Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

    Преди 2 дни започнах лифта, който отдавна се канех.
    Целта - малко по-добър клирънс, малко по-големи гуми (31'' отдавна съм ги купил). Да оправя джантите, защото са се олюпили задраво и като цяло да се оздрави окачването, защото предните амортесьори бяха тръгнали, а и клати доста.

    С какво съм се снабдил:

    2бр. предни пружини 3.5'' лифт от Iron Rock
    4бр. амортесьори Doetch Tech 8000 за 3.5'' лифт пак от Iron Rock
    Пълен комплект червени тампончета от тия хубавите.
    Демпфера на кормилната щанга.

    Това ми се стори най-необходимото и по-тънко нямаше как да мина ...

    Така се започна...
    Прикачени файлове
    ZJ'96 5.2

  • #2
    До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

    Малко премерване преди да започна...

    Резултатът: 80см до веждата отпред и отзад.
    Прикачени файлове
    ZJ'96 5.2

    Коментар


    • #3
      До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

      Ето тук се виждат изпусналите предни амортесьори, един кофти накрайник...
      Прикачени файлове
      ZJ'96 5.2

      Коментар


      • #4
        До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

        Първоначално публикуван от FDevil Преглед на мнение
        Ето тук се виждат изпусналите предни амортесьори, един кофти накрайник...
        Добре започва мероприятието!
        Пожелавам успех до пълното завършване и се надявам на отличен резултат! По възможност, снимай етапите.
        Успех, стискаме палци!!!
        ________________________________________________________________________________________
        Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
        HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

        Коментар


        • #5
          До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

          Какво е необходимо за демонтажа като инструмент:

          За носачите: доните са на 21-ци болтове с гайки - не е сложно. При мен единият беше толкова клеясъл, че се скъса. Купих си нов от железарията за 2-3 лв да речем. Горните са 15-ки болт с гайка откъм купето, а откъм моста ще ви е необходим комплект с еврейски звезди.

          Амортесьорите: не вярвам някой да се затрудни - нормални гайки.

          Необходимо е да имате скоби за пружините, за да ги свалите по-безпроблемно.

          Планките на спирачните маркучи са с еврейски звезди също.

          Ето и снимки за сравнение на старите амортесьори и новите:
          (обърнете внимание на разликата в дебелината)

          Измерването показа, че хода на амортесьора не се променя, а само е по-дълъг с 3.5''
          Освен това са доста по-здрави новите както се вижда.
          Прикачени файлове
          ZJ'96 5.2

          Коментар


          • #6
            До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

            За джантите предприех следната процедура:

            1. Песъкоструйка - Една фирма в Лозен срещу 25 лв на джанта
            2. Прахово на 7-ми км. срещу 10 лв парчето

            Вече са готови и изглеждат сравнително добре като за целта за която ще се използват. За съжаление не съм ги снимал още, затова снимки ще има утре.
            ZJ'96 5.2

            Коментар


            • #7
              До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

              С носачите направих следното:

              Горните само смених втулките, а на долните леко им промених конструкцията по една руска схема. Резултатът се вижда на снимките.

              За смяната на втулките на преса ми взеха по 5 лв на парче, а двете, които са на моста си поиграх доста сам, но ги преборих. Извода до който достигнах за най-лесното им сваляне е:
              1. Първо с бормашината разпробивам гумата на 5-6 места до желязото, за да охлабя захващането, след което със скоба за лагери излиза. (преди разпробиването не искаха). Зачистват се леглата с телената четка и се набиват новите.

              Внимавайте за посоката. Избиват се само в едната посока.
              Прикачени файлове
              ZJ'96 5.2

              Коментар


              • #8
                До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                Първоначално публикуван от FDevil Преглед на мнение
                Малко премерване преди да започна...

                Резултатът: 80см до веждата отпред и отзад.
                За да не стават грешки(меки ли ми бяха гумите или не), височината се мери от хъба до калника. По спомен заводската беше 18".

                Болта на носача който си скъсал трябва да има твърдост 10.9, иначе няма да можеш да го стегнеш на 18кг.

                За да стане работата както трябва ние ще се обаждаме като черна станция. Няма да се сърдиш.

                Гумените тампони на моста се вадят по-лесно с горещ въздух.
                Последно редактирано от kinex; 24-05-08, 22:53.

                Коментар


                • #9
                  До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                  Финално качих носачите и амортесьорите - вижда се на снимката. Смених и тампоните на стабилизиращата щанга.

                  За сега спирам, защото изчаквам стругаря да ми направи дистанционни втулки за ограничителните тампони на моста. Въпреки, че амортесьорите имат дъмп-стопове предпочитам ударите да се обират от тампоните на моста. Като ги взема утре ще ги снимам и ще ги кача.

