Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

    Здравейте колеги! Имам много странен проблем с джипа. Преди месец ходих в един сервиз на околовръстното, където ми препоръчаха майстора, че ще ми оправи тогавашния теч на помпата. Е оправи ми го...теча... От сервиза ми казаха, че когато има малко гориво в резервоара, от някаква си сонда влизал въздух и джипа можело да се случи да запали по-трудно. Сменени са всички гумени уплътнения и пръстени в помпата, за която ми беше казано, че няма да имам проблем с нея, поне идните 6-7 години. Сменени ми бяха всички маркучи по запалителната система, вкл. и този от резервоара за към помпата. Сложен ми е и клапан, който да не допуска връщане на нафта обратно към резервоара.
    Послушах съвета на майстора и гледам под половин резервоар да не падам.Уви! На топло си палеше добре, понякога от половин оборот, понякога от един.Сега обаче подгрявам 3 пъти, паля върти, върти и нищо, пак подгрявам, пак върти, но този път почва да захапва и после чак на третия път зацепва, почва да работи все едно на 2 цилиндъра и след 4-5 секунди влиза в обороти.
    До тук добре.Обаче, когато запали отзад мирише на сурова нафта (полутрансперантен, синкав и лютив дим) и този "аромат" се запазва дори и след изминати 200 км, когато двигателят отдааавна е загрял и миризма и дим не би трябвало да има никакви!Преди, с течаща помпа дори като запали не миришеше на нафта! Отидох при майсторът дето ми "оправи" помпата и той ми "намали" нафтата, която постъпва в помпата след като почна да развива и навива някакво винтче отстрани на помпата.Оборотите иначе са си екстра!Ефект от това нямаше!Майсорът погледна учудено и ми каза да покарам така известно време и ако продължи така, пак да отида при него.Аз обаче имам чувството, че човечеца или нещо е развалил и знае какво, но не иска да каже, или нещо не е направил като хората и незнае какво точно или... Лелееее незнам и аз вече какво да мисля
    Джипката заведох веднага да ми се смени горивен и въздушен филтър. Маслото е на 4000 км ЕЛФ. Джипката по принцип масло не ми пипа!И сега продължава да е така, слава Богу!Два резервоара прекарах с най-добрата прочистваща горивната система добавка.Проверих си дюзите - ПЕРФЕКТНИ!Провериха ми компресията на двигателя - като на нов автомобил била!Провериха ми турбото - ОТЛИЧНО! При проверката на свещите, след първото замерване ми казаха, че уж една била изгоряла, а друга една била към края на жизнения си цикъл, след като ги почистиха и сложиха в гнездата им, пак ги замериха.Оказа се, че всички си работят перфектно!Но според мен, дори да не работеха свещите, след като загрее двигателя, не трябва да мирише на сурова нафта!А при мен мирише! И освен, че мирише, при престой от около 20тина минути на загрят двигател, пак не пали от четвърт както преди, ами се помъчва малко и тогава, понякога даже цял оборот върти и тогава пали
    Всички ремонти и диагностики до тук ми излязоха куп пари и резулататът е - Разход като на бензиново Чероки (по мои груби изчисления поне 12-13 л/100 км градско, а преди беше 8-9 на сто с течаща помпа), и това, че никой нищо не може да ми каже
    Проверих в сервиза на Бош (ГНП-то ми е механичен Бош) дали има начин да ми диагностицират помпата. Те ми казаха, че това може да стане само ако ми я смъкнат, което ще ми струва още един куп пари , а аз вече съм си похарчил парите за два месеца напред
    Моля, ако някой е имал подобен проблем, ще съм му безкрайно благодарен ако ми даде дори бегли напътствия какво да гледам и как мога да се измъкна от тоя кошмар Общо взето не съм 100% технически инвалид. Доста неща съм поправял сам по колите си.Практически опит имам доста, но теоритичната част в случая малко ми липсва Според мен няква центровка ми обягва.... Но на помпата ли, на двигател ли, въпреки че на дизелите, до колкото съм чувал, центровка не се прави, но някой който повече разбира, се надявам да ми отговори...Преобърнах целият форум тук. Една две теми имаха бегло сходство с моя проблем, но нищо конкретно. Преобърнах и немския 4х4 форум. И там нищо!За съжаление с руския съм скаран, а английски знам от "обща култура" така, че там дори и да има нещо, съм безсилен да си го преведа
    Ощо взето, това е Одисята ми напоследък. Бъдете здрави и благодаря предварително на тези, които биха могли да ми бъдат полезни със съвет!
    Jeep Cherokee XJ `91
    "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
    След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

