Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 - май не работи!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: 4х4 - май не работи!

    Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
    Колегата s_s1 го е описал перфектно. По страничен наклон с малко газ, гумите не буксуват (имат еднакъв въртящ момент) и хидра лока не задейства. В момента който пребуксуват вътрешните на наклона гуми, хидра лока отчита разлика в оборотите и прехвърля въртящия момент на външните на наклона гуми. Тогава както казваш, от гравитация джипа се завърта с предницата към върха. Затова и по опитните колеги съветват на страничен наклон да не се включват блокажи.
    Куадра драив подава постоянен въртящия момент на задния мост.Това е така , защото изходящия вал на скоростната кутия е свързан твърдо към задния кардан.Това може да се види при бегъл поглед на схемата на раздатката, или при разглобяването и.Това означава, че при сложни обстоятелства, ако едното задно колело пробуксува задния диф. ще се самоблокира и въртящия момент ще се предаде на другото задно колело.Ако и то пробуксува, едва тогава въртящия момент ще започне да се предава и на предния диф. Това е така защото в раздатката (247) няма диф. в истинския смисъл на думата.Там има един многодисков съединител, които зацепва(съединява), и то прогресивно при разлика в оборотите на двата моста.Значи, едва тогава вър. момент ще се предаде на предния мост.Ако и там едното колело започне да буксува и предния диф ще блокира и четирите колела трябва да се въртят с еднакви обороти.Вари лок на книга се самоблокират до 100%, но не се знае при каква разлика в оборотите и след колко време блокират. Разбира се на бавни въртящия момент се предава еднакво както назад така и напред - 50%-50%.Дали е така трябва каже някой които го пробвал.Няма панацея в тези системи - зависи за какво ти трябва.За тежък оф-род - три механично блокируеми дифа, те пък обаче не ти вършат много работа в нрмални услвия.
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #62
      До: 4х4 - май не работи!

      от думите ти излиза , че тази система (с 247 раздатка)си е чисто парт тайм 4х4 с преден и заден лок...
      rides:
      :arrow:1992 Jeep Cherokee XJ 4.0 HНO Limited
      :arrow:2005 Yamaha YZ250
      :arrow:1991 BMW 318hi Coupe
      The Hydrogen Factory...coming in 2010 :)

      Коментар


      • #63
        До: 4х4 - май не работи!

        Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
        Куадра драив подава постоянен въртящия момент на задния мост.Това е така , защото изходящия вал на скоростната кутия е свързан твърдо към задния кардан.Това може да се види при бегъл поглед на схемата на раздатката, или при разглобяването и.Това означава, че при сложни обстоятелства, ако едното задно колело пробуксува задния диф. ще се самоблокира и въртящия момент ще се предаде на другото задно колело.Ако и то пробуксува, едва тогава въртящия момент ще започне да се предава и на предния диф. Това е така защото в раздатката (247) няма диф. в истинския смисъл на думата.Там има един многодисков съединител, които зацепва(съединява), и то прогресивно при разлика в оборотите на двата моста.Значи, едва тогава вър. момент ще се предаде на предния мост.Ако и там едното колело започне да буксува и предния диф ще блокира и четирите колела трябва да се въртят с еднакви обороти.Вари лок на книга се самоблокират до 100%, но не се знае при каква разлика в оборотите и след колко време блокират. Разбира се на бавни въртящия момент се предава еднакво както назад така и напред - 50%-50%.Дали е така трябва каже някой които го пробвал.Няма панацея в тези системи - зависи за какво ти трябва.За тежък оф-род - три механично блокируеми дифа, те пък обаче не ти вършат много работа в нрмални услвия.
        Така е на теория.
        На практика обаче дори при нормални пътни условия(100км/ч по суха магистрала) въртящия момент не отива само в задния мост. Това много лесно може да се установи ако се махне предния кардан. Въпреки че задния мост не боксува, джипа има коренно различно поведение и харчи литър-два по-малко.
        247 е много подходяща раздатка за рали, но се кара доста по различно от фултайм. При фултайм като поднесе колата трябва да се отнеме газта, а при 247 трябва да се даде още газ за да влезе в правилната траектория.
        Геродисковете при КуадраДрайв реагират много бързо на разлики в оборотите на колелата. Половин оборот е достатъчен да зацепят на 70-80%. При изкачване на хлъзгаво нанагорнище, задните колела се въртят с 10% по-бързо. Броил съм ги.

