Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

    Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
    То и аз не търся, ма то това е ясно. Инак че не съм се постарал да го формулирам правилно е ясно, понеже все пак не сме кръжок на младия голфаджия и не смятам, че е нужно да уточнявам, че под "деактивиране на 4х4" имам предвид изключване на многодисковия съединител. Който прочее се изключва не защото като натиснеш спирачката предните и задните спират да се въртят, а за да може да сработи АБС системата - ако колело от предния (или задния) мост блокира и се разблокира от АБС-а и впоследствие почне да се контролира от нея, другите ще се въртят с друга скорост и съответно многодисковия съединител ще се активира, което пък в завой може да се окаже лоша шега. Споменах за ръчната тъй като тя не е вързана с АБС системата и не се знае дали оказва влияние на съединителя (многодисковия, не другия, да сме прецизни до дупка).
    Поне се успокоих..,че не ми се сърдиш.., но да ти кажа честно ..,пак не разбрах... как многодисковия съединител е свързан с АБС , и как разбира че трябва да изключи "4х4"-то при натискане на спирачката..,като няма никакви жици по него..!
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

    Коментар


    • #77
      От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

      Първоначално публикуван от vadoiv Преглед на мнение
      Поне се успокоих..,че не ми се сърдиш.., но да ти кажа честно ..,пак не разбрах... как многодисковия съединител е свързан с АБС , и как разбира че трябва да изключи "4х4"-то при натискане на спирачката..,като няма никакви жици по него..!
      Сигурен ли си, че няма никакво кабелче?.
      Доколкото гледах из схеми на CRV, задвижването на задния мост става чрез зацепване на пакет мокрии съединители. Като притискането се осъществява чрез хидравлично налягане, което се създава от две хидравлични помпи.
      Едната помпа е зацепена към вала от раздатката, а втората помпа - към задния диференциал. Едната помпа засмуква, а другата създава налягане при движение в една и съща посока.
      При нормална работа налягане не се създава, защото валовете се движат с приблизително еднаква ъглова скорост (изпомпаното количество течност от едната помпа се 'изсмуква' и изхвълря от другата страна на помпата - течността просто се върти в системата..
      При разлика в оборотите, се създава налягане, което притиска пакета съединители и зацепва задния диференциал.
      До тук - добре. Обаче има и един електромагнитен клапан, който може да отвори системата, байпасирайки втората помпа.
      Така налягането се освобождава моментално. Сработването на клапана може да бъде по сигнал от температурен датчик (прегряване на течността/пакета съединители), или АБС...
      Горе долу - по абсолютно същия начин сработва 4х4 и на Кашкая, с тази разлика, че механиката на самата муфа е решена по малко по-друг начин - пакета съединители се притиска не от хидравлична течност, а от винтова предавка, завъртана от друг съединител при разлика в оборотите на двата вала в комбинация с електромагнит (съединителчето се ползва за механичен усилвател на усилието, което се създава от електромагнитчето)...

      П.С. Схемата е горе-долу такава, като клапанчето е п.3 в първата схема..
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:honda-crv_x.jpg
Прегледи:1
Размер:111.9 КБ
ID:5563606
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #78
        От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

        Здрасти slow..,всичко е така както си го описал...,само дето този клапан,не е електромагнитен...,а е термо-винтил/клапан,който се задейства при продължително буксуване и прегряване на маслото в задния диф.....,абе .. къде са баш специалистите...,та са ме оставили сам да се "извивам" тука,а те да си гледат саир..(извинявам се за чуждицата)! П.П. Slow с нетърпение очаквам деня, в който ще вземеш истинската джипка "Гранд Чероки" и да продължиш да споделяш всичко във връзка с това чудо на техниката..,(много добре си го представил в Тойота форума..)!
        SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

        Коментар


        • #79
          От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

          Тука сме ,ама не четем нито полски ,нито чехски...За какво е спора?
          Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
          Disco 1 бекъп
          Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

          Коментар


          • #80
            От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

            Здравей Vadoiv
            По темата - успях да преведа чешкия - №3 по схемата не е ел-вентил, а е предпазен вентил (ограничител на налягането)...
            Но наистина пишат, че муфата се деактивира при сработване на АБС (което е съвсем логично)... Явно трябва да се намери по-точна схема (или ел-схема на АБС), което да обясни как става този номер...
            А за жипката - малко остана
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #81
              От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

              И аз не знам, ама и така не е!

