Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KJ 2.8CRD загрява

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KJ 2.8CRD загрява

    Jeep KJ 2.8CRD Limited , нов антифриз, нов оригинален термостат от Еди, след основен ремонт на двигателя... Започнах вояж из Родопите - около 500 км за уикенда. Температурата по принцип я държи една идея преди средата. При изкачване в някои случаи отива до първата или втората малка чертичка след средата. Забелязвам, че това става, когато включи на горната предавка и оборотите паднат до около 1700. При 1900-2000 оборота плавно си се връща на средата. Тъй като преди време имах проблем с парното, предполагам, че може радиаторът да е затлачен... Интернет форумите ми подсказват и друга възможност - виското на перката да е заминало.
    При каране по равното няма проблем с температурата - стрелката не мърда от позицията си. До момента на никой от автомобилите си не съм следил температурата, тъй като са нямали никакви проблеми. Това за джипката нормално ли е? Бяхме четири човека с багаж, в режим 2х4, автомат на D.
    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

  • #2
    Качвай с натиснат O/D off бутон на лоста. И наблюдавай температурата - засега няма нищо страшно.
    "Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония

    2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD

    Коментар


    • #3
      При мен беше същото, но загряваше и при магистрално шофиране в топло време. Оказа се задръстен радиатор на охладителната система.
      Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD

      Коментар


      • #4
        По принцип този двигател, когато е с изправн термостат и виско, не променя особено температурата си при различни режими на движение и натоварване, с включен или изключен климатик и т.н. Явно има някакъв проблем, макар и не сериозен за сега. Термосатът, въпреки че е сменен пак може да се окаже проблемен. Виското на перката също може да не работи както трябва. Затова имайте все пак наум да го следите.
        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
        First impression is not always true. Get inspired.
        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
        Reading is sooo boring, unlike writing!

        Коментар


        • #5
          И на мен ми хрумна идеята да включа OD,но вече преминах изкачванията. Мисля да сменя виското. Водната помпа беше сменена при ремонта.
          JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

          Коментар


          • #6
            Водната помпа също е потенциален виновник.

            На една Витара смехи водна помпа и наблюдавах подобно поведение. Новата помпа явно имаше нисък дебит при ниски обороти. При високи обороти работреше идеално, при ниски качваше температура (дори при задръствания в града). Сменена беше защото старата протече, т.е. без никакви други ремонти. Колата я гледах като писано яйце и тези неща ги следях, та съм убеден в ефекта. Остана си с тая помпа, защото въпреки видимият ефект стрелката седеше далеч от червеният сектор.

            Коментар


            • #7
              Водната помпа беше сменена с ангренажа преди месец и нещо. При мен при ниски на място не загрява. При ниските загрява само при натоварване и горна предавка. Сега установих, че нивото на антифриза ми е паднало с около два пръста под минимума. Открих и симпатична локвичка под колата - интересно, капе само от време на време. Сега го оставих за да огледат откъде е теча и да го отстранят, после ще видя как се държи. Ако не загрява - проблемът ще е решен. Благодаря на всички!
              JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

              Коментар


              • #8
                Ъпдейт. След навъртяни 4000 километра без никакви проблеми, вчера тръгнах към София по обичайния маршрут, преди тунела забелязах, че вдига температурата почти до 3/4. Пуснах парното и намалих скоростта за да падне на четвърта. Стрелката се върна на нормалното си място, но малко преди София пак отиде малко след средата. На връщане до Пловдив нямаше проблеми, въпреки, че околната температура вече беше над 25 градуса, но след Пловдив започна да се вдига отново. Прибрах се в Стара Загора с около 80 на четвърта и без климатик, защото при включването му започваше да вдига температурата на двигателя. При изкачването към блока се вдигна пак до 3/4 поради което след спиране изчаках да падне до нормално положение и следих, че когато стрелката се върна изключи и ел.перката пред радиатора. Утре колата отива в сервиз евентуално за преглед или смяна на радиатор, виско и проверка на термостата.
                JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                Коментар


