото, което картера надува към всукателнип колектор и потенциално образува нагар.

    Някой слагал ли е такова нещо ?

    Моят кош е с 2.0 турбо с директно впръскване, монтиран на JL rubicon. Тъй, като съм много в началото ( 11к километра удари вече) се чудя дали да слагам този уловител или да си карам.
    Другата ми кола също е с директно впръскване и вече гони 90к километра, като с нея бръмча предимно в града. Никакви проблеми няма с двигателя.



    2022' JEEP JL Wrangler Rubicon , 33 Yokohama Geolandar G 015 AT

    LZ3STO

  • #2
    "Нагара" ти е от саждите на EGR-а. Аз за нова кола в гаранция не бих се занимавал поне докато не направи 100к. Ако отвориш турбо двигател със затапен EGR, ще видиш че колектора му свети. Хубавото масло не само че не прави гнус, ами го мие.

    За после, по скромното ми мнение ефекта е силно съмнителен. Двигателя си има маслоотделител и въпросния дивайс и да хване нещо, пак няма да е всичкото. А EGR-а си е отворен и от него си идват саждите, заради което става каквото става. Турбото също пуска масълце. Отделно, картерната вентилация на тия возила често е и под вакуум, което допълнително увеличава количеството картерни газове.

    Производителите не са чак такива балъци и ако такова нещо вършеше работа, щяха да го слагат заводски. И те го слагат де - маслоотделител се казва и всяка кола го има. Понякога е в капака на клапаните, понякога е отделно, понякога са дори няколко. А уловеното масло се връща обратно в картера, където му е мястото, вместо да стои в "каната" (която в превод е ламаринена/консервена кутия, а не кана, поне в тоя конкретен случай )
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      Споделям мнението ти. Знам че фабрично има монтирани сепаратори за маслото. Исках просто да чуя мнение и от нашите ширини.






      2022' JEEP JL Wrangler Rubicon , 33 Yokohama Geolandar G 015 AT

      LZ3STO

      Коментар


      • #4
        Иване , ето го решението използвано от Форд Таунус през 1965 г в двигател V 4. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00540.JPG
Прегледи:571
Размер:222.2 КБ
ID:6878376 ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00543.JPG
Прегледи:561
Размер:143.3 КБ
ID:6878377 ...
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от redex Преглед на мнение
          Споделям мнението ти. Знам че фабрично има монтирани сепаратори за маслото. Исках просто да чуя мнение и от нашите ширини.





          Остава да са изправни и да работят.
          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
          Око за око, паста за зъби!
          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

          Коментар


          • redex
            redex коментира
            Редактиране на коментар
            Трябва да са изправни и да работят конкретно в моят случай. Иначе би било производствен дефект.

        • #6
          Сашо те преди 30-тина години пускаха вентилацията директно в атмосферата. Спомням си на Жигули-то маркуча си висеше под колата. Сега нали еко меко.

          Проблема ако има такъв по-скоро е наличен при директното впръскване, защото през смукателния колектор не минава бензин.
          Наскоро обаче гледах клип в който дискутираха Лексъс, RX Там интересното решение е че на двигател с директно впръскване са сложили и дюзи, които плюят в смукателния колектор. Не задълбавах да гледам как точно е направено но факт че все пак е мислено в тази посока

          https://youtu.be/u8uySNdIH1M

          ей го клипа. от минута 3:00 обеснява че двигателя е с директно впръскване но има и 6 порт инжектора.

          2022' JEEP JL Wrangler Rubicon , 33 Yokohama Geolandar G 015 AT

          LZ3STO

          Коментар


          • #7
            Аз за майтап бе -....иначе в тая кутийка човека си събираше маслото и го наливаше в двигателя.
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • redex
              redex коментира
              Редактиране на коментар
              Така де :-)

          • #8
            То и на на тия без директно впръскване през колектора не минава бензин. Дюзите пръскат току пред клапаните, даже понякога са насочени към клапаните - там е най-жега и най-хубаво се атомизира. И колектора пак се засира от сажди.

            Колектора и на бензинки без EGR се случва да е засран, ама си прави някакъв слой около половин милиметър и си стои така. За поверче трябва много упорито мърлячество.

