[ATTACH=CONFIG]294000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]294001[/ATTACH]В случая е важно да има съвпадение на посоката.
На първата снимка е Японски диф и на всички такива посоката на зъбите е отбелязаната със стрелката. Въпроса е дали на Руския посоката е същата. Мисля, че да, но дифа го познавам само на теория. Трябва някой пипал такова желязо да потвърди.
Значи страната със зъбите на короната е точно тази,следователно предния кардан се върти обратно на часовниковата стрелка,а задния по нея. На рокито е по същия начин разположението. Останала ми е една УАЗкова предна полуоска от обикновен мост (като тоя на снимката),утре ще я премеря и ще пиша.
И на тия мостове от роки дето ги имам зъбите на пиньон/корона са 11-37 ( т.е. 3.36).
П.П.: Днес разглобих задния и честно казано се разочаровах малко от конструкторската мисъл на японеца.Единственото нещо дето държи полуоската да не излезе барабар с колело и все е една горещо пресована втулка.Знам че и на други джипове е така,но за мен това е идиотия и несериозна работа.
Благодаря ти много, колега!
И на Ферозата е със същата втулка...
Ако задния диф дойде отпред, посоката на зъбите ще е същата.
Значи карданите трябва да се въртят в противоположни посоки.
Your conscience is all you can take to your grave.
Аз друго се сещам в момента -оригиналния ферозов преден диф от какъв материал му е корпуса? Ако е стоманен (т.е. да може да се заварява по него) да се помисли дали не може да му се заварят ръкави от безшевна тръба завършващи с фланци като на Уаза.И да се поставят Уазови сфери и главини.Също така ще трябва да се ползват уазовите полуоси,като им се нарежат нови шлици в края от към дифа.
Май е чугунен... Аз мисля, че по-добре е да се преправи задния. Ръкавите и корпуса са стоманени и могат да се скъсят(удължат) и да им се заварят фланци. Освен това, задния е по-здрав и с 4 сателита. На него са по 27 шлици и 30мм полуоски. На предния са с 25 шлици, а за полуоските , не си спомням точно.
А уазовите полуоски, така или иначе ще трябва да се преправят. Стига диаметъра им да позволява нарязването на нови шлици....
Освен това, трябва да се прецени дължината. Имаш ли идея, колко е широк уазовия мост?
На Ферозата е 123,5 задния до фланците. Ще трябва и отпред да се докара толкова. Или трябва да се замери до монтажните повърхности на барабаните...
Your conscience is all you can take to your grave.
Имам наличен само редукторен (т.е. не ни върши работа),в Уаз раздела имаше снимки с размерите в Систематизираната.Иначе принципно да -със заден даже ще е по-лесно да се направи.Единствено трябва стигнат на дължина (и дебелина) Уазовите предни полуоси,за да им се нарежат шлици. Утре ще премеря колко са и дебели и дълги.
За преден ферозов упражнението е безсмислено. Слаб е. По-добре заден. А полуоси се правят някак, може и от нула. Въпроса е да ти направят термообработката като хората.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Благодаря ти много, колега!
И на Ферозата е със същата втулка...
Ако задния диф дойде отпред, посоката на зъбите ще е същата.
Значи карданите трябва да се въртят в противоположни посоки.
Не, посоката на зъбите не е същата. С Ленин говорим за посоката на стената със зъбите. Тази посока на Японските джипки винаги сочи корона срещу корона на преден и заден диф. И при това разположение двата кардана се въртят в еднаква посока. Съдейки по снимки и чертежи и при Уаз е така.
Така че, монтирайки заден диф отпред и запазвайки правилната посока на стената със зъбите, тези зъби ще дойдат обратно. Ще издържът ли пиньон и корона, и колко време е съмнително. Не се занимавай.
По долните снимки са на колега от форума. 70-сетка. Идеално се вижда всичко:
Първо да уточня нещо:по горе съм написал,че предния кардан се върти обратно на часовника,а задния по него.В първия момент погледнато все едно излиза,че двата кардана се въртят един срещу друг (и аз се обърках в началото,преди да се позамисля ).Но не -въртят си се в една и съща посока както казва Андро.
И сега малко размери:
дългата предна полуос на УАЗа е 101 см;
късата предна е 62 см;
Дебелината е 31мм (на шлица 32мм),а и да уточня- тези полуоски са едно цяло с каретата.
