Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Спарки ме е разбрал добре.
    И моля - не се дръжте като ниваджии - не искам никой да се засяга
    Още повече че стегнато поведение съвсем не значи лошо поведение.

    Аз, при положение че карам друго всеки ден, след първия половин час каране вече спирам да я усещам като стегната, но това е първоначалното впечатление например като слезеш от друго - нормален лек автомобил или по-голям джип. Някак е по-малко плавна, двигателя е пъргав, но поведението е малко, как да кажа, скокливо. Особено добре се усеща като слезеш от возило с голям бензинов или дизелов двигател. Ферозата започва да върви малко под 3-те хиляди оборота, а истинската и сила идва около 4000. И това ако центровката е нагласена правилно. Ако обичаш да върви повече на ниски обороти и е настроена така, на високи след определено положение на газта започва да се подочуват детонации. Много е тънък момента с настройката на аванса, и не става на стенд. Трябва да си я настроиш както на теб ти харесва.

    Точно това беше хавата с ферозата на Жоро Танев като си я купи. Така му и обясних да си я настрои. При него според думите му се случи същото. Не съм я опитвал след това, но той си е доволен от резултата.

    Колкото до другото - витарата има очеизвадно по-добра аеродинамика, макар и нейната да не е на висота. Това също дава свойта дан, и в разход и в поведение на високи скорости. Има разликата в усещането дори като смених стария ми тънък волан с новия по-дебел. А ферозата има поне 3 вида волани, 2 вида седалки и няколко варианта на вътрешна комплектация. Едно е да седнеш в оголена като мойта (фабрично вътре няма пластмаси, няма плат по вратите и прочие подробности), и съвсем друго в тая на Жоро. Мойта се чувства някак по-тенекиена, например. А това отново е субективно усещане за всеки.
    Последно редактирано от sparkybg; 10-03-11, 15:47.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #77
      От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

      Спарки да така е. Насторих я по слух и по начин на вървене без да се чува тропане на аванс. Колкото до стенда ако помниш, когато си бях въобразил, че е качила разхода (оказа се контактен проблем на сондата на резервоара) я бях завел на стенд да видя къде е центровката. По Аутодата и даваха 3.5 градуса. Мойта показа точно толкова. Не съм я пипал от както я настроих и до сега не съм забелязал да се е променила от към вървеж.
      Георги Танев (0+)
      Land Rover Discovery 1 300 TDi
      Land Rover Club Bulgaria
      0887 930 238, 0878 797 768

      Коментар


      • #78
        От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

        Не ми харесва, липсата на резерв от мощност. Това че иска сичката газ на бавни за да върви ме изнервя. Просто личните ми предпочитания съм към големи бавноходни двигатели, работещи далеч от предела си. неадекватна на магистрала.
        На всичко, отгоре въпросното мъниче съвсем не е икономично.
        Викаш вдигала 120 - толкова съм вдигал и с УАЗ и даже успях да намаля .
        Ама се случва да карам примерно след дългата Витара на Краси Traveling и километражът и GPS показват 150 При возене в същата с толкова усещането е съвсем спокойно и нормално.
        В гората и двете немат POWER ама при Витарата дефицитът, като че е по-малък.
        Просто такива коли се карат съвместно с г-жа Засилка.
        Сравнението на Нива с който и да е от тях е смехотворно.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #79
          От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

          Е, сравняваш дълга витара с къса фероза - много ясно че разликата ще е тая.

          А вдига 120 по километраж с регенератите. Не посмях повече, заради регенератите, а можеше. Колко е реално - нямам идея, но не е по-малко.

          И не иска всичката газ. Иска обороти. Дифовете са и по-бавни например. Дръж я над 4000, и липса на мощност няма да усетиш. Поне аз не съм усетил. Да, бръмченето е неприятно, ама нищо повече.

          За големите двигатели, дето си имат сила още ниско долу - няма 2 мнения по въпроса.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #80
            От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

            Да вметна, че не се сърдя на никой. За да караш фероза и да те слуша, трябва поне малко да я харесваш. Аз харесвам и витара, не е там проблема. Витарката като цяло е по-изящна, сякаш. По-лека, по-пъргава, по-комфортна. Ферозата е по-грубовата, по-масивна. При нея всичко е по-преоразмерено и дори на вид, изглежда по-здраво. Все пак, Ферозата е Тойота. Не ми харесва решението за ресорите отзад, ама е така.
            Колкото до проходимост, мисля че са доста сходни, с малки предимства на едната или другата тук или там.
            Не бих карал нито едната от двете като ежедневна кола.
            По отношение на пригодността за тунинг такъв, какъвто ние го разбираме, витарата е една идея по-пригодна.
            Но аз лично, ако трябва да си правя джип за състезания или тежък офф, ще предпочета джип с цели мостове и по-конкретно Самурай.
            Поздрави!
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #81
              От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

              Да ги сравним директно:

              Vitara/ Feroza:

              Междуосие: 2200мм/ 2175мм
              Track front: 1395mm/1325mm
              Track rear: 1400mm/1325mm
              Тегло с оборудване и пълен резервоар: 1000кг/1125кг
              Клиренс: 200мм/205мм

              Като сложим и окачването, всичко води до по-добро пътно поведение по асфалт на Витара. По-голямо междуосие, по-голяма ширина, по-малко тегло, по-добра аеродинамика. 125 кила разлика в теглото за такъв калибър джипка съвсем не е за подценяване. А дългата витара тежи колкото фероза.

