Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Додж Нитро - Новият Американец в гаража

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Додж Нитро - Новият Американец в гаража

    Здравейте,
    След няколко години експлоатация на Гранд Черокито вземах че купих и едно Нитро. Просто ми хареса и го взех.
    Обаче се оказва че явно не е много масов модел и трудно намирам информация за този Додж. Искам да се обърна към всички знаещи тука с молба да съберем информация за този модел. Мисля че във форума няма тема.
    Като за начало искам да разбера на кой модел точно JEEP отговаря окачването.
    Моята машина е със 2.8 дизеловият мотор и автоматична кутия. На 245 000 км, гледана много добре от предишният собственик. Тъй като ми е първият дизел и го сравнявам със V8 на Гранда бих казал че върви доста добре.
    Друго което ме интересува е със какво междуболтово разстояние е че да му купя едни джанти за вторият комплект гуми.
    Ако някой има мнение и наблюдения върху поддръжката на 2.8 CRD нека да сподели информация.

    Поздрави
    Мишо
    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

  • #2
    Това е аналог на Либерти, Чероки KK. Което пък е наследник на KJ. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jeep_Liberty_(KK)
    Джантите доколкото видях набързо са 5х114,3. Централен отвор 71,6 и офсет 39. Стават от Чероки KJ, стар Вранглер, Вояджър(модели до към 2008г.)
    Те тука погледнах - https://razmeri-djanti.linesauto.com/
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Не лъжѝ, Цеецоооу, няма да станат! Виж какво съм писАл по-доле

  • #3
    Честито! Най-красивият автомобил на всички времена, според моя вкус.
    Окачването от от Jeep KK. Аз правих една конверсия на моя KJ, описана в тази тема и насадих предни горни и долни носачи, спирачни апарати, главини и полуоски от Jeep KK и Dodge Nitro, като вече не си спомням какво откъде взех (само шенкелите и единият спирачен апарат купих нови за КК) - напълно заменяеми са поне отпред.
    Джантите са 5 x 114,3 mm / 5 x 4,5 in, 71,5 mm централен отвор, но 18 цола оригинално (може би влизат и 17"). По този случай на пазара се търси от Jeep КК, евентуално Jeep Wrangler до 2006 г. и за Jeep Grand Cherokee ZJ - но там са 15 или 16-цолови, със сигурност няма да станат на "Нитро".
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


  • #4
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:додж.JPG
Прегледи:785
Размер:141.3 КБ
ID:6664136
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #5
      Такъв ли е? https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...ration/210599/
      Дизелов Jeep, не е Jeep.

      Коментар


      • EXALIBUR
        EXALIBUR коментира
        Редактиране на коментар
        Ами да,само че е червен.

      • Krelion
        Krelion коментира
        Редактиране на коментар
        Е щом е червен,значи не е такъв.Важното е да сме живи и здрави!

    • #6
      Съболезнования...........питай конкретни въпроси (не нещо от рода "това става ли") ако знам ще отговоря.
      На последния въпрос от първия пост - 2.8VМ-меца е принципно безпроблемен
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #7
        Такаа, да споделя първите негативни изживявания с новата колица. Сутринта жената решава да запали ама не. Всичко свети и пиука но стартерът не върти. Отива баща и на помощ, разбутва всички предпазители и релета в предпазителната кутия и колата запалва. До тук добре. Прибра се тя и малко по късно тръгваме да вършим работа. Карам аз. Наложи се да изляза леко на банкета за да се размина с една кола , че на село пътя тесен. Тропна дясната гума в някаква неравност и настъпи шоу: Светнаха всички лампи на таблото, колата угасна,включиха се и предните и задната чистачка на бърз ход и за капак на всичко взе и да пръска течност на задното стъкло. И няма спиране. Бутам предпазители,не спира. Стартерът пак не върти, обаче се включи ел вентилаторът на климатика. Да плачеш ли да се смееш ли. Откачих клемата на акумулаторът и всичко спря. Закачих я отново и пак не ще да въртиии. Поне чистачките спряха. По едно време разбутах за пореден път силовият кабел който влиза в кутията с предпазителите и о чудо стартерът завъртя. А кабелът стегнат на мястото си уж и не се мърда .
        После цял ден палих и гасих, е няма проблем. Ама утре като изстине не знам какво ще бъде.

        И след всичките тези обяснения някой да има идея къде да търся проблема или да сподели ако е имал подобно преживяване.

        Поздрави
        Мишо
        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          т.н. умен захранващ блок a.k.a. TIPM който е в партия с компютрите, има кило релето и бушони и няколко снопа кабели влизат в него, представлява черна кутия отгоре с две шепи бушони и няколко слоя платки с още такива за дискотеката аз бих набедил ТИПМ.

