Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Голяма разлика среден/реален разход

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Голяма разлика среден/реален разход

    От известно време ми прави впечатление че средния разход според EVIC-а се различава от реалния и днес си направих експеримент: Напълних резервоара до горе, нулирах всички броячи и се разходих през Петрохан. На прибиране пак напълних резервоара на същата бензиностанция и на същата колонка.
    Резултатите: Изминати 370км, според EVIC-а среден разход 7.8/100, допълване на резервоара: 37 литра. Грешката е повече от 2/100, което ми се струва множко.

    Гранда е със стандартните гуми за него 235/65/17, няма никаква следа да тече нафта от маркучите покрай филтъра. Двигателя работи добре, няма забележим пушек от ауспуха, няма грешки при четене с ключа.

    Имам още две HDI-та с Bosch EDC16, при тях разликата между отчетения среден разход и пълно-пълно не превишава 0.2л/100.

    ЕCU-то би трябвало да знае доста точно колко нафта минава през инжекторите, разчитайки на правилното показание на датчика за налягане в рейла. Освен този датчик да подава много грешна информация за реалното налягане какво друго да проверя?
    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
    Suzuki Grand Vitara 1.6
    LZ1ZPM

  • #2
    От: Голяма разлика среден/реален разход

    Гумите са си стандартните,но километража и километропоказателя за тези гуми ли са настроени/програмирани,а и на този автомобил това въобще има ли го като възможност?
    А тези простотии се правят от името на всички ни.
    Даника
    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

    Коментар


    • #3
      Re: Голяма разлика среден/реален разход

      Доколкото успявам да прочета 235/65/17 е фабричния размер, не съм открил начин за настройка към друг размер гуми. А и в случая това мисля че няма значение. Аз гледам колко е изминал според EVIC-а, дали реално изминатите километри са 340 или 400 е все тая, средния разход трябваше доста по-точно да отговаря на реалния.

      За момента единственото което знам че води до такава аномалия е 'PowerBox', кутийка монтирана на кабела на датчика за налягане в рейла, променяща показанията му към по-ниски за да впръсква ECU-то повече нафта. Огледах вчера внимателно двигателя и е виждам нищо допълнително монтирано.

      Ако бяха изтекли близо 8 литра нафта за тия километри двигателя и всичко отдолу трябваше да е здраво заляно с нафта. Да 'текат' дюзите ми се струва невероятно, трябваше да пуши много, да пали трудно и да 'чука' двигателя. Замърсен дебитомер, повреден MAP сензор, лошо работещ клапан за регулиране налягането в рейла или термо датчик не водят до подобно разминаване в разхода, по-скоро трябваше да не иска да се форсира и да светка жълтата лампа.

      Експерименти с нов датчик за налягането в рейла е скъпо удоволствие, затова се опитвам да осмисля какво друго би могло да води до подобно грешно отчитане на разхода.
      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
      Suzuki Grand Vitara 1.6
      LZ1ZPM

      Коментар


      • #4
        От: Голяма разлика среден/реален разход

        За кои модел става дума?
        Тука в Америка си е нормална практика да вграждат такива ексти за да лъжат клиента че колата му гори малко . Краислер ги познавам доста добре ама идругите двама ковачи на американски коли правят такива неща – народа тука е доста тъпичък и вярва , не прави експерименти с резервоара до горе -кара Х мили и после пак зарежда и т.н .
        Тука в Америката няма нито една кола коята като я продават да казват на клиента колко гори - казва се следното (Ако не вдяваш англе някои ще ти го преведе ) :
        ESTIMATED fuel consumption on highway…..
        Или казват
        Consumption - up to XX мили за един галон – като ХХ е някакво измислено число –например колата я пускат по някакв наклон и гледат че е изгорила 1 галон за 50 мили –ама мотора е 5 литра бензинов ....
        На всеки които има в главата нещо ще му светне че това е ала –бала и че кат иде на бензинджиницата ще плаща много вече ама такова е положението в Америка та и във тая връзка няма да се учудя ако всичко ти е наред но просто компотчето е нагласено да лъже.

        Коментар


        • #5
          От: Голяма разлика среден/реален разход

          Явно още има хора, дето вярват във феи. Това дето го пише по книжките е според стандартизирани методи за даване на газ и спирачки. Не като тука!!
          ЗАгледайте се в подписа ми.

