Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

    Та така.Тъй като от известно време си търся ново превозно средство,а все още не мога да се реша какво да бъде то пускам и настоящата тема.
    Бих желал да ми дадете вашият съвет дали си заслужава покупката на черока с френският мотор 2.1.
    Както се вижда от заглавието решил съм да го ползвам 90% за градско каране в София и останалите проценти по гори,паланки и т.н. офроуд терени.Ще ми се да забягвам и по сериозно в гората дай боже та и най-вероятно ще се ориентирам към лифт и боди лифт в бъдеще ако закупя черокито.Не говорим за готови китове на цената на няколко четири литрови,а за бюджетни решения разбира се.Цената както се вижда от избора на мотор е определящ фактор.
    Интересува ме кой са му слабите страни на този двигател и черокито като цяло.Доста време чета във форума,но ми се иска,ако и вие решите да споделите инфо за модификацията.Знам че мотора е малък за купето и за динамика тук не се говори.Важното за мен е дали ще може да носи приличен размер гуми за в гората справяйки се със собственото си тегло,неравният терен и едно тричленно семейство с прилежащият му антураж.Другото което ме интересува как стой въпроса с частите.Трудно ли се намират тъй като вече машинката си е на години.Цените за нови и втора употреба как са.Ей такива нормални неща.
    Абе кой с каквото може да помогне при избора ми бих се радвал да прочета мнението му.
    Благодаря ви предварително.
    Няма страшно в умирачката...
    Страшното е да си жив!...

  • #2
    От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

    На скоро се разделих с такъв автомобил.
    За градско на мен лично не ми допада, прекалено муден е, иначе на бавните в гората става. Обаче със стокови гуми, е ако бутнеш помпата и турбото ще върти и по големи, но пък тогава разхода става друг.
    Лифт като цяло е скъп. Боди лифт няма - рамата е интегрирана.
    Трима души с багаж ще му дойдат в повече
    двигателя е с виско перка и климатик, и като тръгне всичко и не остава мощност да върти гумите.
    Части има. Редовен проблем е теч на масло от секторната кутия
    също така изпускат маркучите към масления филтър (масления филтър не е на двигателя а е изнесен от страни на коша.)
    Понякога вакумната муфа управляваща предния мост здава багажа.
    Не гние много което е сериозно предимство.
    Съединител комплект е доста скъп. (някъде към 500лв ми искаха) това заради лагера - той бил много особен
    Отпред е тясно, а да не говорим колко са близо педалите на газ и спирачка.... ужас - но се свиква.
    Парт тайм 4х4 демек по асфалт не можеш да караш на 4х4 (абе можеш, ама ще потрошиш раздатката)
    Горивния филтър е към 50-60 лв (не знам защо е толкова скъп)
    Но пък нов фар струва 30лв обаче стоп дори втора употреба върви към 100-150лв
    Обслужващите ремъци са 15-20 лв двата което е добре.
    Имат кофти навик да протича някакъв семерин на полуоска или нещо такова и е много несгодно за смяна.
    Хидравликата е уникално лека.
    В общи линии това се сещам.
    I'm not Lost, I'm Discovering !

    088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

    Коментар


    • #3
      От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

      Вчера попаднах на обява от една от известните софийски автокъщи за XJ 4.0, 91-ви набор. На снимки поне колата е в невероятно състояние и май си струва исканите за нея пет бона, само гумите не са стока. 2.1 имах навремето. Ако си купя някой ден друг Jeep, няма да е дизелов.

      Конкретно: 2.1 е комплектован само с парт-тайм раздатка, което не е най-доброто решение за детевоз. На моя съм сменил две глави и съм късал разпределителен вал. Това без никакъв зор. Новият му собственик (на когото го подарих) смени и блока. Като изключим това, единствените други проблеми, който съм имал са стартер, шарнири и задни амортисьори. Като купе и комфорт на мен поне ми пасваше идеално, само резервната гума ми пречеше в багажника. Товароносимостта му е повече от прилична, благодарение на ресорите отзад.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #4
        От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

        Карам такъв в момента.Общо взето съм доволен.Задължително сменяш маслена помпа и привода към нея (особенно привода) за да избегнеш основен ремонт на двигателя.

