Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

    Въпреки, че темата е изчерпана, мисля да продължа с още въпроси тук защото не намерих нищо конкретно за мен по другите теми. До сега има над 900 прегледа, вероятно има интерес. Започвам да задълбочавам, буквално.

    Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
    Все пак прътовете не са толкова скъпи и при скорпионите са налични.
    На пръв поглед е така, но за една метална пръчка... А като умножим по 8 е равно на доста повече (добре че не съм с 3.1 ). Видях комплект от 8 кобилици и 8 пръта за около 600 лв. И 8 повдигача за около 280 лв. Не че търсих много. Но като се замисля - дадох за гуми малко повече от 1000 лв. без да се замисля, а те са консуматив, който трябва да бъде многократно надживян от двигателя.
    А въпроса е: това ли е всичко?
    Има и други движещи се части, и те се износват. Но и те ли толкова драстично? Ако се реша на такова освежаване поне да има смисъл от него. И има ли смисъл да се прави сега, или да чакам нещо съвсем да съсипе цялата работа и тогава да се подмени всичко. Относно кобилиците и повдигачите има вариант за наваряване на метал, но не познавам никой, на когото да се доверя (не ми се нощува неподготвен насред нищото).
    И друго въпросче: когато се сменят повдигачи, пръти и кобилици би трябвало да изчезнат всякакви излишни луфтове. Това няма ли да натовари повече прословутите шпилки и те да изскубнат резбата на главата (която вече е доста възрастна)?

    Една от причините за тревогите ми е шум, на който не обръщах много внимание докато попаднах на видео клип, озаглавен "Cherokee XJ 2.5 VM 1995. Hydraulic tappets noise". При мен е по-слаб, но вероятно е същата причината.
    Друга причина е, че не се замъкнах в сервиз. Хем щях да оставя някой лв, хем нямаше да знам какво се случва и да си мисля, че всичко е ток и жица... Или нафта и бутала...

    Коментар


    • #17
      От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

      Първоначално публикуван от оправител Преглед на мнение
      И друго въпросче: когато се сменят повдигачи, пръти и кобилици би трябвало да изчезнат всякакви излишни луфтове. Това няма ли да натовари повече прословутите шпилки и те да изскубнат резбата на главата (която вече е доста възрастна)?
      Пръти и кобилици задължителна смяна за хидрокомпенсаторите трябва да свалиш главите!! Като обереш луфтовете това не значи ,че натовариш повече шпилките ,ударите от големите луфтове ги морят тези шпилки!

      Коментар


      • #18
        От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

        Ако се обадиш в скорионите едва ли прътовете ще са 600лб. Виж 60лв. -да. Моите 10бр. ги смених за толкова - така, че не е толкова страшно това 3.1. По -голями усилия в болтовете няма как де се получат - налягането на маслото е едно и също. Е ако някой "тираджия" е творил преди тебе , може и да имаш проблеми, но причината няма да бъдат новите прътове.

        P.S. Какво им е на повдигачите, та реши да ги сменяш. Сутрин като запалиш двигателя ,чували се тракане , което да изчезва след достигане на номиналното налягане на маслото в магистралата?

        Коментар


        • #19
          От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

          Пак през ред..
          600 заедно с кобилиците. И не твърдя, че е най-обрата оферта, а реална като пример.

          При запалване "трака" нормално, съвсееем леко утихва когато вече загрее до 85-90 градуса. Чува се леко пуфкане, като чели от кутията на въздушния филтър, без значение от температурите.
          Магистралата не знам какво е... стрелката на табвлото еднага отива малко след 4 бара, а при загрял двигател на празен ход е над 1.5, изглежда ми нормално.
          На повдигачите не знам точно какво им е, не успях да видя, но съм убеден, че там където лагерува пръта има износване = още луфт. И за това си питам - нужно ли е да се сменят? Достатъчно ли е? Има ли смисъл..?
          Очевадно е че се свалят и главите, и още не съм си помислял аз да ги сменям. Не ме плаши сложността, пипкавостта или че нищо не знам още, шантавото ми работно време ще ме остави пешеходец дълго време.

          Като цяло джипа е с доста малко проблемчета, добре гледан, не е мъчен, нито офроудван (почти). Това е първата ми кола в толкова добро състояние и се вманиачих да бъде всичко идеално. Обаче е първата ми кола с италиански двигател... Не че го оплювам вече, но знам че италианците също предпочитат вносни коли. Пенило се, не пенило се.. пари съм давал .

          Коментар


          • #20
            От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

            Не съвсем "през ред". Все пак прътовете са алуниниеви или някаква сплав на алуминия и са по мекия метал , и вероятността да са износени е по- голяма. Така , че предлижението ми е за по- тънкия вариант от страна на финансии!

