Имам Чероки 2.5 TD. Четох, че проблемите с прегряването се решават най-добре като се смени вентилатора с виско муфата с електрически. Може ли някой да каже от какъв автомобил е най-добре да се вземе вентилатор, който да пасва с най-малко промени. Остава въпроса и с термо датчика на радиатора. Някой правил ли е тази доработка и какъв съвет може да даде. Благодаря предварително !
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 На 3.1 ТДси го направих , работи перфектно.Перка от ВИТО заедно с релето.Датчик от БМВ -87 на 82 градуса ,но вместо на радиатора е монтиран в средата на маркуча който свързва радиатора с термостата.Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
 Grand 3.1TD
 0898 620 306 Стоян
 
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Съветвам те да си го караш така ,ако не ти работи вискомуфата я смени.С монтажа на ел.перка и термодатчик вероятноста да го прегрееш е по голяма , ако не е монтирана кадърно. Иначе си е + ел.вентилатор, когато влизаш в по дълбоки водни препятствия, но трябва да го направиш да се включва и изключва ръчно.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Самата конструкция на мотора е такава че работи на по високи температурни стоиности. Даже да смъкнете температурата на охладителната течност в радиатора, между 3 и 4 цилиндър тя че си остане същата толкова висока стоиност ! Спасението е : преди спирането на мотора , оставете колата да поработи 3-4 минути на празен ход , за да спадне температурата на испускателния колектор и турбината , или след бързичко темпо на каране , да следва 10-на минути нормална "пенсионерска" скорост. Друго спасение няма. Ако сложите датчик с ниска температурна граница да включва тогава вентилатора, ТО термостата ще се чуди какво да прави : да отваря или да затваря понякога човек има нужда от КАЛАШНИК понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
 ********************************
 JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
 Honda Shadow VLX 600 - 1999
 FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6
 
 
 0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
 Влади
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Владим твоя джип кога порасна от към двигател и стана от 2.1 тд на 2.5 тди   .А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи .А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/  благодарение на колегата  Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/  благодарение на колегата  Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM  
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 еПървоначално публикуван от gun Преглед на мнениеВладим твоя джип кога порасна от към двигател и стана от 2.1 тд на 2.5 тди   .А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи .А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/  благодарение на колегата  Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/  благодарение на колегата  Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM  не на моя джип не на моя джип всичко си е му е там откъм обем всичко си е му е там откъм обем просто имах слава богу малък опит с "Ровър 825 тди" със същия двигател и със същите проблеми откъм температурни режими просто имах слава богу малък опит с "Ровър 825 тди" със същия двигател и със същите проблеми откъм температурни режими   Последно редактирано от lcr; 17-05-09, 23:11.понякога човек има нужда от КАЛАШНИК Последно редактирано от lcr; 17-05-09, 23:11.понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
 ********************************
 JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
 Honda Shadow VLX 600 - 1999
 FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6
 
