Имам Чероки 2.5 TD. Четох, че проблемите с прегряването се решават най-добре като се смени вентилатора с виско муфата с електрически. Може ли някой да каже от какъв автомобил е най-добре да се вземе вентилатор, който да пасва с най-малко промени. Остава въпроса и с термо датчика на радиатора. Някой правил ли е тази доработка и какъв съвет може да даде. Благодаря предварително !
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Свий
X
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
На 3.1 ТДси го направих , работи перфектно.Перка от ВИТО заедно с релето.Датчик от БМВ -87 на 82 градуса ,но вместо на радиатора е монтиран в средата на маркуча който свързва радиатора с термостата.Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
Grand 3.1TD
0898 620 306 Стоян
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Съветвам те да си го караш така ,ако не ти работи вискомуфата я смени.С монтажа на ел.перка и термодатчик вероятноста да го прегрееш е по голяма , ако не е монтирана кадърно. Иначе си е + ел.вентилатор, когато влизаш в по дълбоки водни препятствия, но трябва да го направиш да се включва и изключва ръчно.
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Самата конструкция на мотора е такава че работи на по високи температурни стоиности. Даже да смъкнете температурата на охладителната течност в радиатора, между 3 и 4 цилиндър тя че си остане същата толкова висока стоиност ! Спасението е : преди спирането на мотора , оставете колата да поработи 3-4 минути на празен ход , за да спадне температурата на испускателния колектор и турбината , или след бързичко темпо на каране , да следва 10-на минути нормална "пенсионерска" скорост. Друго спасение няма. Ако сложите датчик с ниска температурна граница да включва тогава вентилатора, ТО термостата ще се чуди какво да прави : да отваря или да затваряпонякога човек има нужда от КАЛАШНИК
********************************
JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
Honda Shadow VLX 600 - 1999
FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6
0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
Влади
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Владим твоя джип кога порасна от към двигател и стана от 2.1 тд на 2.5 тди.А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи
Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/ благодарение на колегата Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Първоначално публикуван от gun Преглед на мнениеВладим твоя джип кога порасна от към двигател и стана от 2.1 тд на 2.5 тди.А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи
Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/ благодарение на колегата Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM
не на моя джип
всичко си е му е там откъм обем
просто имах слава богу малък опит с "Ровър 825 тди" със същия двигател и със същите проблеми откъм температурни режими
Последно редактирано от lcr; 17-05-09, 22:11.понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
********************************
JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
Honda Shadow VLX 600 - 1999
FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6
0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
Влади
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Първоначално публикуван от gun Преглед на мнениеВладим твоя джип кога порасна от към двигател и стана от 2.1 тд на 2.5 тди.А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи
Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/ благодарение на колегата Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...ad.php?t=64148
http://www.go.jeep-xj.info/HowtoElectricFan.htm
( Извинявам се на всички, които вече го знаят)
Все още проучвам въпроса и сигурно ще заменя виското с ел. вентилатор. Но може би първо трябва да пробвам с решетки на капака.
Не съм си купил джипа, за да карам с високи скорости по шосетата. Използвам го предимно по черни пътища, на ниска предавка. Мисля, че опита на австралийците е много ценен, защото при тях са високи температури, а и са една от страните където се продават джипове с 2,5 VM дизел.
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Първоначално публикуван от hristorama Преглед на мнениеБлагодаря на GUN за съвета и информацията, както и на другите споделящи опит. Аз, също направих малко интернет проучвания и искам да споделя един интересен резултат. Това е полезен форум на Австралийски офроуд клуб и един сайт с много интересна информация на член на форума:
http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...ad.php?t=64148
http://www.go.jeep-xj.info/HowtoElectricFan.htm
( Извинявам се на всички, които вече го знаят)
Все още проучвам въпроса и сигурно ще заменя виското с ел. вентилатор. Но може би първо трябва да пробвам с решетки на капака.
