Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да проверим дали работят подгревните свещи - Jeep KJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
    А какво ще кажете за метода на проверка-например на моята кола свещите са на майната си и даже не могат да се напипат,камо ли да се видят.От всяка свещ излиза,кабел,като четирите кабела се обединяват в букса с четири пина.По един за всяка свещ.Проверявам ги по следния начин(така прочетох),щипката на пробната лампа закачам на + на акумулатора,и с върха на пробната лампа допирам до всеки един пин,ако свеща е здрава,светва,ако е изгоряла не свети.
    Методът е точен с мултицет на съпротивление.И компа на колата ги гледа така , даже и не много специална диагностика може да ги види през ОБД.Не забравяй ,че намотките са две и гори предимно неподходящата и пак ще ти светне лампата от другата
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • #32
      Благодаря за обяснението!
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #33
        Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение

        Методът е точен с мултицет на съпротивление.И компа на колата ги гледа така , даже и не много специална диагностика може да ги види през ОБД.
        Лека корекция, ако разрешиш Външно ОБД може и така да ги гледа, но компът на колата им следи тока през шунт, защото освен, че ги контролира, ги и регулира. По закона на ом токът и съпротовлението са крепко свързани, но зачервените свещи имат коренно различно съпротивление от студените.

        Коментар


        • #34
          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
          Лека корекция, ако разрешиш Външно ОБД може и така да ги гледа, но компът на колата им следи тока през шунт, защото освен, че ги контролира, ги и регулира. По закона на ом токът и съпротовлението са крепко свързани, но зачервените свещи имат коренно различно съпротивление от студените.
          Колегата е прав, защото загретите свещи имат по-голямо съпротивление.

          Коментар


          • #35
            Кога се сменят зависи от:
            1. Конкретния двигател.
            2. Конкретния модел свещи.

            Например, от собствен опит, ако се ползват керамични свещи, работещи или не, лично бих сменял на 50000км, по простата причина че започват да се напукват, отделят парченца и дори целия връх пада понякога. С метални свещи това е почти невъзможно и в общия случай колата просто започва да пали трудно. Това е и първото нещо, което сменям като со купя кола. Следващото е дебитомера, а ако конкретния модел има проблем с дюзи и не са на перверзна цена - сменям и дюзите.

            Не на последно място - дюзи се отвиват на горещ двигател. Никога не съм слагал греси или каквото и да е и винаги са се отвивали - единия мотор е с чугунена глава и къси свещи, другия с алуминиева и дълги свещи. И двата имат вариант и с метални и с керамични свещи. Слагам метални.

            Дълги свещи никога не махани, на мотор на 250000км на горещ мотор се отвиха все едно вчера са завивани. Гледайте на колко се затягат по ръководство, спазете всичко, и в общия случай проблем няма.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              На 2.8 CRD при Liberty до 2004 г. включително са си метални свещи на 11V, и да - те са дълги, но това пък е обусловено от мястото на монтаж в главата. Развиват си се нормално и не са проблемна част в мотора. От фейслифтовата версия - 2005 г. започва монтирането на 7 V свещи с керамичен нагревател и там те са проблемни с възможността за отчупване на керамични парченца и попадането им в цилиндъра.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #37
                Еми ей-тия керамичните, или се заменят с метални (често има "полулегални" аналози), или се сменят на 50, преко сили 80000км, щото от 100000 нагоре вече си е чист късмет какви ще ги свършат. Има значение и конкретното управление/двигател, разбира се, или по-точно колко време греят. На едното мое возило греят по 5 минути, дори и при 10 градуса, привсе че е с директно впръскване и при външна темпераутра над -10 свещи за повече от минута не му трябват по никакви критерии.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  Пръскал съм стари свещиВ някои неработещи в основата където за завинтениВ с WD40,3 пъти- 10 дни преди свалянето им, 3 дни преди свалянето им и вечерта преди да бъдат свалени на другата сутрин.

                  Верно малко се омаза около тях, но пък нито една не "запецна"ВВ  и всички се отвиха като от масло ...
                  Последно редактирано от Justif; 06-12-19, 15:38.

                  Коментар


                  • #39
                    Смяната на 5 V керамични с 11 V метални е възможна, но не става само със смяната на свещите. Трябва да се смени и управляващият подгрева модул, както и да се програмира новият такъв.
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #40
                      Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                      А какво ще кажете за метода на проверка-например на моята кола свещите са на майната си и даже не могат да се напипат,камо ли да се видят.От всяка свещ излиза,кабел,като четирите кабела се обединяват в букса с четири пина.По един за всяка свещ.Проверявам ги по следния начин(така прочетох),щипката на пробната лампа закачам на + на акумулатора,и с върха на пробната лампа допирам до всеки един пин,ако свеща е здрава,светва,ако е изгоряла не свети.
                      Всички методи на проверка при невъзможност за наблюдение крият известен риск.
                      Да споделя пак как хитрувам.
                      Подавам необходимото захранващо напрежение през амперметър (ампер клещи е по лесно,но не е по точно) за определено време (Пр.8 сек.) и следя промяната в консумация (Пр. започва от 20А и приключва на 8 А). Отделно ако няма под ръка амперметър , а само обикновен мултицет- може да се замери съпротивлението преди подаване на ток (почти никакво) и след загряването ( да е близко за всички свещи).
                      За ваденето и чалъмите при запекли свещи , сме писали в други теми преди години . Скъса ли се, най добре при хора с достатъчно опит в тази дейност.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X