От: Още едно Чероки WJ на Българска почва
В двигателя 5.7л ако е със стандартен маслен филтър. Ако е с по-голям филтър малко повече но 6л всякак стигат. Вискозитета трябва да е 5W30 през зимата и 10W30 през лятото. Не слагай масло с различен вискозитет, без значение на колко хиляди е двигателя и как се експлоатира. Въпрос на личен избор е дали ще караш двигателя с Кастрол Ейдж 5W30 и ще го сменяш на 10 000км, или ще слагаш Мопар 5W30/10W30 и ще го сменяш на 5000км. За работата на Мобил 5W30 в конкретния двигател имам лошо мнение. Смени PCV клапана че не се знае в какво състояние е. Струва 25лв и се намира под отвора през който се налива маслото на двигателя.
Ремъка се сменя препоръчително на 200 000км. Оптяжната ролка няма интервал за смяна.
Трудното палене сутрин може да е от много неща. Изчисти дюзите на ултразвук. Смени свещите. Изчисти моторчето за празния ход. Горивния филтър не се сменя докато няма проблем. Може би му е дошло времето. Струва към 200лв. Има сервизен бюлетин за трудното палене при някой модели на 4.7 и препоръката е да се препрограмира управляващия блок. Това вече в Балканстар трябва да кажат.
За автоматика Мопар ATF+4 е най-лесния и достъпен вариант. При частична смяна интервала е 50 000км, при пълна смяна - 100 000км. За предпочитане е тубите да са на галон че е по-евтино. Вземи три галона и след като го смените запали колата с откачен маркуч на радиатора на автоматика за няколко секунди докато протече червено/лилаво(това е цветът на МопарATF+4, другите нямат синкав отблясък). Огледайте скоростите за външен филтър(изглежда както масления на двигателя) забравих вече коя година го слагаха. Ако има също трябва да се смени.
В раздатката само Мопар-TCL. Около 1.3л е количеството. Сменя се на 20 000км.
За диференциалите 3л 75W140 няма да стигнат.
Хидравличната течност на волана няма препоръчителен интервал за смяна. Много Гранд Черокита живеят с червен АТФ там но според производителя риска с такова масло да протекът семерингите на секторната кутия е много по-голям от колкото с белия Мопар PSF. Освен това с Мопар хидравликата работи осезаемо по-добре.
Влади, линка показва как работи Куадра Драйв второ поколение, която се слага на Гранд Чероки трето поколение след 2005г. Знаеш, по съвсем различен начин се управляват блокажите, както и че разпределението на въртящия момент между предния и задния мост, при двете системи 4х4 е много различно.
А клипчето пък много ясно показва че на практика, самоблокиращите касети в диференциалите и в раздатката на КД-1 не могат да блокират на 100% както е на теория. При КД-2 и КД-3 вече и на теория и на практика могат да блокират на 100%, с малката разлика че при КД-2 има половин оборот забавяне а при КД-3 такова няма.
Според мен риска с Мопар с добавка е по-голям защото информацията от производителя по отношение на съотношението масло/добавка ВЪВ ВАРИ-ЛОК е много противоречива. Поне в три различни съотношения съм го виждал за един и същ модел диференциал. Как това променя начина на смазване на дифа не ми е ясно, но определено мисля че има значение за работата му. За това предпочитам Кастрол.
Вишневия Гранд от първия клип не е с Куадра Драйв. 1000%. Диференциалите на КД-1 са по-зацепени дори ако в тях има добавка за намаляне на триенето от сорта на тези които правят керамичен филм.
Ако пък в диференциалите на Куадра Драйв има масло без добавка за ЛСД, то ефекта е точно обратния защото стават много по-зацепени. Което е проблем на пътя, но за офроуд е по-добре. Същия ефект се получава ако в раздатката на КД-1 , маслото е различно от Мопар TCL. С ATF горе/долу бива, но с 75W90 си става направо чист блокаж и трудно завива.
Кошмандера от втория клип е с КуадраДрайв-2.
Първоначално публикуван от wolfcub
Преглед на мнение
Ремъка се сменя препоръчително на 200 000км. Оптяжната ролка няма интервал за смяна.
Трудното палене сутрин може да е от много неща. Изчисти дюзите на ултразвук. Смени свещите. Изчисти моторчето за празния ход. Горивния филтър не се сменя докато няма проблем. Може би му е дошло времето. Струва към 200лв. Има сервизен бюлетин за трудното палене при някой модели на 4.7 и препоръката е да се препрограмира управляващия блок. Това вече в Балканстар трябва да кажат.
За автоматика Мопар ATF+4 е най-лесния и достъпен вариант. При частична смяна интервала е 50 000км, при пълна смяна - 100 000км. За предпочитане е тубите да са на галон че е по-евтино. Вземи три галона и след като го смените запали колата с откачен маркуч на радиатора на автоматика за няколко секунди докато протече червено/лилаво(това е цветът на МопарATF+4, другите нямат синкав отблясък). Огледайте скоростите за външен филтър(изглежда както масления на двигателя) забравих вече коя година го слагаха. Ако има също трябва да се смени.
В раздатката само Мопар-TCL. Около 1.3л е количеството. Сменя се на 20 000км.
За диференциалите 3л 75W140 няма да стигнат.
Хидравличната течност на волана няма препоръчителен интервал за смяна. Много Гранд Черокита живеят с червен АТФ там но според производителя риска с такова масло да протекът семерингите на секторната кутия е много по-голям от колкото с белия Мопар PSF. Освен това с Мопар хидравликата работи осезаемо по-добре.
Първоначално публикуван от vladi333
Преглед на мнение
А клипчето пък много ясно показва че на практика, самоблокиращите касети в диференциалите и в раздатката на КД-1 не могат да блокират на 100% както е на теория. При КД-2 и КД-3 вече и на теория и на практика могат да блокират на 100%, с малката разлика че при КД-2 има половин оборот забавяне а при КД-3 такова няма.
Първоначално публикуван от Nik Nikolov
Преглед на мнение
Първоначално публикуван от vladi333
Преглед на мнение
Ако пък в диференциалите на Куадра Драйв има масло без добавка за ЛСД, то ефекта е точно обратния защото стават много по-зацепени. Което е проблем на пътя, но за офроуд е по-добре. Същия ефект се получава ако в раздатката на КД-1 , маслото е различно от Мопар TCL. С ATF горе/долу бива, но с 75W90 си става направо чист блокаж и трудно завива.
Кошмандера от втория клип е с КуадраДрайв-2.
Искам само да попитам относно количеството масло което трябва да поръчам за всичките компоненти?
Дясната страна управлението на климатроника си работи според очакваниата. Въпросът ми е дали според вас се е прецакал електонния блок за управление на лявата страна на AZC-to.
Коментар