Понеже ми остана от 1.5л маслото за задния диференциал (75W140) и 1л за предния (80W90).Чудя се, мога ли да ползвам някое от тях за скоростната кутия или раздатката?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какво трябва да е маслото в раздатката и скоростната кутия на Чероки?
Свий
X
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Колега, като за нашата раздатка NP 231, производителят препоръчва маслото да е ATF + х ® (числото "х" се "увеличава" с течение на годините от производителите на масла) или еквивалентно Dexron ІІ, ІІІ и т.н.
Така че, в момента е най-добре да си вземеш ATF +4 ®. И понеже за напълването на раздатката ще е необходимо около 1,3 - 1,5 л., трябва да си купиш 2 опаковки по 1 литър.
Другият вариант е, да си купиш "каталожното" масло на Mopar от официалния вносител - Балканстар.
Това вече е въпрос на избор.
А, за скоростната кутия (AX-5 или AX-15) абсолютно е противопоказно да се ползват масла с индекс API GL-4 и API GL-5, защото разяждат синхронизаторите от цветен метал.
Последно редактирано от nickbochev; 31-05-09, 19:13.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
-
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Да, ако е API GL-3, обаче е по-трудно откриваемо.Първоначално публикуван от Pavlin Преглед на мнениеВ скоростната кутия се слага 80W-90. Можеш да го ползваш него.
Иначе, Mopar препоръчва за тези стари скоростни кутии (AX-5 и AX-15) двигателно масло Mopar MaxPro SAE 10W30. Колкото и да е странно, но това е положението. Това масло има качествата на трансмисионното масло за скоростна кутия, без да има такава киселинност.proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Хм...че на мен ми да дадоха това от БС..Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнениеИначе, Mopar препоръчва за тези стари скоростни кутии (AX-5 и AX-15) двигателно масло Mopar MaxPro SAE 10W30. Колкото и да е странно, но това е положението.Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
А, има ли някакъв индекс API GL- ?Първоначално публикуван от Pavlin Преглед на мнениеХм...че на мен ми да дадоха това от БС..
В чуждестранните форуми има доста изписано за проблема с маслото за скоростните кутии AX-5 и AX-15. От там научих и горната информация.
proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Благодаря на всички за отговорите! Мога да кажа, че успешно ме отказахте от това да си правя експерименти
Утре ще ида да си купя правилното масло!То като се е видяло, че ще плащам... ще плащам! Поне това масло не е толкова скъпо, колкото диференциалното на Кастрол
....
Jeep Cherokee XJ `91
"... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
След 200 000км вече е всеядна.Първоначално публикуван от nadia Преглед на мнениеПроизводителят препоръчва за тази разпределителна кутия NV231 масло ATF+4!
Не знам, дали е "всеядна".
Ох, извинявам се, видях че nickbochev вече е отговорил, но като няма кой да чете......
На такъв пробег валовете гаранция са с малко луфт и ATF идва тънко. А и без това вътре няма кой знае какво за мазане. Четири лагерчета.
Като тръгнеш от диференциалните 75W90 75W140 80W90(минералката не е за предпочитане) и стигнеш до двигателните синтетики, всичко става.
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Здравейте,
аз наскоро сложих Valvoline 75W90 SAE GL-4/5 на скоростната кутия. На него пише, че е точно за скоростни кутии. Проблем ли е за синхронизаторите
[URL="http://www.forum-lines.ru/"][IMG]http://www.forum-lines.ru/rez/renegade.gif[/IMG][/URL]
[COLOR=Black][B] Wrangler YJ, 2.5i, 2.5'' bodylift, ARB locker
[/B][/COLOR][B]Продавам пистов ремък за Jeep [/B][URL]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?p=886566#post886566[/URL][URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28939"]
[/URL]
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Така навлизаме в дискусия на тема скоростни кутии, а темата е за раздатка NP 231.
В доста от чуждестранните форуми за Jeep е коментирано, че използването на трансмисионните масла с обозначение API GL-4 или 5 в скоростните кутии АХ-5 и АХ-15 води до бързото им износване.
Ето какво препоръчват за 5-степенните механични скоростни кутии (каквито на АХ-5 и АХ-15), при положение, че няма налично масло API GL-3.
MOPAR® 10W-30 Engine Oil & AX-5/15 5-Speed Transmission Fluid
След като "прегледах" пазара, се оказа, че все пак има наличен един продукт, отговарящ на стандарта API GL-3:

Друг е въпроса - подходящо ли е това минерално трансмисионно масло за този тип скоростни кутии?Tutela ZC90
SAE 80W-90, API GL-3, ZF TE-ML 02C, IVECO STANDART 18-1807
Минерално трансмисионно масло, удовлетворяващо изискванията на всички леки, лекотоварни и товарни автомобили. Идеалният продукт за предавателни кутиии без хипоидни предавки. Препоръчва се от IVECO, ASTRA, PIAGGIO, GILERA.
proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Защо това да е така.Първоначално публикуван от nickbochev Преглед на мнение... използването на трансмисионните масла с обозначение API GL-4 или 5 в скарастните кутии АХ-5 и АХ-15 води до бързото им износване
Чувал съм, че GL-5 е агресивен към бронза (синхронизаторите). По специално 75W140 който по принцип е за диференциали.
Вярно ли е.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
До: Въпрос относно раздатка 231 J
Точно за синхронизаторите имах предвид. Те, като произведени от цветни метали (бронз, например), са по-податливи на химичното въздействие на добавките/ присадките, които се слагат в трансмисионните масла. За разлика от тези, които са с обозначение GL-3, GL-4 и GL-5 са със значително повишено съдържание на "добавки", в които се съдържат сулфатни съединения. Те, от своя страна, постепенно създават киселинна среда в скоростната кутия, на която са податливи по-меките детайли, изработени от цветни метали. Това води и до тяхното по-бързо износване. По информация от препатили собственици, от 30 до 40 хиляди километра пробег е животът на синхронизаторите в механичните скоростни кутии на Джийп, когато не е използвано препоръчаното масло, а такова от по-горния индекс.
ПП. Още се чудя, като настъпи в скоро време момента да сменям маслото на моята скоростна кутия (AX-5), дали да използвам MOPAR ® 10W30 MaxPro или да експериментирам с Tutela ZC90 SAE 80W-90, API GL-3.
proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар