От: Jeep Grand Cherokee - място за метан
Аз напълно подкрепям метановата идея, имам два метанови автомобила в гаража от 2000/2001 до днес. Но ГЧ 4,7 е с ГИ. Нарочно.
Смисълът при метана е в многото километри пробег и при условие че един автомобил минава поне 100км на ден-работен кон. И двата метана са монтирани на бус/камиончета и товарят по 2-3тона постоянно. Същевременно другите бусове/дизел/ практически не ги ползвам/освен в изключителни случаи/ двигателите са 2000см3 бензин и на метан с 6/шест/ големи бутилки пълня около 32-33лв и минавам около 300-330км-10%градско и 15%смесено и75% дълго цена на км пълно/празно=11ст.
И двата буса са със шпренгавни ресори+добавени листове за да носят и бутилките, а каква гледка са .... първо виждаш бутилките. Те са около 96+ см и тежат ,абе половинки кислородни бутилки, ама точно. Навремето ги платих на един волейболист по 4300 без ДДС, но после нито за миг не съм съжалявал. Сега нещата са различни и не си заслужава. От опит........
Затова и не мога да си представя, а ми се иска, как ще изглежда проекта на колегата Баломед, щото и аз бях на същото дередже. С утежняването на купето+работата за монтажа+разликата в цените+лихвата на парите+++ не се връзва сметката.
А и колегите са прави по отношение на метанстанциите, поне 10% ще караш на бензин поради липса на близка такава и "уйде коньо у реката"
Моят съвет е НЕДЕЙ и да мислиш в тази посока.
Аз напълно подкрепям метановата идея, имам два метанови автомобила в гаража от 2000/2001 до днес. Но ГЧ 4,7 е с ГИ. Нарочно.
Смисълът при метана е в многото километри пробег и при условие че един автомобил минава поне 100км на ден-работен кон. И двата метана са монтирани на бус/камиончета и товарят по 2-3тона постоянно. Същевременно другите бусове/дизел/ практически не ги ползвам/освен в изключителни случаи/ двигателите са 2000см3 бензин и на метан с 6/шест/ големи бутилки пълня около 32-33лв и минавам около 300-330км-10%градско и 15%смесено и75% дълго цена на км пълно/празно=11ст.
И двата буса са със шпренгавни ресори+добавени листове за да носят и бутилките, а каква гледка са .... първо виждаш бутилките. Те са около 96+ см и тежат ,абе половинки кислородни бутилки, ама точно. Навремето ги платих на един волейболист по 4300 без ДДС, но после нито за миг не съм съжалявал. Сега нещата са различни и не си заслужава. От опит........
Затова и не мога да си представя, а ми се иска, как ще изглежда проекта на колегата Баломед, щото и аз бях на същото дередже. С утежняването на купето+работата за монтажа+разликата в цените+лихвата на парите+++ не се връзва сметката.
А и колегите са прави по отношение на метанстанциите, поне 10% ще караш на бензин поради липса на близка такава и "уйде коньо у реката"
Моят съвет е НЕДЕЙ и да мислиш в тази посока.
Коментар