Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KJ 2.8CRD загрява

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Привет!
    При мен се стигна до : сваляне на радиатор , измиване отвън и вътрешно с препарат , почистване между радиаторите , нов антифриз , нова водна помна и нов термостат . Направиха и тест за налягане в радиатора . Промивката беше 7 или 8 пъти с препарат вътре в него , остана само датчик за темперетурата да се смени , но го оставихме да видим дали ще има пак покачване .
    3 4 пътувания над 100 км , до момента не е минавала средата и то с яко напън в следобедните жеги .
    П.С това е при Гранд Чероки 2007 3.0 дизел.
    Поздрави!
    Димитров

    Коментар


    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Помпата ми е нова, термостатът също, както и антифриза. Радиатора беше свален, промиван, почистен, но без особен ефект. Ако външната температура е до 19 градуса - няма проблеми с очевидно загряване. Но сега, когато е горещо и се ползва климатик, радиаторът или това, което не е задръстено в него, е недостатъчен. И тъй като и радиаторчето ми за парното задръстено и не топли, ако в сервиза са съгласни, ще искам да сменят и него. Че било много тегава работа.

  • #32
    Ако искаш да си решиш проблема ще трябва да смениш/отпушиш и радиаторчето, ако наистина е задръстено, а не се получава газов джоб някъде.

    ...но то в повечето случаи може да се отпуши и без да се маха. Да, обикновено е тегава работа, защото почти винаги трябва да се стигне до това (автомобилът е друг, ама все тая):


    Махаш му маркучите откъм мотора, запушваш ниския, и го пълниш с разтвор на лимонтозу (примерно 2 пакетчета на литър вода). На следващия ден източваш, промиваш с вода под налягане и повтаряш процедурата докато не започне да тече бистра водица. Накрая промиваш с разтвор на сода и после обилно с вода.

    Виждал съм излизащи "червейчета" от ръжда от такова радиаторче при промивка под налягане.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Упражнението с маркучите откъм мотора го правихме миналата година и зимата духаше доста по-топло от обичайното. Даже имах тема във форума. Но колкото и да повтаряме процедурата няма по-голямо подобрение.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Е ако радиаторчето ти не е запушено и въпреки това нямаш парно, симптомите навеждат нещата в посока газов джоб и от там понижена циркулация на охлаждаща течност. А за да се запуши радиаторчето надали и радиатора на мотора е бил в цветущо здраве.

    • ARTU73
      ARTU73 коментира
      Редактиране на коментар
      Продължавам да нямам парно както при друг джип или другата ми кола. Струята не е гореща, а само леко топла. Което ме навежда на мисълта, че тая кола е карана с някаква течност, която е направила някакви отлагания в системата, които не могат да бъдат премахнати нито на 100, нито на 70, а може и на 50%. И това прави радиаторите неефективни при високи температури. През зимата проблем със загряване съм нямал, но тогава върви парното и не пускам климатик, освен автоматичното включване на компресора, когато съм насочил струята към предното стъкло.

  • #33
    Моят опит с подобен проблем. Имах 124-ка, всичко шест, но пускаш климатика(демек е вече жега), и започва да загрява. Даже има тема някъде тук. Това при натоварване, на равно и спускане няма ядове. Направих абсолютно всичко, което се сетите. Купих си инфраред термометър да търся разлики в температурите, не се оказа никак успешен теста. Накрая си купих мултицет със сонда за температура и открих, че стрелката дава 7-8 градуса разлика от реалната температура, а като загрее много стигаше до към 15 градуса. Набедих уреда и продължих така да си карам. Елперки, виско, датчици - всичко работи, включва, изключва. До един слънче зимен ден, в който невниманието ми ме доведе до задната броня на един колега на пешеходната пътека. След сваляне на радиатора на климатика установих, че има не повече от 20% "светло", всичко яко задръстено. Смених го, беше се скъсала една тръба от удара. Дойде лято и о чудо - няма и помен от загряване, над 30 градуса, климатик, газ - нищо. Това вече не го бях очаквал. Радиатора на климатика е пред водния и като се е задръстил не пропуска въздух назад. Това почти няма как да го установиш, без да свалиш климатичния радиатор.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Точно това имах предвид и аз.

    • brum
      brum коментира
      Редактиране на коментар
      До нас имаме сервиз който навремето беше известен с ремонти по авто-климатиците. От тях съм чувал, че радиаторите не трябва да се мият с водоструйката като се пръска от пред (от вън) към двигателят (на вътре). Мие се като се пръска или от към двигателя към предната част (от вътре на вън), или като се разделят радиаторите.