 
 0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
 Влади
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Благодаря на GUN за съвета и информацията, както и на другите споделящи опит. Аз, също направих малко интернет проучвания и искам да споделя един интересен резултат. Това е полезен форум на Австралийски офроуд клуб и един сайт с много интересна информация на член на форума:Първоначално публикуван от gun Преглед на мнениеВладим твоя джип кога порасна от към двигател и стана от 2.1 тд на 2.5 тди   .А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи .А относно питането на колегата ще му кажа как аз си реших проблема.С две перки от москвич алеко и помпа от газела както едната перка е вързана със дачик от лада към радиатора а другата към климатика а помпата от газела съм я вързал със реле време и съм я нагласил на 3 мин след загасянето на двигателя да работи Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/  благодарение на колегата  Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM Като идеята съм я взаимствал от този саит http://www.kurtkleinschrod.de/  благодарение на колегата  Carburettor и не ги слушаи тези които са нямали никога двигател VM 
 http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...ad.php?t=64148
 http://www.go.jeep-xj.info/HowtoElectricFan.htm
 ( Извинявам се на всички, които вече го знаят)
 Все още проучвам въпроса и сигурно ще заменя виското с ел. вентилатор. Но може би първо трябва да пробвам с решетки на капака.
 Не съм си купил джипа, за да карам с високи скорости по шосетата. Използвам го предимно по черни пътища, на ниска предавка. Мисля, че опита на австралийците е много ценен, защото при тях са високи температури, а и са една от страните където се продават джипове с 2,5 VM дизел.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Колега деистваи смело и ако имаш някакви въпроси телефоните ми са в инфотоПървоначално публикуван от hristorama Преглед на мнениеБлагодаря на GUN за съвета и информацията, както и на другите споделящи опит. Аз, също направих малко интернет проучвания и искам да споделя един интересен резултат. Това е полезен форум на Австралийски офроуд клуб и един сайт с много интересна информация на член на форума:
 http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...ad.php?t=64148
 http://www.go.jeep-xj.info/HowtoElectricFan.htm
 ( Извинявам се на всички, които вече го знаят)
 Все още проучвам въпроса и сигурно ще заменя виското с ел. вентилатор. Но може би първо трябва да пробвам с решетки на капака.
 Не съм си купил джипа, за да карам с високи скорости по шосетата. Използвам го предимно по черни пътища, на ниска предавка. Мисля, че опита на австралийците е много ценен, защото при тях са високи температури, а и са една от страните където се продават джипове с 2,5 VM дизел.  
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Колега като гледам си от наше село обади се да ,се видим и да сравним кой как го е направил.0898 620 306Първоначално публикуван от gun Преглед на мнениеКолега деистваи смело и ако имаш някакви въпроси телефоните ми са в инфото Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки..... Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
 Grand 3.1TD
 0898 620 306 Стоян
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Знам че темата е стара, но колега може ли да качиш някоя снимка и ако може да кажеш от какво точно Вито е перката ... като тази лиПървоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнениеКолега като гледам си от наше село обади се да ,се видим и да сравним кой как го е направил.0898 620 306
 http://cgi.ebay.de/Mercedes-Geblase-...item5d27ce0ac1Jeep Grand Cherokee 3.1 Td 2000
 Jeep Cherokee 2.5 Td L 1996
 Audi Q7 3.0 TDi 08
 Peugeot 306 1.8 16V 99 139dB
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Схеми за ел. охлаждане има описани тук:
 Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Понеже вчера натиснах моя wj 3.1 няколко пъти, стрелката тръгна към 100- те градуса и беше на милиметър да ги настъпи, но не успя защото си дръпнах крака от газта и стъпих на Цариградско, където си отиде на мястото. Мисълта ми е, че ако бях продължил да го натискам сигурно щеше да влезне и дори да мине 100-те. След това проверих виското и ми се струва, че няма никой, защото освен, че няма никакво напрежение като сложа ръката, перката даже тръгва наобратно Та въпроса ми е, на колко градуса (след 100 ли) трябва да завърти виско перката и да охлади бързочко? Моето виско за смяна ли е? И като запалите вашите 3.1 работи ли постоянно някаква ел. перка, защото при мене постоянно се чува, но незнам какво охлажда (работи и на изключен климатик) и ако и при вас се чува да духа перка отпред, то за какво е тя?
							
						R 727cc BB KIT Та въпроса ми е, на колко градуса (след 100 ли) трябва да завърти виско перката и да охлади бързочко? Моето виско за смяна ли е? И като запалите вашите 3.1 работи ли постоянно някаква ел. перка, защото при мене постоянно се чува, но незнам какво охлажда (работи и на изключен климатик) и ако и при вас се чува да духа перка отпред, то за какво е тя?
							
						R 727cc BB KIT
 ZJ V8
 WK2 V6
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 Премери тока, който харчи потенциалния вентилатор. Ако е под 20 ампера, не може да се сравнява с вискомуфата.
 
 И моя съвет е да си смениш вискомуфата ако работи. Почти няма електрически вентилатор, който да я бие. На поносима цена пък хич.
 
 Например, за да докарам потока, който прави оригиналния вентилатор на с вискомуфа на ферозата, трябваше да купя електрически вентилатор, дето струва значително повече от чисто нова оригинална вискомуфа. А и да бях купил, тия 30 ампера, дето би харчил във включено състояние са не малка част от общо 70-те, дето алтернатора може да достави, и то не винаги.
 
 Електрическия вентилатор е ефтин опростен компромисен вариант. Не случайно вискомуфите са толкова разпространени, особено при големи двигатели и особено на джипови такива.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 До: Смяна на охлаждането на Чероки 2.5TD с електрически вентилатор
 
 ух отдавна се чудя и мая по този проблем... или по-скоро въпрос...
 интересно ми е как аджеба е доказан проблема (пукането на главите) че се случва баш като се изгаси двигателя? Някой правил ли е постановка, с термо камери, датчици и т.н.
 Нека не звуча като заяждащ се тийнейджър или като "Тома неверни", но все ми се струва, че проблема няма да се проявавя "над 200 000 км" а ще е налице и при 20 000-дния километър... че и при 2 000-ния... Да и аз си оставям джипчо да работи на празен ход 4-5 мин винаги, когато съм карал дълго време бързичко (120-130км/ч), но то "страх - лозе пази" Разбира се всичко това са си мои разсъждения, породени от чистата логика. Възможно е да греша.
 Сред нас има доста хора с богат опит с различни марки автомобили. Имам малка молба към тях... и по-точно тези с личен опит с автомобили като Dodge, Ford, Alfa Romeo, Chrysler, Toyota, Rover, Opel снабдени със същия мотор да си кажат мнението. Имали ли са подобни проблеми с охлаждането и най-вече какво охлаждане е било приложено при различните марки автомобили с този агрегат. Отправям въпроса си по този начин с цел събиране на мнения от различни потребители... най-лесно ми е да питам този-който ми ремонтира колите...
 
 Не ме съдете, не ме упреквайте... нищо лично - просто си разсъждавам.
 Поздрави!
 Коментар
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.








Коментар