Пичове, капачката на РАЗШИРИТЕЛНИЯ съд, не играе никаква роля за налягането в тая кола. Маркучите при нормално налягане са си твърдички, но така казано е малко ..мм... неясно
При смяна на капачката на РАДИАТОРА, или при съмнения в нея, първо проверете ВИСОЧИНАТА. Че най-редовния номер, е някой да ковне капачка от какво-да-е, която е с една идея по-дълга, съответно клапана на капачката се превръща просто в тапа и после се започва с ядовете.
Или ако е много по-плитка, започва да избива покрай нея, без реално да има проблем.
Естествено, ако малкия клапан е фира или уплътнението на големия е скапано - пак ще си бърбуника, но това вече се вижда и с просто око при оглед на капачката.
Избягвайте да отваряте капачката на загрял двигател!
и си проверете внимателно маркуча, който отива от капачката до разширителния съд. Ако не е правилно прекаран, може да е затиснат някъде, а има и известна вероятност да не уплътнява добре на щуцера до капачката. Поначало е измислен добре, просто вероятността някой, някога да е пипал, дето не му е работата е голяма.
П.П. Ако искате да знаете точното налягане, просто си направете един преходник на мястото на тапата за обезвъздушаване и заковете един манометър там. Внимание! Тапата НЕ е най-високото място в системата и при развиването и ще изтекат около 200-300 грама антифриз. След сглобяване, долейте колкото трябва в радиатора, не в разширителния.
Иво, на Джипа капачката на радЯтора служи за да не се излива водата
(или антифриза, ако е останал) по екстремните баирчинки и дупки по пътя, бре!
Какви са тея клапани, с които омотваш начинающите джипководи?
Едно време истинска молотовка с капачка на радиатора да си виждал?
Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Коментар