Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Според мен, чупенето идва от по-тежката гума и по-специално от големия инерционен момент, който се получава при развъртане на повече от една гума във въздуха (парт тайм). При падането на едната гума на земята, поради агресивния И грайфер спира по-рязко и някое "желязо" от трансмисията трябва да "обере" инерционния момент на другата гума.
    Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

    Коментар


    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
      Според мен, чупенето идва от по-тежката гума и по-специално от големия инерционен момент, който се получава при развъртане на повече от една гума във въздуха (парт тайм). При падането на едната гума на земята, поради агресивния И грайфер спира по-рязко и някое "желязо" от трансмисията трябва да "обере" инерционния момент на другата гума.
      Това дето си го написал е вярно и с по-малки гуми! Просто всичко дето се върти отдолу в такъв момент изведнъж "спира", а двигателя продължава да подава въртящ момент! Получава се двупосочен динамичен удар, който има по-голяма стойност от към мотора, а не от към гумите! Това е така, защото ако пуснеш газта, преди да стъпиш отново на земята не се чупи нищо. Същата е ситуацията и в голям баир, ако по някаква причина се е наложило да спреш и да тръгнеш отново. Почти няма случай в който колата да е в абсолютен покой и обикновено тръгва да се връща назад, преди съединителя да зацепи на 100%. В този случай пък направо си имаме ударно обръщане на посоката на въртене и силите на усукване които се получават по веригата, избиват в най-слабото и звено. Ако знаеш слабостите на автомобила си и избягваш ситуациите в които се проявяват - проблеми няма! В това съм убеден на 100%!

      Коментар


      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
        Получава се двупосочен динамичен удар, който има по-голяма стойност от към мотора, а не от към гумите!
        Според мен, по-голямата стойност не е от към мотора, защото там имаш съединител, който да обере част от енергията натрупана в колелата, а между две далечни гуми връзката е твърда и там стават "чудесиите". Като пуснеш газта, отнемаш от енергията...
        А и развъртяно колело ще даде по-голям въртящ момент от двигателя, нещо като малка батерия с голям кондензатор
        Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

        Коментар


        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Топло.

          Причината да се трошат нещата при приземяване след скок и в калта на бавни в общия случай е една и съща и тя е контактното петно на гумите с грунда. Нищо повече. В единия случай обикновено си със спуснати гуми или на мек грунд който "обгръща" част от радиуса на гумата, а в другия случай при приземяването със сила гумата се "смачква" от тежеста на желязото и контактното петно с грунда се увеличава в пъти за кратко. На който му се занимава може да намери из нета симулации как се влияе контактното петно с увеличаване на скороста. А на който му се занимава може да види как се увеличава рязко контактното петно при приземяване на клиповете на Роби Гордън със скоковете с Баха тръка. С други думи, като знам кога какви са натоварванията мога да счупя и мостове на Унимог без проблем, ама мога и да не ги счупя.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
            Люси, стилът общо взето ще е същият, обиколки по пътищата в планините. Даже в началото доста повече настъпвах малкия черок и се заигравах. Сега вече съм друг човек и друго ме кефи в офроуда. Не става въпрос за газене по полянки извън пътя просто ей така, щото е офроуд и по трудно, не става въпрос за каране в дълбока кал, скали по принцип избягвам - там път и без друго няма. Баири каквито има по пътя, а не каквито има предизвикателни наблизо извън пътя.
            Значи, товаря се с багаж и тръгвам винаги по път, където има там, където стане трудно по моя преценка заобикалям, ако няма как спирам и продължавам пеш.

            Общо взето това го чака гранда, но винаги макар и много рядко има трудни участъци, където се налага повече газ. Идеята ми за заден блокаж бе точно заради това, за да не се налага да давам много газ на места, където с блокаж ще мина на леки обороти.
            В офроуда това ме кефи, да пълзя на обороти с 5-10км/ч и препятствията да ги минавам съвсем бавно и да се кефя на предна и задна лява гума (тези които виждам през спрозореца) как следват терена.

