Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 - май не работи!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: 4х4 - май не работи!

    Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
    С конкретизация, че междуосевият подлежи и на принудително блокиране.



    Ми водят го ЛСД въпреки, че блокира до 100%: http://www.wjjeeps.com/service/maintenance_wj.htm#FAXLE


    И как става така, че това LSD в предния мост не сработва в завой?
    Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

    Коментар


    • #47
      До: 4х4 - май не работи!

      Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
      Хипотетично ако и четирите колела нямат почти никакво сцепление (но еднакво на всичките 4) може да се блокират и трите дифа.
      В по-нормални условия въртящият момент отива към колелото с най-голямо сцепление.
      Ако принудително блокираш средния диф обаче става цирк.
      Хмъъ... дай да помислиме. Хлъзгав път, баир примерно с ляв завой, с отворен централен диф (ама с хидра лок). Първо ще пребуксуват задните гуми, по голям въртящ момент ще отиде на предия мост. От там по голям въртящ момент ще получи предно ляво и тогава предния диф ще заключи.
      Последно редактирано от Аndro 160; 06-01-09, 17:26.

      Коментар


      • #48
        До: 4х4 - май не работи!

        При нормални пътни условия въртящият момент отива към задния мост, може да отиде напред при приплъзване на задницата или по агресивно подаване на газ.
        Освен това диференциалите могат да прехвърлят до 100% от въртящия момент към едно от колелата (проблемът се появява, когято няма колело с добро сцепление на хлъзгав терен). Хипотетично диференциалите (междуколесните) блокират на 100% точно при тотална липса на сцепление под всяко от колелата, но и блокиран принудително междуосев такъв.

        Така че няма как при нормални условия да блокира предния диф в завой.

        Коментар


        • #49
          До: 4х4 - май не работи!

          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
          Хмъъ... дай да помислиме. Хлъзгав път, баир примерно с ляв завой, с отворен централен диф (ама с хидра лок). Първо ще пребуксуват задните гуми, по голям въртящ момент ще отиде на предия мост. От там по голям въртящ момент ще получи предно ляво и тогава предния диф ще заключи.
          Да, ако сцеплението е по-голямо от ляво. Ако е еднакво малко на 4те колела може и да блокира предния диф, но преди това задницата ще е отишла на м*****а си и вероятно ще си върнал газта, ако не си ще ти е все тая дали е блокирал предния диф

          Коментар


          • #50
            До: 4х4 - май не работи!

            Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
            О.К. Признавам че не го знаех този хидра/вари лок. Я кажете в завой, на хлъзгав път може ли да заключи и да стане беля, докато отключи?
            Като правя на асфалт, но с непремерено голяма скорост обратен завой, джипа се опитва да не завива според ъгъла на завиване на кормилата и провлачвайки гуми описва завой с по-голям радиус, това е единия минус и втория ако катеря хлъзгав склон по диагонал и скоростта ми е висока, кормилата не ме слуша и джипа се извърта перпендикулярно на пъте с насочена предница към върха, не знам дали го обясних точно, но ако се движа бавно нямам този проблем.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #51
              До: 4х4 - май не работи!

              Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
              При нормални пътни условия въртящият момент отива към задния мост, може да отиде напред при приплъзване на задницата или по агресивно подаване на газ.
              Освен това диференциалите могат да прехвърлят до 100% от въртящия момент към едно от колелата (проблемът се появява, когято няма колело с добро сцепление на хлъзгав терен). Хипотетично диференциалите (междуколесните) блокират на 100% точно при тотална липса на сцепление под всяко от колелата, но и блокиран принудително междуосев такъв.

              Така че няма как при нормални условия да блокира предния диф в завой.
              То е ясно че "братята" американци са го мислили преди да го внедрят. По същия начин моя обикновен фрикционен ЛСД отзад, има доста предимства, но и някои недостатъци. Та за това ми е интересно на практика има ли проблеми с тия три хидра лок блокажи. Ама сигурно се свиква.

              Коментар


              • #52
                До: 4х4 - май не работи!

                Първоначално публикуван от Y.Stoqnov Преглед на мнение
                намерих темата... кофти упражнение!

