От: Още едно Чероки WJ на Българска почва
	
		
			
			
				
	
В двигателя 5.7л ако е със стандартен маслен филтър. Ако е с по-голям филтър малко повече но 6л всякак стигат. Вискозитета трябва да е 5W30 през зимата и 10W30 през лятото. Не слагай масло с различен вискозитет, без значение на колко хиляди е двигателя и как се експлоатира. Въпрос на личен избор е дали ще караш двигателя с Кастрол Ейдж 5W30 и ще го сменяш на 10 000км, или ще слагаш Мопар 5W30/10W30 и ще го сменяш на 5000км. За работата на Мобил 5W30 в конкретния двигател имам лошо мнение. Смени PCV клапана че не се знае в какво състояние е. Струва 25лв и се намира под отвора през който се налива маслото на двигателя. 
Ремъка се сменя препоръчително на 200 000км. Оптяжната ролка няма интервал за смяна.
Трудното палене сутрин може да е от много неща. Изчисти дюзите на ултразвук. Смени свещите. Изчисти моторчето за празния ход. Горивния филтър не се сменя докато няма проблем. Може би му е дошло времето. Струва към 200лв. Има сервизен бюлетин за трудното палене при някой модели на 4.7 и препоръката е да се препрограмира управляващия блок. Това вече в Балканстар трябва да кажат.
За автоматика Мопар ATF+4 е най-лесния и достъпен вариант. При частична смяна интервала е 50 000км, при пълна смяна - 100 000км. За предпочитане е тубите да са на галон че е по-евтино. Вземи три галона и след като го смените запали колата с откачен маркуч на радиатора на автоматика за няколко секунди докато протече червено/лилаво(това е цветът на МопарATF+4, другите нямат синкав отблясък). Огледайте скоростите за външен филтър(изглежда както масления на двигателя) забравих вече коя година го слагаха. Ако има също трябва да се смени.
В раздатката само Мопар-TCL. Около 1.3л е количеството. Сменя се на 20 000км.
За диференциалите 3л 75W140 няма да стигнат.
 
Хидравличната течност на волана няма препоръчителен интервал за смяна. Много Гранд Черокита живеят с червен АТФ там но според производителя риска с такова масло да протекът семерингите на секторната кутия е много по-голям от колкото с белия Мопар PSF. Освен това с Мопар хидравликата работи осезаемо по-добре.
 
	
		
			
			
				
	
Влади, линка показва как работи Куадра Драйв второ поколение, която се слага на Гранд Чероки трето поколение след 2005г. Знаеш, по съвсем различен начин се управляват блокажите, както и че разпределението на въртящия момент между предния и задния мост, при двете системи 4х4 е много различно. 
А клипчето пък много ясно показва че на практика, самоблокиращите касети в диференциалите и в раздатката на КД-1 не могат да блокират на 100% както е на теория. При КД-2 и КД-3 вече и на теория и на практика могат да блокират на 100%, с малката разлика че при КД-2 има половин оборот забавяне а при КД-3 такова няма.
 
	
		
			
			
				
	
Според мен риска с Мопар с добавка е по-голям защото информацията от производителя по отношение на съотношението масло/добавка ВЪВ ВАРИ-ЛОК е много противоречива. Поне в три различни съотношения съм го виждал за един и същ модел диференциал. Как това променя начина на смазване на дифа не ми е ясно, но определено мисля че има значение за работата му. За това предпочитам Кастрол.
 
	
		
			
			
				
	
Вишневия Гранд от първия клип не е с Куадра Драйв. 1000%. Диференциалите на КД-1 са по-зацепени дори ако в тях има добавка за намаляне на триенето от сорта на тези които правят керамичен филм.
Ако пък в диференциалите на Куадра Драйв има масло без добавка за ЛСД, то ефекта е точно обратния защото стават много по-зацепени. Което е проблем на пътя, но за офроуд е по-добре. Същия ефект се получава ако в раздатката на КД-1 , маслото е различно от Мопар TCL. С ATF горе/долу бива, но с 75W90 си става направо чист блокаж и трудно завива.
Кошмандера от втория клип е с КуадраДрайв-2.
					
					Първоначално публикуван от wolfcub
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		Ремъка се сменя препоръчително на 200 000км. Оптяжната ролка няма интервал за смяна.
Трудното палене сутрин може да е от много неща. Изчисти дюзите на ултразвук. Смени свещите. Изчисти моторчето за празния ход. Горивния филтър не се сменя докато няма проблем. Може би му е дошло времето. Струва към 200лв. Има сервизен бюлетин за трудното палене при някой модели на 4.7 и препоръката е да се препрограмира управляващия блок. Това вече в Балканстар трябва да кажат.
За автоматика Мопар ATF+4 е най-лесния и достъпен вариант. При частична смяна интервала е 50 000км, при пълна смяна - 100 000км. За предпочитане е тубите да са на галон че е по-евтино. Вземи три галона и след като го смените запали колата с откачен маркуч на радиатора на автоматика за няколко секунди докато протече червено/лилаво(това е цветът на МопарATF+4, другите нямат синкав отблясък). Огледайте скоростите за външен филтър(изглежда както масления на двигателя) забравих вече коя година го слагаха. Ако има също трябва да се смени.
В раздатката само Мопар-TCL. Около 1.3л е количеството. Сменя се на 20 000км.
За диференциалите 3л 75W140 няма да стигнат.
Хидравличната течност на волана няма препоръчителен интервал за смяна. Много Гранд Черокита живеят с червен АТФ там но според производителя риска с такова масло да протекът семерингите на секторната кутия е много по-голям от колкото с белия Мопар PSF. Освен това с Мопар хидравликата работи осезаемо по-добре.
					Първоначално публикуван от vladi333
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		А клипчето пък много ясно показва че на практика, самоблокиращите касети в диференциалите и в раздатката на КД-1 не могат да блокират на 100% както е на теория. При КД-2 и КД-3 вече и на теория и на практика могат да блокират на 100%, с малката разлика че при КД-2 има половин оборот забавяне а при КД-3 такова няма.
					Първоначално публикуван от Nik Nikolov
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		
					Първоначално публикуван от vladi333
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		Ако пък в диференциалите на Куадра Драйв има масло без добавка за ЛСД, то ефекта е точно обратния защото стават много по-зацепени. Което е проблем на пътя, но за офроуд е по-добре. Същия ефект се получава ако в раздатката на КД-1 , маслото е различно от Мопар TCL. С ATF горе/долу бива, но с 75W90 си става направо чист блокаж и трудно завива.
Кошмандера от втория клип е с КуадраДрайв-2.

 Искам само да попитам относно количеството масло което трябва да поръчам за всичките компоненти?
 Искам само да попитам относно количеството масло което трябва да поръчам за всичките компоненти?



 
							
						 Дясната страна управлението на климатроника си работи според очакваниата. Въпросът ми е дали според вас се е прецакал електонния блок за управление на лявата страна на AZC-to.
 Дясната страна управлението на климатроника си работи според очакваниата. Въпросът ми е дали според вас се е прецакал електонния блок за управление на лявата страна на AZC-to.


Коментар