            Като цяло чуденката за 33 и 35 идва от факта , че подготовката на джипа е една и съща, с една и съща сума. Гумите са на една цена, а окачването, лифта ще могат да приютат и двата размера. 35 искам само и единствено за кеф, не са ми необходими. 33 са перфектни.
            На няколко пъти съм виждал как го раздаваш малкия черок и всеки път си казвах "ебати късмета ,че него строши".Малкия черок много го пазеше това ,че е автоматик и подаването на двигателната мощ към колелата не е рязка и да счупи нещо по трансмисията.На редовия мотор силата му идва на около 4к оборота докато я стигнеш гумите вече са ти развъртени.Трансмисия,полуоски и диференциали се чупят предимно при рязкото подаване на мощ към тях.V8-ка тази мощност я има доста повече и то на 2000 оборота което си е много сериозно начално натоварване по всичко
            От Jeep грам хабер не разбирам та може и глупости да пиша ама .......
            Някой все пак е проектирал тая машина и е сметнал тоя мотор+тази трансмисия+29 инчови гуми за асфалт = ОК .
            Много хора карат с много по-голям размер гуми от предвидения но те нямат мощността която имаш ти още с пипането на педала
            До колкото разбирам идеята ти е за експедиционен джип без сериозни оффроуд заигравки но ако изпаднеш в ситуация ,че искаш не искаш трябва да му подадеш газ и нещо да се счупи заради 35-ците .Друг е варианта и ,че само може някой път да не се усетиш и подадеш повече от кеф
            Според мен от това което прочетох в тази тема повече от 31 инчови гуми за оффроуд даже не ти и трябват освен за градски фасон .
            Извинявам се от сега ако съм написал пълните глупости !
            Лудак

            Коментар


            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              Да, черока е имал ситуации в които с цялата газ предница му подскача с навъртян пълен волан в опит да се намери сцепление. Това най вече зимата, потънал в снега и гумите стигнали до пръста отдолу. Държеше и нищо не се счупи, а наистина газта бе на прекъсвач + бавни.
              Явно на неговата дана 30 не са й проблем 33-ки дори при нарисувана ситуация за чупене.

              Ако приемем, че имаме гранд 5.9 с 33-ки и същия с 35-ци.
              Какво трябва да се съобразява с единия и какво с другия. Голяма ли ще е разликата или и при двата трябва да се внимава.
              Въобще с големи гуми какви са правилата? Ситуациите, които трябва да се избягват?
              1. Подскоци при натисната газ
              2. Настъпена газ и пълно навит волан
              3. Рязко подаване на газ от място.
              4.......
              5....
              ????
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                1. Подскоци при натисната газ
                2. Настъпена газ и пълно навит волан
                3. Рязко подаване на газ от място.
                4.......
                5....
                ????
                Всичките гореупоменати ситуации са опасни за ' здравето' на мостовете. Аз бих добавил и "копаене" в калта и моментен удар при достигане на твърда повърхност с агресивни гуми, както и първо съприкосновение с грунда след извършен "полет". Ясно е, обаче, че няма самоцелно да търсиш такива ситуации, а просто искаш да знаеш предела на машината! За мен над 33'' е безсмислено...за твоите цели. По добре разчитай на ходове, а не на големина на 'валяците'! Използвай чаркове за максимално качествен лифт, мятай едни яки стоманени брони с лебедка, барабар с бушуокъри като на Черока, кеф ти фланци или минусови джанти,багажник на покрива с някой и друг сандък и това е! Покарай после насам-натам и сам ще прецениш толкова ли много са ти необходими блокажи за тези неособено претенциозни цели, които си си поставил! А като останат парици след упражнението- дай ги за пътешествия с готовия продукт, за да е имало смисъл от всичко това...а баири по Европата дал Бог..


                ПП Е за шнорхела си знаеш!
                0899 шест5313нула
                За всекиго по нещо

                Коментар


                • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  Те моите въпроси няма да свършат.....

                  На бавни скорости по-безопасно или по опасно е за механиката при движение по черен път с големи гуми и 5.9?
                  Как мислите?



                  Зачетох се и за възможността да се сложи Vari-Lok (Quaddra Drive) касетата на мястото на Trac-Lok LSD в Dana 44A.
                  Ами явно няма да стане. Намерих изписани доста причини.
                  Самата касета казват, че е съвместима с тази с LSD, но пък полуоските са различни. Освен това тези на WJ са малко по-дълги от тези на ZJ и са набити, а тези на ZJ са на клипсове.
                  Алуминиевият хаузинг при Dana 44A на WJ е малко по-дебел и широк от този при Dana 44A на ZJ.

                  Още една причина: че WJ Quadra Drive Vari-Lok блокажите не сработват напълно след поставянето на по-големи гуми от 32 инча.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    От прочетеното стигнах до извода, че е най-добре веднага да го продадеш тоя Гранд (на мен) и да вземеш нещо, на което големите гуми няма да му създават ядове...
                    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                    Коментар


                    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Да, а той да си купи патрул или тойода
                      Jeep Cherokee XJ '95 2.5i

                      UaZ 469B

                      Коментар


                      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Гена, ти сериозно ли?
                        Преди една, две седмици ти видях бялото чудовище пред сервиза на Регулатора. Не можах да спра да те потърся да се запознаем най-накрая.
                        Джип с 33-ки не трябва да спира до твоя, щото човек изпитва малоценност към собственото си возило.