                ще сменям джипката то се е видяло...
                Пич я не се впрягай толкова, моят има Куадра драйв,което приблизително означава динамични три блокажа и трябва да ти кажа,че в определени ситуации и то непомага,ами гледай къде караш. Миналата зима бяхме със сина на яз.Батак за риба на дупка. Още с утиването,нямаше места на паркинга и аз смело се изрязках в снега,обаче какво се оказа,че има огромна пряспа и легнах на корем,добре,че беше един колега с Витара наблизо,та ме дръпна за един метър на паркинга да зацепят задните гуми. Така,че просто Внимание му е майката и късмет.
                TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                Коментар


                • #53
                  До: 4х4 - май не работи!

                  Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                  ...
                  ако катеря хлъзгав склон по диагонал и скоростта ми е висока, кормилата не ме слуша и джипа се извърта перпендикулярно на пъте с насочена предница към върха, не знам дали го обясних точно, но ако се движа бавно нямам този проблем.
                  Точно е това имах в предвид. В завой, на хлъзгъв път действат същите центробежни сили, и натоварват по същия начин трансмисията. Но явно се иска по голяма разлика в оборотите за да сработи хидра лок. Което при нормално влизане в завой и нормална работа с газта няма как да се получи.

                  Коментар


                  • #54
                    До: 4х4 - май не работи!

                    Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                    знам я тази тема, но там е за Тойота
                    Гранд Черока с 249 раздатка се държи малко по-различно, ако не бъркам, защото муфата играе ролята на блокаж на раздатката, но без LSD въртят на кръст едно предно и едно задно колело и се окантарвам, с LSD би трябвало да въртят двете задни и едно предно.

                    за принудителния блокаж е ясно.. струва ми се но един ARB ще ми дойде множко на портфейла
                    Питай " Кинекс" какво има в Гранда който взе "Пепи" или питай самия "Пепи" аз действително незнам, той мина същия тест не особенно блестящо (въртя гуми във въздуха безпомощно), но на терена беше най-добрия ....т.е. както каза ivan_j "Джипа не е всемогъщ и не може да излезе от всяка ситуация ", поведението на терена е комбинация кола+гуми+шофьор (виж клипчетата тук )
                    Иначе сте ми добре дошли заедно или по отделно на тест, кое до каде, за да си познаваме по-добре машините
                    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                    Коментар


                    • #55
                      До: 4х4 - май не работи!

                      Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                      Питай " Кинекс" какво има в Гранда който взе "Пепи" или питай самия "Пепи" аз действително незнам, той мина същия тест не особенно блестящо (въртя гуми във въздуха безпомощно), но на терена беше най-добрия ....т.е. както каза ivan_j "Джипа не е всемогъщ и не може да излезе от всяка ситуация ", поведението на терена е комбинация кола+гуми+шофьор (виж клипчетата тук )
                      Иначе сте ми добре дошли заедно или по отделно на тест, кое до каде, за да си познаваме по-добре машините
                      ee, доживях и мен да ме поканиш на терен.... не че не ме покани оня ден на бензиностанцията, ама друго си е писмено

                      аз ще се окантаря задължително, щото мойта жипка, освен че си няма LSD, си няма и шофьор, горката
                      ________________________________________________
                      Subaru OUTBACK 2,5
                      Hyundai TUCSON 2.0

                      Коментар


                      • #56
                        До: 4х4 - май не работи!

                        Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                        ee, доживях и мен да ме поканиш на терен.... не че не ме покани оня ден на бензиностанцията, ама друго си е писмено

                        аз ще се окантаря задължително, щото мойта жипка, освен че си няма LSD, си няма и шофьор, горката
                        Ми да мина и аз и да сравним (как се самопоканих само, а)? Ако доживея да го изкарам от прословутия сервиз, разбира се!
                        Последно редактирано от Сашо Пунчев; 06-01-09, 20:41.

                        Коментар


                        • #57
                          До: 4х4 - май не работи!