        Коментар


        • #64
          До: 4х4 - май не работи!

          Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
          Куадра драив подава постоянен въртящия момент на задния мост...
          Taка е. В раздатката е многодисков съедител.
          При по горния пример ставаше въпрос за ръчно блокирана раздатка.

          Коментар


          • #65
            До: 4х4 - май не работи!

            Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
            Куадра драив подава постоянен въртящия момент на задния мост.Това е така , защото изходящия вал на скоростната кутия е свързан твърдо към задния кардан.Това може да се види при бегъл поглед на схемата на раздатката, или при разглобяването и.Това означава, че при сложни обстоятелства, ако едното задно колело пробуксува задния диф. ще се самоблокира и въртящия момент ще се предаде на другото задно колело.Ако и то пробуксува, едва тогава въртящия момент ще започне да се предава и на предния диф. Това е така защото в раздатката (247) няма диф. в истинския смисъл на думата.Там има един многодисков съединител, които зацепва(съединява), и то прогресивно при разлика в оборотите на двата моста.Значи, едва тогава вър. момент ще се предаде на предния мост.Ако и там едното колело започне да буксува и предния диф ще блокира и четирите колела трябва да се въртят с еднакви обороти.....
            Това би се случило единствено при положение че сцеплението е абсолютно еднакво на всичките 4 колела. Ако има поне едно колело с по-добро сцепление (било то на преден или заден мост) до 95-100% от въртящия момент може да отиде на него, а не да блокират дифовете.

            Коментар


            • #66
              До: 4х4 - май не работи!

              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
              Куадра драив подава постоянен въртящия момент на задния мост.Това е така , защото изходящия вал на скоростната кутия е свързан твърдо към задния кардан.
              Не е точно така май според сървис менюала нещата стоят по следния начин и няма твърда връзка между СК и задния кардан:

              "The key to this design is a progressive coupling
              (Fig. 3), which is supplied with pressurized oil by a
              gerotor style pump. The pump rotor and case are
              driven by the front and rear driveshafts respectively,
              and deliver pressurized oil flow to the coupling in
              proportion to their speed difference. The progressive
              coupling contains a multi-disc clutch pack that is
              alternately splined to the front and rear driveshafts,
              and controls torque variation between the front and
              rear driveshafts as dictated by the pump.
              A set of orifices and valves control the speed-differential
              starting point and rate of torque transfer rise
              in the clutch. This allows the system to disregard the
              normal speed differences between axles that result
              from variations in front-to-rear loading and typical
              cornering."

              В общи линии се казва, че ключова за дизайна е прогресивната свързаност с предния и задния мост (които се явяват алтернативни един на друг, а не като при някой други раздатки с виско муфи където предния или задния се явяват допълващи/помощни за основния мост).
              Та прогресивната връска става посредством многодисков съединител.
              От основно значение за правилната работа е и героторната помпа (не знам как се превежда gerotor pump), която подава масло под налягане в цитирания съединител и по този начин диктува действието му и ето защо действието му не зависи единствено от скоростта на въртене и разликата в нея между двата моста.

              Поне аз така ги разбирам нещата. Ако съм в грешка, моля да ме поправиш.

              Коментар


              • #67
                До: 4х4 - май не работи!

                При 247 скоростите и задния мост са свързани с твърда връзка.
                Лично аз предпочитам като карам офроуд на сняг лоста на раздатката да е на 4HI и въртящия момент към предния мост да преминава през геродисковете.
                Свържа ли с твърда връзка и предния мост(4LO), на страничен наклон се свличам като парцал.

                Коментар


                • #68
                  До: 4х4 - май не работи!

                  Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                  Не е точно така май според сървис менюала нещата стоят по следния начин и няма твърда връзка между СК и задния кардан...
                  Преосмисляйки "твърда връзка" няма как да не се съглася, че я няма .

                  Коментар


                  • #69
                    До: 4х4 - май не работи!