          С кой двигател си, нова или стара генерация 2.8ЦРД, снимай го отгоре да познаем, стария е с два разпределителни вала горе и прилича на Мики Мауз ушите

          Новите Нитрота имат много общи чаркове с Вранглерите след 2007, т.н. JK

        • motor_men
          motor_men коментира
          Редактиране на коментар
          И новия е с два разпределителни вала , разликата е в ангренажа .

        • EXALIBUR
          EXALIBUR коментира
          Редактиране на коментар
          Това което мога да кажа за двигателя е че вероятно е като на Вранглерите, Масленият филтър е отгоре в ляво, със сменяем филтърен елемент.
          Нитрото е 2008г.

      • #8
        Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
        ...
        И след всичките тези обяснения някой да има идея къде да търся проблема или да сподели ако е имал подобно преживяване.

        Поздрави
        Мишо
        Елиан (elbgt) дето не пише вече във форума, има една дълга тема за мащабните си подобрения по един "Wrangler JK" с този двигател. В един момент някъде из темата споменава, че ECU-то било твърде близо до щита на някакъв колектор и се опичало. Колата започвала да подсвирва-подпръц... грешка, да подпръсква с чистачките, да примигва с фарове и прочие неочаквани щуротиЙ.
        Също има и един кок4о, рядко влиза, той продаде един такъв дизелов "Wrangler" дълга база и яростно се нахвърли върху мен, когато го попитах дали аджеба не го продава заради подпръЦкването, за което беше писал Елиан (визирайки своя и на въпросния кок4о джиповете)
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #9
          Избрал си кола от най-хубавата марка

          Коментар


          • дядо владо
            дядо владо коментира
            Редактиране на коментар
            ....мЪ красавиците обикновенно леко като да са капризни да-ги-е-ва🤣

        • #10
          Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
          И след всичките тези обяснения някой да има идея къде да търся проблема или да сподели ако е имал подобно преживяване.

          Поздрави
          Мишо
          ..........общ електрически проблем, почваш с проверка на де що има кабелни връзки, куплунги, маси откачане, чистене закачане, продължаваш със същото в бушонното табло - вадене и слагане на бушони и релета, после още......

          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #11
            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            От: Моят проект Jeep Wrangler JK

            Специално на вниманието на колегите с дизелови JK.

            Преди около две години се наложи да сменя изпускателни колектори, защото се бяха сцепили на две части и ...
            Оказа се че в двата края новите уж усилени колектори със стомамени фабрични гарнитури и нови шпилки и гайки имат видими следи от изпускане, а при проверка на колекторите се установи кривина от 1.5 мм, като издуването бе в средата. ...
            Мой приятел със същия модел JK също мина през тази процедура и по същата причина при Монката в Самоков. При него изпускането бе толкова голямо, че турбото не можеше да достигне предписаното налягане и компютъра го гасеше. Непосредствено до изпускането на нагорещени газове в дяснта част на снимката се намира IPM модула, който всъщност е сърцето на силовата инсталация на JK. Всички светкащи, пръскащи, мигащи, цъкащи, бибиткащи и всичко де работи на ток се комутира в този модул. Всички команди към него се подават чрез CAN интерфейс. Поради голямата близост топлиния щит не защитава достатъчно IPM модула и най-близката букса заедно с платката под нея постепенно поема към вечните ловни полета. В моя случай на късмет и двата пъти я хващам навреме, но в нашата групичка има колега със същия JK, който вече подсвирва с клаксона, примигва с фаровете и подпръсква с пръскачките докато чистачките му потреперват нервно едновременно с централното му заключване, което заключва и отключва в неравноделен такт. Разбира се този ефект се появява спорадично и както обикновено без значение при топъл или студен двигател. Постоянно го сърби гъза от ядосани колеги на пътя на които посвирква и примигва с дългите на светофарите докато кротко си чакат пред него на червена светлина. Някои дори налитат на бой ама колегата дори не може да излезе да се защити защото централното не го пуска. Докато ядосания колега обикаля заключения вранглер пръскачките му охлаждат нервите с хаотични подпръсквания, а чистачките потреперват нервно Стига майтап. Проблема е сериозен , защото цената на този модул е четирицифрена сума в евро и то не започваща с 1 или 2. Причинителя за мен е ясен. Симптомите изглеждат така:

            ...

            А как изглеждат при подпръскващия и подсвирващ колега ще разберем когато спре да обикаля аламаджиите, които му търсят проблема без да му пука, че проста илиенска аларма, която не се управлява по CAN няма как да подкарва пръскачките и чистачките. Разбира се при него е съвсем възможно да има стопени изолации на снопа кабели към тази или друга букса на IPM или съвсем друг проблем, но за мен най-вероятната причина е това което видях при мен.

