От: XJ или ZJ за офроуд проект?
Бутилката центрирана, резервната гума отвън на стойка с преимущество в дясно, иструменти, компресор и т.н. в дясно. Ако пак не стига за баланс сложи и акумулатора отзад в дясно и готово. Няма ли да стане така?
Бутилката центрирана, резервната гума отвън на стойка с преимущество в дясно, иструменти, компресор и т.н. в дясно. Ако пак не стига за баланс сложи и акумулатора отзад в дясно и готово. Няма ли да стане така?





В сериозните сайтове дължините на амортисьорите в свито и разтегнато положение задължително присъстват като данни, а при пружините има данни за размерите и коравостта им. Като стана дума за "коравост" е добре да се върна на идеята ти с подложките които считаш че биха увеличили "лифта". По горе уточних че "лифта" всъщност не е височината на която стои в спряло положение джипа и "лифта" не се променя при натоварване на още тегло. Параметъра който се променя е drop percentage". Този параметър се избира според предназначението. Малкaта му стойност означава, че машината стои високо, защото при стъпила на земята машина се изчерпва малка част от хода. Примерно в статично положение амортрисьора се свива наполовина 6/12*100=50%. Това означава, че при движение и артикулиране на колелото ще има еднакъв ход нагоре и надолу. При машините за високоскоростно каране по неравен терен се избира именно такъв малък drop percentage", но обикновено по-малко от 50%. Някъде между 20-40%. Естествено това влошава драстично центъра на тежестта, но пък този тип машини обикновено не влизат в големи странични наклони. Там целата е 150 км/час по прав черен път. Запасът от ход нагоре е необходим за да не подскача цялата машина по неравностите, а да може окачването да ги поеме. При краулерите е точно обратното. Drop percentage се избира между 70-80%, защото при бавно движение (30-40 км/час) каквото е типично за този тип машини хода нагоре е излишен. Няма никакъв проблем когато се срещне високо препятствие пред едното колело при изчерпванетто на неговия ход нагоре (защото е минимален) да се повдигне цялата машина, а отсрещното колело, което има огромен запас от ход надолу да слезе и да продължи да контактува с терена. Целта тук е да се запази ниския център на тежестта. В твоя случай подходящия drop percentage е от краулерския тип, т.е машината да седи колкото се може по-ниско. Наклоните на всички щанги по окачването ще бъдат минимални и оттам верткалните паразитни сили в щангите също. Ще можеш да се ръчкаш по завоите на шосетата с висока скорост (нисък център) и да си запазиш максимално "возията" по черните пътища при скорости до около 40 км/час. При по-високи скорости ще започне да блъска в бъмпстоповете и ако имаш намерение да се ръчкаш по черните пътища ще ти трябва по-ниска стойност на drop percentage. Едва ли обаче имаш намерение да се ръчкаш по черно и заедно с това да се вдигаш на две гуми по завоите из шосетата. Ако не ти се занимава да подбираш отделните елементи по окачването винаги е по-добре да вземеш готов кит. Вероятността нещата да са сравнително правилно пресметнати е голяма. Продуктите на Rough Country са от най-ниския възможен клас и настройките специално на пружини и амортисьори са меко казано приблизителни. Аз имам опит с тази марка. Първото ми окачване е от тях. Впечатлението ми е: нискокачествени материали от най-евтините възможни в т.ч. използваните стомани (и двата панхарда съм кривил по няколко пъти от нищо) и това което е най-гадното гадния уретан от който продължават да изработват втулките на унибалите. По-лошото при тях е обаче, че с гама от два модела амортисьори покриват всички възможни марки и модели возила за които предлагат китове. Ама няма тоя е 1 тон, а другия 3 тона. Едни и същ валвинг за всички, Само ходовете и дължините им се различават. Резулататите естествено не са особено впечатляващи. Продават само защото хората нямат база за сравнение и като си монтират тяхното окачване с "универсалните" амортисьори си мислят, че резулататът такъв какъвто е нормален и друг не съществува и всичко си е ОК. Иначе амортисьорите има са доста издръжливи спор няма. Пружините им обаче са откровенно менте. Моите задни от тях за две години слегнаха с 15 мм. и то не еднакво и двете. За гнусния евтин уретан май споменах. При мен изкара 1000 км и започнаха да хлопат унибалите. Врътнах на струга полиуретанови и вече втора година няма мърдане. Има обаче вариант да се възползваш от ниските им цени без да им налапаш дърветета. Взимаш само лонг арм кита, след това тук в бг им сменяш моментално гадните уретанови втулки, а пружини и амотрьсори си избираш от сериозните производители и с параметри според нуждите. Да речем като за 35-ци амортисьори с ход 10-12 инча, валвинг примерно 255/70 или 275/80, пружини с физически размери според амортисьора и коравост (spring rate) за drop percentage 70-75%, a "лифтa" ще го разбереш накрая. Колкото - толкова, но колкото се може по-малко
Коментар