Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предавателни числа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Предавателни числа

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Е как пък на мойта нищо не се строши, и по магистралата си върви със 120.

    Трансмисия се троши от 31-ци каймани или нещо пак толкова агресивно, и то ако я ръчкаш здравата. С 235-ци кобри си даяни предоволно. Мойта от 2 години се кара така, а в гората се вадят пънове с нея, понякога напъна е такъв, че в един случай пъна прескочи джипката и падна пред нея.

    ...и инщо и няма. Нищо по окачване и трансмисия не е сменяно. Това не е Нива, в крайна сметка.
    Тоя спор взе да ми втръсва...заприличва на цялата ни държава и загубвам нишката.Стоим толкова много пред лаптопа да спорим излишно,че приличаме на едни рибари които отишли за една седмица на риба....и така разпънали такъмите,разпънали походната масичка ,нарязали мазето,наляли ракията и единия попитал:Какво ли правят сега жените?Другия навъзмутимо-Или плетат или се е..т.....първия станал и започнал да събира багажа.Какво става бе колега ,нали щяхме да стоим седмица?...Ами моята никога на съм я виждал да плете. Много съм радостен ,че съм част от този форум.Тук срещам приятели,съмишленици и много грамотни хора.Не казвам ,че съм безгрешен,дори напротив ,но някакви спорадични горски епизоди ,свързани с дърводобива на некачествена дървесина(някакъв 5 годишен изгнил пън)да се еталонират като меродавни,неприемането на чуждия опит и мнение(на завода производител)дори и от модератор(при цялото ми уважение)не мога да приема.Искам да довърша с факта,че Нива (както и Калашников)е много по конвертируема и известна от Дайхатсу Фероза.Тя е с многократно по-голям тираж ,тя продължава да се произвежда почти непроменена,тя е разпространена на всички континенти вкл .и Антарктида.....Поздрави.ПП Спарки,в България принудата ,а не целесъобразността са водещи в нашите действия и постъпки.Убеден съм че ще караш друга кола ако имаш possibile,така че да преглътнем последната ми изцепка по темата и да продължим напред.
    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

    Коментар


    • #17
      До: Предавателни числа

      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
      Ами , досега не съм усетил някакви биенета и резонанси в гумите , но и аз не карам бързо с тях. Един или два пъти съм вдигал до 110 км/ч и не усетих нищо странно , но те все пак са си регенерати. Доста са шумни.
      Малко ми е мудна табуретката , когато карам градско спокойно без много газ , т.е до 1500-2000 оборота. Имам в предвид , че бавно набира , но ако я сритам е скоклива и тежестта на гумите престава да и пречи.
      За носачите си прав. Не съм имал този проблем досега , но наистина там нещата са наблизо едно до друго.
      Когато можеш , качи някоя снимка на щитовете...
      Поздрави!
      Приятелю,няма начин да ги снимам качествено...веднъж ги снимах в канал един колега ме бъзикна(съвсем основателно).Иначе щитовете ги направих по чертежи които Спарки хвърли от един италиански сайт(като не пропусна преди това да ме сдъвче поради недоглеждането ми по темата като младши участник).Аз ги направих дословно от 2,5 мм ламарина,обработих я антикорозионно и я тряснах.Много съм доволен...освен един кусур-скоро ще сменям масло и пак долу.Проблема е че не пускам майстори край колите и трябва да го правя сам,ама като се стопли малко.Така ,че довери се изцяло на чертежите,точни са.
      МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

      Коментар


      • #18
        До: Предавателни числа

        Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
        Тоя спор взе да ми втръсва...
        Еми недей да спориш без аргументи тогава. Няма строшена фероза от 235/75/15 кобри. Просто няма такава. А добре знаеш защо дадох примера с пъна - защото моята фероза се експлоатира и товари безмилостно. Всички дърва за вече 3-та зима са прекарани с нея. С такива гуми е откак я купих, и по трансмисията не само че няма нищо, а няма и помен от нищо. Единствената слабост на която съм попадал са и спирачките, и то ако караш като откачен и ги ползваш често - кипват. Лично съм го изпитал на гърба си. И нищо повече, ама нищичко. В началото и смених само феродовия диск, и толкоз.

        Опитвам се да говоря аргументирано, с факти. Къде са твоите факти? Ама конкретно.

