Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
    А-ааа и още нещо. Приготви се още от сега психически, че всичките джони джойнтове от този кит ще се разхлопат след около 200-300 км по черно. Особено горните предни, заради концепцията на предните линкове (radius arm) при която артикулацията е за сметка на мачкането на тампоните. Лечението е просто и решава проблема за дълго, но за него когато му дойде времето.
    Знам го това, ползвал съм ги такива, но ако ми кажеш кой стругар работи с мек полиуретан още преди монтажа ще ги преработя.
    Каза по-рано, че материалът се замразява преди работа, каза ми и какъв материал да ползвам и откъде да го взема, но не знам кой да ми ги изработи тия втулки.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
      Знам го това, ползвал съм ги такива, но ако ми кажеш кой стругар работи с мек полиуретан още преди монтажа ще ги преработя.
      Каза по-рано, че материалът се замразява преди работа, каза ми и какъв материал да ползвам и откъде да го взема, но не знам кой да ми ги изработи тия втулки.
      Здрасти. Поздравления за "малките" подобрения. Останах много доволен два пъти от стругар на този адрес: София, ул. Царибродска 162. Линк. Единият път ми направи crash тапи а другият път разшири отвора за сегмент на бутало. Да се има предвид, че човека е особен и цените са завишени, но е професионалист.
      ;-)
      Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
      нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

      Коментар


      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
        Нещо ми се губи смисъла да откачаш биелетки (с цел увеличаване на хода на окачването), ако в същото време ограничаваш същия този ход с колани.
        Да висне на амове, по-добре ли е?!

        Коментар


        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          Да висне на амове, по-добре ли е?!
          По-добре е първо да мери какво става с биелети и без тях, пък тогава да решава трябва ли (ако примерно има опасност да му изпадат пружините), не трябва ли. Освен това, нещо нямам впечатление, че тази кола ще се чекне на роккроулинг или пък ще прави скоци при ралиджийско каране стил "Баха". Ако ще го прави - вече е друг въпрос

          Амортисьори (или захватите им) съм чупил при удар при пълно свиване на окачването след скокове и неработещ по някаква причина бъмп-стоп (било щото се е скъсал, било, щото основата му е поддала). Нямам спомен да съм имал проблем с амортисьори след чекнене по нашенски дерета със свалени стабилизиращи щанги, пък патрулските мостове не е като да не са тежки ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Кристияне, благодаря за линка.

            За биалетките (предните) отсега си знам как ще ги ползвам - откачени.
            С малкия черок много рядко съм карал в планината със закачени и почти винаги съм срещал трудности. Най-често на диагонално пресичане на дупка загубвам сцепление и започвам да буксувам на места, които с откачени не съм им обръщал никакво внимание.
            Имам и клипове, но мисля няма нужда да го демострирам, щом като го твърдя.
            Със закачени биалетки ходовете са силно ограничени щом си с по-големи гуми.

            Специално тези от кита не ми харесват. Слаби са. Два или три пъти им късам болтовете и многократно се саморазвиват. Идва им прекалено много напрежението при шпагати.
            На офроуд трябва да са откачени, а на асфалт трябва да ги закачам (добавят значително стабилност), но много често не ми се занимава и карам така както слизам от планината.
            На асфалт нямат проблем с издръжливостта, но на офроуд с по-големни гуми от предписаното за окачването има проблеми.

            За отзад вероятно най-доброто ще е да съм с биалетки, но с коригирана дължина отговаряща на лифта. Така ще има ходове, но ще има и стабилност.
            Просто не бях попадал на задни биалетки, докато сърфирах из нет магазините и бях останал с впчеатлението, че няма. Щом има, ще купя.

            Малкият ми черок също имаше биалетки отзад, но никога не съм ги разкачал. Задницата ми внасяше стабилност и държеше джипа при страничен наклон при изкачване, а предницата освободена правеше шпагатите нужни, за добрата тракция.

            Сега за колани е още рано. Първо ще меря и видя какво става при шпагати и после ще пиша пак за съвет. Така или иначе ще трябва да премеря каква дължина ще ми трябва.