  • #2
    До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

    Забравих да допълня, че понякога когато е студен, пък даже и като е загрял, като работи повече от 10 мин на място, започва да губи обороти и да гасне. После като тръгне да пали, върти, все едно е задавен.За да се оправи (отпуши) или трябва да му дам рязко газ един два пъти или да го вкарам в ход.Още веднъж, благодаря на всички!
    Jeep Cherokee XJ `91
    "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
    След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

    Коментар


    • #3
      До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

      Първоначално публикуван от dbantschew Преглед на мнение
      Забравих да допълня, че понякога когато е студен, пък даже и като е загрял, като работи повече от 10 мин на място, започва да губи обороти и да гасне. После като тръгне да пали, върти, все едно е задавен.За да се оправи (отпуши) или трябва да му дам рязко газ един два пъти или да го вкарам в ход.Още веднъж, благодаря на всички!
      Единственото което мога да кажа е :
      Трябва да се провери компресията - 16 лв( би трябвало майстора в сервиза да го е направил?) ,да се регулират дюзите - по 10 лв/бр (неравномерна работа дори като е топъл - някоя дюза "пикае" ) , но започни с това което можеш и сам - провери си свещите (подгр.)
      ГНП то се регулира само след сваляне ! Има някакъв процент вероятност за проверка на ЕЛКОН, но различните майстори казват различно ???
      Двигателят ти мисля , че е на РЕНО !(2.1 Д)

      Коментар


      • #4
        До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

        Провери си дюзите да нямаш някоя пикаеща!! И май човека който е ремонтирал помпата не е регулирал. Подобен проблем Рено клио 1,9 работеше на има няма 600-700 оборота, пушеше адски много. Диагностика и реглаж на дюзи и ремонт на ГНП(на помпата оста ходеше където си иска по чудо не беше прескочил зъб) Лично мнение просто майстора май неси е свършил до край работата
        „глупава глава на краката почивка не дава”

        Коментар


        • #5
          До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

          агренаж да си сменял?

          така прави при неправилно зацепен агренажен ремък, изместена центровка или прехвърлил зъб.


          но ако не е това и щом всичко друго е наред, тоя ти е прецакал помпата нещо
          ________________________________________________
          Subaru OUTBACK 2,5
          Hyundai TUCSON 2.0

          Коментар


          • #6
            До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

            Само като идея за трудното палене. От някъде смуче въздух преди помпата и евентуално обратния клапан е менте. Имаш ли прозрачен маркуч преди помпата? Не трябва да има мехурчета въздух.
            Имах аналогичен проблем с разхлабен маркуч и понеже там е подналягане, нямаше никакъв видим теч.

            Коментар


            • #7
              До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

              Благодаря за съветите!Агренаж не съм сменял и не би трябвало да е от него.Ако смуче въздух, то това няма да е причина да мирише на сурова нафта след като е загрял двигателя, или поне аз така си мисля.Поправете ме ако греша! А иначе всичко останало съм тествал в сервиз и то пред мен правеха всички замервания, за да се убедя че всичко е наред по двигателя.Остана само ГНП-то А за него малко хора могат да ме консултират и то правилно...
              Аз си мисля, че по някакъв начин вкарва прекалено много нафта в цилиндрите и така колата почва да се дави. За това пали и по трудно и после, дори и при загрял двигател мирише на сурова нафта, че се и дави понякога.
              Реално погледнато, двигателят е като нов! Това показват многобройните тестове и замервания на всички детайли от него, които биха могли да дефектират и да окажат влияние на процесите при палене и работа на системите по двигателя.А самата функция на работа е тази : Нафтата идва по нафтопровода до ГНП-то, то я вкарва в дюзите под някво налягане, излишната нафта си се връща по нафтопроводите към резервоара и всичко е наред и двиагтеля си тиктака.При мен двигателят е идеален, значи проблема остава или по пътя от резервоара към помпата или ще е в самата помпа или ще е в маркучите, които извеждат излишната нафта към резервоара.От тук бих искал и да попитам - възможно ли е тази нафта, която е в повече, да не може да се отклони към резервоара, поради запушване на нафтопровода или нещо друго и да отива в цилиндрите и от там да идва този мирис и димене на сурово гориво??? Бих искал да се извиня ако говоря глупости, но разсъждавам логически.А и в момента вече, след като изключих двигателя като проблемен, то следва да елиминирам проблема и с нафтопровода.Така вече поне ще знам че всичко идва от ГНП-то.Да отида да им го убия у главите на ония простаци дето вместо да го оправят, му е***а мамата
              Jeep Cherokee XJ `91
              "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
              След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