              Кога работи ABS-a?! Когато натиснеш спирачката!

              Значи ... буксувам си аз, нагоре по снежния баир, двойната помпа е задействала задния мост. Решавам, че съм се засилил много и трябва да натисна спирачката. Пускам газта за да натисна спирачката. Натискам я. ABS-a се задейства, щото баира е хлъзгав.

              Ееее ... в кой момент ще се изключи двойната помпа, и ще остана без 4х4?!

              И да, ABS-a се задейства и при задействане на VSA-то ... ама тогава филма е друг.
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • #82
                От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                Още с дигане на крака от газта ще изключи помпата.Питай ме ,като пускаш по баир на моторна спирачка и е включило двойното,какво става като натиснеш спирачката .Сега на заледено го правя всеки ден по 100 пъти.Засилил се се и преди кръстовището точно пускам газта,без да изключвам от скорост.Предните гуми влизат на заледеното,където тръгват всички,задното включва и продължавам да спирам с 4х4.Сега вече се пързалят и четирите в режим на спиране без да съм натиснал спирачката.Говоря за чист лед,със сняг отгоре.Гумите не са блокирали,щото двигателя ги подпира на 700 оборота.Ако бутна спирачката естествено..угасям двигателя.....
                Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
                Disco 1 бекъп
                Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

                Коментар


                • #83
                  От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                  Добре де, Маркони, аз все още не виждам връзка между ABS-а и двойната помпа.

                  Спускаш заледения баир.
                  На моторна спирачка.
                  Двигателя подпира предните колела, но и четирите все още се въртят с еднакви обороти. Предните започват да се пързалят.

                  Според мен, четирите колела ще започнат да се въртят с еднаква скорост, или изобщо няма да се въртят, много преди ABS-а да реши, че трябва да се задейства.
                  А дали изобщо ще се включи и 4х4, в една такава ситуация, когато всичко става за секунди, даже за части от секундата мога да кажа?!

                  А какво правим ние ... тези без ABS, и моторна спирачка (автоматик)?!
                  Отделно, че досега не съм виждал CR-V / HR-V, на което в задния диф да влизат жици, или тръби!
                  Последно редактирано от krasi-mir; 14-02-14, 10:16.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                  Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • #84
                    От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                    Не се бях сетил, че има модели без АБС, пък е логично да е унифицирано. За жиците не знам, но ми прави впечатление колко по-интересен е диалога когато се почне с нормално обсъждане вместо с избиване на комплекси в стил "хахаха, къв си тъп"
                    What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                      Хм. И аз не виждам никъде по схемите да има жици и клапани по куплунга...
                      Сигурно сте прави и на досегашните модели (преди SH-AWD) едва ли АБС се намесва в работата на 4х4...
                      Не, че не е добре да се изключва, но така са решили - така са направили...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                        SH-AWD почти няма общо с RT-AWD.
                        На пръв поглед (не съм запознат в детайли), тя по-скоро е RT + нещо наподобяващо LSD:
                        http://www.awdwiki.com/en/honda/
                        Има си и собствен ECU, който я управлява, и евентуално е свързан с ABS-а, и не само с него.

