Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още едно Чероки WJ на Българска почва

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

    Първоначално публикуван от wolfcub Преглед на мнение
    Благодаря за съвета Искам само да попитам относно количеството масло което трябва да поръчам за всичките компоненти?
    1. Двигател- предполагам 6-7 литра ?
    2. Скоростна кутия - около 10 литра ?
    3. Раздатка 1-2 литра ?
    4. Диференциали 1-2 лтира ?
    В двигателя 5.7л ако е със стандартен маслен филтър. Ако е с по-голям филтър малко повече но 6л всякак стигат. Вискозитета трябва да е 5W30 през зимата и 10W30 през лятото. Не слагай масло с различен вискозитет, без значение на колко хиляди е двигателя и как се експлоатира. Въпрос на личен избор е дали ще караш двигателя с Кастрол Ейдж 5W30 и ще го сменяш на 10 000км, или ще слагаш Мопар 5W30/10W30 и ще го сменяш на 5000км. За работата на Мобил 5W30 в конкретния двигател имам лошо мнение. Смени PCV клапана че не се знае в какво състояние е. Струва 25лв и се намира под отвора през който се налива маслото на двигателя.
    Ремъка се сменя препоръчително на 200 000км. Оптяжната ролка няма интервал за смяна.
    Трудното палене сутрин може да е от много неща. Изчисти дюзите на ултразвук. Смени свещите. Изчисти моторчето за празния ход. Горивния филтър не се сменя докато няма проблем. Може би му е дошло времето. Струва към 200лв. Има сервизен бюлетин за трудното палене при някой модели на 4.7 и препоръката е да се препрограмира управляващия блок. Това вече в Балканстар трябва да кажат.

    За автоматика Мопар ATF+4 е най-лесния и достъпен вариант. При частична смяна интервала е 50 000км, при пълна смяна - 100 000км. За предпочитане е тубите да са на галон че е по-евтино. Вземи три галона и след като го смените запали колата с откачен маркуч на радиатора на автоматика за няколко секунди докато протече червено/лилаво(това е цветът на МопарATF+4, другите нямат синкав отблясък). Огледайте скоростите за външен филтър(изглежда както масления на двигателя) забравих вече коя година го слагаха. Ако има също трябва да се смени.

    В раздатката само Мопар-TCL. Около 1.3л е количеството. Сменя се на 20 000км.

    За диференциалите 3л 75W140 няма да стигнат.

    Хидравличната течност на волана няма препоръчителен интервал за смяна. Много Гранд Черокита живеят с червен АТФ там но според производителя риска с такова масло да протекът семерингите на секторната кутия е много по-голям от колкото с белия Мопар PSF. Освен това с Мопар хидравликата работи осезаемо по-добре.

    Първоначално публикуван от vladi333 Преглед на мнение
    Претенциозни са, защото са с "блокажи" ето виж на линка как работи системата:
    http://www.jeep.com/en/4x4/how_syste...uadra_drive_2/
    Ето и едно клипче:
    Влади, линка показва как работи Куадра Драйв второ поколение, която се слага на Гранд Чероки трето поколение след 2005г. Знаеш, по съвсем различен начин се управляват блокажите, както и че разпределението на въртящия момент между предния и задния мост, при двете системи 4х4 е много различно.

    А клипчето пък много ясно показва че на практика, самоблокиращите касети в диференциалите и в раздатката на КД-1 не могат да блокират на 100% както е на теория. При КД-2 и КД-3 вече и на теория и на практика могат да блокират на 100%, с малката разлика че при КД-2 има половин оборот забавяне а при КД-3 такова няма.

    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
    Разбира се Мопар и в диференциалите.
    Последният Гранд Черок, който си купих беше с бучащ диференциал, защото немеца от който го взех, бе сипал " Най хубавото масло Мерцедес" в диференциалите. Това му струваше отстъпка от 1900 Евро от обявената цена.
    Смяната на предния диференциал ми направиха в севиза на Vladi333 след като докарах колата с бучащ диф от Германия до тук.
    Разбира се, чувал съм че и с Кастрол става, но..... всеки си преценява риска.
    Според мен риска с Мопар с добавка е по-голям защото информацията от производителя по отношение на съотношението масло/добавка ВЪВ ВАРИ-ЛОК е много противоречива. Поне в три различни съотношения съм го виждал за един и същ модел диференциал. Как това променя начина на смазване на дифа не ми е ясно, но определено мисля че има значение за работата му. За това предпочитам Кастрол.

    Първоначално публикуван от vladi333 Преглед на мнение
    Заповядай когато решиш, ще го погледнем няма проблем!
    А иначе не става въпрос за доволни или не системата Quadra Drive е много готина, но при неправилно масло се получава това:


    Вместо да се кефиш на работеща Quadra Drive така:
    Вишневия Гранд от първия клип не е с Куадра Драйв. 1000%. Диференциалите на КД-1 са по-зацепени дори ако в тях има добавка за намаляне на триенето от сорта на тези които правят керамичен филм.