            Не ставз дума за "тракането" дължащо се аванса на дизела, имам предвид чукането/ ако мога по образно да се изразя/ в първият момент на завъртане на двигателят , когато още не е достигнато номинални налягане в маслената магистрала. Това означава ,че те пропускват масло ,докато са в покой, и са съответно за подмяна. А ако прътовете са износени ,имат на сферата една пъпка /и тя е от страната в която лагеруват в кобилиците/, около масления канал и те са за замяна .
            Последно редактирано от stilnik; 03-02-15, 09:08.

            Коментар


            • #21
              От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

              Така...
              Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
              Избързал си със сглбяването. Бъркаш вътре в отвора на пръта , изваждаш повдигача /най - лесно се получава с магнит и виж в каква посока е ролката ,за да не чудиш после!/ , разглбяваш го/ махаш загерката/ , изваждаш буталцето , източваш маслото и по обратният ред сглобяваш . Повдигачите са маслени и сами си обират луфта.
              Това означава ли, че трябва да се изпълни тази процедура ако се сменят пръти и кобилици, все пак вече има луфт, който се компенсира, и може да няма достатъчен луфт (0.20 или колкото е в случая) за нормална работа. Или само се сменят и "то" си знае какво да прави? Да, извинете за тъпия въпрос.




              Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
              Не ставз дума за "тракането" дължащо се аванса на дизела, имам предвид чукането/ ако мога по образно да се изразя/ в първият момент на завъртане на двигателят , когато още не е достигнато номинални налягане в маслената магистрала. Това означава ,че те пропускват масло ,докато са в покой, и са съответно за подмяна.
              Сега на няколко минуса веднага след палене се чува неравномерно тракане за около 2 до 4 секунди, докато стрелката на барометъра още се движи. За това ли става въпрос?

              И докато се чудех по въпросите ми, дойде една идея:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Rocker_s.jpg
Прегледи:1
Размер:6.8 КБ
ID:5641607

              Мисля, че и в час по трудово могат да се преработят въпросните кобилици по този начин, което ще доведе до дълговечност и по-богат избор на също толкова въпросните пръти. Евентуално с периодично регулиране и подмяна на винта...

              Коментар


              • #22
                От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                Ако разглобиш един повдигач , ще разбереш за какво става дума. С не работели повдигачи, разбира се ,че ще има луфтове. Ако са вече използвани и пълни с масло - трябва да се спази процедурата. / имам предвид изправни повдигачи/.

                В твоят случай , така както го описваш, вероятно имаш повдигачи ,които не задържат малото.

                О , много неща могат да се правят в час по трудово, въпросът е - твой избор и дали си струва? Едно време , когато нямаше тази "глобализация" всичко правихме по трудово , по ТНТМ и т.н. Сега е лесно - отиваш в магазина , предлагат ти "оригинални" части , правени в някой гараж примерно за 160лв. , но и "по- оригинални" за 260лв.. След не много време , а може и на следващия ден "оригиналите" се сакпват и отново филмът се повтаря.
                Последно редактирано от stilnik; 13-02-15, 11:16.

                Коментар


                • #23
                  От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                  Да си довърша заради любопитните...->

                  Заради няколко причини реших да възложа работата на "моя човек", който има всичко в сервиза, включително и оксижен, какъвто аз нямам и щеше да ми трябва. Но това е по друга тема.
                  След кратък диалог решихме да не се махат главите за да се спестят време и някои допълнителни разходи, които неизбежно ще възникнат. Повдигачите си останаха старите заради ламаринката, която ги държи, няма как да се извадят с магнит. (Според друг майстор, бил майсторил поне 10 такива двигателя и другите майстори в града не искали да ги пипат, ролките на повдигачите се чупят и задължително ги сменял. Ще видим...) Обезмасляването е станало с изработване на приспособление за здраво натискане (около 15 мин. на всеки). Плякането е причинявано от крив прът. Отвратително крив, не знам дали изобщо е вършел някаква полезна работа.
                  Първите ми впечатления бяха за малко по-тих двигател и осезаемо по-пъргав джип при потегляне. На теория също трябвало да е така.
                  Смених маслото с 15W40 (някакъв 0.5синтетичен кастрол) и не разбрах дали има някаква разлика. На топъл двигател трябва да е същото (При idle налягането е около 1 бар, според стрелката на таблото, при нормални граници 0.9-1.5, според някакво руско упътване за ремонт), на студен двигател пак има леко почукване докато вдигне до към 3 бара поне.
                  Говори се, че този двигател работи по-добре при по-голямо налягане на маслото, т.е. при по-високи обороти. Но също се говори, че ако оборотите редовно са над 2000 има много голяма вероятност за прегряване (дори и за пукане на глави и всякакви други страхотии). Също се говори и за късмет с конкретната бройка, за начина и честотата на поддръжка... Но докато всички говорят аз си карам най-често на комфортните около 1800 об/мин (където трябва да е максималния въртящ момент, близо до 2000, където трябва да е максималната мощност) и се радвам на шума от гумите .

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X