                        В тоя ред на мисли, в предишните си постове, ти (slowtraveler) споменаваш управляема муфа. Да, муфата (многодисков пакет) е управляема, но без външна намеса. Управлението (двойна помпа) се намира в същия корпус, където е и съединителя.
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                        Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #87
                          От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                          Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                          Не се бях сетил, че има модели без АБС, пък е логично да е унифицирано. За жиците не знам, но ми прави впечатление колко по-интересен е диалога когато се почне с нормално обсъждане вместо с избиване на комплекси в стил "хахаха, къв си тъп"
                          Тези камъни май са по "мойта градина".., Колега...,не съм казал че си тъп...,а че не се изразяваш правилно..(и както виждам от постовете ти..,май наистина не ти е съвсем ясно,за какво става въпрос), и да.. диалога е интересен...,понеже се води от тежката кавалерия(знаещи и разбиращи) съфорумци.., и не търсят конфронтация и сарказъм, като теб.. !
                          SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                          Коментар


                          • #88
                            От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                            Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                            .....
                            В тоя ред на мисли, в предишните си постове, ти (slowtraveler) споменаваш управляема муфа. Да, муфата (многодисков пакет) е управляема, но без външна намеса. Управлението (двойна помпа) се намира в същия корпус, където е и съединителя.
                            Имах предвид друго... Просто си правих извод от решенията на други производители.
                            Например - Кашкая същия този многодисков пакет, компанован практически със задния диференциал, се управлява от единичен съединител, който пък се зацепва от електромагнит. Когато електромагнита натиска, съединителчето може да увлече винт ако има разлика в ъгловите скорости на двата вала...А този винт вече притиска пакета съединители. Много подобно решение, но се управлява по едно кабелче... При нужда (сработване на АБС, прегряване, преминаване към 2WD), ЕКУ-то просто снема тока от електромагнита и това моментално 'откача' задния мост.
                            Втори пример за подобно решение - 'героторния' ELSD на Джип. Там също има много подобна на хондовската помпа, чиито корпус се върти от едината полуос, а работното зъбно колело - от другата полуос. При разлика в ъгловите скорости, помпата започва да създава налягане, което притиска пакета съединители. И зацепва валовете на двете колела едно към друго. До тук - чиста механика. Но сработи ли АБС, в задния диф има електромагнитно клапанче, което може да освободи (изцяло или частично) създаденото налягане при нужда. Сработи ли АБС, ЕКУ-то принуждава клапанчето да 'развърже' диференциала и да не пречи на работата на АБС...
                            Тъй-като при автомобилите нещата много често са изключително сходни, то затова се замислих дали няма някакво подобно решение и при CRV, но явно там въпреки написаното, че АБС (LSB) изключва 4х4, това май не е така...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                              Първоначално публикуван от vadoiv Преглед на мнение
                              Тези камъни май са по "мойта градина".., Колега...,не съм казал че си тъп...,а че не се изразяваш правилно..(и както виждам от постовете ти..,май наистина не ти е съвсем ясно,за какво става въпрос), и да.. диалога е интересен...,понеже се води от тежката кавалерия(знаещи и разбиращи) съфорумци.., и не търсят конфронтация и сарказъм, като теб.. !
                              Работата е там, че за разлика от теб когато видя, че някой не знае какво говори не влизам с бутонките да му се присмивам, а се опитвам да му обясня, че е в грешка съвсем човешки и му казвам кое как е. И да, само споменах, че съм прочел в ръководството че се изключва, не ми е работа да познавам из основи многодисковия съединител на колата си, нито ми е самоцел в живота да се подигравам на хората които не разбират от нещо - въпрос на гледна точка.

                              Че не се изразих правилно, не се изразих - хич не ми дреме обаче, честно казано Аз си знам какво знам, ти си живей с разбирането колко много знаеш, жив и здрав.
                              What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                                Не знам, може и да не съм прав, но мисля бъркате че при задействана ABS се изключва 4х4-то , особено ако има и наличие на VSA. В същност ABS не сработва едновременно на всички колела, а само на тези при които има нужда, затова има и 4 датчика, за всяко колело по един.Примерно ако започнеш да боксуваш с предното/те колела,помпите сработват и се включва 4х4-то, като започва да предава към задните колела и тук вече при наличието на VSA, се задейства ABS на предното/те колела, съответно системата намалява оборотите и на двигателя и помага за по-лесното преминаване на препятствието.Ако при задействане на ABS-а, се изключва 4х4-то, то се обезсмисля, както и VSA-то, тракшън контрола и така нататък.
                                / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X