                • #9
                  Привет!
                  В момента играя подобен сценарии , при мен темперетурата се покачваше единствено само когато колата изкачва по стръмен наклон . и не загряваше до 3/4 ами първата малка стрелкичка следуспоредната позиция , при наличието на нов термостат нов антифриз и т.н .
                  При мен винаги темперетурата е седяла една идея в ляво не успоредно нагоре.
                  Свалихме радиатора днес изчистихме го външно и вътрешно , направиха тест с вакум , най простия начин с чиста вода , ще сменим водната помна и темп. датчик двете ги сменяме тъй като е на кофти място и сега като е всичко долу е наведнъж , мога да кача клипче и снимки ако желаете от чистенето на радиатора .
                  П.С ако я взема днес до 1 2 часа тогаво е жега веднага ще и направя един тест да я видим как ще е и ще ъпдейтна веднага.
                  Поздрави!
                  Димитров .

                  Коментар


                  • #10
                    Колебанията на температурните показания в различните режими на каране навяват на мисълта за прецакан температурен датчик.Не познавам конкретния модел автомобил ,а го казвам в широк смисъл.Имах същите патила с Паджерото.
                    Mitsubushi Pajero 2.5 TDi SS TOP
                    Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 113h.p. 4WD automat 2004
                    Nissan Terano 2.4i дълго с газ
                    0888383218 /ако не вдигна ,значи вадя риба/

                    Коментар


                    • DimitroffCRD
                      DimitroffCRD коментира
                      Редактиране на коментар
                      Привет!
                      Едно от първите предположения на майстора беше темературен датчик , но пък на пръв поглед и на проверките който му пуснаха е окей , докато беше на колата и след свалянето му .
                      Вчера не успях да я взема а днес гледам че е кофти времето , няма да е топло , но пък ще тестваме веднага и ще видим.
                      Поздрави!
                      Димитров

                  • #11
                    Ъпдейт. На първо време бе промита системата с препарат. От Стара Загора до Ягода стрелката не мръдна при яко натискане на газта с климатик. Ще има пак проба до София другия месец.
                    JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                    Коментар


                    • #12
                      Когато е включен климатика има едни перки, които се въртят постоянно и охлаждането съответно е постоянно. Ако търсиш проблем с охлаждането не пускай климатик и парно, тъй като и двете водят со принъдително охлаждане.

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от mradulov Преглед на мнение
                        Когато е включен климатика има едни перки, които се въртят постоянно и охлаждането съответно е постоянно. Ако търсиш проблем с охлаждането не пускай климатик и парно, тъй като и двете водят со принъдително охлаждане.
                        Климатика натоварва двигателя , изгаря се повече гориво и се отделя повече топлина. Перките охлаждат климатичния радиатор , и отделената от него топлина пречи на охлаждането на водния радиатор. Та климатика не води до принудително охлаждане.
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #14
                          Имам го вече 5 години. Никога не е загрявал. Възможно е антифриза да не е от правилния тип или е куча марка.
                          Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                          Коментар


                          • #15
                            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

                            Климатика натоварва двигателя , изгаря се повече гориво и се отделя повече топлина. Перките охлаждат климатичния радиатор , и отделената от него топлина пречи на охлаждането на водния радиатор. Та климатика не води до принудително охлаждане.
                            Не желая да споря. Така е, климатика товари двигателя и води до отделяне на повече топлина , въпреки това радиаторите са един след друг, а на повечето автомобили, които съм карал, при натиснато копче на климатика, перките развъртат без значение дали компресора на климатика включва или не. Възможни са сценарии, в които моето твърдение не е грешно. Пример: външна температура 20 градуса, в купето 22, пускаш климатик с настройка за 25 градуса в купето.

                            Коментар


                            • motor_men
                              motor_men коментира
                              Редактиране на коментар
                              За да го разбереш най-добре , застани на слънце , включи една вентилаторна печка , и кажи дали ти е станало по-хладно.

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X