Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

    Нека да още в началото да уточня, че става дума за тунинг на двигателя, чрез подмяна на периферния хардуер (смукателна система, изпускателна система, ECU и др.) без подмяна на основни компоненти от него! Става дума за повишаване на мощността в рамките на 10-15% и основно подобряване работата на двигателя!

    От изчетеното по чуждестранните форуми в последните дни стигнах до извода, че този двигател (фабрично доста спънат и съответно с достатъчно скрит потенциал) има един основен проблем, когато говорим за експлоатацията му в България (Европа) заради факта, че той е мислен и разработен да работи с масовите ниско октанови бензини в САЩ (80-85). Фабричните му настройки са за тези горива и съответно КПД-то му спада допълнително (ако имаме наличието на газова инсталация пък съвсем), като се наблюдава и ускорено износване (разказвани са ми случай за убийството на този двигател само като следствие от употребата на високо октанов бензин)... Та реших да се поразровя из интернет и да видя дали има решение на този проблем. Изпитвам известни неудобства от факта, че се борави с много специфични термини, а преводача на Гугъл в случая ръси пълни глупости и ще се радвам, ако някой колега с необходимите езикови (надявам се и технически) познания, помогне да се развие тази тема. От прочетеното и разбраното до тук научих следното:

    1. Необходима е подмяна на оригиналното ECU с такова, чийто карти са за работа с по-високо октанови бензини! В САЩ най-доволни (от намереното до тук) са от това на MOPAR, което е разработено за работа с бензини 91-92! Разбира се предлагат се и на други марки, но и те са в този диапазон (91-92)... Интересува ме дали има и такива, които са разработени да работят и с по-високо октанови горива - подходящи за работа и с газови инсталации..?!! Попаднах и на оферти за чипове, но отзивите за тях са основно негативни относно постигнатия ефект и затова не смятам да им обръщам внимание... Защо е необходимо да се смени ECU-то..?!!
    - На първо място се елиминира фабрично заложеното ограничение на 120 мили (182 км/ч) - с който двигателя ги поддържа, с 3000 об/мин като му остава запас от още 2500 об/мин (влиза в "критични" на 5500 об/мин). Тунинговите ECU-та позволяват на двигателя да развие по-високи обороти, като отново го ограничават, за да го запазят в безопасната зона. Просто използват резерва от 2500 об/мин.
    - Променят режима на работа на двигателя - променяйки момента на подаване на искра, количеството и налягането на подаваното гориво, работата на смукателните и изпускателни клапани, както и променят съотношението при обогатяването на горивната смес. Новите настройки са необходими за да се съобрази работата на двигателя с по-силното гориво и да оптимизира процеса на горене! Като основен проблем на този мотор при използване на по-силни бензини се посочва прегарянето на клапани! Туниговите ECU-та елиминират донякъде и този проблем посредством промяната на горивната смес...

    2. Необходима е подмяна на смукателната система - с новите настройки двигателят има нужда от повече въздух, който оригиналната конфигурация не може да му осигури. Има огромен избор от предлагани филтри с необходимия хардуер за монтаж, които елиминират филтърната кутия и значително съкращават и улесняват пътя на въздуха до цилиндрите, като ефекта от това е, че освен количеството му е значително по-голямо, температурата му е и по-ниска (времето през което въздуха може да поеме от температурата на двигателя е съкратено чувствително), което пък осигурява повече кислород за единица обем. Предлагат се и китове с алуминиеви въздуховоди (между филтъра и смукателните колектори) с хромирана вътрешна повърхност, която спомага за намаляването на съпротивлението, на въздуха в системата и неговото допълнително охлаждане, заради по-добрия топлообмен на използваните материали.

    3. Необходима е подмяна (пълна или частична) на изпускателната система. По-добър ефект се постига с подмяна на изпускателните колектори - с такива, с по-голямо сечение и дебит. Има и по-нискобюджетни варианти с подмяна само на гърнетата и ауспуха. Целта е да се даде възможност на отработените газове да напуснат системата по-бързо и безпроблемно с оглед на повишените обороти и променена горивна смес, които са чувствително повече за единица време.

