Здравейте колеги! Имам много странен проблем с джипа. Преди месец ходих в един сервиз на околовръстното, където ми препоръчаха майстора, че ще ми оправи тогавашния теч на помпата. Е оправи ми го...теча... От сервиза ми казаха, че когато има малко гориво в резервоара, от някаква си сонда влизал въздух и джипа можело да се случи да запали по-трудно. Сменени са всички гумени уплътнения и пръстени в помпата, за която ми беше казано, че няма да имам проблем с нея, поне идните 6-7 години. Сменени ми бяха всички маркучи по запалителната система, вкл. и този от резервоара за към помпата. Сложен ми е и клапан, който да не допуска връщане на нафта обратно към резервоара.
Послушах съвета на майстора и гледам под половин резервоар да не падам.Уви! На топло си палеше добре, понякога от половин оборот, понякога от един.Сега обаче подгрявам 3 пъти, паля върти, върти и нищо, пак подгрявам, пак върти, но този път почва да захапва и после чак на третия път зацепва, почва да работи все едно на 2 цилиндъра и след 4-5 секунди влиза в обороти.
До тук добре.Обаче, когато запали отзад мирише на сурова нафта (полутрансперантен, синкав и лютив дим) и този "аромат" се запазва дори и след изминати 200 км, когато двигателят отдааавна е загрял и миризма и дим не би трябвало да има никакви!Преди, с течаща помпа дори като запали не миришеше на нафта! Отидох при майсторът дето ми "оправи" помпата и той ми "намали" нафтата, която постъпва в помпата след като почна да развива и навива някакво винтче отстрани на помпата.Оборотите иначе са си екстра!Ефект от това нямаше!Майсорът погледна учудено и ми каза да покарам така известно време и ако продължи така, пак да отида при него.Аз обаче имам чувството, че човечеца или нещо е развалил и знае какво, но не иска да каже, или нещо не е направил като хората и незнае какво точно или... Лелееее незнам и аз вече какво да мисля
Джипката заведох веднага да ми се смени горивен и въздушен филтър. Маслото е на 4000 км ЕЛФ. Джипката по принцип масло не ми пипа!И сега продължава да е така, слава Богу!Два резервоара прекарах с най-добрата прочистваща горивната система добавка.Проверих си дюзите - ПЕРФЕКТНИ!Провериха ми компресията на двигателя - като на нов автомобил била!Провериха ми турбото - ОТЛИЧНО! При проверката на свещите, след първото замерване ми казаха, че уж една била изгоряла, а друга една била към края на жизнения си цикъл, след като ги почистиха и сложиха в гнездата им, пак ги замериха.Оказа се, че всички си работят перфектно!Но според мен, дори да не работеха свещите, след като загрее двигателя, не трябва да мирише на сурова нафта!А при мен мирише! И освен, че мирише, при престой от около 20тина минути на загрят двигател, пак не пали от четвърт както преди, ами се помъчва малко и тогава, понякога даже цял оборот върти и тогава пали
Всички ремонти и диагностики до тук ми излязоха куп пари и резулататът е - Разход като на бензиново Чероки (по мои груби изчисления поне 12-13 л/100 км градско, а преди беше 8-9 на сто с течаща помпа), и това, че никой нищо не може да ми каже
Проверих в сервиза на Бош (ГНП-то ми е механичен Бош) дали има начин да ми диагностицират помпата. Те ми казаха, че това може да стане само ако ми я смъкнат, което ще ми струва още един куп пари , а аз вече съм си похарчил парите за два месеца напред
Моля, ако някой е имал подобен проблем, ще съм му безкрайно благодарен ако ми даде дори бегли напътствия какво да гледам и как мога да се измъкна от тоя кошмар Общо взето не съм 100% технически инвалид. Доста неща съм поправял сам по колите си.Практически опит имам доста, но теоритичната част в случая малко ми липсва Според мен няква центровка ми обягва.... Но на помпата ли, на двигател ли, въпреки че на дизелите, до колкото съм чувал, центровка не се прави, но някой който повече разбира, се надявам да ми отговори...Преобърнах целият форум тук. Една две теми имаха бегло сходство с моя проблем, но нищо конкретно. Преобърнах и немския 4х4 форум. И там нищо!За съжаление с руския съм скаран, а английски знам от "обща култура" така, че там дори и да има нещо, съм безсилен да си го преведа
Ощо взето, това е Одисята ми напоследък. Бъдете здрави и благодаря предварително на тези, които биха могли да ми бъдат полезни със съвет!

