Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Крива глава, запекли сегменти.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Крива глава, запекли сегменти.

    Здравейте,

    въпросите не са специфични заради марката на автомобила, но все пак по добре темата да е в раздел Дайхацу.
    автомобила е Hijet, 1000 кубика, 3 цилиндров бензинзинов мотор, карбуратор, 93 година някъде, имам няколко такива, купувам ги на цената на желязото, закъпвам ги и ги ползвам за полска работа.

    слабото им място е, че ги прегряват. Последния който взех беше наиситна зверски прегрят. Единия от болтовете на главата се оказа правен, като главата на болта нямаше фланш, а беше сложена шайба, така че главата беше издълбала шайбата наполовина, и болта се разви на ръка. От там при замерването на главата, се оказа, че е станала дъга с искривяване в средата спрямо краищата - 0,8 мм при допустими по книга 0,1 мм. Дори валовете за кобилиците излязоха адски трудно, но пък не е спукана главата. Естествено имах съвет да я стегна здраво и че ще се оправи като загрее мотора. Но аз имах друга глава (празна) и преместих чарколяците в нея, обаче се оказа че, разпределитения вал има леко отчупено на едната гърбица. Това фатално ли е? прилагам снимка

    Самата крива глава според вас може ли да се ползва за нещо? или да се изправи, но със шлайф не вярвам да стане.

    Следващия момент беше че сегментите се бяха залепили в каналите, киснах ги с бензин, газ, ВД, добавка Римет, потапяне в същите течности загряти до 60-70 градуда и след 3-4 дни успях да ги отхлабя почти всички, имат еластичност, но оставаха 2 залепнали, след още 2-3 седмици търсене, ми доставиха комплект нови сегменти, изчагърках смело старите, слагам новите обаче греда- каналите са по тесни, влизат но се заклинват на места, прочетох в книгата и наистина каналите са по тесни от предписаното, като проблема е само във 2-ри и 3-ти сегмент. трябват им по 0,02 -0,03 мм на места, Въпроса ми е на машина ли трябва да се разстържат или може и ръчно с фина шкурка да речем 800-1000?

  • #2
    Главата шлайф и нова дебела гарнитура, щото някой път на миксерчетата по 1литър много бързо им се променя обема на горивната камера и стават накълвани буталата.
    Вала ще кара и така поне на снимката е доста след средата на контактната площ.
    Горните две са с уговорката, че е сиромашка работа и са "колкото изкара".
    За сегментите спокойно можеш да ги притриеш на шкурка сложена върху парче стъкло с малко масло, става за секунди.

    Коментар


    • #3
      Здравейте, сдобих се с Пиаджио Портър, което всъщност е Дайхатсу Хайджет 96г., двигателя е 1000сс. с код СВ42.
      Купих го с мнооого пушещ мотор, не е карано поне три години, но пали от раз и пуши - пуши.
      Ще тръгна от антикокс на сегментите, но какъв ще резултата един господ знае?
      Но ако се стигне до отваряне на мотора, НЕ намирам сегменти за този двигател, гумички за клапаните имам едни останали(нови) от ферозата, та ще се кръстя да станат.
      В общи линии, ако някой има по добри идеи, да говори сега, или да замълчи завинаги.
      Последно редактирано от zmiata29; 21-01-22, 18:04.
      Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

      Коментар


      • #4
        Моля някой, който знае да ми каже хлабините на клапаните при студен двигател, защото в ауто датата дават само при топъл?
        Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

        Коментар


        • #5
          Има качено сервизно ръководство, където ги има и за студен.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • zmiata29
            zmiata29 коментира
            Редактиране на коментар
            Спарки, става въпрос за Дайхатсу Хайджет 3 цилиндъра 1000куб.

        • #6
          Буташ границите с 5-7 стотни нагоре и смело напред. Всички миксери са с по сериозни хлабини .

          Коментар


          • zmiata29
            zmiata29 коментира
            Редактиране на коментар
            Топли са 0.20 и вход и изход това значи около 0.25 и двата?

          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Правите 0.25мм. смукателни и 0.30 мм. изпускателни и газ.

          • zmiata29
            zmiata29 коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря! Малко само да грейне слънце и ги почвам.

        • #7
          Слънце у наше село с лопата да го ринеш
          Сега, какво направих до тук:
          Купих антидокс на Хадо, спазих всичко, което пишеше на опаковката, пак пуши.
          Свалих главата и в Доброславци на доктор, диагноза - челосване, смяна гумички на клапаните, водачите не са разбити - 90лв.
          Аз, през това време, извадих буталата през картера. Средното(три цилиндъра) накълвано от нещо което вече го няма, най вероятно електрод от свещ. Накълваното бутало, беше се изкривило горе, първия сегмент, леглото му беше леееко сплескано и сегмента запъва, точно там. Леко шкурене и изправих канала.
          Нови сегменти и събиране.
          Сега въпроса е как да зацепя делкото? То е на червяк от долу.








          Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

          Коментар


          • #8
            На корозията е на 180 градуса, ма аз отворих капака на клапаните и гледах кога първи е във сгъстяване. Съответно палецът на първа искра.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #9
              В Аутодата пише,че като нагласиш валовете на белезите, 1ви цилиндър е в ГМТ, ше рече и делкото да го сложа срещу 1ви цилиндър?
              Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

              Коментар


              • #10
                Момци, при 4-тактов двигател има 2 ГМТ. Едната е след сгъстяването, другата след изпускането. Делкото трябва да е към първи цилиндър при тая след сгъстяването.

