Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да проверим дали работят подгревните свещи - Jeep KJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16

    На дизел с директно впръскване, подгревните свещи обикновенно не се включват над 7-8 градуса(над нулата). Демек за година бачкат няколко месеца... па който иска може да ги сменя през месец.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #17
      Имаше някъде една таблица,за ХДИ моторите,при 0 градуса се включваха за 0,5 секунди,и така нататък.Наистина при някои двигатели работят малко.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #18
        На първото ми TDI се усъмних в подгревни свещи, чак при минус 8-10 градуса, въртеше една секунда по-дълго при студен старт. След проверка се оказа, че имах само една работеща подгревна свещ.
        Тук щом три работят, няма смисъл от притеснения.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

          Искаш да кажеш , че 25 пъти си отвивал дадена свещ , проверявал си дали грее на точното място и след това си я завивал? Най-грешното е да отвиеш стара подгревна свещ и в последствие отново да я завиеш , или пък 25 години да не си сменял подгревни свещи. То заради такива като теб има теми и инструменти за скъсана подгревна свещ.
          Свалят се и се проверяват единствено и само ако направи проблем.при първите застудявания!Ама.всяка година свещи на бензин и дизел ,по скоро на пробег!Иначе такава тактика като практика и като механик и като шофьор ,нямам !Освен ако се купуват най-гадните евтинджоси ,ма и такива нема!На бензиновите вкъщи слагам само NJK през 3 години,без забележки!На дизела Форд Гренада бях интегрирал бързогреещи от Рено Трафик ,7 години и така го продадох с работещи!Това като шофьор!На Ауди бензин пак така!На първата ми Жигула слагах Шампионки с термално число.9 ,караха сума ти време.......В монтьорската практика съм попадал.на китайски Шапмиони менте ,от четири една не работи въобще,прецедент.С Магнет Марели също,менте ,не оригинални!
          Последно редактирано от faster; 03-12-19, 22:15.
          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

          Коментар


          • #20
            1. На някои автомобили подгревните свещи се включват дори от +18 градуса надолу.

            2. Компютъра при комън рейл дизела компенсира разликите в нагряването на отделните свещи, но в определени граници.

            3.извън границите по-горе и ако отчете прекалено голяма консумация на ток, независимо дали поради 1 или 2 или повече свещи компа може да спре подгрева за всички свещи.

            4. Мерят съпротивление на свещ и блок за управление на свещите, но този метод не е 100% точен, не е дори и 70% точен.Дори в началото свещите да са греели еднакво с течение на времето се появяват разлики които се компенсират в определени .След това не се компенсират.

            5.Паленето без подгревни свещи не е добре за двигателя.

            6. За лесен демонтаж на подгревните свещи се слага на резбата им при първоначален монтаж медна грес, която издържа до 1100 дори съм виждал уж до 1300 градуса.С такава грес при сваляне не се късат свещите.Греста струва от 8лв за 90 грама до 20 лв за 400грама.

            Едно показно за свещи с различна мощност при студен старт:




            Тестване на подгревни свещи:

            Последно редактирано от Justif; 03-12-19, 22:45.

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

              Най-грешното е да отвиеш стара подгревна свещ и в последствие отново да я завиеш , или пък 25 години да не си сменял подгревни свещи. То има теми и инструменти за скъсана подгревна свещ.
              Не разбрах какво имате против повторно завиване на стара свещ.................. А инструментите ги създадоха, след като направиха новите дълги и тънки свещи (вчера "разпробивах " и вадих скъсана от Астра) ,кога преди 25 г. сте късали свещ -само да споделите.

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

                п.с. Аз поне от 25 години само вися зад съответния майстор. Щото кой чупи -купи.
                То си има "чалъм" и за този модел клиенти.
                Повечето нови свещи се късат между 35-50 н.м. и след проба с 30 н.м. ми се "схваща ръката " и учтиво моля да "помощ".
                Когато клиента е Човек, подхода е коренно различен и икономически рентабилен за клиента-ползват се всички знания и инструменти за развиване....

                Коментар


                • #23
                  И това с подаването на ток и гледането за искра нещо ме тревожи Някои от новите свещи са 4 волтови. Не 14, а 4V! Така че там искра ще има само веднъж...

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    И това с подаването на ток и гледането за искра нещо ме тревожи Някои от новите свещи са 4 волтови. Не 14, а 4V! Така че там искра ще има само веднъж...
                    Не са толкова кекави и не изгарят при проверка с "искруване"-драсване върху положителната клейма на акумулатора,но както споменаха колеги, това не е достатъчно надежден диагностичен метод (както и затварянето на верига през пробна лампа).