          Коментар


          • #6
            От: Голяма разлика среден/реален разход

            Колега Zahri, аз неразбрах какъв Гранд имаш? Като гледам в www spritmonitor de средния разход за всички дизели е 11.3л..

            Коментар


            • #7
              От: Голяма разлика среден/реален разход

              Идеята, че компютърът на двигателя всичко знае и то добре, е малко подвеждаща. Той знае каквото му трябва и не повече. Производителността на дюзите и скоростта им на сработване се променят с течение на времето, регулаторите и датчиците за налягане стареят и тн. Всичко това е по малко, но заедно води до такива отмествания в сметката, че при бензинови двигатели се случва да се излезе от обхвата на регулиране по кислороден датчик (т.е. реално се впръсква с 15-20% повече или по-малко гориво, отколкото гласят на инженера сметките).

              Цяла отделна тема е поведението на горивото при различна околна температура и различно качество на горивото, какъвто най-вероятно е твоят случай. Просто сега е много топло и нафтата е по-течлива, поради което с по-кратки инжекторни времена влиза повече нафта от предвиденото.

              По-претенциозните автомобили се опитват да калибрират показанието с датчика за ниво в резервоара, но той също не е светая светих на измерването и най-често са верни само две от състоянията му - пълно до капачката и празно до ходене за туба. И в двете състояния автомобилът рядко се намира, така че и калибрацията е малко загубена кауза.

              В заключение - не му се впрягай, нормално е. С течение на времето, и другите ти коли сигурно ще започнат да показват странни неща.

              Моята лека кола няма индикатор за разхода, но използва същата методика за бензиномера, затова прави всякакви шашми. Примерно стигне до резерва, аз продължа упорито да пътувам, то се върне на показание 3/10, после ги отметне едно по едно пак до резерва, после пак да се върне на 2/10 или 1/10, пак до резерва и така докато ми писне и заредя. Тогава показва 10/10.

              Коментар


              • #8
                Re: От: Голяма разлика среден/реален разход

                Първоначално публикуван от radones Преглед на мнение
                Колега Zahri, аз неразбрах какъв Гранд имаш? Като гледам в www spritmonitor de средния разход за всички дизели е 11.3л..
                Извинявам се за което, Гранд 2.7 CRD. Разхода който даде гранда на 'тестовата' разходка според мен е съвсем нормален, все пак 2 пъти изкачвах Петрохан, при това с доста настъпване. EVIC-а показва по-малко, въпроса е защо:

                - има някаква повреда в датчиците и ECU-то наистина подава такъв разход.
                - прекъсва комуникацията между компютрите и EVIC-а 'пропуска' някави импулси от ECU-то
                - EVIC-а да е сменян с друг от бензинов Гранд и нещо да не е настроено
                - сондата в резервоара не работи съвсем коректно, трябва да похарча близо 20 литра за почне стрелката да пада от максимума. EVIC-а дали взима в предвид показанията на сондата за да 'коригира' средния разход
                - умишлено е направено да се занижава средния разход както казаха колегите по-горе ( не ми се вярва ).

                PS: Гранд 2.7 CRD има ли ламбда сонда?
                Последно редактирано от Zarhi; 22-08-12, 18:59.
                Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                Suzuki Grand Vitara 1.6
                LZ1ZPM

                Коментар


                • #9
                  От: Re: От: Голяма разлика среден/реален разход

                  Първоначално публикуван от Zarhi Преглед на мнение
                  PS: Гранд 2.7 CRD има ли ламбда сонда?
                  И да има, при дизелите тя няма голяма роля.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Голяма разлика среден/реален разход

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Цяла отделна тема е поведението на горивото при различна околна температура и различно качество на горивото, какъвто най-вероятно е твоят случай. Просто сега е много топло и нафтата е по-течлива, поради което с по-кратки инжекторни времена влиза повече нафта от предвиденото.

                    Aла-бала - нали има температурен сензор на горивото.
                    Качеството на горивото няма касация с впръсканото количество нафта, защото няма обратна връзка - демек ламбда сонда. И не е вярно, че когато я има от нея няма голяма полза при дизелите. Там тя е широколентова и в комбинация с температурните датчици на изгорелите газове, налягане на изгорелите газове, управление на количеството впръскана нафта чрез ниското налягане и пиезо дюзи сметката става зверски точна!