        И да, почти всеки джип, включително и ферозата, е оптимизиран в една или друга степен за заводския си размер гуми. И тогава евентуално е най-оптимално вървяща, според вижданията на конструкторите и. Евентуално и по-икономична. Само дето доста хора тук я ползват за малко по-други цели, и точно за тия други цели, другите гуми вършат по-добра работа от заводския размер, поради ред причини, които несъмнено и сам знаеш. Да, с тях е по-тромава, адски са шумни на голяма скорост, харчи повече и т.н., но практиката е показала че ферозата издържа на това натоварване без да се троши, особено ако човек намери изначално читав екземпляр, и се грижи за нея добре, а не я кара додето се строши без да пипва и поглежда нищо.

        Конкретно:
        1. Пука блокове и глави - ако е тормозена и охладителната и уредба не е в ред. Не съм успял да прегрея мойта нито веднъж, а повярвай ми - правил съм опити
        2. Чупи кожуха на преден диф, ама с агресивни 31-ци и шантаво каране.
        3. Шасито гние, особено на немски и австрийски екземпляри.
        4. Троши ресори - от дъртост (личи си много преди това - легнали са) или поради неизправни задни амортисьори.
        5. Чат пак се е чуло да смеси вода и масло - гарнитура, пак поради прегряване, гъзоръки майстори и т.н. Ама, при изправна охладителна уредба не загрява.
        6. Разхлабват се гайките на предните лагери - тук вече е конструктивно не добро решение - законтрянето е направено зле.
        7. Къса ляв тампон на двигателя, а после и тоя на раздатката, ако човек е настоятелен - късал съм 2 пъти. Просто са слаби, или са оставени като бушон. Никакви последствия от това обаче не се случват.
        8. Не на последно място - самото качество на изработка е на светлинни години над руското.

        За друг систематичен проблем поне не се сещам. И нищо от тия не се дължи на гумите, когато са 235/75/15 и надолу, независимо какви. Из

        Сега това, което знам за нивата (карал съм макар и има-няма 1000км, епизодично):
        1. Качество - никакво - това го знае всеки.
        2. Скорости като за жигула - сдават след време - конструктивна недомислица, или по-точно икономия.
        3. Дифове пак като за жигула - да, ама натоварени малко повече, съответно се трошат - пак икономия.
        4. Двигател, практически от 50-те години. Общо взето безпроблемен, като изключим качеството на руската сглобка, но толкова морално стар, че изобщо е ненужно да отваряме приказка. Според мен и недостатъчна мощност - върви значително по-малко от ферозата, дри и да вземем и двете с щатен размер гуми.
        5. Системни проблеми с вибрации по трансмисията, клонящи към невъзможност за поправяне докрай - пак конструктивна недомислица/икономия.
        6. Корозия - навсякъде и по всяко време, още като излезе от завода.
        7. Никакъв комфорт за дълъг път (не че ферозата е особено комфортна), поне според личния ми опит.
        8. Няма шаси, и като прибавиш гниещото като за световно купе - сещай се.

        Да, по-разпространена е. Ама задай си въпроса защо? Според мен, единствено и само защото е евтина, а частите и - още повече. При нея обаче, издевателства като върху ферозата водят до това, което казваш, безусловно, защото още на чертожната дъска ресурса и е изстискан докрай.

        Не съм спорил. Това са просто факти. А високия разход, шуменето на гумите, и по-голямата тромавост не са проблеми, а просто факт, и ако на някой тия неща не са му ясни предварително, нищо чудно да се изненада че пълно щастие няма. Но ферозата няма да се строши от това, ако е технически изправна.

        Надявам се да се видим при удобен случай, и сам ще разбереш че нито споря заради самия спор, нито влагам някакви конкретни чувства в това. А факта че съм модератор, смятам че съм доказал че няма никакво значение.

        В тоя смисъл, както предложи, забравям всички мои и твои "изцепки" и продължаваме по живо по здраво. Наздраве!

        ПП: Ферозата си ме кефи, и затова още я имам. Не е заради цената. Просто точно в тоя клас не виждам алтернатива.
        Последно редактирано от sparkybg; 09-02-10, 21:23.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #19
          До: Предавателни числа

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Еми недей да спориш без аргументи тогава. Няма строшена фероза от 235/75/15 кобри. Просто няма такава. А добре знаеш защо дадох примера с пъна - защото моята фероза се експлоатира и товари безмилостно. Всички дърва за вече 3-та зима са прекарани с нея. С такива гуми е откак я купих, и по трансмисията не само че няма нищо, а няма и помен от нищо. Единствената слабост на която съм попадал са и спирачките, и то ако караш като откачен и ги ползваш често - кипват. Лично съм го изпитал на гърба си. И нищо повече, ама нищичко. В началото и смених само феродовия диск, и толкоз.