    4. Необходима е подмяна на електрическата система на двигателя (ей тука доста неща не можах да разбера, заради спецификата). Това което успях да хвана е, че се подменят свещите и кабелите, заради по-силния ток (и тук нещо се монтираше - подобрява напрежението и силата на тока, или нещо от сорта..). Целта е по-добра искра в точното време - съобразена с повишения оборотен режим на двигателя...

    5. Възможно е да има и друго, но да не съм го разбрал или да съм го пропуснал....

    Искам да подчертая, че технически съм доста бос и предварително се извинявам за неволно допуснати грешки или откровени глупости! Ще се радвам по-запознати от мен да запълнят белите петна и да заместят популярните думички които съм използвал с точните термини и имена на английски, за да може да се улесни търсенето на информация и части, както и да се вникне по-добре в материята! Хубавото на цялата работа е, че е сравнително бюджетна (всичко може да се върже под 1000$), като крайния резултат е още 30-40 коня под капака, чувствително подобрена динамика и въртящ момент, намален разход (с 3-4 литра според колегите от американските форуми) и всичко това без да се съкращава ресурса на мотора...

    Поздрави

  • #2
    От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

    Ето как 5.2 се тунингова:

    http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/mopp_0409_318_engine_build/viewall.html



    А тука е написан и по евтин вариант, при който всичко излизало под 1700$, което си е нищо на фона на тези 400 коня.

    http://www.moparmusclemagazine.com/t...1/viewall.html

    Аз мисля нататъка да мина на някакъв такъв вариант - смяна на бутала или пък twin turbo за 5.2 ката.

    Иначе глави стават от 5.9 ка, взимат се бутала за по висока степен на сгъстяване, слагат се по големи клапани, други валове, входящия колектор се сменя и изпускателната система минава на 3". Трябват само пари и желание
    Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
    http://www.facebook.com/JeepBG
    LZ1GGC

    Коментар


    • #3
      От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

      Не съм запознат с компютъра на този мотор,но на 90% от колите картите могат да се пипат,което ме води на мисълта,че подмяната на екуто може да е излишно.Според мен 1000$ до никъде няма да ти стигнат.30-40 коня никак не са малко,правил съм подобни манипулации на по-малки мотори (бмв 318ис,328и,астра ц20хе) и ефекта е приятен,но със сигурност не съм постигал 20% мощност отгоре.Според мен потърси из ибей някоя маркова генерация втора ръка,няма да излезе много по-скъпо.Еър интейка можеш и сам да го направиш,купуваш един филтър за 100тина лв,няколко колена и го отцепваш от горещия мотор с някаква преграда.Готовите китове са доста скъпи.Успех!

      Коментар


      • #4
        От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

        Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
        Ето как 5.2 се тунингова:

        http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/mopp_0409_318_engine_build/viewall.html



        А тука е написан и по евтин вариант, при който всичко излизало под 1700$, което си е нищо на фона на тези 400 коня.

        http://www.moparmusclemagazine.com/t...1/viewall.html

        Аз мисля нататъка да мина на някакъв такъв вариант - смяна на бутала или пък twin turbo за 5.2 ката.

        Иначе глави стават от 5.9 ка, взимат се бутала за по висока степен на сгъстяване, слагат се по големи клапани, други валове, входящия колектор се сменя и изпускателната система минава на 3". Трябват само пари и желание
        Супер линкове си дал! Ако има и кой да ги преведе читаво ще е супер! Проблема е, че при този тунинг, всичко от двигателя до гумите подлежи на смяна или много сериозен тунинг и крайната цена която трябва да плати всеки мераклия, ако иска да си кара джипа повече от 10 минути след всеки ремонт е доста по-голяма! Именно поради тази причина исках да разгледаме варианта който съм избрал аз - защото останалите агрегати биха понесли тунинга без никакъв проблем (евентуално да се подсили скоростната кутия - в каталога на MOPAR имат кит за тази цел)... Лично аз смятам, че съм доста далеч от момента в който ще мога да карам нещо с 400 коня под капака в гората (и като умения и като средства за поддръжка)

        Коментар


        • #5
          От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

          85 октана в САЩ e 95 България.
          Чети пак.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            85 октана в САЩ e 95 България.
            Чети пак.
            Пак казвам, че съм "бос"..!!! Ако това което казваш е вярно (нямам причини да не ти вярвам) то ECU за работа с 91-92 октана ще заспи на двигател с газов инжекцион! Правилно ли разсъждавам..?!