            Моля ви, кажете с каква грес да пълня тия джойнтове с полиуретан?
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Искам и аз капаци за мостовете и други нещица от тия дето си харесал.
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                По-добре е първо да мери какво става с биелети и без тях, пък тогава да решава трябва ли (ако примерно има опасност да му изпадат пружините), не трябва ли.
                Ами значи сме на едно мнение по въпроса - препрочети ми мнението:

                Дължината им се определя експериментално - на границата на личния ти комфорт, защото може да се окаже, че ходовете на окачването ти са доста над него...
                Все ми се струва, че съм се бъзикал достатъчно поне с този тип окачване и точно на този автомобил, за да знам какво пиша...
                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 12-11-13, 22:56.

                Коментар


                • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                  Знам го това, ползвал съм ги такива, но ако ми кажеш кой стругар работи с мек полиуретан още преди монтажа ще ги преработя.
                  Каза по-рано, че материалът се замразява преди работа, каза ми и какъв материал да ползвам и откъде да го взема, но не знам кой да ми ги изработи тия втулки.
                  Ааааа ми забравил съм Значи аз замразявах за да може да се обработва полиуретан с твърдост 70. Оказа се обаче не много удачен. По-мек е и по-комфортно става, но пък се разцепи за нула време. Така че полиуретан 90 си остава единствената проверена алтернатива. Няма нужда от замразяване. Работи се при по-високи обороти, но стругаря трябва не само да е опитен, но и със здрави нерви защото страшни ластици се намотават на ножа и детайла. Като му хване цаката при първите няколко втулки после за нула време ще опатка останалите. Моите втулки не са с тези коронки по челната повърхност. Чисто плоски чела ги направихме и чак след сглобяването разпробих полиуретана от отвора на гресьорката до централната сферична втулка. Не съм сигурен обаче че твоите джони джойнтове са от този тип на снимката. Не са ли с резбови шайби? Мисля че са така, защото последните RC китове които съм виждал са така. То не че има значение, ама ако са с резбови шайби по-лесно се достига при изработката до точния размер и до необходимата хлабина между втулките и сферата. Ако са със зегерки (каквито са на снимката и моите също) ще трябва малко играчка с първия комплект за да докарате хлабината. В никакъв случай не трябва да са много стегнати и сферичната втулка трябва да се движи свободно при не голямо усилие. При гресиране трябва греста все пак да може да избие между полиуретановите втулки и сферичната втулка. При първите ми опити го бях докарал толкова стегнато, че грес не можеше да мине по никакъв начин. Та да го имаш предвид. Стругар тук в София не познавам и за съжаление не мога да препоръчам такъв който да ти свърши работа. Със сигурност има много такива. Най-важното е обаче да го гледаш в ръцете докато работи и да реагираш моментално
                  Последно редактирано от elbgt; 12-11-13, 23:06.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                    Да висне на амове, по-добре ли е?!
                    Е па какъв е проблема ако амортисьора е читав и няма preload на пружините. При 99.99 % от МПС-тата хода надолу е ограничен точно от амортисьорите. Това с коланите е за раладжий при които ударите са по 10 в секунда и са зверски. За разходкаджиска машина смисъла е нулев. Ползват ги и траяладжий които да им прости Господ не знаят какво и защо вършат. Обикновено след като на някое състезание позорно им изпадне някоя пружина. Ама причната пак не е е да пазят амортисьорите, а защото сглобката им скрападжиска. Пружини от това, амортисьори от онова, а не пружини с такива и такива параметри и амортисьори с онакива. К'вото има на моргата т'ва. А тук случая не е такъв все пак.
                    Последно редактирано от elbgt; 12-11-13, 23:07.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      Е па какъв е проблема ако амортисьора е читав и няма preload на пружините. При 99.99 % от МПС-тата хода надолу е ограничен точно от амортисьорите. Това с коланите е за раладжий при които ударите са по 10 в секунда и са зверски. За разходкаджиска машина смисъла е нулев. Ползват ги и траяладжий които да им прости Господ не знаят какво защо вършат. Обикновено след като на ннякое състезание позорно им изпадне някоя пружина. Ама при1ната пак не е е да пазят амортисьорите, а защото сглобката им скрападжиска. Пружини от това, амортисьори от онова, а не пружини с такива и такива параметри и амортисьори с онакива. К'вото има на моргата т'ва.
                      Проблема е в геометрията на новите носачи - те не контактуват с мостовете освен в точките на монтиране, за разлика от оригиналните, на които увисват мостовете, при изключване на стабилизиращите щанги от уравнението (разкачане на биалетите) и достатъчна дължина на панхарда! Това го знае всеки разхвърлял окачване на ZJ или XJ... Пружината не играе никакъв фактор в случая - тя работи при натоварване в обратна посока и правилната и дължина в разтоварено положение често не играе роля за оставето и на мястото си, по време на пика на "увисване". Затова е хубаво пружините винаги да остават под някакво фиксирано напрежение, което при този тип окачване и с тези носачи (рамената стават прекалено големи и осигуряват ход на моста много повече от колкото могат да поемат амовете и пружините в разтоварено положение), се постига единствено с колани, ако не искаме тази роля да я играе разтегнатият до максимум амортисьор... Отделно от това посредством коланите се постига и допълнителна възможност за настройка на окачването спрямо моментните умения на водача и стила му на каране. Не казвам, че е задължително! Окачването и усещането от управлението на автомобила, ще си покажат сами дали има необходимост и ако има такава - каква да е дължината на коланите, която може да се промени винаги или в един момент коланите да се махнат напълно.
                      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 12-11-13, 23:47. Причина: 1