        Коментар


        • #5
          От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

          Първоначално публикуван от slatanic Преглед на мнение
          90% за градско каране в София и останалите проценти по гори,паланки и т.н. офроуд терени.
          За градски детевоз, колата е Хонда СРВ.
          Не се сещам за много предимства на Черока в градски условия освен възможността да катериш бордюри (което ще можеш и с хондата) и евентуално да излизаш от дълбок сняг с включено предно и бавни.
          На фона на тези две предимста - недостатъците на джипка с цели мостове в града са много повече.

          - асфалтовите дупки друсат яко - не си мисли че джипката като е с яко окачване - това няма да и проблем. Ако не са ти читави амортисьорите (а те най-вероятно няма да са) ще късаш тампони и биелетки повече отколкото лек автомобил
          - целите мостове на асфалт са кофти
          - на задно, ако окачването е омекнало - колата ще поднася редовно
          - паркира се трудно
          - видимостта не е най-добрата за градско каране
          - като цяло е шумничка
          - разход в града по-малко от 14-15 литра не очаквай (срещу 8-9 на хондата)
          - багажника на черокито не е от най-големите, особено ако и гумата е в него

          Иначе за втора кола е супер.
          Или пък ако се навиеш да похарчиш още два пъти колкото покупната и цена за подмладяването и, за да я ползваш като първа кола...
          т.е. изцяло ново окачване и потягане двигател/диференциали
          (а ти казваш че бюджета е проблем).

          ПП. Хондата обаче не става за друго освен за пътища, по които може да мине москвич. Което обаче на практика покрива 90% от пътищата в България ъкдето би искал да минеш с децата в колата, и най-вече където женати би искала да минеш с нея в колата.
          Виж - ако концепцията е целенасочено чупене на джипка - тогава вече всички помисли за Чероки различно от 4 литра и нагоре, мисля че са излишни.
          Последно редактирано от vlageo; 08-02-13, 13:46.

          Коментар


          • #6
            За семейни хора е идеална машина. Чест проблем е загряването и затова са недолюбвани, но не е болка за умиране. С промивка на цялата система, евентулано с пароструйка измиване на радятора + термостат на 80г. няма да имаш никакви грижи. Баща ми кара такова и му навъртя 350х. км. и още си го кара. Аз имам такова и също съм много доволен. 4.0 се оказа прекалено голяма лъжица за моята уста, дори и на газ нещата са си бая стресиращи. Разстояни от 300км + 50-тина градско за 95лв на газ . Или газаджията ми е паянтов или всичките си харчат така. Раздатка по-различна от 231 (като на 2.1тди) не ти трябва. Другото си е глезотийка.

            Поздрави !

            Първоначално публикуван от vlageo Преглед на мнение
            За градски детевоз, колата е Хонда СРВ.
            Не се сещам за много предимства на Черока в градски условия освен възможността да катериш бордюри (което ще можеш и с хондата) и евентуално да излизаш от дълбок сняг с включено предно и бавни.
            На фона на тези две предимста - недостатъците на джипка с цели мостове в града са много повече.

            - асфалтовите дупки друсат яко - не си мисли че джипката като е с яко окачване - това няма да и проблем. Ако не са ти читави амортисьорите (а те най-вероятно няма да са) ще късаш тампони и биелетки повече отколкото лек автомобил
            - целите мостове на асфалт са кофти
            - на задно, ако окачването е омекнало - колата ще поднася редовно
            - паркира се трудно
            - видимостта не е най-добрата за градско каране
            - като цяло е шумничка
            - разход в града по-малко от 14-15 литра не очаквай