    Ако пък в диференциалите на Куадра Драйв има масло без добавка за ЛСД, то ефекта е точно обратния защото стават много по-зацепени. Което е проблем на пътя, но за офроуд е по-добре. Същия ефект се получава ако в раздатката на КД-1 , маслото е различно от Мопар TCL. С ATF горе/долу бива, но с 75W90 си става направо чист блокаж и трудно завива.

    Кошмандера от втория клип е с КуадраДрайв-2.
    Последно редактирано от kinex; 09-01-11, 11:43.

    Коментар


    • #17
      От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
      За диференциалите 3л 75W140 няма да стигнат.
      Благодаря много за подробното обяснение. Правилно ли разбрах, че и в двата диференциала се слага еднакво масло 75W140?
      Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

      Honda Shadow 600cc 1998г.

      Коментар


      • #18
        От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

        По-добре и в двата да е 75W140. Задния е добре да е под наклон когато се сипва новото масло за да се препълни.
        http://www.wjjeeps.com/jmenu.htm
        Последно редактирано от kinex; 10-01-11, 21:26.

        Коментар


        • #19
          От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
          По-добре и в двата да е 75W140. Задния е добре да е под наклон когато се сипва новото масло за да се препълни.
          http://www.wjjeeps.com/jmenu.htm
          Мда, при Влади има перфектния наклонен подемник за тая цел



          ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
          Volvo XC90 D5 Executive '12
          Volvo XC60 D5 Summum '11
          Alfa Romeo Spider 2.0 '90

          Коментар


          • #20
            От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

            Първоначално публикуван от wolfcub Преглед на мнение
            Проблемации:
            2. Още докато го купувах забеляза че има проблем с климатроника, но въпреки това го взех предвид всички останали предимства. Проблемът е в това че от страната на шофьора духа винаги студено каквото и да правя.
            Устоновихме проблема защо духа студено. Клапата която AZC диагностиката посочи като проблемна е счупена. Клапата се върти безкрайно. Има нещо притеснително обаче и то е, че след ресет на AZC модул:
            би трябвало климатроника да си направи калибровка на компонентите, които управлява. Което занчи да установи крайните положения на всичките клапи (лява страна, дясна и вътрешна циркулация на въздуха). AZC разбира крайните положения по ток, което ще рече , че когато клапата достигне крайно положение и спре консумациата и на ток във двигателчето (управляващо клапата) нараства. В този момент AZC разбира, че клапата е достигнала крайно положение и би трябвало да започне да се върти обратно, за да намери другото крайно положение на клапата. Но какво се случва:
            - при проблемната клапа след стартиране на калибровката ние запряхме ръчно моторчето за 4-5 секунди (симулирайки крайно положение). След освобождаване моторчето продължи да се върти във същата посока без да променя посоката си на въртене както се очаква. Дясната страна управлението на климатроника си работи според очакваниата. Въпросът ми е дали според вас се е прецакал електонния блок за управление на лявата страна на AZC-to.

            Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

            Honda Shadow 600cc 1998г.

            Коментар


            • #21
              От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

              Едва ли се е прецакал блока. Как ресетвате блока и как стартирате калибровката.
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #22
                От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                Едва ли се е прецакал блока. Как ресетвате блока и как стартирате калибровката.
                Занчи ресет го правиме по следния начин (прочетох го WJJeeps):
                1. Ключа на контакт
                2. Слагаме климатроника на Ауто
                3. Ключа загасен (гася и направо го вадя).
                4. Вадя IOD бушона (JB power 50A) за около минута.
                5. Давам ключа на контакт и нищо не пипам по AZC модула.

                Резултат:
                моторчетата започват да въртят клапите. Ние въоражени с отверка изчаквайки моторчето на повредената клапа да се завърти -> го спираме (запираме го да не се върти, симулирайки крайно положение на клапата). То спира да се върти изчавка малко след, което продължава да се върти в същатата посока. Порових се малко, но не можах да намеря точния принцип на работа при калибровка на AZC-to.

                Ето какво наблюдавах до момента. При загасяне на колата климатроника си затваря клапите в крайно положение. В wjjeeps прочетох това:

                Първоначално публикуван от wjjeeps
                A simplified control system for operation of the mode, recirculation, and temperature control actuators provides positive positioning without the complexity of feedback from position sensors. The AZC Module knows the number of operating actuator revolutions required for full door travel as well as the number of actuator commutator pulses per revolution. Using these parameters, the AZC Module runs the actuator for the number of commutator pulses that correspond to the desired door position. To maintain accuracy, the system recalibrates itself periodically at known zero and full travel conditions.
                След калибровката пускам диагностика на AZC-то и ми връща само 54 грешка.