Не съм си купил джипа, за да карам с високи скорости по шосетата. Използвам го предимно по черни пътища, на ниска предавка. Мисля, че опита на австралийците е много ценен, защото при тях са високи температури, а и са една от страните където се продават джипове с 2,5 VM дизел.
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Първоначално публикуван от gun Преглед на мнениеКолега деистваи смело и ако имаш някакви въпроси телефоните ми са в инфотоМисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
Grand 3.1TD
0898 620 306 Стоян
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнениеКолега като гледам си от наше село обади се да ,се видим и да сравним кой как го е направил.0898 620 306
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Geblase-...item5d27ce0ac1Jeep Grand Cherokee 3.1 Td 2000
Jeep Cherokee 2.5 Td L 1996
Audi Q7 3.0 TDi 08
Peugeot 306 1.8 16V 99 139dB
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Схеми за ел. охлаждане има описани тук:
Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Понеже вчера натиснах моя wj 3.1 няколко пъти, стрелката тръгна към 100- те градуса и беше на милиметър да ги настъпи, но не успя защото си дръпнах крака от газта и стъпих на Цариградско, където си отиде на мястото. Мисълта ми е, че ако бях продължил да го натискам сигурно щеше да влезне и дори да мине 100-те. След това проверих виското и ми се струва, че няма никой, защото освен, че няма никакво напрежение като сложа ръката, перката даже тръгва наобратноТа въпроса ми е, на колко градуса (след 100 ли) трябва да завърти виско перката и да охлади бързочко? Моето виско за смяна ли е? И като запалите вашите 3.1 работи ли постоянно някаква ел. перка, защото при мене постоянно се чува, но незнам какво охлажда (работи и на изключен климатик) и ако и при вас се чува да духа перка отпред, то за какво е тя?
R 727cc BB KIT
ZJ V8
WK2 V6
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
Премери тока, който харчи потенциалния вентилатор. Ако е под 20 ампера, не може да се сравнява с вискомуфата.
И моя съвет е да си смениш вискомуфата ако работи. Почти няма електрически вентилатор, който да я бие. На поносима цена пък хич.
Например, за да докарам потока, който прави оригиналния вентилатор на с вискомуфа на ферозата, трябваше да купя електрически вентилатор, дето струва значително повече от чисто нова оригинална вискомуфа. А и да бях купил, тия 30 ампера, дето би харчил във включено състояние са не малка част от общо 70-те, дето алтернатора може да достави, и то не винаги.
Електрическия вентилатор е ефтин опростен компромисен вариант. Не случайно вискомуфите са толкова разпространени, особено при големи двигатели и особено на джипови такива.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
ух отдавна се чудя и мая по този проблем... или по-скоро въпрос...
интересно ми е как аджеба е доказан проблема (пукането на главите) че се случва баш като се изгаси двигателя? Някой правил ли е постановка, с термо камери, датчици и т.н.
Нека не звуча като заяждащ се тийнейджър или като "Тома неверни", но все ми се струва, че проблема няма да се проявавя "над 200 000 км" а ще е налице и при 20 000-дния километър... че и при 2 000-ния... Да и аз си оставям джипчо да работи на празен ход 4-5 мин винаги, когато съм карал дълго време бързичко (120-130км/ч), но то "страх - лозе пази" Разбира се всичко това са си мои разсъждения, породени от чистата логика. Възможно е да греша.
Сред нас има доста хора с богат опит с различни марки автомобили. Имам малка молба към тях... и по-точно тези с личен опит с автомобили като Dodge, Ford, Alfa Romeo, Chrysler, Toyota, Rover, Opel снабдени със същия мотор да си кажат мнението. Имали ли са подобни проблеми с охлаждането и най-вече какво охлаждане е било приложено при различните марки автомобили с този агрегат. Отправям въпроса си по този начин с цел събиране на мнения от различни потребители... най-лесно ми е да питам този-който ми ремонтира колите...
Не ме съдете, не ме упреквайте... нищо лично - просто си разсъждавам.
Поздрави!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар