Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Питане за TROOPER 3.0 TDI 99г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ми, моторчето на EGR-а на дизела ми е почти същото например. И на вихровите клапи на по-новия CRD модел е това:


    При мен въпросното е с вакуум, и само за гасене, при CRD-то очевидно не е само за гасене (стъпков мотор на клапа само за гасене е нонсенс).

    ПП: Те ти и EGR-а:
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #17
      Стига сте се излагали , не срамно да не знаете или да сбъркате. Абсолютен нонсенс е да се говори за регулиране на празния под на дизел със стъпков мотор. Клапата за меко гасене , ЕГР и вихрови клапи са конструктивно много далеч от МПХ. Едно е да кажеш - почисти ЕГР , а съвсем друго да си почисти стъпковото моторче.

      Това как да го разбирам?

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

      Предполагам регулира празния ход.
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • #18
        Ми, чудото има регулатор на налягането на горивото - било с клапан и датчик. Ходи и масло към дюзите - имало 2 последователни включени помпи за тая работа - регулира ли се налягането от нещо не знам. Имало и стъпков мотор на дросела. EGR-а с какво е не знам. Турбото с какво е, пак не знам.

        Това за празния ход го написах по инерция, след като бивш собственик на такова каза на питащия да го чисти. Сега като се замисля, от дросела не виждам как ще вдигне обороти - от там може да ги свали само. Но и не знаех че говори за мотор на дросела. Ако не съм прав - не съм прав и толкова.

        Стъпков мотор за празен ход и стъпков мотор за EGR, дроселова клапа, турбо или квото се сетиш още, не само че имат нещо общо, ами са конструктивно еднакви. Ако ти извадя моторчето на EGR-а ми и го плюсна до снимката от линка, трудно ще познаеш кое за кое е. И жиците му са същия брой даже. Друга тема е че масово на мотои за същата цел, дето не са стъпкови, и понякога даже не са мотори, масово се казва стъпкови.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #19
          Виж сега, всеки ден се ровя в такива , та не е хубаво да ми обясняваш какво е - На колко градуса работи МПХ и на колко ЕГР? Може и принципно да са еднакви ама конструктивно не. Няма да споменавам че на ЕГР-а половината кабели са за датчика за положение.
          Дизела регулира оборотите с промяна на порцията гориво , а бензина в класическия случай с промяна на количеството въздух или при карбураторите горивна смес . За валветроника не говорим.

          За конкретния мотор наистина смесването на масло с гориво си е проблем, както и прегравянето на главите.
          Фиат Купе
          Опел Фронтера В
          Мицубиши Паджеро Пинин

          Коментар


          • #20
            Снимка от ръководството. Има и мотор и отделен датчик, и играе някаква роля при работата на EGR-а(както вече се предположи). Доколко има връзка с проблема в темата нямам идея.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20200102-234339_Drive.jpg
Прегледи:376
Размер:161.7 КБ
ID:6542703
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
              Виж сега... ...Няма да споменавам че на ЕГР-а половината кабели са за датчика за положение.
              Виж сега...

              Стъпковия мотор се нарича стъпков, защото още по дефиниция се движи на стъпки и датчик за положение не му е нужен. Има минимум 4 жици, които са вързани към 2 намотки, и с всяка промяна на полярността на някоя от намотките той се премества с една стъпка. Няма четки, няма датчици, а само 2 намотки и толкоз (понякога намотките са с централен извод, и тогава е с 5 или 6 жици).

              EGR клапана, който съм показал горе, е стъпков мотор с 6 извода и в него няма кьорав датчик за нищо. За разлика от мотора на картинката в горния пост, който НЕ Е стъпков, иначе от датчика нямаше да има нужда.

              Затова и горе споменах че масово нещо се кръщава "стъпков мотор", без изобщо да е такъв. Стъпковия в "най-сложния" случай има датчик за едното си крайно положение, и толкоз, за да се ориентира компира при даване на контакт дали е в крайно положение и да го постави там, за да знае откъде тръгва.

              Относно:
              Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
              Дизела регулира оборотите с промяна на порцията гориво , а бензина в класическия случай с промяна на количеството въздух или при карбураторите горивна смес.
              А дизел като горния регулира и порцията и момента на впръскване в зависимост какво ли не, включително от колко е отворил EGR-а и дроселовата клапа. В това участват минимум 2 вакуума или 2 мотора. Ако и търбото е с променлива геометрия - още един вакуум или мотор. Проблема да се ошашка при незиправност на нещо е никакъв - и обороти ще мени, и пушеци ще прави и пълния комплект от останалите екстри.

              Аз не съм ровил много мотори. Ама и на малкото, които съм ровил, съм бил свидетел и пряко и непряко как менят обороти, въпреки че си ги четат и би-трябвало да ги регулират до +/- 5.
              Последно редактирано от sparkybg; 03-01-20, 01:14.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #22
                Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
                Ще ми се да видя моторче за празен ход и дросел на дизела . Не бъркайте клапата за меко гасене с дросел и не се излагайте из нета.
                Вярно тъпотия съм изръсил по отношение на линка за стъпковото моторче. По инерция си бая за черока. ЕГР-а иначе няма смисъл да го чисти. Така или иначе при този рано или късно ще започне да прави проблеми. По-добре да се изолира. Вади му се вакуума и се затапва. А това горе на схемата е intake throttle position sensor, т.е. датчик за положение на дроселната клапа с моторчето за управление, и да - може да има отношение към проблема.
                Последно редактирано от silverfox; 03-01-20, 05:03.
                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                Коментар


                • #23
                  Първоначално публикуван от Филип Гаджев Преглед на мнение
                  Проверих я,не дава никакви грешки,дори показателите и са доста добри (сравнени с това което е задал производителя).
                  Къде и как я провери?

                  Коментар


                  • #24
                    Авто диагностика с компютър,по марка-модел и номера на шасито.

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от Филип Гаджев Преглед на мнение
                      Авто диагностика с компютър,по марка-модел и номера на шасито.
                      Преди 2-3 години нямаше кой в България да направи качествена диагностика на този двигател. Да не се е променило нещо?
                      Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                      Коментар


                      • #26
                        Нямам представа колко е качествена,просто видях какво е зададено като параметри от производителя и какво показва компютъра ми по време на работа на мотора.Както казах по горе, грешки не отчита,а показателите са много близки до заводските.

                        Коментар


                        • #27
                          Грешки се четат и с броене на миганията на лампата за чек на таблото, след свързване на определени пинове в диагностичната букса. Подобно на Терано и др.
                          Ето линк от Гугъл, към много подробно ръководство за Трупер, като има и подробна част за точно този двигател(4jx1)
                          https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1578046250604
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                            Грешки се четат и с броене на миганията на лампата за чек на таблото, след свързване на определени пинове в диагностичната букса. Подобно на Терано и др.
                            https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B8-trooper-3-0
                            Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                            Коментар


                            • #29
                              Първоначално публикуван от silverfox Преглед на мнение
                              Може да си каже къде го боли.

                              Коментар


                              • #30
                                Първоначално публикуван от ivcho.vd Преглед на мнение

                                Може да си каже къде го боли.
                                Няма да си каже, защото чете грешките, за които светва чека.
                                Седя и си мисля... по едно време усещам, че само седя...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X