                Та, Тигре, на корозата НЕ Е на 180 градуса, a просто не си уцелил правилната ГМТ, а после вместо белега на шайбата си гледал клапаните. А той белега пак си е бил където трябва, само си врътнал един оборот на коляновия вал, докато гледаш клапаните.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Rosen_v
                  Rosen_v коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз по скоро го разбрах за зацепването на делкото, че е възможно да бъде на 180 градуса. Нали има цял процеп, а щифта на делкото може да влезе и в двете положения...

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Че то на всеки 4-тактов мотор с четен брой бутала може и така и така, доколкото можеш да размени и кабелите после. За да има някаква яснота обаче, на капачката на делкото обикновено има номерата на цилиндрите. И като си спазиш всичко, всичко е като по книга и следващия път се пулиш по-малко, ти или следващия собственик.

                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  Гледал съм и белезите, Спа'. 180 градуса имах предвид, че има щифт на оста. Точно затова гледах клапаните.Така го зацепих правилно от първия път. Кабелите са си по местата.
                  Капакът на клапаните и така беше свален.

              • #11
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Момци, при 4-тактов двигател има 2 ГМТ. Едната е след сгъстяването, другата след изпускането.
                Вчера, 2000лв

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:273521772_1103829520448205_1889019111438409730_n.jpg
Прегледи:337
Размер:32.6 КБ
ID:6816117

                Коментар


                • kameno karp
                  kameno karp коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не точно от вчера, амааааа.... Логиката му беше, че тъй като става дума за четиритактов, завъртанията са четири. Звъня на приятел инжинер и той също му каза - четири.

              • #12
                Качвам каквито книги и каталози с оригинални номера на частите, така лесно се намират, най-често в bimavto, напоследък в една Ямболска фирма proavto.bg, ако и там нямат вече от autodoc.
                имам 2 ръководства за ремонт на 3-4 вида бензинови двигатели които са ползвани до около 98-ма г. в тях има как се зацепва, на делкото има пъпка, дупка малко след нея и 1 черта близо до червяка в тях е цаката.
                всъщност аз ще ги кача в докс, и ще пусна линкап.п. За да не се чудиш на правилната мъртва точка ли си, хората са измислили белезите на валовете, там няма грешка. Трябва и двата белега да са напаснати.
                Последно редактирано от swenstyle; 10-02-22, 22:59.

                Коментар


                • zmiata29
                  zmiata29 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Изключителни благодарности!

              • #13
                Благодарение на колегата swenstyle запалих.
                Работи, но на два цилиндъра, ток до свещта идва.
                Запалих го по тъмно и ми се струва,че не е онова пушене.
                Утре ще разглобя пак шайбата на коляновия вал да видя белезите, да не съм объркал нещо,че третия цилиндър въобще не кима.
                Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

                Коментар


                • swenstyle
                  swenstyle коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако Първоначално ангренажа е зацепен правилно, с двата белега на местата, няма нужда да гледаш белега на шайбата на коляновия вал (който се вижда чак като развиеш шайбата на клиновия ремък). Гледаш белега на разпределителния да си е на мястото, другия със сигурност ще е където трябва, а белега на разпределителния се вижда само като се махне пластмасовата капачка на ремъка. (ако въобще си я монтирал)
                  "Ток до свещта идва" ама искра има ли?. Хубава ли е искрата на работещите цилиндри? Трябва да може да прескача от 1 см. На мен веднъж ми се случи кофти бобина, чисто нова, след 2 месеца започна да пали когато си поиска, и един ден направо спря да пали. Всъщност ти с бубина ли си или с оригиналното запалване. (което пак си е на същия принцип, но е сухо).
                  Делкото капсуловано ли е или можеш да вадиш палеца и чукчето, огледай капачката на делкото на проблемния цилиндър има ли контактор. Кабелите за свещите с подходящите накрайници ли са към капачката и към свещта?
                  А като го запали, има ли гърмежи, просто единия цилиндър не работи? Разбери кой цилиндър не работи, като вадиш един по един кабелите и палиш. Този мотор може да запали и на един цилиндър, така че го слушай добре.

              • #14
                Около 7-8пъти зацепвах и разцепвах, като го направя на белези, зацепвам делкото, на 1ви цилиндър - вЪрти без газ с газ не - не и не, Отварям свещите (нови) - гьол бензин.
                В гаража се мотаха едни чисто нови шампион, гледам ги - същите и по каталог, да, ама не и трите НЕ работят. Сложих си му старите, позачистени и причукани на луфт 7,5 и като запали тая гад.
                Обикалях селото като бесен.
                Накрая тъкмо преди да се прибера се изтресох У една яка дупка и пърпоретката угасна.
                Въртя, не се чува бензиновата помпа или някой кабел се е измъкнал или има краш бутон, който не го знам къде е. Но се стъмни и на фенер не става. Утре ще търся проблема.
                Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

                Коментар


                • #15
                  Бензиновата електрическия вариант ли е? нямам опит с нея.
                  Какво е луфт 7,5?
                  Извини ме за тъпия въпрос, но нали като зацепиш всичко и запалиш, след това настройваш предварението на искрата, с леко въртене на делкото?
                  В делкото влизат 2 маркучета за вакуум, които са за предварението на искрата при високи обороти, правилно ли си ги сложил?
                  Аз имам 2 бр. от модела до 92-ра, нямат краш бутон, модела след 92 все още стои с разглобен двигател, че ми е студено нещо. и за него идея нямам

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X