                      Коментар


                      • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Благодаря, колеги за коментарите.

                        elbgt, прав си за резбовите джойнтове. Такива са и моите. От едната страна се контрират с шайба и зегерка, а отдругата имат шайба на резба, която натяга джойнта и обира луфта.
                        Не бях се заглеждал в снимката, явно е от стари версии на Rough Country с две зегерки, която ползват за илюстрация и в момента.
                        Запомних за полиуретана, ще се опитам да я свърша тая работа, докато мога да ползвам оригиналните втулки за мостра.

                        За нуждата от колани ще направя тестове. Като монтирам окачването и гумите ще отида на някоя рампа да направим задължителните пози след лифт, след което ще меря колко отваря предницата, има ли опасност да излезе от леглото пружината, висва ли моста на амортисьор и дали работят бъмпстоповете на максимално прибраната страна.







                        Ето още снимки, инфо и цени на частите, защото такава тема без подробна информация е половинчата работа.
                        Направих разбивка на цените, така че ако някой нещо му хареса да има представа колко ще му струва.

                        Окачването:
                        Rough Country 4" long arm suspension ZJ - струва 1500$
                        Тегло около 115кг.
                        Допълнително към кита поръчах:
                        - Усилен кормилен демпфер - 50$
                        - маншони за всички амове - 15$
                        - подложки над пружините 1" - 50$
                        Вътрешният щатски транспорт ми излезе около 90$
                        Морският транспорт разпределен правопропорционално на цената и обема на окачването идва някъде към 300$
                        ДДС + акциз около 460$
                        Вътрешен транспорт от пристанище Варна до София около 40лв.
                        Общата цена до адрес идва към 2465$
                        (равностойност към момента: 3640лв.)









                        Джанти
                        Procomp Rock Crawler.
                        Стоманени, тежащи по 12кг бройката.
                        Носят до 800кг натоварване на парче.
                        15x8, ЕТ (-19), backspacing 3 3/4" или 3.75"
                        Междуболтово разтояние 5x4.5" (5x114,3mm)
                        Черен мат
                        Цена на закупуване 70$ бройката.
                        Общо за 5 джанти - 350$
                        Вътрешен шипинг - 20$
                        Процентен дял от цената на морския транспорт около 50$
                        ДДС + акциз - 95$
                        Транспорт в България - 10лв
                        Общо: 515$ (750лв.)