          Опитвам се да говоря аргументирано, с факти. Къде са твоите факти? Ама конкретно.

          И да, почти всеки джип, включително и ферозата, е оптимизиран в една или друга степен за заводския си размер гуми. И тогава евентуално е най-оптимално вървяща, според вижданията на конструкторите и. Евентуално и по-икономична. Само дето доста хора тук я ползват за малко по-други цели, и точно за тия други цели, другите гуми вършат по-добра работа от заводския размер, поради ред причини, които несъмнено и сам знаеш. Да, с тях е по-тромава, адски са шумни на голяма скорост, харчи повече и т.н., но практиката е показала че ферозата издържа на това натоварване без да се троши, особено ако човек намери изначално читав екземпляр, и се грижи за нея добре, а не я кара додето се строши без да пипва и поглежда нищо.

          Конкретно:
          1. Пука блокове и глави - ако е тормозена и охладителната и уредба не е в ред. Не съм успял да прегрея мойта нито веднъж, а повярвай ми - правил съм опити
          2. Чупи кожуха на преден диф, ама с агресивни 31-ци и шантаво каране.
          3. Шасито гние, особено на немски и австрийски екземпляри.
          4. Троши ресори - от дъртост (личи си много преди това - легнали са) или поради неизправни задни амортисьори.
          5. Чат пак се е чуло да смеси вода и масло - гарнитура, пак поради прегряване, гъзоръки майстори и т.н. Ама, при изправна охладителна уредба не загрява.
          6. Разхлабват се гайките на предните лагери - тук вече е конструктивно не добро решение - законтрянето е направено зле.
          7. Къса ляв тампон на двигателя, а после и тоя на раздатката, ако човек е настоятелен - късал съм 2 пъти. Просто са слаби, или са оставени като бушон. Никакви последствия от това обаче не се случват.
          8. Не на последно място - самото качество на изработка е на светлинни години над руското.

          За друг систематичен проблем поне не се сещам. И нищо от тия не се дължи на гумите, когато са 235/75/15 и надолу, независимо какви. Из

          Сега това, което знам за нивата (карал съм макар и има-няма 1000км, епизодично):
          1. Качество - никакво - това го знае всеки.
          2. Скорости като за жигула - сдават след време - конструктивна недомислица, или по-точно икономия.
          3. Дифове пак като за жигула - да, ама натоварени малко повече, съответно се трошат - пак икономия.
          4. Двигател, практически от 50-те години. Общо взето безпроблемен, като изключим качеството на руската сглобка, но толкова морално стар, че изобщо е ненужно да отваряме приказка. Според мен и недостатъчна мощност - върви значително по-малко от ферозата, дри и да вземем и двете с щатен размер гуми.
          5. Системни проблеми с вибрации по трансмисията, клонящи към невъзможност за поправяне докрай - пак конструктивна недомислица/икономия.
          6. Корозия - навсякъде и по всяко време, още като излезе от завода.
          7. Никакъв комфорт за дълъг път (не че ферозата е особено комфортна), поне според личния ми опит.
          8. Няма шаси, и като прибавиш гниещото като за световно купе - сещай се.

          Да, по-разпространена е. Ама задай си въпроса защо? Според мен, единствено и само защото е евтина, а частите и - още повече. При нея обаче, издевателства като върху ферозата водят до това, което казваш, безусловно, защото още на чертожната дъска ресурса и е изстискан докрай.

          Не съм спорил. Това са просто факти. А високия разход, шуменето на гумите, и по-голямата тромавост не са проблеми, а просто факт, и ако на някой тия неща не са му ясни предварително, нищо чудно да се изненада че пълно щастие няма. Но ферозата няма да се строши от това, ако е технически изправна.

          Надявам се да се видим при удобен случай, и сам ще разбереш че нито споря заради самия спор, нито влагам някакви конкретни чувства в това. А факта че съм модератор, смятам че съм доказал че няма никакво значение.

          В тоя смисъл, както предложи, забравям всички мои и твои "изцепки" и продължаваме по живо по здраво. Наздраве!

          ПП: Ферозата си ме кефи, и затова още я имам. Не е заради цената. Просто точно в тоя клас не виждам алтернатива.
          Всичко в отговора ме удовлетворява напълно и съм съгласен с него.Надявам се да се видим да побеседваме.Успех.
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #20
            Чисто информативно ми стана интересно колко е предавателното число на бавните при Ферозата . Например при Терано 2 е 2.02 . Колко е при Ферозата ?
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • cnc82
              cnc82 коментира
              Редактиране на коментар
              Намерих го в раздела с техническа информация . 1.75 е .

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X