Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Cherokee XJ 95 - охладителна система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

    Нещо не е у ред. Попринцип на ВСИЧКИ джипки дето съм гледал, карал и имал, нещата не са така. Лампата която ти свети е САМО за течността в казанчето за чистачки, така е на сегашното ми 2.1, "88, на "проекта" 4.0 "96, на отдавна заминалия 2.5VM "99, и на 2.5бензинче на един познат. на ВСИЧКИ казанчето за течността за чистачки си има датчик, а бензиновите имат и датчик за температурата, ама там лампата е доСта по-различна.
    * има вероятност да е от десния волан, ама на дали, по-скоро някой си е правил "експерименти" още повече, ако е загрявал джипа и е искал да си сложи някакъв вид сигнализация.

    * за загряването :
    - щом си сменил виското смени термостата с 82 градусов или по-нисък;
    - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО свали радиатора на двигателя и щателно го промий на праострухйам както отвън така и отвътре, НО умната, отиди при някого, който знае какво е пароструйка, че да не ти изкриви ламелите.
    - махаш термостата и пускаш маркучас от чешмата да измие под налягане , оставаш 20-30 минути да тече, АМА на СТУДЕН двигател;
    - после си купуваш червин антифриз g12+ ;
    Накрая тестваш, ако пак загрява, виското е менте. Направи му теста с вестик - трябва с навито руло вестник на студен двигател да го спираш и на около 90 гртадуса да не можеш да го спреш с вестника. И не подавай никакви пръсти !

    Поздрави !
    п.п. прегелдай мануалите - там е описано как се обезвъздушава
    - а маркучите твърди ли са когато загрее над 100 ? Пробвай да замериш температурата с мултицет с темо двойка, все пак уредите не са първа младост и доста често послъгват

    Коментар


    • #17
      От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

      Да продължа съветите на Стоянов:
      1. Подмени термостата и аз ще слагам 82 градусов - но едва ли е от него. В момента аз карам даже без термостат - махнах го, двата кръга са постоянно отворени - загрява по бавно - но тръгна ли на дълго, по баирите пак подминавам 100те градуса. Засега при мен проблема е ел. перката. Чакам нов модул от ЖороЦСКА и като проработи тя мисля че ще ми се оправи проблема.
      2. Подмени си капачката на радиатора - ако маркучите ти са пълни с въздух, а не губиш течност от разширителния съд - значи тя не пропуска течност от разширителя през тънкото маркуче към системата.
      3. Аз разглобих и проверих водната помпа по съвет на дядо Владо и Димата - при мен помпата се оказа здрава - пласмасовата турбина е като нова - но при теб може и да е заминала и затова маркучите ти да са меки - просто няма кой да създава налягане в системата - затова те пита Стоянов - над 100 градуса и двата маркуча трябва да са твърди и горещи - горния който си очертал и долния от радиатора към двигателя, който се включва в работа след отваряне на термостата.
      Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
      O8867З7I78

      Коментар


      • #18
        От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

        Към колегата пуснал темата - освен пълна ревизия на охладителната система, която по-горе подробно са ти описали как се прави, ти препоръчвам и пълна ревизия на тоците (окабеляването), защото тази лампа която ти свети е за НИСКО НИВО НА ТЕЧНОСТТА ЗА ЧИСТАЧКИТЕ и ако наистина гасне когато откачиш сензора на термостата (ако не е съвпадение - тези работи се проверяват повече от веднъж), значи някой "майстор" си е оставил ръцете!

        Обърни внимание на символа на уреда за температурата на охладителната течност на двигателя:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:hot.jpg
Прегледи:1
Размер:10.4 КБ
ID:5480497

        А сега обърни внимание на това, коя лампа ти светва на таблото, ако тръгне да прегрява сериозно:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:overheat-300x210.jpg
Прегледи:1
Размер:12.9 КБ
ID:5480498

        Модела който караш, няма сензор за нивото на охладителната течност в системата (появява се чак при WJ), а само сензор за температурата и! Светването на горепоказаната лампа на таблото, може да е индикация и за загуба на охладителна течност, защото загубата и води и до повишаването на температурата в охладителната система. Други сензори и индикации освен горепосочените в тази посока в твоя автомобил НЯМА!