            Горе споменах - твоята е под вакуум най-вероятно. Тоест не можеш да я отвориш към атмосферата. Катро се повреди съответния клапан го докарва на звък като прахосмукачка.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • redex
              redex коментира
              Редактиране на коментар
              Не съм си и помислял да отвярам или модифицирам нещо. Да изкара 100к, след това някой друг ще му се радва.

          • #9
            Като прахосмукачка
            2022' JEEP JL Wrangler Rubicon , 33 Yokohama Geolandar G 015 AT

            LZ3STO

            Коментар


            • #10
              Това с вица за производителите... те планират нов автомобил да НЕ може да изкара 2-300 000КМ и съответно по план са заложили всички възможни предпоставки плана да се осъществи.

              Аз имам на Сахарата катч кан и възоснова на тестове и това, което съм чел и видял мисля, че си струва да се добави, ако си гаранционен обаче, не бива да го правиш за да не загубиш гаранцията.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • redex
                redex коментира
                Редактиране на коментар
                Колко масло събира контейнера и за колко километра, с какъв двигател е Сахарата ?

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Виж темата ми в този раздел, там има всичко и снимки и обяснения.

              • redex
                redex коментира
                Редактиране на коментар
                Прочетох.

            • #11
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              То и на на тия без директно впръскване през колектора не минава бензин. Дюзите пръскат току пред клапаните, даже понякога са насочени към клапаните - там е най-жега и най-хубаво се атомизира. И колектора пак се засира от сажди.

              Колектора и на бензинки без EGR се случва да е засран, ама си прави някакъв слой около половин милиметър и си стои така. За поверче трябва много упорито мърлячество.

              Горе споменах - твоята е под вакуум най-вероятно. Тоест не можеш да я отвориш към атмосферата. Катро се повреди съответния клапан го докарва на звък като прахосмукачка.
              При двигателите с по две дюзи , едната пръска пред клапана , другата пръска в началото на колектора. Това с директното впръскване е пълна простотия.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                При двигателите с по две дюзи , едната пръска пред клапана , другата пръска в началото на колектора. Това с директното впръскване е пълна простотия.
                Айде сега, простотия било - нали трябва да продаваме DPF-и.

                То и на това с двете дюзи не му виждам "дълбокия" смисъл, ама ей-на, правят го.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                  При двигателите с по две дюзи , едната пръска пред клапана , другата пръска в началото на колектора. Това с директното впръскване е пълна простотия.
                  Кой произвежда двигател с такъв тип впръскване? Автомобилен ли е? Аз знам за конструкции с два впръсквача на цилиндър, но там единия впръсква в колектора (главата), пред клапана, а другия директно в цилиндъра. В зависимост от режима работи единия, или другия, или и двата.

                  Коментар


                  • #14
                    На едното ми возило ,картерните газове омазняват дросел клапата и ме дразнят . Консервата , за сега е в багажника и отлежава . Не виждам с кво ще навреди .
                    На Бенц с дир впр съм виждал , че има , което не пречеше клапаните му да са в аки (може би са щели хептем да са) .
                    На маздата ми с дир впр и турбина (ама тя беше от първите такива съчинения) нямаше кач кан .Баш тя роди на под 200к км и секна интереса ми към таквиз возила .
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • #15
                      Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                      На едното ми возило ,картерните газове омазняват дросел клапата и ме дразнят . Консервата , за сега е в багажника и отлежава . Не виждам с кво ще навреди .
                      Ще изхвърляш някакво масло, което иначе ще изгориш, превръщайки го в гигакалории (по Дядо Владо). Дросел клапата пак ще ти е мазна. Омазняват я, щото са преди нея.

                      Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                      На Бенц с дир впр съм виждал , че има , което не пречеше клапаните му да са в аки (може би са щели хептем да са) .
                      Именно де!

                      Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                      На маздата ми с дир впр и турбина (ама тя беше от първите такива съчинения) нямаше кач кан .Баш тя роди на под 200к км и секна интереса ми към таквиз возила .
                      И нямаш никаква гаранция че ако е имала, е щяла да роди по-бавно. А тя е имала, щото кола без такова, по-млада от 30 години, няма. Просто не е била външна. Със сигурност имаш или лабиринт, или надупчена ламарина, или мрежичка, или вихров филтър, или произволна комбинация от изброените някъде по пътя на картерните газове, преди да влязат във входящия колектор или преди турбото.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X