              Та, няма нищо чудно в констатациите по-горе относно пъргавина, икономичност и прочие. Ама, кой по дяволите си купува джипка за икономичност?
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #82
                От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                Абе, може фактите да говорят едно, но в крайна сметка едва ли някой си купува кола единствено като сравнява параметри.
                Признавам си, Ферозата си я купих най-вече защото ми е много красива, което не бих казал за Витарата.
                Хахха, вероятно звуча като жена, ама...
                Георги Тонев

                Коментар


                • #83
                  От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                  Първоначално публикуван от VECTOR Преглед на мнение
                  Абе, може фактите да говорят едно, но в крайна сметка едва ли някой си купува кола единствено като сравнява параметри.
                  Признавам си, Ферозата си я купих най-вече защото ми е много красива, което не бих казал за Витарата.
                  Хахха, вероятно звуча като жена, ама...
                  Фактите са си факти. Кой-какво ще избере е съвсем друга работа. На друг повече би харесала витарата. На мен също не ми харесва, еле пък ако ги гледам и двете в заводски вид.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                    Аз да си призная, когато обикалях да си търся возило 4х4, бях със нашите тоя ден. И тъкмо се бях угледал в едно бусче Субару Либеро, майка ми забеляза Ферозата. Бях минал покрай нея, без да и обърна никакво внимание. Та, на нея и хареса, а аз се вгледах в последствие. Тогава си нямах почти никаква идея от 4х4, само знаех, че ми е нужно.
                    Аз съм си малко хаймана и както се оказа после, явно и не съм я гледал толкова, щом не съм обърнал внимание на замаскираната рама.
                    После си я обикнах и аз.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                      Към авторката на темата: Не е важно возилото, а шофьора.
                      Аз си карам Витарката, но оня ден се разходих с на баща ми(моята бивша) Хонда Сивик. Жабата е на метан и съвсем е клекнала горката. Ауспуха опира и по царския път като има неравности, да не говорим за други места. Да, ама аз я карах две години. И ходих къде ли не. Където и с витарата ходя. Само че по-бавно. Та оня ден се засилих през някакво пътче в Добруджа между две села. Тоя път и с жипка не може да се кара без заобикаляне на дупките, а аз си минах със сивика без да опира много. Идеята е, щом те влече, да не ти пука колко нисък е фиата. Ще му свикнеш на габаритите и ще минаваш откъдето и другите(поне софт терените).

                      Коментар


                      • #86
                        От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                        Аз имам и Витара и Фероза ,и така като чета колегата 'СТАРТ ОТ СКРАПА' май е най добре ориентиран . Другите в предвид подфорума са леко пристрастни.Витарата е в пъти по стабилна и лесна за каране при всякъкви условия.С Витарата съм вдигал 160,с Ферозата 140.Без да съм ги мерил една срещу друга усещането е че Витарата ускорява по добре.Гори по малко от ферозата!За сега Ферозата е по чуплива,и за финал почти стандартната Витара на Смилен Кабакчиев с която той стана първи на офроуд Троян 2008г. минава от първи път със стари гуми на такива препятствия на които Радо ГЕНЕВ с доста по повдигната и с нови гуми Фероза се засилваше по няколко пъти. А за Спарки относно товаренето,Витара със счупени пружини не съм виждал, а всяка втора Фероза е чупила ресьор!

                        Коментар


                        • #87
                          От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                          Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                          ...А за Спарки относно товаренето,Витара със счупени пружини не съм виждал, а всяка втора Фероза е чупила ресьор!
                          Не говоря за чупене, а за товарене. Как да се счупи, като с кубик дърва в багажника просто ще си легне на тампоните, и върху пружините повече усилие няма да има? А ферозите със счупени ресори са легнали отдавна преди да ги счупят Тоест, трябвало е да бъдат сменени. За сметка на това съм виждал не веднъж витари с изскочили пружини, а фероза със счупен торсион - тсъ. Всяко си има плюсовете и минусите. Това твърдя аз.

                          Виж "фактите" по-горе. Аз не оспорвам това. Дори и само разликата в теглото и аеродинамиката да вземеш, уравнението за разхода и вървежа си излиза от самосебе си. От 100 км/ч нагоре аеродинамиката е от огромно значение, че дори водещо за вървежа и разхода.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                            За мене(лично) основния плюс на Ферозата е в разположението на интериора.Понеже съм 190см,висок при Витарата дори и докрай да е седалката пак са ми свити краката, а при Ферозата са опънати без да е опъната до край.Съответно е по удобна за по високи хора

                            Коментар


                            • #89
                              От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                              Това с Троян 2008 е лесно обяснимо. По леката Витара с нормални гуми та макар и стари е по-логично да мине без засилки за разлика от Радо. Да беше вдигната много, да изглеждаше хубаво, но .... имаше гуми, които според мен идваха огромни за силиците на ферозовия мотор. Не помня Радо да беше променял нещо по него.
                              Георги Танев (0+)
                              Land Rover Discovery 1 300 TDi
                              Land Rover Club Bulgaria
                              0887 930 238, 0878 797 768

                              Коментар


                              • #90
                                От: Аз съм вече сухопътна - продадох Мърляча

                                Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                                За мене(лично) основния плюс на Ферозата е в разположението на интериора.Понеже съм 190см,висок при Витарата дори и докрай да е седалката пак са ми свити краката, а при Ферозата са опънати без да е опъната до край.Съответно е по удобна за по високи хора
                                Колега,не си сам в мъкатаИ аз съм 190см. Само можеш да си представиш как се чуствам във Витара Х90 със спортни седалкиДори колана/ 4-точков/ слагам при отворена врата,а като се притегна добре-мъка да затворя вратата и т.н.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X