Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос по ходовата част

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Въпрос по ходовата част

    Привет колеги!
    Някой сменял ли е тампонът в който ляга пружината отпред?
    Въпросът ми е само той ли се сменя, или трябва целият носач да се смени?

    Коментар


    • #47
      От: Въпрос по ходовата част

      Имам питане ,как да диагностицирам дали са за смяна ,селеновите втулки на горния носач ? Ходих на проверка на окачването и ми казаха че имам за смяна предни биалетки, големите тампони на предните долни носачи , външен кормилен накрайник и втулките на горния носач.Миналата година на същия носач сменях шарнира.Накрайника го усещам да чука в ябълката при рязко разклащане нагоре-надолу, но втулките на са ми ясни.При вдигнат на крик автомобил,с една отвертка натисках между носача и планката на купето и имаше страничен луфт 2-3 мм.Но мисля че идва от самата гума на втулките. И от двете страни е еднакво ,а само от една страна са за смяна.Пробвах и при спусната на земята гума да натисна с едно желязо самия носач при втулките, като ползвах за опора гумата ,но луфт не усетих.Моля за съвет как да проверя.
      CR-V 2.0i RVSi 147PS

      Коментар


      • #48
        От: Въпрос по ходовата част

        Ходих и в друг сервиз.Там ми казаха че селеновите втулки са здрави.Сега съм в шах.Моля кажете как да ги проверя, за да знам да сменям или не.
        CR-V 2.0i RVSi 147PS

        Коментар


        • #49
          От: Въпрос по ходовата част

          Вдигаш с крика, хващаш гумата с две ръце горе-долу, ляво-дясно и клатиш.
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
          Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

          Коментар


          • #50
            От: Въпрос по ходовата част

            Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
            Вдигаш с крика, хващаш гумата с две ръце горе-долу, ляво-дясно и клатиш.
            Вдигах Хондата и клатих.Горе -долу няма луфт,ляво-дясно -около 1-2 мм.При натиск с отвертка между носача и планката на купето,се измества около 2 мм. странично по оста и при отпускане се връща в първоначално положение.При натиск по вертикала ,минимално отклонение.
            CR-V 2.0i RVSi 147PS

            Коментар


            • #51
              От: Въпрос по ходовата част

              Така, със щракане на клавиатурата няма да стане, както се казва "Око да види, ръка да пипне!".
              Трябва ти помощник. Единият от вас да се навре под колата (по гръб, или на канал), другия да клати , a наврения да гледа и пипа. Тоя луфт може да е от всичко - кормилни накрайници, ябълковидни болтове, тампони на носачите, дори и лагер главина.
              Освен горе-долу, ляво-дясно, пробвай и диагоналите, т.е. между г/д л/д. И ... една щанга тип "кози крак" навираш под гумата и вдигаш нагоре.
              И ... биалетките се проверяват с ръка, когато колата е стъпила на земята.

              Със 6 думи - "Око да види, ръка да пипне!" ...
              Последно редактирано от krasi-mir; 08-07-14, 21:00.
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

              Коментар


              • #52
                От: Въпрос по ходовата част

                Първоначално публикуван от gecata1059 Преглед на мнение
                ....селеновите втулки на горния носач .....
                Колеги, това животно какво ще да е?!?
                В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                Коментар


                • #53
                  От: Въпрос по ходовата част

                  Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                  "Око да види, ръка да пипне!"
                  Окото видя при рязко клатене на ляво-дясно, изместване на носача по оста на втулката.Същото като с отвертката.При отнемане на натиска се връща в първоначално положение.Измества се външната част на втулката спрямо вътрешната.Но гумата според мен е здрава и еластична, иначе нямаше да се връща.Но при нова втулка не знам дали ще има такова движение и ,ако има колко ще е ?http://www.euro07.bg/catalog/image.php?id=190449
                  CR-V 2.0i RVSi 147PS

                  Коментар


                  • #54
                    От: Въпрос по ходовата част

                    Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                    Колеги, това животно какво ще да е?!?
                    От руски :http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%...BB%D0%BE%D0%BA
                    На разговорен български- Селенова втулка.
                    CR-V 2.0i RVSi 147PS

