Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да проверим дали работят подгревните свещи - Jeep KJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да проверим дали работят подгревните свещи - Jeep KJ

    Здравейте,

    Моля за информация как може да се провери дали работят подгревните свещи на Jeep Cherokee KJ 2.8CRD 2002-2004г?

    В интернет намерих, че има някакво реле в което влизат всичките 4 кабела (за всяка подгревна свещ) като от него може да се замери без да се налага
    да разглобяваме куп детайли от двигателя, за да ги замерване директно на самата свещ.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Capture.JPG
Прегледи:3050
Размер:159.2 КБ
ID:6532474

    Лошото е , че аз на моята машина не го намирам това реле и се чудя да не би да е на по-новите двигатели (след 2004г)?
    Снощи раглобих куп неща и замерих свещите на цилиндър 1,2 и 4 , а номер 3 не успях , че е зад ЕГР и нямах достъп.

    Моля някой запознат да сподели менение дали е проблем ако изолацията на буксата (ботуша) за свеща се откъсне 5мм гума, защото снощи като вадих свеща на едната свещ се откъсна от върха 6мм гумената изолация и падна.
    Сега като сложа ботуша на свеща и се вижа 6мм от свеща (от стараната на блока) - Това представлява ли проблем или опасност от късо съединиение?

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1.JPG Прегледи:0 Размер:18.6 КБ ID:6532471

    Прикачени файлове
    Последно редактирано от sttekata; 03-12-19, 09:17.

  • #2
    Най лесно е да провериш свещ по свещ за съпротивление. То това са си едни прости нагреватели. Ако няма връзка (мултицета дава OL (olver limit)) значи свеща е прекъснала и не работи.
    На едно пежо ми бяха изгоряли 3 от 4
    Ако свеща която се е оголила е здрава, просто можеш да я изолираш с друго маншонче, не с изолирбанд защото тези елементи се нагряват много

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
      Най лесно е да провериш свещ по свещ за съпротивление. То това са си едни прости нагреватели. Ако няма връзка (мултицета дава OL (olver limit)) значи свеща е прекъснала и не работи.
      На едно пежо ми бяха изгоряли 3 от 4
      Ако свеща която се е оголила е здрава, просто можеш да я изолираш с друго маншонче, не с изолирбанд защото тези елементи се нагряват много
      Така проверих 3 бр свещи и остана една до която нямам достъп, а искам преди студа да знам , че работят всичките.
      Проблема е, че да стигна до свеща на цилиндър 3 трябва да разглобя ЕГР-а, а това е тежка работа и то без канал/подемник.

      Ако има такова реле или букса в която отиват всичките 4 кабела ще е лесно за проверка по самия кабел - свещ по свещ.
      Другия вариант е да сложа мултицет и да замеря консумациятаот релето (те са 2 релета - по едно за 1+2 и 3+4) на свещите от цилиндър 1 и 2 (защото знам, че са здрави) и после на 3 и 4 и по амперите да видя дали са еднакви.

      Относно изолацията на свещ номер 2 - нямам пак достъп до този ботуш и не мога да го изолирам , т.е. ако се налага да го изолирам ще трябва много разглобяване - една планка хваната за металната тръба на вакуума, а болта за ключ 10 не помръдва,
      опасявам се да не се скъса....

      Коментар


      • #4
        Ако не греша моят кабел е такъв , но защо някъде казват че има букса с реле, в което влизат 4 кабела (за всяка свещ,както е на снимката в горния ми пост)?
        Аз имам подобна букса с 2 кабела, но това значи , че кабела за две двойки свещи се обединява в 1 дебел кабел в гофрето на въпросния кабел с букса:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5072674AA.JPG
Прегледи:1715
Размер:51.9 КБ
ID:6532494

