Обява

Свий
Няма добавени обяви.

VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

    Има и други марки с тоя двигател, но май тук е най-популярен.

    Естествено болта не е изпаднал защото стои вертикално, но го видях как играе кючек и като го дръпнах го извадих. Изглежда цял, не е скъсан, но влиза до край свободно, няма за какво да се завие. Въпросният е точно до капачката. Не съм двигателен майстор, още по-малко знам за дизеловите, и нещо май сега ме е шубе да го запаля пак за да не стане мазаляк вътре. Какво може да се е случило, и защо?
    Мотора звучи нормално и работи нормално.
    Ако има значение - от няколко месеца е с 10W40 1/2 синтетично, преди това не знам. На таблото пише около 177000 изминати км. Видях само една тема със скъсан болт и там има доста страшни неща. Т.е. скъпи. Или страшно скъпи.
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=118235
    Гледам, че има само няколко джунджурии, които пречат на капака, но освен че е студено и не ми се пипа - може и да не разбера точно какво виждам. Всички намерени ръководства са зле: 1.махаш старата част. 2.монтираш новата в обратен ред.
    На знам какво да правя сега.

  • #2
    От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

    Здрасти , може първо да се представиш има тема , няма да е зле и да пишеш от къде си
    Та на въпроса ако е 2,5 TD с отделните глави , не е страшно маха се капака на клапаните и :
    Вариант 1 : Демонтира се моста на кобилиците (държат го 2 шпилки) , ако е изтръгната резбата се прави нова на по-голям размер или се ползва "хеликойл" по-добре !
    Вариант 2 : Пак така но ако е скъсана шпилката се разпробива и виж вариант 1
    Еди Рангелов : 0885 088 444
    Няма незаменими има незабравими хора !!!

    Коментар


    • #3
      От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

      Благодаря за бързия отговор, въпреки бавното ми четене.
      От София съм, оправям разни неща, понякога само се опитвам... Още не бях купил джипа, когато започнаха да ме пращат при Еди и дядо Владо .

      Преди малко погледнах пак, явно както трябва - болта е скъсан!
      И толкова за сега, за 5 мин. ми замръзнаха пръстите, а ще трябва и с тръбите за климатика да се боря ако остане време и тръгна да разглобявам...

      Най-много ме вълнува дали е безопасно да се кара, ако може да се каже със сигурност, че ще ми трябва Джипси.
      (Пък и алтернативния ми транспорт сега е градския.) Явно ще се ходи в някой сервиз, но препоръчваните са ми доста далеч и нямам идея кога ще успея.

      Коментар


      • #4
        От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

        Аз не бих карал така , понеже са предвидени два болта и другия се чувства самотен , да не се наложи да разпробиваш 2 бр. !!!
        Еди Рангелов : 0885 088 444
        Няма незаменими има незабравими хора !!!

        Коментар


        • #5
          От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

          Aбе за временно може да се кара, на дълъг път не бих тръгнал. Следи нивото на маслото и го оправи при първа възможност.

          Коментар


          • #6
            От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

            Както разбирам се е скъсал тоя болт пред капачката:


            Навит е в дупката между шпилките, които държат оста с двете кобилички:


            Ако е само това е елементарно за оправяне ... обидно е да обяснявам как.
            Тръбата на климатика с прилагане на сила се измества толкова, че да позволи да излезе капака.
            А, че мръзнат ръцете ... и че се цапат и жулят ... такава е тая работа, който иска да си пази ръчичките няма какво да иска съвети как да го направи, ами направо да ходи на майстор!

            Коментар


            • #7
              От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

              Благодаря на всички за отговорите!
              Все пак основната чуденка беше дали ще има салата... Намерих друга кола да си върша работите, още нищо не съм пипнал. Когато му дойде времето ако има нещо по-специално или странно ще споделям тук.
              Ръчичките ми са достатъчно изстрадали и понякога с удоволствие плащат на друг да им свърши работата. No pain, no gain, но си има граници.

              Коментар


              • #8
                От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                Първоначално публикуван от оправител Преглед на мнение
                ...
                Ръчичките ми са достатъчно изстрадали ...
                Това е друга работа ...
                Трябва да стане лесно - както ти казах - някой напъва нагоре тръбите на климатика и вадиш капака. Вадиш тоя възел с кобилиците - няма страшно, никакви центровки не могат да избягат, само внимаваш да не разместиш прътите. После отвиваш скъсания болт - ако може да се хване с малък водопроводен ключ, или му заварваш гайка ...
                После внимавай да не прекалиш със стягането, че тоя алуминий е калпав - с нормален гаечен ключ, с едната ръка и не прилагай много сила. После търсиш подходящ болт.
                Поздрави!