                        Следващият път вече ще е Тойота или Нисан. Отдавна го мисля.
                        Сега ще правя гранд
                        Поръчах вече частите...

                        Какъвто ще да стане, нямам търпение да си го надградя :-)
                        Ще бъде красавец, пък колко ще е здрав ще разбера.
                        Надявам се да е толкова издръжлив и безпроблемен колкото XJ-я. Бих бил много доволен.



                        Темата за промените не съм сигурен, че искам да пускам. Нещо съм забелязал, че такива теми предизвикват само спорове и обиди.
                        Последно редактирано от verter; 08-08-13, 19:09.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                          ...а баири по Европата дал Бог..
                          Да ама можеш да ги гледаш само или да ги снимаш-бият през ръцете/яки глоби и може и без джипка да останеш,може и некой ден пандела да отнесеш/.То за тва им е толкова "стерилна" природата.


                          Изумявам за какво е това всичкото писане,ясно и многократно е доказано ,че в гората всичко се троши.Или по друг начин казано:"който го е страх от мечки да не ходи в гората".

                          Коментар


                          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                            Гена, ти сериозно ли?
                            Преди една, две седмици ти видях бялото чудовище пред сервиза на Регулатора. Не можах да спра да те потърся да се запознаем най-накрая.
                            Джип с 33-ки не трябва да спира до твоя, щото човек изпитва малоценност към собственото си возило.

                            Следващият път вече ще е Тойота или Нисан. Отдавна го мисля.
                            Сега ще правя гранд
                            Поръчах вече частите...

                            Какъвто ще да стане, нямам търпение да си го надградя :-)
                            Ще бъде красавец, пък колко ще е здрав ще разбера.
                            Надявам се да е толкова издръжлив и безпроблемен колкото XJ-я. Бих бил много доволен.



                            Темата за промените не съм сигурен, че искам да пускам. Нещо съм забелязал, че такива теми предизвикват само спорове и обиди.
                            Владо, нямам нищо против пак да се запознаем (сигурно си забравил, че бяхме на една, както се оиаза, кратка разходка). Звънникойто ден искаш. А горното е сериозно до толкова, че за твоите цели, по-скоро би сгрешил, ако не го направиш както ти харесва. Не е задължително да се счупи, нито е гараннтирано, че с по-малки гуми ще остане здрав. Ако пуснеш тема, ще се абонирам и за нея,но дори и да не пуснеш, пак ти желая успех!
                            Поздрави!
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение


                              Темата за промените не съм сигурен, че искам да пускам. Нещо съм забелязал, че такива теми предизвикват само спорове и обиди.
                              Напротив колега, доста интересно би било да следим процеса на "възмъжаването" на големия Черок! Съдейки по това, което беше сътворил с малкия Черок, съм сигурен, че ще подходиш със същото усърдие, мерак и емоция! А и не виждам кой би спорил за нещо, което ти лично си избрал да реализираш ! Успех и чакаме снимки
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар


                              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Намерих в един заводски бюлетин как се тества LSD на Jeep.

                                Ползва се един специален инструмент, който преставлява трилъчева звезда с отвори накрая на лъчите и с централен болт посредата. Трите лъча лягат върху три от петте шпилки на задната главина. На централния болт се слага динамометричен ключ.

                                Джипът се подпира с трупчета пред предните колела или на бордюр. Трансмисията се слага на неутрална. Ръчната спирачка Не трябва да е активирана.
                                Едната задна гума се сваля (тази на която ще се слага ключа) и се поставя на стойка или се вдига с крик така че колелото да е във въздуха.

                                С динамометричния ключ се върти по посока на движението и се отчита силата (нютон метрите) която LSD-то предава.

                                Пишеше, че под 22Нм и над 271Нм LSD-то следва да се ревизира.

                                В ревизията пише, че се сменя маслото с 80W-90 или със синтетично 75W-140, ако се ползва за теглене и тежка употреба и се добавя мопар добаката за LSD.
                                След смяната на маслото се правят 10-12 бавни осморки с джипа, за да може да се разнесе добавката до всички фрикционни дискове.

                                Всички възможни проблеми с LSD-то касаят нивото на маслото, добавката и настройки.
                                Странно, но за ребилд нищо не пише.


                                Не мога да разбера, обаче колко масло събира в крайна сметка Dana 44А (216 RBI)
                                На едни места пише 1.89 литра, на други 2,20 литра.
                                Последно редактирано от verter; 13-08-13, 18:32.
                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X