        Коментар


        • #5
          Най-лесно се проверява с един кабел от всяка свещ до плюса на акумулатора , има ли искра , значи е здрава. А иначе проблем най.често се появява в буксата към релето , нагарят връзките. Аз съм със същия двигател но на друг автомобил.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
            Най-лесно се проверява с един кабел от всяка свещ до плюса на акумулатора , има ли искра , значи е здрава. А иначе проблем най.често се появява в буксата към релето , нагарят връзките. Аз съм със същия двигател но на друг автомобил.
            Това върши работа, ама не винаги.
            Свеща, ако е окъсила, пак ще дава искра, ама няма да върши никаква работа.
            Най точен е визуалния контрол на свалена свещ. Къде / в коя част/ и за колко време нагрява.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
              ...има ли искра , значи е здрава....
              Тсъ. Има ли искра, значи тече ток. Дали свеща е реално електрически в норма - мери се съпротивление. А дали е физически във форма - вади се и се гледа как грее. Например не чак толкова рядка повреда е да грее вместо при върха, при основата си:

              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                Казвам бърз и елементарен начин да се провери дали проблема е в свещите или в буксата и релето. Ако се стигне до отвиване на свещ , сменям я с нова.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  А пък дъртите са казали нещо за бързата кучка..

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                    Тсъ. Има ли искра, значи тече ток. Дали свеща е реално електрически в норма - мери се съпротивление. А дали е физически във форма - вади се и се гледа как грее. Например не чак толкова рядка повреда е да грее вместо при върха, при основата си:
                    Даже доста често го има тоя момент и бързото мерене с разкачена шина и мерене една по една за искра е грешка!Върши работа ако е тотално гръмнал кантала!
                    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                      Даже доста често го има тоя момент и бързото мерене с разкачена шина и мерене една по една за искра е грешка!Върши работа ако е тотално гръмнал кантала!
                      В случая шина няма , та няма како да се разкача. Проблем създава буксата на релето , а свещите най-добре е да се сменят всичките преди началото на зимата.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • ivo-police
                        ivo-police коментира
                        Редактиране на коментар
                        Грешно и вредно.Грешно що нема смисъл а вредно що бърка в джоба.До сега подгревни свещи ,над 10 год не съм сменял.Даже като сменях глава ги отвих с гайковръта и тогава ги пробвах има няма преди около 3 години...

                      • motor_men
                        motor_men коментира
                        Редактиране на коментар
                        Поне веднъж годишно си сменям запалителните свещи на бензинов двигател , и поне веднъж годишно подгревните на дизел , независимо дали е грешно и колко бърка.

                      • ivo-police
                        ivo-police коментира
                        Редактиране на коментар
                        При бензина е друго ,има износване ...докато при дизела щом пали не пипам.Мое мнение не задължавам никой.

                    • #12
                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      , а свещите най-добре е да се сменят всичките преди началото на зимата.
                      Туй вЕрноли го препоръчваш?

                      Как съм го пропуснал 25 пъти на дрътио Пасат 92г. И 19 пъти на Кията?

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

                        Туй вЕрноли го препоръчваш?

                        Как съм го пропуснал 25 пъти на дрътио Пасат 92г. И 19 пъти на Кията?
                        Искаш да кажеш , че 25 пъти си отвивал дадена свещ , проверявал си дали грее на точното място и след това си я завивал? Най-грешното е да отвиеш стара подгревна свещ и в последствие отново да я завиеш , или пък 25 години да не си сменял подгревни свещи. То заради такива като теб има теми и инструменти за скъсана подгревна свещ.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #14
                          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                          Искаш да кажеш , че 25 пъти си отвивал дадена свещ , проверявал си дали грее на точното място и след това си я завивал? Най-грешното е да отвиеш стара подгревна свещ и в последствие отново да я завиеш , или пък 25 години да не си сменял подгревни свещи. То заради такива като теб има теми и инструменти за скъсана подгревна свещ.
                          Нищо не съм отвивал и завивал. Не се е налагало до сега.

                          Като се наложи - тогаз ще го мисля.

                          п.с. Аз поне от 25 години само вися зад съответния майстор. Щото кой чупи -купи.

                          Коментар


                          • motor_men
                            motor_men коментира
                            Редактиране на коментар
                            Преди да виснеш зад майстора , не забравяй да го предупредиш , че тези свещи не са отвивани 25 години. Щото евтиното излиза скъпо.

                        • #15
                          Колега, отвори над 10 теми с разни въпроси за джипа си. Можеше да отвориш една и да си задаваш въпросите там.
                          Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                          Телефон - в профила!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X