                Коментар


                • #9
                  От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  някой напъва нагоре тръбите на климатика
                  Поздрави!
                  Тоя някой беше манивелата от крика...
                  Останалото беше лесно. По няколко минути на ден и съм почти готов. Най-трудно беше чистенето на гарнитурата и повърхностите, на които ляга. И насекомите гнездящи в района... Ако се захваща с това някой друг профан препоръчвам да си приготви всички инструменти, които има, и да си купи няколко, които още няма. На мен ми трябваха само: гаечни ключове 10, 13 и 17мм, Т40, шестостен 5мм, чираци 10" и отвертка. (И клещи за остатъците от кабелите.)

                  За всеки случай да питам:
                  Нормално ли е единия прът да стърчи доста повече от другия? Не обърнах много внимание когато разглобявах, че все бързам за нещо. Сега като стегна двете гайки на шпилките едната кобилица натиска доста надолу пружината, а другата има лек луфт и не притиска хич. Сравних с другите - само един клапан е малко понатиснат, по-малко от този, с който си имах работа. Та такъв "ред" ли съм нацелил, или не е на ред?
                  Докато проверявах луфта/натиска на другите кобилици си намерих 2 хлабави гайки на шпилките (последните, откъм купето). Пак там си намерих част от свинска опашка... Хубаво е че разглобих да погледна. Вече подозирам, че въпросния скъсан болт може да е бил пренатегнат от "майсторите" сменили гарнитурата.
                  Друго изникнало въпросче е за износването: Ямките, или както се казват, на кобилиците, които свалих изглеждат доста износени. Главите на прътите също не са като нови. Желателно ли е да се подмени всичко, или задължително? Или като им дойде времето ще се разбере по някакъв начин (шум?)?

                  Другата причина да не запаля още е в накрайниците на кабелите за свещите (известни и като лули): когато ги махах единият се счупи, а останалите се разпаднаха. Искам нови, а не да побългарявам, но след кратко търсене (предимно онлайн) не успях да намеря нищо и малко се изненадах. Наистина ли е толкова недостъпна "част" ?

                  Коментар


                  • #10
                    От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                    Избързал си със сглбяването. Бъркаш вътре в отвора на пръта , изваждаш повдигача /най - лесно се получава с магнит и виж в каква посока е ролката ,за да не чудиш после!/ , разглбяваш го/ махаш загерката/ , изваждаш буталцето , източваш маслото и по обратният ред сглобяваш . Повдигачите са маслени и сами си обират луфта.
                    Последно редактирано от stilnik; 31-01-15, 23:07.

                    Коментар


                    • #11
                      От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                      Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                      Избързал си със сглбяването. Бъркаш вътре в отвора на пръта , изваждаш повдигача / виж в каква посока е ролката ,за да не чудиш после!/ , разглбяваш го/ махаш загерката/ , изваждаш буталцето , източваш маслото и по обратният ред сглобяваш . Повдигачите са маслени и сами си обират луфта.
                      Прътовете и кобилиците ако са много износени - трябва да се сменят. В противен случай, повдигача няма ход за да компенсира износването . Буталцето започва да опира в зегерката.А от там започват едни други бели! Все пак прътовете не са толкова скъпи и при скорпионите са налични.
                      Последно редактирано от stilnik; 31-01-15, 23:22.

                      Коментар


                      • #12
                        От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                        Първоначално публикуван от stilnik Преглед на мнение
                        Избързал си със сглбяването. Бъркаш вътре в отвора на пръта , изваждаш повдигача
                        А там долу нямаше ли една ламаринка дето държи двата компенсатора?

                        Коментар


                        • #13
                          От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                          Има. И тя фиксира повдигачите. Ама не е отдолу, а е фиксирана на блока. Е, тя първа излиза- ама това е видно!

                          Ама ти май не си свалял главата. Тогава така няма да стане. Завърти вала на колебливо, така че повдигачите да са под напрежение и се надявай маслото от тях да се оттече - поне един ден.
                          Последно редактирано от stilnik; 31-01-15, 23:22.

                          Коментар


                          • #14
                            От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                            ще се глобяваме, не внимавате - знаете, че хидрокомпенсаторите не излизат през главата.

                            Коментар


                            • #15
                              От: VM 2.5 - изпаднал болт на капака на клапаните...

                              Андро , бавно четеме и то през ред!!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X