                          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                          Точно е това имах в предвид. В завой, на хлъзгъв път действат същите центробежни сили, и натоварват по същия начин трансмисията. Но явно се иска по голяма разлика в оборотите за да сработи хидра лок. Което при нормално влизане в завой и нормална работа с газта няма как да се получи.

                          Съгласен! НО! Това което колегата СС1 описва са два коренно различни случая. При обратен завой, правейки го с висока скорост с голяма скорост може и да се обърнеш, не само да не завие като очакваш, а в конкретния случай поведението (описано в поста по-горе) може да е същото и без какъвто и да е блокаж в прения мост, а само в задния.
                          За втория случай, нека някой ме поправи, но при влизане със скорост по терен с диагонален наклон, без настилка, възможността за приплъзване (при положение, че се влиза с газ) е много голяма. Ето защо нормално задницата, губейки сцепление се свлича под влиянието на гравитационните сили и неизбежно се изправяте срещу баира. Затова, донякъде съм склонен да се съглася, че първият казус се дължи на Куадра Драйв комплектовката, докато втория е по-скоро подчинен на гравитацията.

                          Коментар


                          • #58
                            До: 4х4 - май не работи!

                            Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                            Питай " Кинекс" какво има в Гранда който взе "Пепи" или питай самия "Пепи" аз действително незнам, той мина същия тест не особенно блестящо (въртя гуми във въздуха безпомощно), но на терена беше най-добрия ....т.е. както каза ivan_j "Джипа не е всемогъщ и не може да излезе от всяка ситуация ", поведението на терена е комбинация кола+гуми+шофьор (виж клипчетата тук )
                            Иначе сте ми добре дошли заедно или по отделно на тест, кое до каде, за да си познаваме по-добре машините
                            Гранда на Пепи има ЛСД в задния диф. Много ме шашнахте с тоя тест.
                            Аз съм го качвал на рампа. Задната гума се върти във въздуха и бута и продължава да се катери нагоре. Други тестове не съм правил защото в реални ситуации извън пътя, джипа има повече от добро сцепление.
                            Пробвайте и други джипки с ЛСД и после ще го мислим. Аз такива под ръка нямам.

                            По темата,
                            ЛСД-то в задния диф на Чероки не е екстра. До колкото си спомням като се свали капака не може да се разбере дали е с ЛСД или без, защото пластините са скрити в касетата и не се виждат.

                            ВариЛок е прогресивно ЛСД

                            Коментар


                            • #59
                              До: 4х4 - май не работи!

                              Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                              ...
                              За втория случай, нека някой ме поправи, но при влизане със скорост по терен с диагонален наклон, без настилка, възможността за приплъзване (при положение, че се влиза с газ) е много голяма. Ето защо нормално задницата, губейки сцепление се свлича под влиянието на гравитационните сили и неизбежно се изправяте срещу баира. Затова, донякъде съм склонен да се съглася, че първият казус се дължи на Куадра Драйв комплектовката, докато втория е по-скоро подчинен на гравитацията.
                              Колегата s_s1 го е описал перфектно. По страничен наклон с малко газ, гумите не буксуват (имат еднакъв въртящ момент) и хидра лока не задейства. В момента който пребуксуват вътрешните на наклона гуми, хидра лока отчита разлика в оборотите и прехвърля въртящия момент на външните на наклона гуми. Тогава както казваш, от гравитация джипа се завърта с предницата към върха. Затова и по опитните колеги съветват на страничен наклон да не се включват блокажи.

                              Коментар


                              • #60
                                До: 4х4 - май не работи!

                                Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                                Колегата s_s1 го е описал перфектно. По страничен наклон с малко газ, гумите не буксуват (имат еднакъв въртящ момент) и хидра лока не задейства. В момента който пребуксуват вътрешните на наклона гуми, хидра лока отчита разлика в оборотите и прехвърля въртящия момент на външните на наклона гуми. Тогава както казваш, от гравитация джипа се завърта с предницата към върха. Затова и по опитните колеги съветват на страничен наклон да не се включват блокажи.
                                Прехвърля на задно външно, не на двете външни. Ако беше на двете едва ли щеше да бяга задницата. (да не кажете, че не сме обективни)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X