        95-04 JEEP Coolant Reservoir Tank Overflow Bottle More Fitment Info Below: No Low Fluid SensorCherokee 4.0L OEM Part Number: 52027984 Applications: 1991 - 2000 JEEP CHEROKEE - L4 - 2.5L (150 CID) Coolant Reservoir 1991 - 2001 JEEP CHEROKEE - L6 - 4.0L (242 CID) Coolant Reservoir 1991 - 1992 JEEP CHEROKEE BRIARWOOD L6 - 4.0L (242 CID) Coolant Reservoir 1991 - 1992 JEEP CHEROKEE LAREDO L6 - 4.0L (242 CID) Coolant Reservoir 1991 - 1992 JEEP CHEROKEE LIMITED L6 - 4.0L (242 CID) Coolant...

        http://www.sandmansauto.com/catalog/...ank-p-295.html

        А как изглежда сензора за ниско ниво на течността за чистачките можеш да видиш тук:http://www.jeep4x4center.com/mopar-w...-55154979.html

        А устройството на цялата система около почистването на предното стъкло можеш да видиш тук (обърни внимание на точки с номера 17 и 20):http://www.moparpartsoverstock.com/s...roduct=6715746
        Вярно няма поплавъци! Не си си купил Москвич все пак...

        Мисля, че от тук нататък можеш и сам да събереш 2 и 2...

        Поздрави
        Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 08-05-13, 09:34.

        Коментар


        • #19
          От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

          Според моите познания относно автомобили-жълта лампа не може да бъде за водата в охладителната система-за нещо толкова сериозно лампата е червена.А относно символа-определено е за ниско ниво на течност за чистачки.
          Може някой да е проявил ТНТМ и да е свързал погрешно.
          Cherokee WJ 4.0L- NP242
          Honda Africa Twin XRV 750

          Коментар


          • #20
            От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

            I.Stoyanov Благодаря ти за съветите, ето какво направих!
            Изчистих си капачката и я тествах-не аз естествено а в един сервиз, капачката е в ред! Сложиха я на един изкуствен радиатор/по скоро нещо като такова подобно/, вътре имаше течност която се нагряваше и охлаждаше, капачката си вкарваше течност когато се симулираше недостиг в студено и изкарваше течност когато се нагорещи, също така я тестваха и дали изкарва въздух - изкарваше понеже съскаше.
            Виското-ах това виско...работи та са къса! Наврях му вестник при студен двигател-и го оръфа и не можах да я спръ, при горещ двигател пак същото, изяде вестника и не можах да я спръ. Повече тестове на виското не съм правил(понеже ми свършиха вестниците- пък и аз не мога да чета).
            Направиха ми тест на охладителната система и се оказа че от някъде издишва. Лошото е че не можахме да разберем от къде...от никъде нищо не протече и колата си запали нормално без да се замисля.
            Теста на системата протече така- на мястото на радиаторната капачка сложиха подобна с един вентил и барометър. Напомпиха я с въздух до 1.5 /атмосфери ли беше не си спомням/ и я оставиха така, след 10 минути я проверихме и налагането беше спаднало на 1/мярната единица не си я спомням/. Сложиха ми една течност и ми казаха да я проверявам с виолетова светлина на всякъде и ако има теч щяло да се вижда.Снощи и се пулих нищо не видях да е текло всичко си беше сухо, днес няма да я карам и ще я гледам пак щателно и навсякъде.
            Тестваха ми и водната помпа - запалиха я и гледаха нивото на антифриза дали спада като се вдигнат оборотите. Нивото спада видимо и драстично.
            Всеха ми и проба от радиатора, казаха че има боклуци в системата и трябва да се чисти, като цяло всичко е (уж)наред.
            Относно еладжийските инсталации и окабеляването- всичко де що е кабел си е заводски, няма следи от външна намеса.
            Майсторите при който ходих бяха българи, честно казано си разбираха от работата. Пък и друго си казва в чужбина да намериш майстор които да говори твоя език! Нямам доверие на англетата, опитах се да мина реглаж на предница и те се отказаха, щот моята кормилна система не е на рейка а със щанги. Мързеливи копелета са тея англета!
            It's a JEEP thing, something you won't understand!