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    Така е на теория.
                    На практика обаче дори при нормални пътни условия(100км/ч по суха магистрала) въртящия момент не отива само в задния мост. Това много лесно може да се установи ако се махне предния кардан. Въпреки че задния мост не боксува, джипа има коренно различно поведение и харчи литър-два по-малко.
                    247 е много подходяща раздатка за рали, но се кара доста по различно от фултайм. При фултайм като поднесе колата трябва да се отнеме газта, а при 247 трябва да се даде още газ за да влезе в правилната траектория.
                    Геродисковете при КуадраДрайв реагират много бързо на разлики в оборотите на колелата. Половин оборот е достатъчен да зацепят на 70-80%. При изкачване на хлъзгаво нанагорнище, задните колела се въртят с 10% по-бързо. Броил съм ги.
                    Вярно е това, на мой приятел който е от Бургас и има същия джип със същата коплектация, като беше дошъл по нашия край раздатката нещо се скапа посред лято и като правеше завой някак си придърпваше и джипа се тресеше, посъветвах го да му свалят предния диф. и проблема се отстрани временно и се прибра безаварийно. После му доставиха части и му я ремонтираха, но може би 2 месеца кара само на задно и сподели, че му гори с около 2 лт. по-малко на 100 км.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #70
                      До: 4х4 - май не работи!

                      Колеги, ПОМАГАЙТЕ с мнения и опит!
                      Чаках с нетърпение да падне сняг, за да пробвам Гранда /99г. 4.0L/.
                      Оказа се, че дори наравно върти само задните гуми и не върви. Станах за смях пред хората, които разчитаха на моя 4х4.
                      Вчера посетих Балканстар - Пловдив, но се изнесох бързо, след като приемчика ми предложи масло за раздатката АТФ+4
                      /просветените знаят, че в случая се използва само и единствено Мопар ТСL NV247/.
                      В този ред на мисли, проблемът с неработещото 4х4 си остава, във връзка с което моля за мнения и съвети, тъй като зимата си отива, а меракът - не.

                      Коментар


                      • #71
                        До: 4х4 - май не работи!

                        Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                        Преосмисляйки "твърда връзка" няма как да не се съглася, че я няма .
                        Ако разгледаш схемата на раздатка 247 , или още по добре разглобиш такава, ще видиш, че входящия вал на раздатката и изходящия към задния диф. имат "твърда връзка" чрез муфата за првключване на бавни/бързи.На бързи двата вала са зацепени директно, а на бавни въртящия момент минава през редуктора, но винаги се предава постоянен въртящ момент към задния диф.Предаването на въртящ момент към предния диф. е незначително докато и двете задни гуми не почнат да буксуват.Тогава се получава разлика в оборотите м/у предния и задния кардан, централния съединител започва да подава (с прогресивно нарастване според разликата) момент и на предния диф.Теоритично при 100% блокаж на централния диф. въртящия момент е 50-50%, иняма как да стане към предниядиф. повече от 50%.
                        Най ме е страх от хора без мечти...

                        Коментар


                        • #72
                          До: 4х4 - май не работи!

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          При изкачване на хлъзгаво нанагорнище, задните колела се въртят с 10% по-бързо. Броил съм ги.
                          Това означава , че централния диф. не блокира 100%, нали?
                          Последно редактирано от kinex; 07-01-09, 21:50. Причина: неправилен цитат
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #73
                            До: 4х4 - май не работи!

                            За проверка на такива системи е най добре да се направят четери подложки за гумите с търкалящи се валяци.Мисълта ми следната - слага се едни такава валяци примерно под задна дясна гума и се потегля напред, като се наблюдава колелото с валяците.После се слагат такива валяци и на другата задна гума и пак проба.После и с другите колела.С електрожен и флекс такива подложки се правят за един час.Тази проба е разбира се само за лично успокоение.
                            Най ме е страх от хора без мечти...

                            Коментар


                            • #74
                              До: 4х4 - май не работи!

                              Ако е ЛСД трябва таа ка да се въртят гумите като на мойта Тойота
                              http://www.vbox7.com/play:418c0c5e

                              Коментар


                              • #75
                                До: 4х4 - май не работи!

                                Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                                За проверка на такива системи е най добре да се направят четери подложки за гумите с търкалящи се валяци.Мисълта ми следната - слага се едни такава валяци примерно под задна дясна гума и се потегля напред, като се наблюдава колелото с валяците.После се слагат такива валяци и на другата задна гума и пак проба.После и с другите колела.С електрожен и флекс такива подложки се правят за един час.Тази проба е разбира се само за лично успокоение.
                                Това с валяците е добра идея. Може да се хвана да направя едни и да се забавляваме.
                                Ако с блокаж на раздатката върти предния мост, не е ли заминал вискосъединителя?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X