                    Коментар


                    • #25
                      А какво ще кажете за метода на проверка-например на моята кола свещите са на майната си и даже не могат да се напипат,камо ли да се видят.От всяка свещ излиза,кабел,като четирите кабела се обединяват в букса с четири пина.По един за всяка свещ.Проверявам ги по следния начин(така прочетох),щипката на пробната лампа закачам на + на акумулатора,и с върха на пробната лампа допирам до всеки един пин,ако свеща е здрава,светва,ако е изгоряла не свети.
                      Yamaha Yz450F
                      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                      Всичко с ''рошави''гуми!

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

                        Не разбрах какво имате против повторно завиване на стара свещ.................. А инструментите ги създадоха, след като направиха новите дълги и тънки свещи (вчера "разпробивах " и вадих скъсана от Астра) ,кога преди 25 г. сте късали свещ -само да споделите.
                        Вероятността да се скъса повторно завита свещ е много по-голяма , а и въпреки проверката , вероятността да изгори стара свещ е много по-голяма , и предвид това какъв е достъпа до свещите , предпочитам ако отвия стара свещ , да я заменя с нова. Така го правя аз , пък вие може да си ги тествате и завивате колкото пъти искате. Дизела който карах преди 25г. нямаше подгревни свещи , та не съм късал.
                        Последно редактирано от motor_men; 04-12-19, 20:44.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • ivo-police
                          ivo-police коментира
                          Редактиране на коментар
                          Даааа ,това според мен е вярно ,но не се муси де...тука повечето сме дзифтари ...ако може тънко а най добре ич.

                        • motor_men
                          motor_men коментира
                          Редактиране на коментар
                          Не се муся , питат ме на "вие" и аз отговарям на "вие"

                      • #27
                        Иво-коментираха го по-горе.
                        Ако имаш късо в свещта-лампата ще свети, но свещта не работи. Това е т.нар. грее в основата а не на върха. Пак грее, ама изобщо не е където върши работа, и все едно свещта не работи.
                        И мериш и си викаш, че свещите си работят(щото в ръководството така пише, а то ще лъже ли, баси то е от производителя), и може да влезеш в рядко интересен филм с ремонт на двигателя, щото набедяваш, че няма компресия, примерно. Или да започнеш ремонт по горивната апаратура, който обикновено е скъп.

                        ТА мързеливите методи са си лесни, ама...

                        Както често казвам на хората окло мен-минималните усилия водят до минимални резултати. Мързела никога не е довел до нищо добро.
                        Да, гадно е да стигнеш до свещите и да ги извадиш, амаааа... Минималните усилия...
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • ivo929
                          ivo929 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Коле,това за минималните усилия си ми го казвал вече веднъж,още като си правих първата витара,та от опит вече го знам.Само че на сегашната ми кола свещите не може да се видят,и да се напипат даже.Та затова питах за мързеливия метод.

                      • #28
                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        На дизел с директно впръскване, подгревните свещи обикновенно не се включват над 7-8 градуса(над нулата). Демек за година бачкат няколко месеца... па който иска може да ги сменя през месец.
                        На въпросният двигател от темата , свещите се включват и август месец сутрин рано , вярно , че е за малко , но се включват. Та най-вероятно си бачкат няколко 12 месеца.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #29
                          Подгревните свещи могат да бъдат проверени , на съпротивление, на консумация(с ампермер) това когато са монтирани на място. Но и двата метода не са на 100 %. За 100% гаранция в какво състояние са свещите се свалят, монтират се на специално изработен за целта 'стенд" . Захранват се с точното напрежение за модела , за точно определено време и им се мери температурата (може на око по зачервяването или с инфрачервен термометър. Практиката показва, че меренето на искра или с пробна лампа не е вярно на някой модели (примерно ЦДИ на Мерцедес) свещите имат лошия навик да окъсяват (съответно отива на кино блока за управление). Също практиката показва , че има ли изгоряла свещ най оптималния вариан е да се сменят комплект....Свещите запалителните на бензиновите коли също се проверяват на стент като се имитира темоература и налягане,

                          Коментар


                          • #30
                            При три уж здрави свещи от общо 4, които са свързани две по две ги свързах последователно с амперклещи и сравних консумацията на ток на двете двойки и после съпротивлението им.
                            Замерванията бяха напълно еднакви, т. е. би трябвало да работят еднакво, но както написаха някои колеги няма гаранция, че грееят на върха.
                            Докато пали колата нормално няма да сменям свещи.
                            Ако има проблем с паленето ги сменям веднага все пак са 20лв на Bosch.
                            Целта на замерването ми беше да проверя ок ли са, защото колата я купувам сега и не знам как е обгрижвана до сега. Благодаря на всички колеги за информацията относно проверката на въпросните свещи.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X