                    Коментар


                    • #55
                      От: Въпрос по ходовата част

                      Първоначално публикуван от gecata1059 Преглед на мнение
                      От руски :http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%...BB%D0%BE%D0%BA
                      На разговорен български- Селенова втулка.
                      Колегага, въпроса ми беше реторичен - нали сме техничарски форум все пак! Благодаря за обяснението, въпреки, че е по точно да се каже, че идва от развален английски, а не от руски
                      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                      Коментар


                      • #56
                        От: Въпрос по ходовата част

                        Приел съм въпроса буквално. Друг път ще внимавам.
                        CR-V 2.0i RVSi 147PS

                        Коментар


                        • #57
                          От: Въпрос по ходовата част

                          Признавам си, че не съм се закачал с окачването на тия Хондета, но пък гледах подобен филм (на чужд гръб) с други марки, най-весело беше с Витара - испанка. Там сайлент-блоковете (да де, никакъв селен няма вътре, нито лунен прах ) са си направо сцепени ... ама заводски. И беше гоУЕм рев - олеле, тва се е скъсАло, веднага смяна, дай едни 500 кинта, труда отделно.
                          Абе алоу ... к'ви 500 лева, к'во чуждо магаре...
                          Само предупреждавам, да няма после ревове и писъци.

                          Иначе към колегата с чуденката: ако ти е разбит тампона (сайлент-блок, гумено-метална втулка или както и да го наречеш, все тая), първо, си личи на око. Качваш колата на канал или ако е удобно - просто извърташ гумите така, че да може да го видиш тоя ми ти гумен блок. Ако е разкапан, ВИДИМО има изместване от нормалното му положение. А ако е скапан до там, че да тропа, вЕрвай ми - досега да си го разбрал десет пъти. Щом ти изглежда наред, вероятно е наред.
                          За всеки случай пусни едно фото на въпросния възел при нормално положение на колата, често това е достатъчно за диагностика.

                          Когато се окаже, че на втулките нищо им няма, оправи си разбития шарнир и ако след това пак имаш подозрителни шумове - огледай ВСИЧКИ крешежи на окачването, включително и тия, които никога не си пипал. Понякога излизат разхлабвания на много интересни и уж невъзможни места.
                          Ако там всичко е наред, гледаш пак всичките шарнири, влкючително вътрешните, гледаш тампони на мотора, особено около скоростната, гледаш и тампоните на ауспуха. И ако все пак имаш шум и всичко според теб е наред, отиваш при някой, който няма да се прави на интересен, а ще ти обърне внимание и ще ти свърши работа. Дори не е нужно да е точно Хондаджия, достатъчно е да е с акъла си. Ако не в Мездра, в СФ все ще има кой да ти обърне внимание.

                          Успех!
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #58
                            От: Въпрос по ходовата част

                            Смених външен кормилен накрайник-ляв и чукането утихна.Качвам снимка на втулките.Снимал съм от лявата страна ,при вдигната кола докато сменях накрайника.От дясно изглежда по същия начин( проблемния за смяна).Натиснете снимката за да я уголемите

Име:WP_20140712_003.jpg
Прегледи:1
Размер:167.0 КБ
ID:5599384Натиснете снимката за да я уголемите

Име:WP_20140712_004.jpg
Прегледи:1
Размер:75.1 КБ
ID:5599385
                            CR-V 2.0i RVSi 147PS

                            Коментар


                            • #59
                              От: Въпрос по ходовата част

                              Първоначално публикуван от gecata1059 Преглед на мнение
                              Смених външен кормилен накрайник-ляв и чукането утихна.Качвам снимка на втулките.Снимал съм от лявата....
                              При вдигнато положение, може да те излъже! Ако все още имаш съмнения, подложи под долния носач трупче (на стабилно място) и виж дали всичко ще си остане на мястото, като пуснеш крика.
                              Но щом казваш, че е утихнало...
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X