И сега малко цени в магазина за ориентиране( взех ги от един малък в Карлово,при някой от вносителите може и да има разлика,но надали ще е повече от 10 лв.):
Дълга полуос, предна -173 лв. (предполагам с ДДС,защото я записах от табелката с цената);
Къса полуос -132лв (и тя с ДДС)
Сфера-120 лв; Полусфера-54лв.; Кече и семеринг за нея-5лв; Шенкелни болтове-2х12 лв (лагерни) или 2х8лв.(със съчма или бронзова втулка); Фланец за главината-72 лв.; Главина-60лв.; Хъб (като AVN-ските,с врътка за включване)-52 лв; Забравил съм лагерите,но грубо 2х 10 лв. да са,плюс още едно 20 лв грубо за разните дреболии-гайки,законтрящи шайби семери за главината и прочие (всички тия цени са без ДДС-то уж).
Или общо цена за целия възел -430 лв. ,"найс а" .
Найс. Остава да се сметне колко ще излезе напасването на всичко това към ферозовия заден мост и преправянето на полуоските. Това свърши ли се, другото е лесно.
А 31 милиметрови полуоски ферозата няма да счупи никога.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Ммдаа ,то интервенцийте по моста в тоя случай ще са две -заваряне на присъединителните фланци (трябва да се направи точно,оптималния ъгъл на наклона на шенкелната ос (Кастора) и нарязване на нови шлици на полуоста от към дифа (е тука ще е големия филм май,ще трябва първо да се навари метал,за да се удебели оста,после да се нарежат шлиците и да мине термообработка.
В добавка мисля, че ще е проблемно и хващането за струг заради карето .
Такааа... Какво може да се обобщи до момента:
Единствения възможен вариант да се запази задния мост на Феро и доброто предавателно число е да се направи хибриден мост с части от заден ферозов и преден уазов мост. Андро е прав за посоката на зъбите. Въпросът наистина е колко здрава ще е двойката корона-пиньон, ако работи на обратно.Железна е и логиката за посоката на въртене на карданите, тъй като в раздатката движението се предава от верига.
Това накратко означава, че задния диф сложен отпред ще е постоянно натоварен като на задна предавка. Възможно е и да е по-шумен заради това. Хм...
Другите варианти са два цели моста от друг джип.
От Роки едно от предимствата е, че короните и пиньоните и на двата дифа са еднакви по размер, полуоските също и броя на шлиците е еднакъв. Единствената разлика е касетата ЛСД. Т.е, спокойно може да се преместят задна корона и пиньон отпред.
Недостатъците са предавателните числа, 3.36 и в най-добрия случай от товарно роки 3,83 (по спомен) и това, че на по-старите Рокита мостовете са малко по-тесни.
Странен е факта, че дори бензиновия вариант е със същите предавателни числа, в предвид че е по-бързооборотен. Дали се компенсира само от мощността (съмнявам се) или раздатката му е по-бавна...(по-вероятно). Трябва да проуча...
От Уаз, предимството е че са една идея по-широки, но пък са по-тежки и най-доброто предавателно число 5.12 няма да компенсира достатъчно този факт.
От други джипове евентуално биха могли да станат от:
Тойота, но вероятно ще са по-тежки, цената ще е абсурдна, а със предавателни отношения не съм запознат.
Самурай, но ще са по-тесни и ми изглеждат по-крехки. И там не съм запознат с предавателни числа.
Та, общо взето се стига до задънена улица, освен ако не се разполага с бюджет, с какъвто аз не разполагам.
Извод: Май ще си събирам парички от закуските за СамОрай за гавренееее...
Що се отнася до цените за нови комплекти за Уаз, едва ли ще стигна по-далеч от мост на старо + сервизиране (подмяна на лагери, семеринги, кечета и т.н.)
Колкото до дължината на полуоските от Уаз, аз имам съмнения, че ще се наложи да се скъсят малко, което би улеснило евентуалното пренарязване на шлици.
Това е общо взето, каквото се сещам за момента.
Последно редактирано от TigerHunter; 27-01-11, 17:38.
Your conscience is all you can take to your grave.
Точно така е както го описваш .
Има само още един възможен вариант-ако ферозовата корона и пиньон пасват на касета от Роки и в кожуха на моста. (Между другото в касетата на предния диф на Рокито има готови отвори за кръстачката на сателитните колела,т.е. може да се преправи да е с 4 такива).
А що се отнася до цената на УАЗ частите от магазина -че то по-изгодно е да се купи направо един УАЗ и да се играе по него .
Коментар