            Иначе за втора кола е супер.
            Или пък ако се навиеш да похарчиш още два пъти колкото покупната и цена за подмладяването и, за да я ползваш като първа кола...
            т.е. изцяло ново окачване и потягане двигател/диференциали
            (а ти казваш че бюджета е проблем).
            Твоето май беше 2.5VM нали ?!
            - 14/15 чероки 2.1 може да достигне само ако се кара на бавни в неутъпкан сняг.
            Целите мостове са мноого по-добри от независимото. Справка - на тераното предницата е с А-рамена, като лека кола и само недостатъци виждам. Да не говорим за сложното устройство.
            - Точно па за паркирането сме в голяма контра. НЯМА толко лесен автомобил за паркиране. Като имаш предвид огромния заден джам през който отвесната задница може да се паркира на милиметри от друга броня. Ръбатите форми които са супер удобни за "софийско" паркиране. Вече беше споменат уникално леката хидравлика на волана. Броните които са едва ли здрави като силови.
            - Бавните скорости са наистина бавни - можеш да слезнеш и да се качиш по няколко пъти
            - Климатика е като фризер "Мраз" духа докато не ти замръзне черепната кутия.
            - единственият недостатък е че няма от къде да си купим по едно ново



            Поздрави !
            ама това си е мое мнение като човек имал няколко такива автомобила повече от 15 години.
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 08-02-13, 13:58.

            Коментар


            • #7
              От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
              Твоето май беше 2.5VM нали ?!
              Да - ма не виждам как по-малък двигател на софийско каране ще даде по-малък разход с машина със същото тегло.
              Единствения вариант е да се влачиш между светотапите, да правиш колона, и да ти свиркат отзад докато те засичат отпред.
              Аз на извънградско падам до 8,5 -9, тоя 2,1 ТД до колко пада?

              За останалите неща:

              - да позчертая , че аз тази кола много си я харесвам, жената и децата също, но честно казано - не е евтина за поддръжка и възстановяване (това важи изобщо за джипка - не само за тази)

              - обаче си е трудна за паркиране просто щото е голяма (казвам го като човек карал и Чероки и СРВ)
              стъклата и формите са вертикални - да - ама оверхенга е достатъчно голям за да излезе на тротоара и да отнесеш стоповете в някоя самоволно монтирана ограда или колче (личен опит) а големите гуми не ти позволяват да паркираш близо до бордюра без да излезе оверханга над него.

              - видимостта отвътре също не е най-добрата - има много слепи петна - и в голедалата и колоните, и пътническата седалка

              Просто се опитвам да съм обективен.
              Най-добре е да го има предвид и това мнение.
              Ако имаше личен опит с джипка , нямаше да пуска темата човека.
              Последно редактирано от vlageo; 08-02-13, 14:23.

              Коментар


              • #8
                От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                сАГЛАСЕН, аз съм "леко" пристрастен. А иначе за около 2 дин имах и едно 2.5 VM, доста добре вървеше, направо си му се кефех, ама един приятел на 3тия ден в една жега го укоти и отиде на части, та от тогава не съм имал допир с 2.5тди. А иначе "овърханга" или надстърчането на купето над гумите е факт. Ама с "правилните" джанти или евентуално фланци нещата си идват на място.
                - А иначе в черокитата има нещо което "обладава" собствениците си. Или им остава в сърцето като първата любов или го намразват завинаги, но остава. Има нещо омайващо в ръбатите форми и прозорци ти НТЛБ

                Поздрави !

