Здравейте,
въпросите не са специфични заради марката на автомобила, но все пак по добре темата да е в раздел Дайхацу.
автомобила е Hijet, 1000 кубика, 3 цилиндров бензинзинов мотор, карбуратор, 93 година някъде, имам няколко такива, купувам ги на цената на желязото, закъпвам ги и ги ползвам за полска работа.
слабото им място е, че ги прегряват. Последния който взех беше наиситна зверски прегрят. Единия от болтовете на главата се оказа правен, като главата на болта нямаше фланш, а беше сложена шайба, така че главата беше издълбала шайбата наполовина, и болта се разви на ръка. От там при замерването на главата, се оказа, че е станала дъга с искривяване в средата спрямо краищата - 0,8 мм при допустими по книга 0,1 мм. Дори валовете за кобилиците излязоха адски трудно, но пък не е спукана главата. Естествено имах съвет да я стегна здраво и че ще се оправи като загрее мотора. Но аз имах друга глава (празна) и преместих чарколяците в нея, обаче се оказа че, разпределитения вал има леко отчупено на едната гърбица. Това фатално ли е? прилагам снимка
Самата крива глава според вас може ли да се ползва за нещо? или да се изправи, но със шлайф не вярвам да стане.
Следващия момент беше че сегментите се бяха залепили в каналите, киснах ги с бензин, газ, ВД, добавка Римет, потапяне в същите течности загряти до 60-70 градуда и след 3-4 дни успях да ги отхлабя почти всички, имат еластичност, но оставаха 2 залепнали, след още 2-3 седмици търсене, ми доставиха комплект нови сегменти, изчагърках смело старите, слагам новите обаче греда- каналите са по тесни, влизат но се заклинват на места, прочетох в книгата и наистина каналите са по тесни от предписаното, като проблема е само във 2-ри и 3-ти сегмент. трябват им по 0,02 -0,03 мм на места, Въпроса ми е на машина ли трябва да се разстържат или може и ръчно с фина шкурка да речем 800-1000?
въпросите не са специфични заради марката на автомобила, но все пак по добре темата да е в раздел Дайхацу.
автомобила е Hijet, 1000 кубика, 3 цилиндров бензинзинов мотор, карбуратор, 93 година някъде, имам няколко такива, купувам ги на цената на желязото, закъпвам ги и ги ползвам за полска работа.
слабото им място е, че ги прегряват. Последния който взех беше наиситна зверски прегрят. Единия от болтовете на главата се оказа правен, като главата на болта нямаше фланш, а беше сложена шайба, така че главата беше издълбала шайбата наполовина, и болта се разви на ръка. От там при замерването на главата, се оказа, че е станала дъга с искривяване в средата спрямо краищата - 0,8 мм при допустими по книга 0,1 мм. Дори валовете за кобилиците излязоха адски трудно, но пък не е спукана главата. Естествено имах съвет да я стегна здраво и че ще се оправи като загрее мотора. Но аз имах друга глава (празна) и преместих чарколяците в нея, обаче се оказа че, разпределитения вал има леко отчупено на едната гърбица. Това фатално ли е? прилагам снимка
Самата крива глава според вас може ли да се ползва за нещо? или да се изправи, но със шлайф не вярвам да стане.
Следващия момент беше че сегментите се бяха залепили в каналите, киснах ги с бензин, газ, ВД, добавка Римет, потапяне в същите течности загряти до 60-70 градуда и след 3-4 дни успях да ги отхлабя почти всички, имат еластичност, но оставаха 2 залепнали, след още 2-3 седмици търсене, ми доставиха комплект нови сегменти, изчагърках смело старите, слагам новите обаче греда- каналите са по тесни, влизат но се заклинват на места, прочетох в книгата и наистина каналите са по тесни от предписаното, като проблема е само във 2-ри и 3-ти сегмент. трябват им по 0,02 -0,03 мм на места, Въпроса ми е на машина ли трябва да се разстържат или може и ръчно с фина шкурка да речем 800-1000?
Коментар