Послушах съвета на майстора и гледам под половин резервоар да не падам.Уви! На топло си палеше добре, понякога от половин оборот, понякога от един.Сега обаче подгрявам 3 пъти, паля върти, върти и нищо, пак подгрявам, пак върти, но този път почва да захапва и после чак на третия път зацепва, почва да работи все едно на 2 цилиндъра и след 4-5 секунди влиза в обороти.
До тук добре.Обаче, когато запали отзад мирише на сурова нафта (полутрансперантен, синкав и лютив дим) и този "аромат" се запазва дори и след изминати 200 км, когато двигателят отдааавна е загрял и миризма и дим не би трябвало да има никакви!Преди, с течаща помпа дори като запали не миришеше на нафта! Отидох при майсторът дето ми "оправи" помпата и той ми "намали" нафтата, която постъпва в помпата след като почна да развива и навива някакво винтче отстрани на помпата.Оборотите иначе са си екстра!Ефект от това нямаше!Майсорът погледна учудено и ми каза да покарам така известно време и ако продължи така, пак да отида при него.Аз обаче имам чувството, че човечеца или нещо е развалил и знае какво, но не иска да каже, или нещо не е направил като хората и незнае какво точно или... Лелееее незнам и аз вече какво да мисля
Джипката заведох веднага да ми се смени горивен и въздушен филтър. Маслото е на 4000 км ЕЛФ. Джипката по принцип масло не ми пипа!И сега продължава да е така, слава Богу!Два резервоара прекарах с най-добрата прочистваща горивната система добавка.Проверих си дюзите - ПЕРФЕКТНИ!Провериха ми компресията на двигателя - като на нов автомобил била!Провериха ми турбото - ОТЛИЧНО! При проверката на свещите, след първото замерване ми казаха, че уж една била изгоряла, а друга една била към края на жизнения си цикъл, след като ги почистиха и сложиха в гнездата им, пак ги замериха.Оказа се, че всички си работят перфектно!Но според мен, дори да не работеха свещите, след като загрее двигателя, не трябва да мирише на сурова нафта!А при мен мирише! И освен, че мирише, при престой от около 20тина минути на загрят двигател, пак не пали от четвърт както преди, ами се помъчва малко и тогава, понякога даже цял оборот върти и тогава пали
Всички ремонти и диагностики до тук ми излязоха куп пари и резулататът е - Разход като на бензиново Чероки (по мои груби изчисления поне 12-13 л/100 км градско, а преди беше 8-9 на сто с течаща помпа), и това, че никой нищо не може да ми каже
Проверих в сервиза на Бош (ГНП-то ми е механичен Бош) дали има начин да ми диагностицират помпата. Те ми казаха, че това може да стане само ако ми я смъкнат, което ще ми струва още един куп пари , а аз вече съм си похарчил парите за два месеца напред
Моля, ако някой е имал подобен проблем, ще съм му безкрайно благодарен ако ми даде дори бегли напътствия какво да гледам и как мога да се измъкна от тоя кошмар Общо взето не съм 100% технически инвалид. Доста неща съм поправял сам по колите си.Практически опит имам доста, но теоритичната част в случая малко ми липсва Според мен няква центровка ми обягва.... Но на помпата ли, на двигател ли, въпреки че на дизелите, до колкото съм чувал, центровка не се прави, но някой който повече разбира, се надявам да ми отговори...Преобърнах целият форум тук. Една две теми имаха бегло сходство с моя проблем, но нищо конкретно. Преобърнах и немския 4х4 форум. И там нищо!За съжаление с руския съм скаран, а английски знам от "обща култура" така, че там дори и да има нещо, съм безсилен да си го преведа
Ощо взето, това е Одисята ми напоследък. Бъдете здрави и благодаря предварително на тези, които биха могли да ми бъдат полезни със съвет!



Коментар