            Та съветът ми е към колегите с дизелови JK. Колеги направете си труда и погледнете изпускателните си колектори! 40 мин разглобяване е. Почти сигурно е че ако сте на над 40 000 км ще видите нещо като на първата снимка.
            ...
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #12
              При Dodge Nitro, който е братовчед на Jeep Liberty, този модул не е ли вътре в салона? При Jeep Liberty KJ, KK Body Control Module не е в моторния отсек, а вътре в салона, в ляво отстрани на арматурното табло. Отстрани под един капак непосредствено върху него са разположени бушоните. Това е модулът, който контролира всичко електрическо в автомобила - светлини, чистачки, имобилайзер, централно заключване, зареждането от генератора и т.н. ECU за управление на двигателя и TCU за автоматичната скоростна кутия са разположени отпред в моторния отсек, но далеч от всякакво такова топлинно въздействие. Разположени са отляво и отдясно в дъното на коша, в близост до преградата между двигателния отсек и салона. Не зная защо при по-късния вариант на 2.8 CRD, който се монтира на Wrangler JK са направили тази глупост да разположат подобен модул на такова уязвимо място.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • EXALIBUR
                EXALIBUR коментира
                Редактиране на коментар
                Ами не, отпред в ляво зад акумулатора е. Но е далеч от всякакви горещини.
                Въпреки всичко днес след любезният опит на Тъста да оправи проблема с паленето вече почти всичко не работи.
                Не върти помпата, не заключват вратите а алармата пиука, половината лампи на таблото вече не светят при даване на контакт- мъкаааааааа. С какъв акъл жената му е дала ключовете не знам. А той само бил потупал по предпазителите .
                Искам да се гръмна.
                А тъкмо се бях зарадвал на колата.

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Колега, не се коси, според мен имаш големи шансове да минеш метър.
                ТИПМ е свързан с една тумба дебели кабели с големи куплунзи, внимателно вади всичко, пръсни малко ВД40 и пак сложи на място, и се увери, че добре щракват и добре лягат на мястото си.
                Акумулатора е разкачен преди да пипаш каквото и да е и чакаш поне 30 мин преди да барнеш по кабелиите.
                Според мен обаче, малко вече е късно за по-горния съвет щото явно ТИПМ се е скарал с комповете и трябва да се запознаят и сприятелят отново.
                Т.н. обучение или сприятеляване с комповете става САМО при дилъра или ако си нахален става и пред блока с една проста процедура, която мисля съм описал в моите теми за Вранглера ми. Да не те лъжа но беше нещо от рода на, вадиш ТИПМ, слагаш го пак след 5 мин(кабелите слагаш) после ключа на контакт, броят се някакви секунди и после се изключва и некви такива финтове бяха, работа за минутки и 100% успех при мен, познаваше се дали се е сприятелил по нещо си ама забравих. Виж в гугъл TIMP reset procedure ili TIPM relearning ili TIPM reinstall

            • #13
              Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
              При Dodge Nitro, който е братовчед на Jeep Liberty, този модул не е ли вътре в салона? При Jeep Liberty KJ, KK Body Control Module не е в моторния отсек, а вътре в салона, в ляво отстрани на арматурното табло. Отстрани под един капак непосредствено върху него са разположени бушоните. Това е модулът, който контролира всичко електрическо в автомобила - светлини, чистачки, имобилайзер, централно заключване, зареждането от генератора и т.н. ECU за управление на двигателя и TCU за автоматичната скоростна кутия са разположени отпред в моторния отсек, но далеч от всякакво такова топлинно въздействие. Разположени са отляво и отдясно в дъното на коша, в близост до преградата между двигателния отсек и салона. Не зная защо при по-късния вариант на 2.8 CRD, който се монтира на Wrangler JK са направили тази глупост да разположат подобен модул на такова уязвимо място.

              https://www.justanswer.com/jeep/b2ez...-bcm-same.html

              Is the TIPM and BCM the same?
              Hello and welcome to just answer. No they are not the same, however a BCM (Body Control Module) and TIPM (Totally Integrated Power Module) perform similar functions. The TIPM is under the hood and the BCM resides inside of the vehicle. Most vehicles have one or the other, some have both.

              Chris

              A 2008 Liberty has a TIPM, but no BCM.

              Chris
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • #14
                Да, за да е гадно някои от екземплярите има и двата модула, единият "естествено" заврян на най-неподходящото място!
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #15
                  Eto malko za TIPM tema => https://offroad-bulgaria.com/forum/%...D0%B0-2007-jku

                  I za chetene =>
                  https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2009/RCRIT-09V438-2929.pdf
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X