                    Това за бензиновите мотори също не е вярно. Корегирането е възможно в доста по големи граници от 20%. И ако не може да се вкара в граници - има дефектен детайл, повреден, изгорял, счупен, а не просто износен с времето.

                    Това наистина няма много общо с темата, просто корегирам колегата.
                    Най ме е страх от хора без мечти...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Re: От: Голяма разлика среден/реален разход

                      Първоначално публикуван от Zarhi Преглед на мнение
                      Извинявам се за което, Гранд 2.7 CRD. Разхода който даде гранда на 'тестовата' разходка според мен е съвсем нормален, все пак 2 пъти изкачвах Петрохан, при това с доста настъпване. EVIC-а показва по-малко, въпроса е защо:

                      - има някаква повреда в датчиците и ECU-то наистина подава такъв разход.
                      - прекъсва комуникацията между компютрите и EVIC-а 'пропуска' някави импулси от ECU-то
                      - EVIC-а да е сменян с друг от бензинов Гранд и нещо да не е настроено
                      - сондата в резервоара не работи съвсем коректно, трябва да похарча близо 20 литра за почне стрелката да пада от максимума. EVIC-а дали взима в предвид показанията на сондата за да 'коригира' средния разход
                      - умишлено е направено да се занижава средния разход както казаха колегите по-горе ( не ми се вярва ).

                      PS: Гранд 2.7 CRD има ли ламбда сонда?
                      На съвремена кола кои ще тръгне да слага разходомер в класическия му вид.....един вид нещо като водомер за гориво обаче..всичките тия с елекртониките им трябва скорост и колко е натиснат педал на газта и смятат разхода – останалото е мапнато в управлението на мотора.
                      ОМ647 мотора е супер и когато е на мерц на Е или Ц класа компотчето си показва свясно.Обаче ти не вяраш че братята американци лъжат..... ами лъжат не те базикам.
                      А относно стрелката на горивото – там в зависимост от фирмата е и алгоритъма , на много фирми правят следното – когато в резервоара има повече от 25-30% сиситемата показва неточно – идеята е –гориво има колата няма да закаъса,като стане малко почват да показват точно за да може да сиу направиш сметката .

                      Коментар


                      • #12
                        От: Re: От: Голяма разлика среден/реален разход

                        Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                        ...ОМ647 мотора е супер и когато е на мерц...
                        OM647 няма нищо общо ( поне в горивната система) с Гранд Чероки.
                        Мотора на Гранда е ОМ 665 921 и е на базата на на по-стария мерцедесов мотор ОМ 612.

                        В тази тема само корегирам колеги, за което се извинявам!
                        Най ме е страх от хора без мечти...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Re: От: Голяма разлика среден/реален разход

                          Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                          На съвремена кола кои ще тръгне да слага разходомер в класическия му вид.....един вид нещо като водомер за гориво обаче..
                          Това го няма откакто има тръба за обратното гориво, връщаща повечето гориво в резервоара.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Re: От: Голяма разлика среден/реален разход

                            Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                            OM647 няма нищо общо ( поне в горивната система) с Гранд Чероки.
                            Мотора на Гранда е ОМ 665 921 и е на базата на на по-стария мерцедесов мотор ОМ 612.

                            В тази тема само корегирам колеги, за което се извинявам!
                            Нямам претенци че знам модели и модификации и т.н на Краислер а и не искам и да ги знам но
                            от написаното тука аз разбрах че колагата има Гаранд Чероки машина която е 2,7 а единствения такъв с 2,7 мотор е WJ (1999–2004) с
                            2002–2004 2.7 L Diesel OM647 Diesel I5 161 hp (120 kW) 295 lb·ft (400 N·m) available in Europe, South Africa, Australia, and Mercosur/ Mercosul
                            Източник
                            http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee

                            Коментар


                            • #15
                              От: Голяма разлика среден/реален разход

                              Не вярвай на всичко прочетено в нета.
                              Двата мотора имат разлики предимно в горивната система. 647 е по новия вариант, следващо поколение коман рейл и никога не е бил монтиран в Гранд Чероки.
                              Мотора на Гранда е на базата на ОМ612 и най лесно ще ги различиш по ГНП-то. На 647 е доста по голяма.
                              Най ме е страх от хора без мечти...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X