                Имам подозрение, че калибровката климатроника взима за нулево положение на клапата (крайно горно) и започвайки калибровката знае горе долу колко трябва да се движи клапата преди тя да спре. Ние не я блокираме в точния момент и затова най-вероятно AZC-to опитва втори път в тази посока да намери правилното и положение. (но тук само гадая)

                Ако имате идеи как точно работи ще съм много благодарен.
                Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

                Honda Shadow 600cc 1998г.

                Коментар


                • #23
                  От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                  Смени първо счупената клапа и тогава ако продължава да има проблем, мисли за моторчета и блокове. Знам че е скъпа но друг вариант няма.
                  В тази кола, електрониката е последното нещо в което трябва да се съмняваш.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    Смени първо счупената клапа и тогава ако продължава да има проблем, мисли за моторчета и блокове. Знам че е скъпа но друг вариант няма.
                    В тази кола, електрониката е последното нещо в което трябва да се съмняваш.
                    Оки и аз си мисля това да напрвая
                    Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

                    Honda Shadow 600cc 1998г.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                      Първоначално публикуван от wolfcub Преглед на мнение
                      ................................
                      моторчетата започват да въртят клапите. Ние въоражени с отверка изчаквайки моторчето на повредената клапа да се завърти -> го спираме (запираме го да не се върти, симулирайки крайно положение на клапата). То спира да се върти изчавка малко след, което продължава да се върти в същатата посока. Порових се малко, но не можах да намеря точния принцип на работа при калибровка на AZC-to.

                      Ето какво наблюдавах до момента. При загасяне на колата климатроника си затваря клапите в крайно положение. В wjjeeps прочетох това:

                      След калибровката пускам диагностика на AZC-то и ми връща само 54 грешка.

                      Имам подозрение, че калибровката климатроника взима за нулево положение на клапата (крайно горно) и започвайки калибровката знае горе долу колко трябва да се движи клапата преди тя да спре. Ние не я блокираме в точния момент и затова най-вероятно AZC-to опитва втори път в тази посока да намери правилното и положение. (но тук само гадая)

                      Ако имате идеи как точно работи ще съм много благодарен.
                      wolfcub, общо взето правилно си се ориентирал за принципа на позициониране на модула. В цитирания текст от wjjeeps са го описали:

                      A simplified control system for operation of the mode, recirculation, and temperature control actuators provides positive positioning without the complexity of feedback from position sensors. The AZC Module knows the number of operating actuator revolutions required for full door travel as well as the number of actuator commutator pulses per revolution. Using these parameters, the AZC Module runs the actuator for the number of commutator pulses that correspond to the desired door position. To maintain accuracy, the system recalibrates itself periodically at known zero and full travel conditions.
                      AZC модула знае точния брой обороти на електромоторчето за пълния ход на клапата и също така - броя импулси на комутатора за един оборот. Брои тези импулси и обороти и така определя позицията на клапата. Системата също така се рекалибрира през определен период за да си определи позиция "0" и "Крайно положение" на клапата. С описаната операция с ключа и бушона вие правите точно такова рекалибриране. Но с клещите не можете да спрете клапата в точното положение след необходимия брой обороти. Затова не се получава и записва гешка. Както вече ти е написал kinex, оправи си първо клапата, след това направи пак калибровката и всичко ще си дойде на място.
                      Успех!
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                        Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                        . Както вече ти е написал kinex, оправи си първо клапата, след това направи пак калибровката и всичко ще си дойде на място.
                        Успех!
                        Напълно съм съгласен с вас. Уикенда почвам борбата с клапата
                        Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

                        Honda Shadow 600cc 1998г.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                          Смених маслото в диференциалите, но понеже си водя записки кое кога Та питането ми е на колко километра се сменя маслото отново?
                          Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

                          Honda Shadow 600cc 1998г.

                          Коментар


                          • #28
                            Re: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                            Кво стана с климатроника?
                            Grand Cherokee ZJ 96 5.9 Limited + 4'' Rubicon Express Coils. 4'' Rough Country 2.2 shocks, MAxxis Mudder 33/12.5/15

                            тел. 0897818449

                            Коментар


                            • #29
                              От: Re: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                              Първоначално публикуван от joro_cska Преглед на мнение
                              Кво стана с климатроника?
                              Ами може би ще ме оплюват колегите от форума, но взех решение и резнахме кожуха на парното стана много интелигентно. Както предполагахме клапата е строшена довечера ще кача снимки. В момента ми изработват нова клапа от алуминиум. Старата клапа е счупена както се предполагаше. Но си спестих едни 300лв - сваляне и качване на табло (счупени щипки и тропане до края на животеца на колата) + 150лв за новите клапи.
                              Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8 Quadra Drive 2001г

                              Honda Shadow 600cc 1998г.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Още едно Чероки WJ на Българска почва

                                Първоначално публикуван от wolfcub Преглед на мнение
                                Смених маслото в диференциалите, но понеже си водя записки кое кога Та питането ми е на колко километра се сменя маслото отново?
                                На 20 000км се сменя.
                                Сервизен интервал "В".
                                http://www.wjjeeps.com/service/maintenance_wj.htm

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X