Днес ми се случи следното - връщайки се от излет, карам кротко по магистралата с около 110 км/ч, леко нанадолнище и изведнъж - лънгър-лънгър-тропотене тип "тракане", а не "дрнчене" - някъде отдолу под колата. Инстинктивно сложих скоростите на N и дръпнах раздатката от 2HI на 4HI и върнах обратно на 2HI. Звукът изчезна и си се прибрах - още 80 км. без никакви особености и произшествия. После се замислих, че бая неразумно съм превключил при скорост около 100 км/ч, ама... защо го направих: предишния ден посетихме Староселските гробници и направих опит да стигна до "Рошавата могила" и "Гарвановия камък". По пътя "форсирах" рекичка, хванах някакъв камънак, където зловещо издрънчах няколко пъти отдолу "Либертито", върнах се, хванах друг път, в един момент се наложи да включа и предния мост и стигнах до... очевидно трасе за някакви офроуд-състезания или тренировки
- имаше си обозначения, оградки на трасето, участъци с яка кал и т.н. Отказах се да минавам по него
и се прибрах, като на връщане, още по "черното", след като вече бях включил само на задно чух... дрънчене като от верига - реших, че не е доизключило предното и направих същото движение 2HI-4HI-2HI, след което звукът моментално изчезна. Само че на магистралата звукът не беше дрънчащ като от верига, а тропотещ. Като се прибрах, на едно песъчливо място изпробвах раздатката - бързи, бавни - всичко си включва и работи без някакви особености. Раздатката е NV231. Ударите, за които писах, явно са били в носачите, защото няма никакви деформации под колата, а ми е направило впечатление, че носачите отпред често удрят разни камъчета и звънят бая зловещо (май са от чугун). Какво би могло да бъде това и има ли опасност нещо да ми "блокира" друг път при движение по магистрала ?
- имаше си обозначения, оградки на трасето, участъци с яка кал и т.н. Отказах се да минавам по него
и се прибрах, като на връщане, още по "черното", след като вече бях включил само на задно чух... дрънчене като от верига - реших, че не е доизключило предното и направих същото движение 2HI-4HI-2HI, след което звукът моментално изчезна. Само че на магистралата звукът не беше дрънчащ като от верига, а тропотещ. Като се прибрах, на едно песъчливо място изпробвах раздатката - бързи, бавни - всичко си включва и работи без някакви особености. Раздатката е NV231. Ударите, за които писах, явно са били в носачите, защото няма никакви деформации под колата, а ми е направило впечатление, че носачите отпред често удрят разни камъчета и звънят бая зловещо (май са от чугун). Какво би могло да бъде това и има ли опасност нещо да ми "блокира" друг път при движение по магистрала ?
като се замисля - така скоростта е оказала по-малко влияние все пак...
Аз редовно, когато ходя на вилата удрум теглича. И това, приятели, е много странно техническо решение при нашите жипки. Предназначението им е не само да се движат по пътя, но и извън него. А нямат никаква защита отдолу - нито на картера, нито...никъде. Аз, например, август, когато сменях масло и филтри, установих, че масления филтър е деформиран. Ударил съм нещо с него.
А на старата ми и вярна Алмера япончетата са сложили две пластмасови планки, които пазят картера, двигателя и скоростната кутия. Масленият филтър, както на Черо-то е отдолу, но, за да източа маслото и да го сменя, трябва да разкача едната от тези планки.
Коментар