Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предавателни числа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Предавателни числа

    Гледайки темата на Радо Генев се замислих за следното - колко са бавни бавните и коя скорост след коя се пада. Слетките показаха следното:

    Low,1st 6,581008
    Low,2nd 3,827228

    High,1st 3,752
    Low,3rd 2,681866
    High,2nd 2,182
    Low,4th 1,754
    High,3rd 1,529
    Low,5th 1,51721
    High,4th 1
    High,5th 0,865

    Сортирах ги по предавателно число от най-бавната към най-бързата.

    Всичко това ми хрумна, защомо мисля да слягам по-големи гуми (сега съм със 205/75, смятам да мина на 235/75). В момента на няколко пъти на втора бавна ми се е случвало да ми свърши тягата.

    Та в този ред на мисли - ня коя скорост карате при по-тежки терени и с какви гуми?
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    До: Предавателни числа

    При по-тежки 2ра бавна. Там където обаче ми се вижда по-рисковано си карам на 1ва бавна. Предпочитам да се кача по-бавно и с повече обороти от колкото да спре в средата на баира или малко преди края му. До сега не ми се е случвало да страдам от липса на мощност на места, където съм преценил 2ра бавна например. Гумите са 235/75/15 Максис Бъгшот Мудер.
    Георги Танев (0+)
    Land Rover Discovery 1 300 TDi
    Land Rover Club Bulgaria
    0887 930 238, 0878 797 768

    Коментар


    • #3
      До: Предавателни числа

      На първа бавна има достатъчно тяга и за по-голями гуми, ако я държиш в обороти, независимо от терена. Карам по същия начин - предимно 2-ра, че и трета бавна, а където ми трябва тяга - първа бавна. Не съм имал до сега проблем с недостатъчна тяга и гаснене. Просто си иска газ до ламарината. с 225/75/15 регенерати FEDIMA съм.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        До: Предавателни числа

        И аз като Спарки. Където изисква яко катерене- първа бавна. Достатъчно ми е да я държа над 2К оборота и не усещам недостиг на мощност. Повече "форсаж" само където ми трябва повече засилка и е хлъзгаво.(Огито на разходката ме попита , дали е Бертоне , щото съм минавал почти навсякъде с половината газ.Причината е , че с много газ се изстрелва много яко и подскача като дива коза , пък аз вътре си бия главата в тавана ...)
        Карам с "кобри" на Марикс 235/75/15. Доволен съм. Не вярвам да са много по-тежки от размера на Спарки , а ако има разлика , предполагам е до кило на гума...
        Последно редактирано от TigerHunter; 08-02-10, 16:21.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #5
          До: Предавателни числа

          Хмм, започвам да се замислям дали не са ми измрели половината магарета под капака...
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            До: Предавателни числа

            Понякога на първа бавна в сняг не става.Аз съм с каймани 235/75/15 и първа бавна много рядко ползвам.Това изкачване което повечето са видяли на 1-ва нестава.
            Подстрекател на разходчици счупи ДЖИПКА покрай Габрово
            тел. 0898327627
            Радослав

            Коментар


            • #7
              До: Предавателни числа

              Ами...не ми се вярва , чак толкова да са избягали. Може би е въпрос на настройки , центровки и т.н. Аз мойта никога не съм я карал на центровка , откакто я купих преди година. Ама не и е леко с тия гуми, усеша ги в сравнение с предишните (195/80/15 М+S). Не е самолет , особено като е студена , а и в разхода ги усеща.
              Карам само на късо -градско и офф до вилата и под 14/100 бензин (нямам газ) не ми пада. Не мога и да я засека точно , щото не знам доколко е верен километража с по-големите гуми.
              А гумите ми тежат 19 кг задните и 17 -предните(само гумата).
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                До: Предавателни числа

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                На първа бавна има достатъчно тяга и за по-голями гуми, ако я държиш в обороти, независимо от терена. Карам по същия начин - предимно 2-ра, че и трета бавна, а където ми трябва тяга - първа бавна.Просто си иска газ до ламарината.
                Раааазгеле някой да аго каже Писна ми да слушам по разходки, че за мен нямало средно положение на газта. Когато някой се качи да кара моята Фероза, тогава да ми говории за междинна газ. Спарки го е казал перфектно в горният цитат. Само да а уточня, че има места, на които си трябват обороти и то постоянни
                Аз карам на 2, 3, 4 и 5(рядко) бавна ако е хоризонтален терен, но си зависи от много неща. Баирченца 1ва бавна и 2ра понякога. Абе много е относително, не може да се каже точно - на място се решава.

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Не съм имал до сега проблем с недостатъчна тяга и гаснене.
                Аз съм имала и с двете. За тягата - ще те заведа на едно баирче
                За гасненето - колата ти е в добро техническо състояние и е нормално да не си имал проблем с гаснене. Завиждам ти благородно.

                П.П. Моите коне определено вече не са 95броя, но с кобилка зад волана стават работите
                Последно редактирано от marlqnda; 09-02-10, 13:55.

                Коментар


                • #9
                  До: Предавателни числа

                  Има и друг вариант ..... освен с кобилка зад волана .....

                  Нарича се РОКИ ...2,8 ТД ......

                  Едва ли ще усетиш липса на мощност .....
                  Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                  Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Предавателни числа

                    Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                    Има и друг вариант ..... освен с кобилка зад волана .....

                    Нарича се РОКИ ...2,8 ТД ......