                  Освен това утре ще снимам и как посредством заварка на болт съм удължил късите щанги на стабилизиращата.

                  Така като гледах днес спирачните маркучи се опъват доста и не им достига 1.5-2 см ход надолу. Решил съм да преместя планките с 2 см надолу. Това ще го правя утре и ще го снимам.

                  Също така има една напречна щанга която фиксира движението на моста наляво-надясно, която малко късее. За нея също съм решил да й преместя дупката, където е захваната за моста. Има достатъчно място на планката. И това ще е утре.
                  Прикачени файлове
                  ZJ'96 5.2

                  Коментар


                  • #10
                    До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                    Ето и една снимка за сравнение на новите пружини със старите.
                    За удоволствие просто... още не са сложени.
                    Прикачени файлове
                    ZJ'96 5.2

                    Коментар


                    • #11
                      До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      За да не стават грешки(меки ли ми бяха гумите или не), височината се мери от хъба до калника. По спомен заводската беше 18".

                      Болта на носача който си скъсал трябва да има твърдост 10.9, иначе няма да можеш да го стегнеш на 18кг.

                      За да стане работата както трябва ние ще се обаждаме като черна станция. Няма да се сърдиш.

                      Гумените тампони на моста се вадят по-лесно с горещ въздух.
                      Много ще се радвам! Винаги малко акъл в повече е от полза.
                      Това за горещия въздух си го помислих и аз. При това си имам и пистолет. Обаче нямам ток, а бормашината е акумолаторна и затова ги убих с нея
                      Както се вижда от снимките ремонта се прави при полеви условия пред входа
                      ZJ'96 5.2

                      Коментар


                      • #12
                        До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                        Това с напречните щанги май няма да стане. На 3.5" трябва да преместваш дупките над 1см, толкова място няма, и ухото много ще се отслаби. А там натоварването особено на такъв лифт е зверско.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Това с напречните щанги май няма да стане. На 3.5" трябва да преместваш дупките над 1см, толкова място няма, и ухото много ще се отслаби. А там натоварването особено на такъв лифт е зверско.
                          Ти някъде беше обяснявал за регулирането на кастъра на предния мост, но не можах да го намеря къде. Би ли ударил едно рамо, как най-лесно да го направя.

                          ПС: Колкото да стигана до Goldy и да го качи на стенда де ...
                          ZJ'96 5.2

                          Коментар


                          • #14
                            До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                            Не ти трябва стенд за кастора. При 3.5" за да караш със заводски кастор 7 градуса ти трябват освен по-дълги носачи и, кардан с двойни карета в двата края.



                            И понеже това нещо е много скъпо, трябва да търсиш компромиса между пътно поведение и ъгъл на пиньона.




                            По-голям кастор = по-стабилно управление, но при лифт е равно и на по-голям ъгъл на пиньона. А ъгъла на пиньона не трябва да е повече от два градуса защото карето се износва за отрицателно време. Освен това могат да се появят и вибрации от кардана.

                            В момента, ако не си удължавал долните носачи, можеш да коригираш кастора на плюс 5 градуса от предния болт на носача и ъгъла на пиньона да е един два градуса. Това са горе долу прилични настройки . Обаче така издърпваш моста назад, и освен че пружините застават малко на криво, и гумите може да опират в калниците. И изобщо това да преместваш моста назад не е много правилно защото влияе и на други неща. По-добре е да го преместиш напред. Така всичко си идва на мястото.
                            Трябва да удължиш горните носачи. Не знам с колко. Предполагам нещо между 5 и 10мм ще е достатъчно.
                            След лифта предницата ще се затвори. Четвърт оборот на щангата на сходимоста по часовниковата стрелка трябва да я върнат в нормата. По принцип трябва да е затворена с 1мм. После си изправи волана на око от щангата на хебела.
                            До колкото знам стенда на Голди не може да мери диагоналите в милиметри. На vladi333 може. Макар че отклоненията от надлъжната ос се правят по-лесно с ролетка. Ама с тия 400лв за предна напречна щанга и планка за повдигане на задната, дето си ги спестил, бая ядове ще береш. Дано да стане с преместване на дупките.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Лифтинг на ZJ-96 с 3.5''

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              ... кардан с двойни карета в двата края.
                              И понеже това нещо е много скъпо ...
                              Колко струва? И наистина ли с двойни карета в двата края или може и само в единия? Като този:



                              Питам за сравнение, щото този на снимката е за английска УАЗ-ка... цена около 700лв.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X