              Коментар


              • #8
                До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                Иначе, това за прозрачния маркуч е добра идея.Още утре ще ида да си купя филтърче за нафтата (вместо маркуч) от ония прозрачните, за да мога да гледам какво става в отсека преди да влезе нафтата в помпата.И да видя има ли мехурчета.В сервиза ми казаха, че от сондата в резервоара влизал въздух.Тъкмо ще проверя дали наистина е така
                Jeep Cherokee XJ `91
                "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
                След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

                Коментар


                • #9
                  До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                  Хайде колеги! Не е възможно поне някой да не разбира от ГНП-та!Не го вярвам!Моля помогнете!
                  Jeep Cherokee XJ `91
                  "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
                  След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                    Първоначално публикуван от dbantschew Преглед на мнение
                    ...
                    Агренаж не съм сменял и не би трябвало да е от него...
                    A сигурен ли си че не са сваляли помпата?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                      Първоначално публикуван от dbantschew Преглед на мнение
                      Иначе, това за прозрачния маркуч е добра идея.Още утре ще ида да си купя филтърче за нафтата (вместо маркуч) от ония прозрачните, за да мога да гледам какво става в отсека преди да влезе нафтата в помпата.И да видя има ли мехурчета.В сервиза ми казаха, че от сондата в резервоара влизал въздух.Тъкмо ще проверя дали наистина е така
                      Недей, това е грешка. Аз бях сложил такова прозрачно филтърче , не го бях уплатнил добре и засмукваше въздух. там връзките трябва да са много добре стегнати . за това маркучите към помпата са капсоловани. там е под налягане и най малкия пробив създава големи проблеми а течове няма. А иначе когато ми смучеше въздух , ми роботеше по същия начин като при теб. И не винаги беше по един начин, явно е засмуквало по различен начин. Незнам как , но провери първо това . поне можеш да измислиш начин , да си го направиш сам и да не даваш излишни пари. УСПЕХ.
                      По добре на дивия кон на лудоста,отколкото на куцото магаре на разума!:twisted:

                      Коментар


                      • #12
                        До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                        Търси специализиран срвиз за помпи.Няма да ти препоръчвам конкретно място, защото много зависи на кой майстор ще попаднеш.
                        Каква е помпата?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                          Първоначално публикуван от achko12 Преглед на мнение
                          Недей, това е грешка. Аз бях сложил такова прозрачно филтърче , не го бях уплатнил добре и засмукваше въздух. там връзките трябва да са много добре стегнати . за това маркучите към помпата са капсоловани. там е под налягане и най малкия пробив създава големи проблеми а течове няма...
                          Защо да е грешка? Маркучите до помпата са най обикновенни, от железарията. Скобите и връзките също. Присъединителните размери обаче, трябва да са точни.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                            А за това,че мирише: погледна ли при загрял работещ двигател за течове около него и основно около дюзите и тръбите към тях, както и обратната нафта.
                            За повечето гориво което мислиш, че влиза:няма как да стане, освен ако не са ти разпробити дюзите, ама това е друга бира.
                            И още нещо. Каква е миризмата? На "сурова", "загрята","недоизгоряла" или "изгоряла" нафта?
                            Последно редактирано от Пенчо; 10-01-09, 09:45. Причина: допълнение

                            Коментар


                            • #15
                              До: Чероки 2.1 ТД пали трудно и като загрее продължава да мирише на сурова нафта!!!

                              Добре де, джипа си е палил и работил нормално. Имало е теч от помпата. Ремонт на помпата и смяна на маркучи, и после проблем. Аз на случайности не вярвам. В такъв случай, трябва да се търси причината там където е пипано. Центровки, помпа и връзките от и към резервоара. Най вероятно първите две.
                              Последно редактирано от Аndro 160; 10-01-09, 09:59.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X