    • Asen Kushlev
      Asen Kushlev коментира
      Редактиране на коментар
      И за мен хубавото миене значи радиатора долу, киснене в някаква чорба(само външно в случая) тип обезмаслител, и внимателно миене.

  • #34
    Продължение. Радиаторът беше свален и промит, капачката - нова. Изтекоха отново порядъчно много мръсотии. Оставихме вода и разтвор на лимонтузу и минах около 500 километра. 250 със старата капачка и 250 на връщане в жегата с новата. С включен климатик, багаж и четирима човека. Единствено на Чирпанското изкачване температурата изкачи на една чертичка преди 3/4, после рязко се върна на старата си позиция малко преди половината. Поради което мисля, че нямам проблем в термостат, перки, вискосъединител и капачка. Утре ще излеем чорбата и пак ще има промиване. Ще заредим антифриз и преди следващото дълго пътуване пак ще напълним с вода и лимонтузу. Предполагам, че постоянното налягане и температура са поразбили мръсотиите из радиаторчето за парното, защото го пуснах за малко и духаше бая горещо - нещо, непостижимо да преди седмица. Благодаря на всички, които се включиха!
    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

    Коментар


    • #35
      Радиатора на климатика чистихте ли? Водния му стига да го накиснеш в оцет на слънце за 2-3 часа в тая жега и промиваш. Щом е тръгнало и парното, явно брат Луиджи в Северна Италия е жулил с вода от някоя селска чешма(сефте).
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • ARTU73
        ARTU73 коментира
        Редактиране на коментар
        Радиатора на климатика го чистих с Меглио и пароструйка. Тоя джип е някакъв сбирщайн от Италия (имам предвид задния мост, който се оказа, не такъв какъвто трябва). При първоначалната смяна на антифриза през 2017-та излезе някаква лепкава желеподобна каша. Не знам и защо се е налагало да отварят двигателя, при което са забравили зегерката на буталния болт. Имам подозрения, че нещо е прегряван следствие карането с вода от незнайни чешмички.

    • #36
      Открихте ли проблема или продължава да грее?

      Коментар


      • #37
        Не. Дойде зимата и вече не загрява. Промивахме няколко пъти системата с какво ли не, накрая и с препарата на Бардал. Изтече доста гняс. Сега при натоварване стрелката се заковава малко преди средата но при спускане слиза около милиметър-два под средата. Не знам дали е нормално - на другата ми кола не мърда, независимо от натоварването.
        JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

        Коментар


        • #38
          Първоначално публикуван от ARTU73 Преглед на мнение
          Не. Дойде зимата и вече не загрява. Промивахме няколко пъти системата с какво ли не, накрая и с препарата на Бардал. Изтече доста гняс. Сега при натоварване стрелката се заковава малко преди средата но при спускане слиза около милиметър-два под средата. Не знам дали е нормално - на другата ми кола не мърда, независимо от натоварването.
          Нормално е, до степен да не изкрейзваш чак толкова, нали не достига червения участък.
          Моя джип загряваше лятото, при скорост 140 км/ч и изкачаване към тунела на АМ "Струма" при Дупница. Стрелката стигаше до четвърт преди червеното. Е, да му се кОся ли? Антифриза беше сменен при смяната на ангренажния ремък и водната помпа.
          Сега в хладното време държи милиметър под средата.

          Коментар


          • #39
            Пък на моя стрелката не му мърда никога от милиметъра преди средата и не му се кося.
            Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

            Коментар


            • Kalin Galinov
              Kalin Galinov коментира
              Редактиране на коментар
              То аз ако не бях погледнал, и аз нямаше да я видя тая стрелка накъде е отишла

          • #40
            Решихте ли проблема или още си грее?