            Коментар


            • #21
              От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

              Сваляй радятора и щателна промивка на пароструйка, ама внимателно да не ти изкривят ламелите !
              - смени термостата !
              - маркучите твърди ли са когато стигне 90-100 грдуса ?
              * Виското го провери още веднъж с навити картони да речем. Ако има вероятност да е постоянно зацепено, което не е проблем, даже е по-добре, само дето може да качи разхода с 0.2-0.5л/100км, ама то при заводски разход + безкрайност...

              Пиши какво е станало. Абе при вас в Англия, колко е топло, до към +20 градуса черокито не би трябвало да загрява изобщо

              Поздрави !

              Коментар


              • #22
                От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

                С най голямо удоволствие ще го смъкна радиатора и направо ще го сменя, днес сменях биалетки и тампони на стаб. щанга и видях нек'во мазно петно и беше антифриз...жалко че не можах да намеря от де идва. Направо ще сменя радиатора, не ми се занимава с миенето му поради простия факт, че хайваните тука не могат да мият коли с тях камоли радиатора да ми измият.
                Термостата съм го поръчал, днес след смяната на биалетките, лампата изгасна...което е странно, понеже вдигнах колата на крик само да снимам новата биалетка. Относно маркучите са меки само когато е студена, като загрее и си влезе в работна температура над 70 градуса стават твърди а при 90-100 са твърди, даже се чува как минава антифриза, но за да се чуе трябва да си доближа ухото.
                Да ти кажа това виско...хич неми дреме дали е зацепено или не, знам че като вдигна обороти и то върти по бързо. Незнам колко е заводски разход, но на мен тука в тоя град в тоя трафик ми харчи от 17 до 25, честно казано за тая машина хич не ми пука колко ще ми гори!
                Ами загравя си, миналата година септември месец като я купих, температурата тука беше 30 градуса. Бая си загравяше, но и сега си загравя, но поне сваля температурата! Перките си въртят! Въздуха тук е по влажен, жегите са егати неуписиемите, става задушно не се диша!
                Мерси за съветите дано другата седмица тука да позволява времето и неделята щесе занимавам с тая пуста охладителна инсталация!
                Само едно въпросче, виждам че продават добавки който лепели пукнатини и течове по охладителната ситема, като например пукнатина в радиатора, има ли смисъл да слагам такава, акодопуснем че радиатора ми е пукнат?
                It's a JEEP thing, something you won't understand!

                Коментар


                • #23
                  От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

                  Ако имаш възможност (финансова) ИЗОБЩО не се забимавай с добавки. Новият радятор е най - правилното и добро решение!
                  Успех.
                  Когато сменяш терностата продухай системата с вода от чешмата с маркуча 20 тина минути, докато излезне сичката гадория, поскенив радиатор

                  Коментар


                  • #24
                    От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

                    По принцип, според мен, новият радиатор е много добро решение, но незнам дали спукан. Преди малко се сетих дали да не сложа нещо в охладителната система, някаква течност която да се вижда на виолетова светлина, за да видя дали наистина радиатора тече. Другото което ми направи едно огромно впечетление е...в моя радиатор се охлажда не само антифриз а й маслото на скоростната кутия. Което според мен мислч че ще ми направи смяната на радиатора по болезнена.
                    It's a JEEP thing, something you won't understand!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Cherokee XJ 95 - охладителна система

                      Първоначално публикуван от durtiq666 Преглед на мнение
                      По принцип, според мен, новият радиатор е много добро решение, но незнам дали спукан. Преди малко се сетих дали да не сложа нещо в охладителната система, някаква течност която да се вижда на виолетова светлина, за да видя дали наистина радиатора тече. Другото което ми направи едно огромно впечетление е...в моя радиатор се охлажда не само антифриз а й маслото на скоростната кутия. Което според мен мислч че ще ми направи смяната на радиатора по болезнена.
                      По-болезнена за какво ?
                      Просто радиатора е разделен на 2 части, в едната циркулира антифриз, а в другата масло. СМяната е по-сложна точно с 2 хоендара. Взимай нов радиятор и се небой

                      Поздрави !

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X