                    Едва ли ще усетиш липса на мощност .....
                    хехехе така и баба знае
                    И мен ме облъчваха за много коне, но кой ще ми ги храни цяло стадо 300 коня, а? Това е алчност. Не говоря за Роки. А и леката Ферозка, с хубави гуми и изправен двигател си е много, ама мнооого проходиима
                    Иначе си абсолютно прав, Рокито си е златната среда за коне, проходимост и .......ей пак се раздразних. На мен ми е простено, когато си купих Ферозата бях невежа, сега само точа лиги по чуждите.

                    А, пропуснах да напиша за предавките: при сняг в интерес на истината карам при възможност не на бавни, а на High,2nd 2,182. На бавни не ми се чистят добре гумите от снега и се пързалям

                    Коментар


                    • #11
                      До: Предавателни числа

                      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                      Ами...не ми се вярва , чак толкова да са избягали. Може би е въпрос на настройки , центровки и т.н. Аз мойта никога не съм я карал на центровка , откакто я купих преди година. Ама не и е леко с тия гуми, усеша ги в сравнение с предишните (195/80/15 М+S). Не е самолет , особено като е студена , а и в разхода ги усеща.
                      Карам само на късо -градско и офф до вилата и под 14/100 бензин (нямам газ) не ми пада. Не мога и да я засека точно , щото не знам доколко е верен километража с по-големите гуми.
                      А гумите ми тежат 19 кг задните и 17 -предните(само гумата).
                      Даа така е като не се карат предписаните размери гуми-повишен разход,слабост на мощност,чести аварии поради тормоза на трансмисията.А между другото защо се различават гумите ти по тегло,да не би да са различни?
                      МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Предавателни числа

                        Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                        Даа така е като не се карат предписаните размери гуми-повишен разход,слабост на мощност,чести аварии поради тормоза на трансмисията.А между другото защо се различават гумите ти по тегло,да не би да са различни?
                        Не , не са различни...като марка. Купих ги заедно от едно място , но там няма склад и кантар за да си ги пробираш по тегло. Всъщност , въобще ги нямаха на склад , та ги поръчваха. Поне са ги докарали две по две еднакви на тегло. С регенератите е така-трудно се намират абсолютно еднакви , при положение че и основите са им различни.
                        Колкото до причината да ги карам такива, ами ела да се качиш на вилата с други гуми , освен кални след като е валяло дъжд или сняг. Аз съм доволен от гумите и проблема с теглото и разхода беше очакван и преценен.
                        Ето ги всички като нови:
                        Прикачени файлове
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Предавателни числа

                          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                          Не , не са различни...като марка. Купих ги заедно от едно място , но там няма склад и кантар за да си ги пробираш по тегло. Всъщност , въобще ги нямаха на склад , та ги поръчваха. Поне са ги докарали две по две еднакви на тегло. С регенератите е така-трудно се намират абсолютно еднакви , при положение че и основите са им различни.
                          Колкото до причината да ги карам такива, ами ела да се качиш на вилата с други гуми , освен кални след като е валяло дъжд или сняг. Аз съм доволен от гумите и проблема с теглото и разхода беше очакван и преценен.
                          Ето ги всички като нови:
                          Дори за регенерати тази разлика от 2 кг е доста голяма.В казармата (работех като вулканизатор-топли вулканизации)бяхме спретнали едно гаражче за регенерати(апокрифно) и съм правил.При теб най вероятно подготовката на старата гума не е било еднакво ,но щом са добре балансирани мисля че няма да е голям проблема.Възможно е при някакви скорости да влиза в някакви резонанси и да усещаш биене.Казвам го от личен опит.Иначе калните гуми са номер 1....миналата сряда гоних едни гъски(голяма белочела гъска)по нивите при 40 см сняг на места,щитовете се представиха много добре и никъде на почуствах липса на мощност.Забелязах само една слабост и може би ще открия нова тема.Става въпрос за слабата защита на маншоните на външните карета,а именно -цялото пространство около полуоската,долния носач и кормилната щанга се пълни със сняг и става един монолитен блок който при замръзване може да скъса маншона,затруднява управлението и окачването.Този проблем при "слабата " Нива е удачно решен конструктивно с едни ригидни предпазители от пластмаса и от по голямо пространство между носачите
                          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Предавателни числа

                            Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                            Даа така е като не се карат предписаните размери гуми-повишен разход,слабост на мощност,чести аварии поради тормоза на трансмисията.А между другото защо се различават гумите ти по тегло,да не би да са различни?
                            Е как пък на мойта нищо не се строши, и по магистралата си върви със 120.

                            Трансмисия се троши от 31-ци каймани или нещо пак толкова агресивно, и то ако я ръчкаш здравата. С 235-ци кобри си даяни предоволно. Мойта от 2 години се кара така, а в гората се вадят пънове с нея, понякога напъна е такъв, че в един случай пъна прескочи джипката и падна пред нея.

                            ...и инщо и няма. Нищо по окачване и трансмисия не е сменяно. Това не е Нива, в крайна сметка.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Предавателни числа

                              Ами , досега не съм усетил някакви биенета и резонанси в гумите , но и аз не карам бързо с тях. Един или два пъти съм вдигал до 110 км/ч и не усетих нищо странно , но те все пак са си регенерати. Доста са шумни.
                              Малко ми е мудна табуретката , когато карам градско спокойно без много газ , т.е до 1500-2000 оборота. Имам в предвид , че бавно набира , но ако я сритам е скоклива и тежестта на гумите престава да и пречи.
                              За носачите си прав. Не съм имал този проблем досега , но наистина там нещата са наблизо едно до друго.
                              Когато можеш , качи някоя снимка на щитовете...
                              Поздрави!
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X