До: Въпрос относно раздатка 231 J
Като се поразтърсих открих някой материали:
В трансмисионните масла се добавят присадки като една от основните цели е повишаване на противозадирните своиства и запазване на масления клин при високи ъглови скорости, голям въртящ момент и шокови натоварвания при високи и ниски температури. Най евтения и разпространен начин за това са добавките с основна съставка сяра.
Сулфатните съединения са MoS2 (molybdenum disulphide) и проблема с високото им съдържание се отнася за GL5, не за GL4. И в двата стандарта ги има но в GL5 са двойно повече от GL4, като GL4 има същото въздеиствие върху синхронизаторите, но в много по малка степен от GL5.
Проблема с синхронизаторите не се появава след време, а веднага.
За да е от стандарт GL4 маслото трябва да премине тест ASTM D-130. Този тест е накисване на медна пластина в тестваното масло с висока температура за определено време.
За GL5 този тест не се изисква.
Въпреки това много масла от стандарт GL5 нямат серни добавки и могат успешно да преминат тест ASTM D-130, без това да е упоменато на етикета на маслото.
GL-5 не е стандарт последващ стандарт GL-4. Просто са различни стандарти.
Масла с означение GL-4/GL-5 покриват и двата стандарта.
Стандартите GL2, GL3 и GL6 в момента не се използват.
Има масла GL-5 на които изрично е упоменато, че могат да се ползват в механични кутий със синхронизатори. Става въпрос за механични кутий в които има диференциал от тип хипоидна предавка където изискванията са много високи.
Между другото правилното масло за AX15 и AX5 е 75W - 90 API Grade GL - 3, като не се пълни до пробката, а 6 мм по надолу.
Знам, че темата е за раздатка 231, ама тука зачекнахме темата.
Като се поразтърсих открих някой материали:
В трансмисионните масла се добавят присадки като една от основните цели е повишаване на противозадирните своиства и запазване на масления клин при високи ъглови скорости, голям въртящ момент и шокови натоварвания при високи и ниски температури. Най евтения и разпространен начин за това са добавките с основна съставка сяра.
Сулфатните съединения са MoS2 (molybdenum disulphide) и проблема с високото им съдържание се отнася за GL5, не за GL4. И в двата стандарта ги има но в GL5 са двойно повече от GL4, като GL4 има същото въздеиствие върху синхронизаторите, но в много по малка степен от GL5.
Проблема с синхронизаторите не се появава след време, а веднага.
За да е от стандарт GL4 маслото трябва да премине тест ASTM D-130. Този тест е накисване на медна пластина в тестваното масло с висока температура за определено време.
За GL5 този тест не се изисква.
Въпреки това много масла от стандарт GL5 нямат серни добавки и могат успешно да преминат тест ASTM D-130, без това да е упоменато на етикета на маслото.
GL-5 не е стандарт последващ стандарт GL-4. Просто са различни стандарти.
Масла с означение GL-4/GL-5 покриват и двата стандарта.
Стандартите GL2, GL3 и GL6 в момента не се използват.
Има масла GL-5 на които изрично е упоменато, че могат да се ползват в механични кутий със синхронизатори. Става въпрос за механични кутий в които има диференциал от тип хипоидна предавка където изискванията са много високи.
Между другото правилното масло за AX15 и AX5 е 75W - 90 API Grade GL - 3, като не се пълни до пробката, а 6 мм по надолу.
Знам, че темата е за раздатка 231, ама тука зачекнахме темата.
говоря за раздатката.
, миналия ден не бях сигурен какво масло ми трябва за скоростната и понеже трябваше да пътувам, веднага си сложих 3L Dexron III.
пожелаи си късмет и да не те чуе дявола. има добавки...мапример молибденов дисулфит. продава се във всеки център
Коментар