Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

    В една тема бях писал какъв вентилатор съм сложил, но да повторя:
    Май е камионски. Взех го от алжирците от Симеон - втора употреба. Не съм мерил точно консумацията, но бушон от 60А гори, та сега е с 80 амперов. Когато е включен, леко пада напрежението, но си остава 14V. При автоматичен режим работи по по-малко от 10 секунди. Като качвам дълъг баир, го включвам принудително.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #32
      До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

      Виското на 3,1ТД трябва да "сработи" при температура от 82 до 91 градуса по целзии. Сработва означава, че се повишават оборотите на перката. Разбира се по звука - започва да шуми доста по-силно. Температурата се мери на въздуха пред виското. В обратния вариант - при намаляване на температурата, виското изключва (утихва) при 79 до 57 градуса. Ако не влиза в тези граници - сменя ся виското.


      При положение, че термостата започва да отваря на 80 градуса, а перката сработва при до 90 градуса, температура на мотора над 90 градуса не е нормална или е допустима във съвсем кратки интервали, при екстремни натоварвания. Да не говорим, че има и ел. перка.
      Най ме е страх от хора без мечти...

      Коментар


      • #33
        До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

        Ел. перката е за климатика, при мене работи постоянно и при изключен климатик, но тя с нищо не помага като допълнително охлаждане. Температурата в града като му подам няколко пъти рязко газ тругва към 100-те градуса и слиза бавничко като изляза на по- дълга права! Аз вероятно ще сменям виско, но ще видя по- рано или по- късно.
        R 727cc BB KIT
        ZJ V8
        WK2 V6

        Коментар


        • #34
          До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

          По горе писах, че тази перка не трябва да работи постоянно - най вероятно имаш проблем с релето.
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #35
            До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

            Да разбрах, ще я водя на доктора дето прави аск-то, че той е пипал тук там по електрониките, че и темпомата ми не го е направил като хората та да си гледа къде какво е ровил той, да не каже, че аз съм пипал, пък после му го карам...
            R 727cc BB KIT
            ZJ V8
            WK2 V6

            Коментар


            • #36
              До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

              Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
              Ел. перката е за климатика, при мене работи постоянно и при изключен климатик, но тя с нищо не помага като допълнително охлаждане. Температурата в града като му подам няколко пъти рязко газ тругва към 100-те градуса и слиза бавничко като изляза на по- дълга права! Аз вероятно ще сменям виско, но ще видя по- рано или по- късно.
              И моя правеше така, но по съвет на един "разбирач" смених капачката на разширителния съд и температурата взе, че се стабилизира. Знам, че звучи невероятно, но е факт.
              Сега не ще да вдигне 100 или поне стига до 100 и престава да се покачва (поне според стрелката на уреда) дори и при зверско газиране по магистрали със 120-130 км/ч при 35-градусови жеги, изкачване на наклони, хем натоварен като магаре, с кутия на покрива и с климатик на макс.

              Със старата капачка при такова шофиране стрелката доста подминаваше 100 и понякога се налагаше да понамаля скоростта.

              Има и още нещо, на което ми обърнаха внимание в германския форум - когато работи климатика (респективно електрическата перка), виското не може да зацепи добре, защото струята въздух (макар и много гореща) от "карлсона" интензивно охлажда биметалната пластина на виското. Това може да се разглежда и като лек пропуск в конструкцията на охлаждането.

              Иначе дори и при изключен климатик електрическия вентиратор при мен се включва над 92 градуса (проверено на диагностика) и виското плавно изключва. Когато температурата падне под 92, "карлсона" се изключва и виското постененно набира обороти.
              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
              Volvo XC90 D5 Executive '12
              Volvo XC60 D5 Summum '11
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

              Коментар


              • #37
                До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

                Хм, ще пробвам, че не ми се иска стрелката да минава 100, до сега не се е случвало, но ще се подсигуря за лятото въпреки това... Оригинална капачка ли взе,от къде и скъпа ли е? А ел. перката си ми работи постоянно, така че има някъде по кабелите нещо, утре ще им я закарам и ще кажат.
                R 727cc BB KIT
                ZJ V8
                WK2 V6

                Коментар


                • #38
                  До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор

                  Нека да споделя моя личен опит! 2.5 TD VM с достатъчно количество от правилното масло, с работещ виско съдединител на охлаждащата перка и с ИЗРЯДНИ ХИДРАВЛИЧНИ ПОВДИГАЧИ, си един обикновен средностатистически дизелов агрегат! Както и при всички останали и при този РЕДОВНА ПОДРЪЖКА му е майката, защото е малко по-малко дуракоустойчив от събратята си, ако трябва да сме честни..!!! Докато си беше във фабричен вид миналато лято, натоварен с багаж и двама пътници (около 300 кг. общо) редовно си летеше по магистралата със 140-160 в летните жеги (30 градуса и нагоре), със включен климатик на макс, като стрелката не е мърдала от 83-85 градуса! На базата на емперичните наблюдения стигнах до извода, че влизайки в населено място (преминаването на т. нар. градско) не влияе на температурния режим според датчика. С риска да се проявя като наивен глупак, ще споделя, че не съм го оставял да работи на място умишлено, което също не доведе до нищо неприятно (може и да съм голям късметлия). В момента джипа ми е лифнат и с доста големи (като за него) "бойни кубинки" - Малатеста "Кайман" 15/75/255. Преди десетина дни бях на рали в Гърция, като изминах на връщане 750 км. без спиране при почти постоянна скорост от 120 км/ч. ( с тези гуми повече не е добре) при температура на въздуха от около 25 градуса! И познайте! Стрелката отново бе като закована между 83 и 85 градуса по целзий! Пътя на едно място е отклонен покрай морето (за около 85 км) и се минава през едни доста красиви иначе местенца, става дума за доста стръмни баири с множество криволичещи почти обратни завои, където може да се кара максимум на втора по нагорнището. единствено там стигнах 90 градуса, като температурата веднага падна щом трета скорост влезе в употреба...!!! Така, че поне до този момент аз съм твърдо зад виското, стига да е изправно! При неизправно охлаждане и Майбах да караш, ще му разкатаеш двигателя, в крайна сметка..

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X