                Коментар


                • #9
                  От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                  В интерес на истината, разходът на 2.1 си е съвсем приличен. Аз съм го засичал около 8-8.5 на дълъг път (ама с него пътя е наистина дъъълъг, ако не искаш да приключи с ремонт ). В София, доколкото си спомням се въртеше около 11. Виж, за паркирането категорично не съм съгласен - не съм имал друга кола, лека или джипка, която да влиза и да излиза в двора на офиса с по една маневра.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                    Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                    В интерес на истината, разходът на 2.1 си е съвсем приличен. Аз съм го засичал около 8-8.5 на дълъг път (ама с него пътя е наистина дъъълъг, ако не искаш да приключи с ремонт ). В София, доколкото си спомням се въртеше около 11. Виж, за паркирането категорично не съм съгласен - не съм имал друга кола, лека или джипка, която да влиза и да излиза в двора на офиса с по една маневра.
                    За паркирането сме на едно мнение. Таквоз маневрено животно нема. Ама с разхода нещо не може да се разбрем. Моето градско харчи 9/10 лятото без климатик. А за дълъг път незнам какво се оплаквате, в крайна сметка нали сте стигнали там за дето сте тръгнали майтапа на страна. Ако се направи качествена промивка на системата + смяна на термостата и добро виско колкото и да го зориш няма да го прегрееш. С едната джипка( на баща ми) имаше такъв проблем. температурата стигаше 100 градуса и ако не спреш ... Свалих радиатора на двигателя и този на климатика и ги измих на пароструйка като хората. Излезна половин кофа боклук. Отвътре пак с пароструйката и да не казвам колко тиняк и гадории излезнаха. След това нов термостат на 80 градуса, промиване на двигателя със подходящ продукт, слагане на червен антифриз G12+ лонг лайф и ела да видиш какво става. Колкото и да го юриш стрелката не преминава 90 градуса, а пускайки климатика само му се променяше разхода иначе пак нямаше проблеми. Та ако не е пълен пътник и се извърши горната процедура и няма грижи. Виското по спомен беше нещо м/у 80-100лв така че не еболка за умиране, ако се смени и то нещата стават бетон. Та и моето мина през горната процедура без да има нужда, ей така за спорта.

                    Поздрави !
                    п.п. на това едното му подадохме малко повече горивце от помпата и стана доста добре, а разхода почти не се промени, щото там дето вървеше на 4-та сега си переше на 5-та с по-малко обороти.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                      Вчера попаднах на обява от една от известните софийски автокъщи за XJ 4.0, 91-ви набор. На снимки поне колата е в невероятно състояние и май си струва исканите за нея пет бона, ........
                      От този бягай с 200 и на включено 4х4 да се не подхлъзнеш. Ако е същия за който мисля огледай ВИН-овете ....на една кола са няколко, а не са за 4.0 мотор.....

                      Първоначално публикуван от slatanic Преглед на мнение
                      Бих желал да ми дадете вашият съвет дали си заслужава покупката на черока с френският мотор 2.1.
                      Става, но зависи от цената.....звънни ми
                      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                      Коментар


                      • #12
                        От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                        Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                        От този бягай с 200 и на включено 4х4 да се не подхлъзнеш. Ако е същия за който мисля огледай ВИН-овете ....на една кола са няколко, а не са за 4.0 мотор....
                        А, ма аз не съм се засилил да го купувам Само ми направи впечатление, че изглежда много добре. Сега, като каза това, ми стана любопитно дали става дума за същия - този е тъмно сив, автомат, с раздатка 242 и ел. седалки. Единственото странно в него са рекламните надписи Jeep by Renault отпред и отзад. Иначе изглежда съвсем "стоков".

                        п.п. Мойто 4х4 си е постоянно включено , нали сега съм с Диско . Ама 200 не мога да вдигна...
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                          Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                          А, ма аз не съм се засилил да го купувам Само ми направи впечатление, че изглежда много добре. Сега, като каза това, ми стана любопитно дали става дума за същия - този е тъмно сив, автомат, с раздатка 242 и ел. седалки. Единственото странно в него са рекламните надписи Jeep by Renault отпред и отзад. Иначе изглежда съвсем "стоков".

                          п.п. Мойто 4х4 си е постоянно включено , нали сега съм с Диско
                          и е на 79000 км. нали ?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                            Да, така пише, ма това е последното, на което обръщам внимание. Диското ми е в момента на 278***, като го взех беше на 239*** и вътре е по-запазено от всички дето се продават на по 120-130***.
                            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Избор на градски детевоз Чероки 2.1 ТД?!

                              Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                              Да, така пише, ма това е последното, на което обръщам внимание. Диското ми е в момента на 278***, като го взех беше на 239*** и вътре е по-запазено от всички дето се продават на по 120-130***.

                              На Боми джипката я провериха отвсякъде. Там няма съвпадение на нищо. Става за гората, ако не те спира горският.
                              Нито един номер по нея, не съвпада с това, което е написано в обявата. Инак изглежда слънчево и му бяхме налетяли, ама падна голямо бягане обратно

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X