            Коментар


            • #41
              До момента няма проблеми, но то няма и жеги. Тестовете ще са през август.
              JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

              Коментар


              • #42
                Тестовете започнаха по-рано. Температура външна според дисплея - 31 градуса, маршрут Стара Загора, Тулово, Борущица и обратно. На отиване сутринта в 9 часа не показа признаци за загряване, въпреки че през цялото време беше с климатик. При изкачването към Борущица стрелката мръдна вляво, но не стигна до делението за 3/4. На връщане изкачването след Тулово стрелката упорито тръгна към 3/4 и се наложи да намаля от 120 на 95, но отново без да изключвам климатика. Така се позиционирах между половината и 3/4 докато започна слизането покрай Змейово. В града си застана твърдо на обичайната позиция - малко преди средата. В задръстването преди блока, мръдна нагоре и при изкачване на 300 метра улица тръгна отново към 3/4. Спрях климатика и започна бавно да се връща, но не падна под половината. Явно тая кола няма да се кара в жегите
                JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                Коментар


                • #43
                  Вкарваш се във филми. Нищо й няма на колата, в спецификациите е.
                  Виж в тоя форум американците какво разправят:
                  http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB...hp?f=5&t=60943

                  Последно редактирано от Kalin Galinov; 25-06-21, 18:34.

                  Коментар


                  • #44
                    Първоначално публикуван от ARTU73 Преглед на мнение
                    Тестовете започнаха по-рано. Температура външна според дисплея - 31 градуса, маршрут Стара Загора, Тулово, Борущица и обратно. На отиване сутринта в 9 часа не показа признаци за загряване, въпреки че през цялото време беше с климатик. При изкачването към Борущица стрелката мръдна вляво, но не стигна до делението за 3/4. На връщане изкачването след Тулово стрелката упорито тръгна към 3/4 и се наложи да намаля от 120 на 95, но отново без да изключвам климатика. Така се позиционирах между половината и 3/4 докато започна слизането покрай Змейово. В града си застана твърдо на обичайната позиция - малко преди средата. В задръстването преди блока, мръдна нагоре и при изкачване на 300 метра улица тръгна отново към 3/4. Спрях климатика и започна бавно да се връща, но не падна под половината. Явно тая кола няма да се кара в жегите
                    Ти чел ли си я тая кола с някаква относително читава диагностика в реално време ?
                    Щото таблото може да ти показва каквото си поиска и разликата да е тамън достатъчна да те шашка, а на практика всичко да е в норма. Тераното например откакто е у мен (2011-та) в големи гръцки жеги с климатик, 4 човека и багаж стигаше 3/4 от "часовника". СМених виското и термостата - сейм уЙ, да кажем, че по-бавно стига 3/4 но ги стига. Да обаче с летния" термостат на 82* (стария беше на 88*), зимата като започна да спускам и ставаше студено в купето, така или иначе вентилацията му е малко смотана. Взех, че му монтирах обратно 88* термостат оригинален. И така в крайна сметка все гледам таблото като му давам зор лятото в някой баир, това до преди някъде около месец. Дойде ред да протече ГНП-то и аз се снабдих с преходник -14-16OBD букса и го прочетох успешно с личната ми диагностика Launch x431. И започнах да следя горивото и волтажа на помпата, тъкмо разбрах и защо претрисаше от време на време, но това друга тема. И така, смених гарнитурите, нагласих всичко и се меткам да направя някое друг кръгче из града. Естествено му давам повече зор, че да го разиграя във всички режими. Е познай - когато на таблото стрелката е посредата, реалната температура на двигателя е около 80-82*. Когато го опъна по някой баир, при все че си е жега вече, на 4-та приметно и газ до ламарината с климатик, стрелката се заковава на 3/4 и виското не спира да фучи, Ноо изненадаа - по диагностика температура на двигателя е 85-88*, много рядко се качва до 92* за момент и пак спада. Смятай колко години подред все си мислех, че на 3/4 по табло температурата е 100*+ ... Не, че и 100* са много за такъв режим, но все пак.

                    Така, че ако не си я гледал, съветвам те да направиш тая операция и да споделиш резултата.

                    Коментар


                    • #45
                      Да споделя и аз - днес от София към Перник, на АМ Струма, преди първия тунел със скорост 130 км/ч и климатик, стрелката тръгна надясно след средата. намалих в тунела, стрелката се върна където си беше преди - една милимунда преди средата. После пак настъпих, 130-140, стрелката бързо отиде на 3/4 делението, и закова там, не намалих, стрелката не мръдна от 3/4 делението. Преди втория тунел намалих, стрелката се върна малко след средата, после пак газ, стрелката отиде на 3/4 делението. След третия тунел намалих на 100-110 км/ч, без газ, и стрелката се закрепи на милимундата преди средата.
                      Смятам всичко това за напълно нормално при въуншна температура 30 и нагоре градуса, висока скорост и натоварване от климатика.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X