                        Лебедка
                        Rough Country Recovery System 12000
                        Максимална сила на опън 5440кг.
                        12V, 6.0 конски сили мотор, 30 метра синтетично въже, дистанционно управление.
                        Тежи 38кг.
                        Цена в американския сайт: 550$
                        вътрешен шипинг - 20$
                        Дялово морско карго - 100$
                        ДДС + акциз - 150$
                        BG транспорт - 10лв
                        Общо: 820$ (1200лв)










                        Калници (уширители)
                        ZJ max Notch Customs fender flares
                        Тегло: много леки
                        Обем: много обемисти
                        Изработени са от изключително здрав дебелостенен стъклопласт.
                        Може да потърсите клипчето в youtube на какви изтезания издържат
                        Готови за боя. За монтаж изискват много рязане и заваръчна работа.
                        Надстърчат с 8см отпред и от 5,5 до 6см отзад.
                        Отворите, които освобождават за гуми са огромни. Според мен в стоково състояние на окачването 32 инча ще лапнат.
                        С 2 - 3 инча лифт могат и 33"
                        Цена: 500$
                        щатски шипинг - 80$
                        Морско карго - 50$
                        ДДС + акциз - 140$
                        Общо: 770$ (1120лв)










                        Шнорхел
                        Марка: неизвестна (Grand Cherokee).
                        Добро качество. По-добро от стария ми китайски шнорхел на XJ-я.
                        Цена 125$
                        местен транспорт 25$
                        ДДС + акциз - 30$
                        Общо: 180$ (260лв)







                        От Рок Ауто взех нови амортисьори за задната врата и стъкло, защото моите в студено време се предават вече.
                        Отворих пакетите , за да ги разгледам. Нямам опит с други такива амове, но специално тези по-големите, които вдигат задния капак на гранда не успявам да ги прибера ни най-малко. Дори се отпуснах изцяло върху тях, а съм 90кг - не мърдат.
                        Малките едвам ги прибирам, но успявам. Какви са тия амортисьори и нормално ли е това, не знам.
                        Четох разни впечатления от други потребители и всички пишат, че били страшно яки. Дори единият амортисьор бил способен да вдигне вратата, а двата го правили още щом отключиш и освободиш капака.
                        Надявам се монтирани и с приложена сила по "рамо" да сработят и да не са дефектни.
                        Тук, такива амове се продават за 80лв бройката, а в щатите са по 11 долара (16лв). Разбира се, че се оскъпяват двойно и малко отгоре до тук, но все пак остават изгодна покупка.





                        Купих и от продаваните тук във форума полски ветробрани. 80лв струват и доставката е мигновена. Доста добре изглеждат, а тази екстра ми идва много полезна в планината и по принцип, защото избягвам да ползвам климатик.


                        Последно редактирано от verter; 13-11-13, 10:54.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          За амортисьорчетата , наистина само единия е способен да дигне задната врата. След като смених моите , капака спря да ме удря по главата отзад а почна да се мъчи да ми разбие брадичката : )
                          80лв е комплекта не бройката
                          Grand Cherokee ZJ 96 5.9 Limited + 4'' Rubicon Express Coils. 4'' Rough Country 2.2 shocks, MAxxis Mudder 33/12.5/15

                          тел. 0897818449

                          Коментар


                          • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                            ... Отворих пакетите , за да ги разгледам. Нямам опит с други такива амове, но специално тези по-големите, които вдигат задния капак на гранда не успявам да ги прибера ни най-малко. Дори се отпуснах изцяло върху тях, а съм 90кг - не мърдат.
                            Малките едвам ги прибирам, но успявам. Какви са тия амортисьори и нормално ли е това, не знам. ...
                            Нормално е. Наскоро сглобявахме една спалня на приятел, в която бяха използвани амортисьорчета от този тип. Забрави да ги свиеш на ръка. Ама, като си ги монтирахме на място, всичко си заспа.
                            Последно редактирано от Чавдар (V93); 13-11-13, 13:28.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Може би шнорхела и веждата ще имат конфликт.
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Със сигурност. Реже се веждата.

                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X