            Коментар


            • #7
              От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

              Не
              LPG има октаново число 110-115 RON.
              Ама теб те интересува не само октановото число а и калоричността и инертността на горивото. Бегачка на газ се прави, но трудно и основно с течна фаза.
              Тоя двигател ако се продава в Калифорния трябва да може да работи с Е85, което е по-интересно за теб
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Не
                LPG има октаново число 110-115 RON.
                Ама теб те интересува не само октановото число а и калоричността и инертността на горивото. Бегачка на газ се прави, но трудно и основно с течна фаза.
                Тоя двигател ако се продава в Калифорния трябва да може да работи с Е85, което е по-интересно за теб
                Е няма ли да е по-добре от колкото с оригиналното ECU..?!

                Коментар


                • #9
                  От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                  Не щото гъзовия инжекцион си има свой компир
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                    Най-мразим да ти вадим думите с ченгел!!! Той и сега джипа си има ECU дето не е чувало, че един ден ще дава сигнал на комп на газов инжекцион! Какъв е проблема компа на газовата да се върже към новото ECU и да си взема сигнала от там..?!!! Сериозно питам..

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                      Ми щото газовото компир се връзва към един два датчика (основно щото е тъпа система) и няма никаква връзка с бензиновия.

                      Изобщо или ще тунинговаш мотора или ще слагаш газово. В твоя случай не са много съвместими двете.
                      Тоя мотор се тунингова основно и най-вече със свърхпълнене
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        Ми щото газовото компир се връзва към един два датчика (основно щото е тъпа система) и няма никаква връзка с бензиновия.

                        Изобщо или ще тунинговаш мотора или ще слагаш газово. В твоя случай не са много съвместими двете.
                        Тоя мотор се тунингова основно и най-вече със свърхпълнене
                        Думичките "свръх пълнене" придават нов смисъл на цялата работа... Искаш да ми кажеш, че газовата няма да има необходимия дебит, за да храни двигателя..?!! За да не става грешка - говоря за тунинг от порядъка на 30-40 коня, а не на 200 кончета... Проблем с изпарителя нямам - 240 киловата е.. Кое може да се окаже проблем...?!! Сечението на тръбичките на газовото и дебита на инжекторите ли..?!! Ако е така - не може ли да се сменят с такива с необходимия дебит..?!

                        П.П. Когато новото ECU промени режима на мотора, датчиците за които е вързан компа на газовото ще си подават новите стойности и той би трябвало да ги отрази в работата на газовия инжекцион (може би след съответните настройки)..?!! В подраздела за екзотики гледам, че има един колега който успешно подкара Таурег 300 и кусур коня на газ! Аз що да не мога да подкарам 250-260 коня..?!! В крайна сметка 5,9 литровия Магнум си се газифицира като стой-та гледай...
                        Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 05-05-12, 15:02.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                          Не е само до дебит.
                          Като духне сешоара има рязко качване на мощността - съответно трябва да има повече гориво иначе БУМ. Обаче газта е бая инертна (т.е. бавна). За капак газовите дюзи също са бавни и те така. Доста бели са.
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Не е само до дебит.
                            Като духне сешоара има рязко качване на мощността - съответно трябва да има повече гориво иначе БУМ. Обаче газта е бая инертна (т.е. бавна). За капак газовите дюзи също са бавни и те така. Доста бели са.
                            Ти къде прочете, че се слага турбина или винтов компресор (ако на това викаш сешоар)..?!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как се тунингова двигател 5,2 Magnum на ZJ..?!!

                              Марто, ти искаш да правиш тунинг на мотора или да ти излиза тънко да го караш?

                              Двете неща нямат НИЩО общо И понеже в заглавието пише тунинг
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X